globalmoto_duben_nolan





Téma: kolo, tedy bicykl nejen pro trial
 
11.6.2010 v 00:26
Ahoj, chtěl bych si pořídit kolo, aby se na něm dalo poskakovat, ale aby se na tom dalo i jezdit. Takže ne klasické trialové, ale něco s převody, zřejmě s nižší a kratší stavbou rámu, ale použitelným sedlem. Takže jakýsi street trial?? Kdysi tady někdo dával fotku Twistera, je něco takového vhodným kompromisem? Dík za nápady a rady.

P.S. Je to vhodný nástroj pro trening šlapaček, tak snad nejsem moc mimo mísu.
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 38
Následující

kolo, tedy bicykl nejen pro trial

11.6.2010 v 01:54 | Nahoru | #1
No tak to si musíš koupit streeta.. Jsou docela levný, ale hodně dílů rychle odchází a tím se to celé prodraží..nebo bych si kolo poskládal, ale to musíš mít zkušenosti... taky by si mohl sáhnout po nějakém Dirtu, což je asi tvůj případ, docela nerozbitné a nějaký kilometr na tom ujedeš Zkus si třeba pohledat něco od značky GT.

kolo, tedy bicykl nejen pro trial

11.6.2010 v 07:49 | Nahoru | #2
Zkusse poptat na freeride.cz
cona specialized mwf atd.. nebo se zeptej bike krame vetcinou tam jsou dobri rideri ti poradi

Naposledy editováno 11.06.2010 07:50:02

kolo, tedy bicykl nejen pro trial

11.6.2010 v 07:52 | Nahoru | #3
nakyho street/freeride pevnaka... treba giant STP:

kolo, tedy bicykl nejen pro trial

11.6.2010 v 08:04 | Nahoru | #4
Nabídka:....jako nové, jeté 1 měsíc...s dokumenty

poř.cena 23.000.- ....prodej 12.000.- Kč

Nevyužité,máme více kol - Jezdíme DH !

Kona STUFF 2008,
výrobce: Kona 2008

Velikosti rámů M
Rámové trubky Kona Clump 7005 Aluminum
Vidlice Marzocchi Dirt Jumper 2 100mm
Hlavové složení FSA Integrated
Kliky FSA MOTO-X MegaExo
Převodníky Rockguard /36/24
Střed FSA MegaExo
Pedály Kona Jackshit
Řetěz Shimano IG-70
Kazeta Shimano HG30 (11-32, 8spd)
Přesmykač Shimano Alivio
Přehazovačka Shimano Alivio
Řazení Shimano Alivio
Řidítka FSA Maximus Riser OS
Představec FSA GAP OS
Gripy Kona Cowan Signature
Brzdy Hayes Stroker Ryde Hydraulic V6
Brzdové páky Hayes Stroker Ryde Hydraulic
Přední náboj KK Disc
Zadní náboj Shimano disc M525
Dráty Stainless 14g
Pláště Maxxis High Roller 26 x 2.35
Ráfky Sun DitchWitch
Sedlo Kona DJ
Sedlovka FSA Maximus Dbl
Upínání sedlovky Kona QR
Barva Blue & White Matt

[img]

Naposledy editováno 11.06.2010 08:09:35

kolo, tedy bicykl nejen pro trial

11.6.2010 v 08:06 | Nahoru | #5
spešl p2
[img]

kolo, tedy bicykl nejen pro trial

11.6.2010 v 08:20 | Nahoru | #6
Fando, víš co si chceš podle mě koupit?? Kočkopsa Podle mě to jsou nezkřižitelné věci. Takže jestli chceš poskakovat na kole, kup si nějaký cyklotrialový. Klidně 20' a můžeš trénovat poskakování a rovnováhu v garáži. No a až budeš potřebovat jet na kole někam, tak si vem normální kolo

kolo, tedy bicykl nejen pro trial

11.6.2010 v 10:13 | Nahoru | #7
Já jsem si (za vydatné asistence DavidaH, ještě jednou díky!) koupil tohle ZOO! Pitbull

A rozhodně to stojí za to, trénuju na něm mnohem víc jak na motorce - nemusím totiž nic nakládat a jezdit za město. Vlastně nemusím ani vyjíždět z garáže :))

Jinak jestli by to šlo i na nějakým kompromisním kole posoudit nedokážu, pouze se chlubím

Naposledy editováno 11.06.2010 10:15:07

1 reakcí na tento příspěvek kolo, tedy bicykl nejen pro trial

11.6.2010 v 11:07 | Nahoru | #8
vespo na tom daleko neujede.. ja bych doporucoval dirtovy nebo streetový.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolo, tedy bicykl nejen pro trial

11.6.2010 v 11:10 | Nahoru | #9
roberto.cz> ale na tom, co ujede daleko si zase moc neposkáče

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolo, tedy bicykl nejen pro trial

11.6.2010 v 11:23 | Nahoru | #10

wert>roberto.cz> ale na tom, co ujede daleko si zase moc neposkáče



no koukni co treba na tom giantu STP jezdi Jeff Lenosky (youtube) ... jestli nechce ciste trial a neco malo na tom dojet tak to je presne styl co se jezdi "v ulicich" prvky obojiho.. a na to jsou vyse zminena kola.. pouzivana i na dirt atd ok...

fanda: ten stuff mi prijde jako slusna nabidka... spesl p2 a ten giant STP jsou v tyhle katgorii nejpouzivanejsi ramy..

2 reakcí na tento příspěvek kolo, tedy bicykl nejen pro trial

11.6.2010 v 11:32 | Nahoru | #11
Ahoj Fando. Toho Twistera jsem dával já. Mám Twister street trial. Určitě se na tom dá normálně jet (a to mám kliky s rock ringem, tedy maximum prostřední talíř 32z.). A pěkně se naučit rovnováhu. Ale od té doby, co jsem koupil speciál ZOO! Pitbull, tak jsem na Twistera nešáhl... U biketrialu velmi rozhoduje geometrie. Jinak se ti skáče po z. kole se zadní stavbou 377mm (ZOO) a nebo 410mm (Twister). Proto buď opatrný ve výběru. Určitě vynech dirtový kola. Ty maj délku z. stavby 410-425mm a střed šlapání -10mm (tzv. BB). U mého ZOO je BB +30mm! Je to zpočátku nezvyk, ale pomáhá to udržet kolo na zadím kole. Je ale otázka, zda ve svém věku toto chceš dělat
Já ovšem ano. Předevčírem jsem vyskočil 7 palet.Je to 103cm kolmá stěna. A po zadním koel seskočil dolů. A po zadním kole dávám už celé pasáže...
Naprostý základ je ale zadní brzda. Vozím hydraulickou ráfkovou ECHO CNC 2008 a nebo Magura HS33. Brzda musí být kousavá a podržet tě při každém poskoku.

Zvaž, zda nekoupit toto: http://dolekop.com/bazar/20562-kolo-na-trial-monty-231-x-lite Za super prachy myslím dobrá volba na univerzálnější kolo. Má zadní stavbu 400mm. Nabízí to za 5tis s pevnou p.vidlí a nebo za 6tis. se základní Marzochou.

[img]

Naposledy editováno 11.06.2010 11:35:35

kolo, tedy bicykl nejen pro trial

11.6.2010 v 13:21 | Nahoru | #12
Čau, já jezdím street od A-gangu EXE 24:00. Je to česká značka, takže za dobrý prachy, 24" kola-supr kompromis mezi 20 a 26. Jen mě mrzí, že to nemá na předním středu přípravu na kotouč. Takže celý přední kolo jsem si nechal udělat nové. A koupil brzdy Avid BB7 (160).
Jak říká DavidH, brzdy musí být kousavé, což tekro nebylo. Ale hlavně jsem ho zlomil po 30 km... Ještě jsem vyměnil duše za Maxxis downhill, stály hříšný peníze, ale vyplatilo se. Povedlo se mi, jí píchnout jen jednou, ale to jsem trefil fakt těžce hranu. Jezdím a padám už rok a kolo drží. Takže za ty prachy dobrá věc.
Chtěl jsem sice taky čistokrevnýho triala, ale za jetý kolo chtěli stejný prachy, jako za novýho Aganga s mými upravami, tak jsem šel do funglovky.

Edit: odkaz A-gang

Naposledy editováno 11.06.2010 13:24:21

kolo, tedy bicykl nejen pro trial

11.6.2010 v 15:04 | Nahoru | #13
mám rávo V4 a spokojent ale upravený bombr vydle jiný brzdy a další serepetle a je to lahoda na tom jezdit na to moje prskání jéjjé

kolo, tedy bicykl nejen pro trial

11.6.2010 v 15:18 | Nahoru | #14
...myslím,že mu jen "blbnete" hlavu! .....asi nechce reprezentovat na bike! ...asi nějaký "mm" jen tak nepozná!...aspoň u nás u těch DH i DJB to nikdo nějak zásadně neřeší......na kopec nebo překážku... a "vzhůru dolů"!

Naposledy editováno 11.06.2010 15:21:22

(reakce na) kolo, tedy bicykl nejen pro trial

11.6.2010 v 20:19 | Nahoru | #15
assassin> stara dobra legenda jeff

kolo, tedy bicykl nejen pro trial

11.6.2010 v 20:33 | Nahoru | #16
Mám Vertec, a spokojenost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolo, tedy bicykl nejen pro trial

16.6.2010 v 16:06 | Nahoru | #17
DavidH> ják ve svým věku?? Vo jakým věku mluvíš?? Život začíná po padesáti!! Tak já se před pár lety narodil Ale máš pravdu, i 2LEKO, vyskakovat na zadním kole na hromadu palet se už nenaučím, tím pádem asi nepoznám nějaký milimetr sem, nebo tam. I když kratší stavba je lepší. Spíš jde o cvičení rovnováhy, sjet schody, vyskočit na lavičku, odhodit zadní kolo, vlastně co jde s normálním kolem, ale s tím freerideovým to jde snáz. Vůbec nevím co znamenají všechny ty zkratky , kterými se příspěvky jen hemží.(DH, DJB...)
A to modré kolo na fotce, je to Tvé, nebo to co ten kluk z inzerátu prodává? (Ale tak nějak si to představuji, nebo třeba i co prodává 2LEKO, jen nemám představu v čem se rozdíl)

kolo, tedy bicykl nejen pro trial

16.6.2010 v 20:56 | Nahoru | #18
Jj. Páďo není žádný věk. Super, že to tak bereš.

Na to, co jsi popsal, je dle mě ideální ten Twister, co ho mám já: Twister street trial. Vhodná je i Monty. Konu neznám geometrii.

Já jdu dál a proto jsem zvolil speciál ZOO! Pitbull (bez sedla s radikální geometrií, jak má Vespa).
Než jsem ho koupil, tak jsem našel inzerát na tu modrou Monty. Je to biketrialový speciál stavěný podle trendů té doby. S pánem jsem si psal. Tady jsem zkopíroval z mailu:
Dobrý den,
kolo je z roku cca 2002-3, kupované nové u Pepy Dresslera, rovnou jsem tam nechal přidělat kousek sedlové trubky, aby se tam dalo dát normální sedlo na rychloupínák ( klasika ) , zadní stavba je myslím 40cm, nebo necelých a je to originál na 25" zadním kole. prý to takhle dělali, aby mohli dát širší gumu při zachování stejného celkového průměru .. ale vejde se tam v pohodě 26". Já jsem si ho koupil pro to, že syn začal jezdit trial a mě nebavilo jen tak koukat, tak jsem se taky vozil, ale jen lehce, tenkrát mi bylo 36..jezdili jsme asi 3 roky , pak syn začal jezdit dirty, rampy ale do toho jsem nešel, od té doby to leží v garáži...

Myslím, že za 5 tisíc lepší neseženeš. Napiš na kontakt v tom inzerátu.

Jinak DH je downhill (sjezd), DJ je dirt jump (skoky na způsob free style motocrossu).

Jinak geometrii Kony STUFF 2008 od Leka neznám. Přijde mi to dost podobné Twisteru, ovšem s o mnoho, ale o mnoho lepší výbavou.

Závěr: nejlevnější a zároveň nejlepší kompromis mezi trialovým speciálem a schopností někam dojet je ta Monty.
Dražšší, ale splňující tvé zadání je Twister i Kona (jen někde změřit zadní stavbu). I Assasinem zmíněný Giant STP je zajímavý. Zadní stavba (délka z.vidlice osa šlapání-osa z.kola) je 406mm (kratší než Twister). To je OK.

Snad jsem ti poradil jak nejlépe umím. Cokoli není jasné, tak napiš.

kolo, tedy bicykl nejen pro trial

16.6.2010 v 21:03 | Nahoru | #19
Na www.biketrial.sk jsem nedávno našel video 50 letého jezdce na trialovém kole. Jde do toho hustě. Tolikrát jako on za 3minuty jsem se neválel za celou dobu co jezdím Obzvlášť nechápu, že si po tolika pádech na záda už (kurva!) neseřídí tu zadní Maguru (je to tuším na jeho dalších videjích).

kolo, tedy bicykl nejen pro trial

16.6.2010 v 21:09 | Nahoru | #20
Ten Jeff Lenosky je neskutečný hovádko

(reakce na) kolo, tedy bicykl nejen pro trial

17.6.2010 v 08:15 | Nahoru | #21
Fanda.Šáňa> ...u těch kol je hlavně rozdíl v cenách dle vybavení a materiálů........základ je vidlice,převody a brzdy....a specialních typu i "rám"!....doplňky jako šlapky,řidítka,pneu atd.je spotřební materiál a ten si můžeš měnit dle potřeby!...jako "hobby" jezdci,když "nebudeš" šetřit při nákupu,tak jednou za rok "velký" servis a jezdíš pořád!

...na "yotubu" je toho kupa......tak tam uvidíš co a jak se jezdí od amaterů po profi!

...mě je 50 a jezdím a snažím se sjet a jet všude /mimo asfalt/........nebo to objedu!! ..a to kolo si nekupuješ na týden,tak promyslet!........i když u nás taky to šlo postupně .......jak technicky ,tak finančně!

pro začátek ti stačí asi fakt jen ten tlumič vepředu a trochu "normální" kolo!

...nakonec během doby jsem pořídil toto:

[img]

a syn má toto.......ale jezdíme hlavně "z kopce" a neupraveném terénu.......teda oni jezdí a já "sestupuji!"

[img]

Naposledy editováno 17.06.2010 08:15:54

kolo, tedy bicykl nejen pro trial

17.6.2010 v 08:33 | Nahoru | #22
...a klikni dál a jsou tam odkazy další

1 reakcí na tento příspěvek kolo, tedy bicykl nejen pro trial

21.6.2010 v 14:28 | Nahoru | #23
A pak že záleží na kole:

kolo, tedy bicykl nejen pro trial

21.6.2010 v 14:50 | Nahoru | #24
a nebo taky takhle....

(reakce na) kolo, tedy bicykl nejen pro trial

21.6.2010 v 17:40 | Nahoru | #25
Jirka.M>

Už před časem mně Lukáš Buriánek z www.trialricany.cz poslal slepýho biketrialistu. Je to opravdový borec

3 reakcí na tento příspěvek kolo, tedy bicykl nejen pro trial

22.6.2010 v 22:59 | Nahoru | #26
No, tak jsem koupil to Monty, jak DavidH přeposlal ten inzerát. Pán mi k tomu dal jak tu odpruženou, tak pevnou vidlici. Jen tu kotoučovou brzdu ne, tu už někdy dříve odmontoval a někam zašantral, takže jsem namontoval pevnou vidlici, na které je čelisťová Magura. Teď bojuji s touhle přední brzdou, protože ji našteluju a ona se po pár zmáčknutích zablokuje a jeden nebo druhý ze špuntů se nevrátí, takže to furt brzdí. Zkusím sehnat tu kotoučovku a kotouč, pak můžu libovolně měnit přední vidli - pevnou nebo odpruženou. Procházel jsem různé inzeráty, ale zatím jsem na nic nenarazil - jestli vůbec půjde jen přední brzda sehnat.
Co se jízdy nebo spíš nejízdy týče, jsem pěkný kopyto. Jezdit se na tom zas tak moc nedá a to poskakování mi moc nejde, u většího kola mi to nedělalo takový problém jako tady. No uvidíme.

(reakce na) kolo, tedy bicykl nejen pro trial

23.6.2010 v 05:57 | Nahoru | #27
Fanda.Šáňa> ...hlavně si počítej čas,nervy a finance,kolik do toho vrazíš,než to bude fungovat spolehlivě!.......a ještě pak dej info kolikrát budeš mít chuť a náladu měnit ty vidle!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolo, tedy bicykl nejen pro trial

23.6.2010 v 09:50 | Nahoru | #28
Já bych to neviděl tak tragicky, investice do čehokoliv ojetýho vždycky budou.. Pouze pokud bys naprosto přesně věděl co chceš a koupil si kolo seskládaný z tebou vybraných komponent tak je to "bez investic".
Já už s Davidem taky tuním - představec, převody, špalky, nálepky 8-), ještě vybírám náboj s dynamem, blatníky a košík na nákup.. tam akorát váhám jestli titanovej nebo carbonovej.

brzdu koupíš za 2500 slušnou hydraulickou a nebo 1500 lankovou.. jestli je to pocitově krátký a malý tak představec. atd atd

Naposledy editováno 23.06.2010 09:55:19

(reakce na) kolo, tedy bicykl nejen pro trial

23.6.2010 v 10:09 | Nahoru | #29

Vespa>Já bych to neviděl tak tragicky, investice do čehokoliv ojetýho vždycky budou.. Pouze pokud bys naprosto přesně věděl co chceš a koupil si kolo seskládaný z tebou vybraných komponent tak je to "bez investic".
Já už s Davidem taky tuním - představec, převody, špalky, nálepky 8-), ještě vybírám náboj s dynamem, blatníky a košík na nákup.. tam akorát váhám jestli titanovej nebo carbonovej.

brzdu koupíš za 2500 slušnou hydraulickou a nebo 1500 lankovou.. jestli je to pocitově krátký a malý tak představec. atd atd



...jasně,proto je možná lépe "přitlačit" hned u pořizování a jezdit.....a né montovat a opravovat!.......ale to je jako u mota viz. třeba croska za 30.t.!

kolo, tedy bicykl nejen pro trial

23.6.2010 v 10:24 | Nahoru | #30
brzdu sezenes i samotnou... shopu je spousta treba tady:
www.kupkolo.cz/produkty/Komponenty-horske-brzdy_29/Brzdy-kotoucove_83/

ono u kol pada cena rychleji nez kde jinde, kolo co bylo pred pul rokem za 60 koupis za 20, a ze das par tisicovek do servisu uz je detail.. cim lepsi kolo tim casteji odchazi komponenty a jsou drazsi.. servis drahyho kola na kterym se jezdi treba myho brachu vychazi draz nez me servis trilitrovyho auta:)

dyztak tu maguru nekde doma jeste budu mit. jestli se nevraci pistky tak vycistit, zkontrolovat, ale me teda nenadchla, na trial ji lidi porad jezdi, ale na DH to bylo marny, sla pryc hned jak byla sance koupit slusny kotouce... na tom DHcku(kdysi davno) mi stejne prislo z brzdi lip mechanicke XTcko:)

Naposledy editováno 23.06.2010 10:27:15
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 38
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist