globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak poznat jízdu blízko limitu
 
8.6.2010 v 21:18
Hojte,

chci se zeptat zkušenějších, jak se dá poznat, že se blížím jízdě, co motorka (a hlavně pneumatiky) ještě "pobere", neboli jízdě blízké limitu. Ptám se na jízdu jak na okruhu, tak i v provozu. Mám VTR1000F a Bridgestony BT021.
Prosím, posílejte pouze seriozní rady.
(příspěvky typu "když spadneš jedeš přes limit" nebo "vyměň pneu nebo motku" nejsou to, co mi pomůže).

Dík za rady.
M.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 21:24 | Nahoru | #61
Hiffson> Souhlas, jen na nektere chytas stupackou a nekde treba svody - a ted co je "limit" :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 21:25 | Nahoru | #62
logika mi mozna spatne rika, ze gumu muzu jezdit az na okraj a v te chvili ma urcitou kontaktni plochu. ale pak muzu motorku poklopit jeste vic. guma bude az na okraj, ale zmensi se kontaktni plocha gumy, nebude s vozovkou tak velka az ke stredu gumy, ale presto takhle muzu jet. bude mensi kontaktni plocha, ale stale dostatecne velka aby nedoslo ke ztrate adheze?
dava to smysl?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 21:28 | Nahoru | #63

vsh>logika mi mozna spatne rika, ze gumu muzu jezdit az na okraj a v te chvili ma urcitou kontaktni plochu. ale pak muzu motorku poklopit jeste vic. guma bude az na okraj, ale zmensi se kontaktni plocha gumy, nebude s vozovkou tak velka az ke stredu gumy, ale presto takhle muzu jet. bude mensi kontaktni plocha, ale stale dostatecne velka aby nedoslo ke ztrate adheze?
dava to smysl?



Jasně ale nikdo neví jak velká procha stačí.

(reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 21:30 | Nahoru | #64

Hiffson>Skoro každá guma a motorka se dá ojet na kraj nebo stupačku na velikým kruháči.



No nevím... myslel jsem, "že konečně si odřít slaidr na kolenou aspoň na kruháči" je tu odborník NATSU. Ale koukám, že se vás které to napadne najde víc

(reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 21:31 | Nahoru | #65

FishX3>Hiffson> Souhlas, jen na nektere chytas stupackou a nekde treba svody - a ted co je "limit" :)



Tak když dře motorka tak to je konec. Limit objeven.

(reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 21:33 | Nahoru | #66
Hiffson> jojo, ja tim chtel potvrdit myslenku, ze to, ze jezdim gumy az na hranu neznamena, ze jsem vubec nejak blizko limitu. protoze muzu jeste naklopit a porad to bude drzet. jak sem psal driv, v levejch zatackach gumu na hranu jedu a pritom mi naklon neprijde extra velkej a stupacky nehlasi

Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 21:56 | Nahoru | #67
já myslím, že v normální provozu limit moc nepoznáš (buď lehneš nebo ne). a když ano, tak to musí být na tvrdých cestovních gumách, které ti už od počátku svižnější jízdy dávají najevo, že dál jít nesmíš.

něco jiného je to na okruhu, kde můžeš pořád v těch stejných zatáčkách PLYNULE zrychlovat a tím zjišťovat, kde tě pneu drží ještě na 100% a kde už "klouže"

PS: nemyslím si, že by náklon něco říkal o limitu. stejný náklon můžeš udělat v 60 km/h i ve 100 km/h a obojí může být limit

Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 22:04 | Nahoru | #68
Na některých kruháčích býva jemnej písek nebo bordel. Napřed si to projedte než udělat show pro dost lidí kteří tam chodí okolo Moje první koleno bylo na kruháči zrovna. Co se týče limitu tak až jsem začal tahat s R1 po zemi kolena , boty, tak jsem měl nazutou ve předu d209 gp racer a vzadu novou d208rr a když jsem je zahřál tak jako že držely jak prase. Náklon mě připadl maso. Zadek sjetej na hranu a předku chybělo tak 0,5 -0,7 cm Ale gumy v tomto náklonu nic neříkaly takže by to šlo dál. Ale.... Když jedu ve 130-140 zatáčku na kolenu a už jsem dost na hraně není už žádná rezerva a něco mě tam vjede a konečná. Bohužel nemám v okolí moc pěknejch zatáček kam jde vidět. Takže ještě po nehodě kamoša ted jezdím rychle zatáčky jen tam kde vidím. Jak jsem byl ted v Křtinách na akci policie tak jsem jaksi asi vyměkl. Což mě třeba včerá asi zachránilo kožuch. Jel jsem uklidněně asi 70-80 km/h a v zatáčce je značka značící sesuv půdy a autobus jí objížděl tak že byl kompletně v mým pruhu a měl tam mezi značkou aspon 1,5 -2 metry!! Takže jsem se lekl ale v poho zabrzdil a vyhl a ještě ukázal fakáče. Někteří lidi jsou fakt ...Jet tam okolo 100-120 tak se válím v polu.

Naposledy editováno 09.06.2010 22:13:29

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 22:08 | Nahoru | #69
mynonaj: Jinak pokud si to položil na okruhu a uklouzlo ti přední kolo aniž bys to čekal. Nevím možná si zmáčkl přední brzdu, možná ne dost zahřáté gumy, rozladěný podvozek. Je tam víc aspektů. Pokud se bojíš že ti to na limitu bude klouzat tak kupuj měkčí gumy a máš větší jistotu ale za cenu menšího kilometrového nájezdu.

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 23:31 | Nahoru | #70
já to na okruhu taky složil a doteď vlastně nevím proč :). Měl jsem za sebou už asi 20 kol a v jedný zatáčce, jako rána z čistého nebe, jsem najednou byl na zemi. Bylo to tak rychlé, že nevím, jestli to byl zadek nebo předek. Bordel jsem tam nenašel žádnej, gumy byly zahřátý... Pokud tedy něco varovalo, tak to bylo tak rychlé, že to šlo mimo mě

(reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 23:38 | Nahoru | #71

RadoTP>já to na okruhu taky složil a doteď vlastně nevím proč :). Měl jsem za sebou už asi 20 kol a v jedný zatáčce, jako rána z čistého nebe, jsem najednou byl na zemi. Bylo to tak rychlé, že nevím, jestli to byl zadek nebo předek. Bordel jsem tam nenašel žádnej, gumy byly zahřátý... Pokud tedy něco varovalo, tak to bylo tak rychlé, že to šlo mimo mě


přesně tak jsem to měl i já, akorát to nebylo na okruhu a vím že to byl předek...

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 23:40 | Nahoru | #72
čau čau.. nu nevim .. bohužel jsem se uplně nahranu ještě nedostal.. chybí mi kousek cca 5mm ale hodně záleží na tvaru pneu... na silnici jsem do dneška měl dunlop sportmax qualifier a nebyl sem spokojenej.. je to cestovní guma.. ale dal sem si naní v neděli první kolínko a od toho prvního doteku už ho dávám snad všude ... pojedu do mostu ke konci měsíce na pořádnou seznamovačku. už mám připravený sliky pirelli diablo superbike.. tak jsem zvědavej jaky budu jezdit časy .. okruh pojedu poprvé na litru.. už mam na R1 najeto cca 9tic km .. jaký ste měli vy pocity z prvního doteku kolena s asfaltem ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 23:49 | Nahoru | #73

poli46> jaký ste měli vy pocity z prvního doteku kolena s asfaltem ?


blbý, protože to bylo ještě v době kdy jsem si myslel že pořádný hadry a chrániče jsou zbytečný, podotýkám že to koleno bylo pochopitelně nechtěné (ještě tam byl lokýtek, zrcátko a bok motorky, jediné co přežilo bez šrámu byli syrová vajíčka v boční textilní brašně na straně na kterou to hapalo což jsem dodnes nepochopil)

Naposledy editováno 09.06.2010 23:55:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

10.6.2010 v 00:08 | Nahoru | #74
MATY2> nu tak to je nepříjemný.. a co se ti stalo ale aspoň zbyli ty vajíčka . uplně první kolínka jsem dával na minibiku.. v montérkoví kombošce a to sem měl modrý kolena potlučený.. ale je to pomalu.. zatím co takle je co cca ve 140ti a ten zvuk je užasnej.

(reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

10.6.2010 v 00:26 | Nahoru | #75

poli46>MATY2> a co se ti stalo


nic hroznýho, bylo to v malé rychlosti - na krásném velikánském a prázdném parkovišti pro kamiony jsem zkoušlel náklonové limity naložené jawy 250 s pávem, ty vejce přežili právě možná díky tomu padáku na pávu...

(reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

10.6.2010 v 08:43 | Nahoru | #76

Perňa_81>Tak co já vím, tak maximální náklon se nerovná "limitu" a už vůbec taková jízda nemusí být nutně rychlejší..



tady stejně každej bude řešit: dostanu se na kraj gumy - jsem borec co jezdí na hraně, nedostanu - jsem mrdal Že se dá při stejnym náklonu jet s různym zatíženim gumy se tu moc neřeší.

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu

10.6.2010 v 11:44 | Nahoru | #77
co je!! to limit já si musel kvůli tomu udělat přepákování stupaček abych je neubrousil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

10.6.2010 v 11:48 | Nahoru | #78

remuss>co je!! to limit já si musel kvůli tomu udělat přepákování stupaček abych je neubrousil



Ty brdo fakt?
To jsi tu asi jediny. Co to obnasi?

(reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

10.6.2010 v 11:50 | Nahoru | #79

Dawe02>Ty brdo fakt?
To jsi tu asi jediny. Co to obnasi?



že by mít totálně v prdeli pružiny?

(reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

10.6.2010 v 19:28 | Nahoru | #80

adamosr1>mynonaj: Jinak pokud si to položil na okruhu a uklouzlo ti přední kolo aniž bys to čekal. Nevím možná si zmáčkl přední brzdu, ....



Brzdu jsem určitě nezmáčkl - je fakt, že ten den nebylo moc teplo. Tu zatáčku jsem ale projel několikrát a pak najednou bác. Je možné, že motka už něco signalizovala předtím, ale já si ničeho nevšiml, protože jsem nevěděl, na co dát pozor.

No celkově jsem se toho moc nedověděl - čekal jsem něco jako že se objeví nějaké chvění, vibrace či něco podobného. Anebo víte a nechcete říct

Jak poznat jízdu blízko limitu

10.6.2010 v 20:11 | Nahoru | #81
Limit motorky je typicky DALEKO dal nez si lidi vetsinou mysli, a zrovna tak gum. Obycejny cestovni Bt021 jsem dostal na kraj i na predni gume, a to jsem co se jezdeni tyce uplny tajtrlik (most 2:20, brno 2:56), tzn sneci tempo. Co vim tak kluci na okruhu pak uz resi spis "jak se vejit pod motorku" a jak "byt ve velkem naklonu co nejmin" aby tam mohli driv srat plnej kotel :)

Tohle je predek 120/70 letos z Yamaha dne:



Btw prede mnou jezdil borec na TDM, a tomu se jiskrilo od vejfuku

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu

10.6.2010 v 20:12 | Nahoru | #82
PS: proc by ty kluci na tom okruhu porad padali, kdyz by slo bez zkusenosti poznat limit ...

Jak poznat jízdu blízko limitu

10.6.2010 v 20:24 | Nahoru | #83
No na SV jsem na 160ce Conti Road attacku byl tak 5mm od kraje, možná míň a nic se nedělo, i když silnice jednou nečekaně v zatáčce houpla. Když jsem pak koukal na kolegovu R1 se 190kou tak jsem nechápal jakou tam má placku a to se stejným vzorkem všude po gumě. Ten Road Attack byl o hodně kulatější, a držel fest.

Jak poznat jízdu blízko limitu

10.6.2010 v 21:03 | Nahoru | #84

(reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

10.6.2010 v 21:06 | Nahoru | #85
[quote]KuliCBRF4>Jeden z mejch limitů 954ky Přijel jsem domu a ani jsem nevěděl co mam za suvenír z projížky

[img] no myslim ze to neni moc mozne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

10.6.2010 v 21:07 | Nahoru | #86

Ozzy_>PS: proc by ty kluci na tom okruhu porad padali, kdyz by slo bez zkusenosti poznat limit ...



Takže jestli tomu rozumím dobře, pokud nespadnu tak nepoznám limit?

(reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

10.6.2010 v 21:17 | Nahoru | #87

mynonaj>Takže jestli tomu rozumím dobře, pokud nespadnu tak nepoznám limit?



Dokud HODNEKRAT nespadnes :) Poprvy poznas akorat ze to boli a marne si lames hlavu co si udelal spatne :)

Vazne chces znat limity ?

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu

10.6.2010 v 21:41 | Nahoru | #88
I jezdci, co ty limity znaj víc než dobře, to občas "neodhadnou".. No je to jejich dobře placená práce, takže oni vlastně "musej" na limit. Viz. Valentino minulý týden..

Jinak co se týče náklonu, to přece není ještě žádné měřítko jízdy na limitu! Kolikrát vidím kluky na okruhu v totálním "placáku" (náklonu) vykružujíc zatáčku ..a ono to vlastně nemusí být vůbec rychlý...když to přeženu, dá se ten samej průjezd udělat s prstem v nose v menším náklonu a s menším zatížením gum, tedy o dost dál od těch "limitů". Těch rozhodujících faktorů je více, ne jen guma sjetá do hran.

Naposledy editováno 10.06.2010 21:42:08

Jak poznat jízdu blízko limitu

10.6.2010 v 22:15 | Nahoru | #89
mě asi dvousměsových Michelinech nějaké ty kraje zustanou ,mám obroušené obě stupačky a slidery na botách, takže limit dosažen Tet už jen vysedávat a brousit kolena.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

10.6.2010 v 22:15 | Nahoru | #90

Perňa_81>I jezdci, co ty limity znaj víc než dobře, to občas "neodhadnou".. No je to jejich dobře placená práce, takže oni vlastně "musej" na limit. Viz. Valentino minulý týden..

Jinak co se týče náklonu, to přece není ještě žádné měřítko jízdy na limitu! Kolikrát vidím kluky na okruhu v totálním "placáku" (náklonu) vykružujíc zatáčku ..a ono to vlastně nemusí být vůbec rychlý...když to přeženu, dá se ten samej průjezd udělat s prstem v nose v menším náklonu a s menším zatížením gum, tedy o dost dál od těch "limitů". Těch rozhodujících faktorů je více, ne jen guma sjetá do hran.



No čím větší rychlost, tím větší odstředivá síla. Čím větší odstředivá síla tím větší zatížení pneu. Jak tedy můžu projet rychleji zatáčku bez většího zatížení pneu?
Ty jezdíš taky dvouvál - tak poraď.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist