globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak poznat jízdu blízko limitu
 
8.6.2010 v 21:18
Hojte,

chci se zeptat zkušenějších, jak se dá poznat, že se blížím jízdě, co motorka (a hlavně pneumatiky) ještě "pobere", neboli jízdě blízké limitu. Ptám se na jízdu jak na okruhu, tak i v provozu. Mám VTR1000F a Bridgestony BT021.
Prosím, posílejte pouze seriozní rady.
(příspěvky typu "když spadneš jedeš přes limit" nebo "vyměň pneu nebo motku" nejsou to, co mi pomůže).

Dík za rady.
M.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 07:55 | Nahoru | #31

assassin>jurawood:

myslim ze to je to proc lidi jezdi na sportech, posouvaji limity, s tim jak to mas vic v ruce vic odhadnes, takze jen trenovat... kdyz uz si myslis ze lepsi uz to nebude tak zacit o tom premejslet, o tezisti, posezu atd atd..



Já jezdím na sportu, protože je to módní. Víc se za mnou otáčejí holky, můžu machrovat, že mám litra a limity posouvám bruskou za hranu gumy, abych byl mega hustej až zastavím na pumpě A to jsem o tom dost přemýšlel

2 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 08:01 | Nahoru | #32
Kolik člověk musí najet kilometrů aby se v zatáčce nebál a pořádně to položil,na gsxr sem najel něco přes 2000km a nějak se mi to pořád nedaří,při pomalejší jízdě to jde ale když se jede svižnějc tak mi kámoši v zatáčkách ujížděj...

(reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 08:20 | Nahoru | #33

Roubi_R1>Já jezdím na sportu, protože je to módní. Víc se za mnou otáčejí holky, můžu machrovat, že mám litra a limity posouvám bruskou za hranu gumy, abych byl mega hustej až zastavím na pumpě A to jsem o tom dost přemýšlel



ses fakt kchuuuul,muj vzor, muzu s tebou kamaradit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 08:25 | Nahoru | #34

Roubi_R1>Já jezdím na sportu, protože je to módní. Víc se za mnou otáčejí holky, můžu machrovat, že mám litra a limity posouvám bruskou za hranu gumy, abych byl mega hustej až zastavím na pumpě A to jsem o tom dost přemýšlel



tak proc si nekoupis nakej poradnej a jezdis tu starou vykopavku? za timhle se ti holky otoci tak mozna nekde u slovenskejch hranic

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 08:44 | Nahoru | #35

LukyCat>...nicméně guma dá vždy předem vědět kde je její limit jak nová tak jetá a to pomalou,ale jistou ztrátou adcheze



Tohle urcite neplati. Vzdy to neda vedet. Zalezi jak n atypu pneu, tak na parametrech nastaveni podvozku.

(reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 08:49 | Nahoru | #36

manshus>nakresli si na gumu křídou čárku . . a pak uvidíš jak moc se nakláníš



k čemu je to dobrý?

Jízda na limitu jde poznat dost blbě, kdyby to šlo tak okruhovky nepotřebujou lamináty. Ale na silnici se tomu přiblížíš těžko, jenom když bys dělal něco blbě jak psal noufír, ale to už je zas něco jinýho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 08:54 | Nahoru | #37

Dawe02>Tohle urcite neplati. Vzdy to neda vedet. Zalezi jak n atypu pneu, tak na parametrech nastaveni podvozku.



no plati neplati ...typ netyp ... ja vcera lital 20min.na prazdny zadni gume v moste a krom toho,ze to bylo krapet veselejsi v naklonu tak nic moc zmena ale je fakt ze pod 2.08 jsem to na ni nedal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 08:55 | Nahoru | #38
lumberjack1> lumbe ty si s tema prazdnyma gumama pokoj nedas co?

Naposledy editováno 09.06.2010 08:56:16

(reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 09:00 | Nahoru | #39
Dawe02> ty woe,je to nejaky proklety,ulitla cepicka a uslo to,koupim zalomeny ventilky a bude klid ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 09:18 | Nahoru | #40

assassin>tak proc si nekoupis nakej poradnej a jezdis tu starou vykopavku? za timhle se ti holky otoci tak mozna nekde u slovenskejch hranic



Jsi krutý

Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 10:16 | Nahoru | #41
Normální gumy by po ohřátí měly adhezi ztrácet postupně. Musíš si zajet někam na okruh nebo na letiště. Já jsem to zkoušel na letišti na zaprášeným asfaltu a dařilo se mi to pravidelně a bez křečí. A je to mnohem znatelnější na drapácích. Zadek se začne houpat a řidítka se vlní a jdou zlehka. Jo a hlavně u toho trochu přidávej plyn, aby se ti nezavřely řidítka. To bys pak nemohl pokračovat v jízdě! Pokud se dostaneš na limit předku a budeš mít na něm víc váhy jak na zadku tak už to nemusíš zachránit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 10:18 | Nahoru | #42

diezzzel>Kolik člověk musí najet kilometrů aby se v zatáčce nebál a pořádně to položil,na gsxr sem najel něco přes 2000km a nějak se mi to pořád nedaří,při pomalejší jízdě to jde ale když se jede svižnějc tak mi kámoši v zatáčkách ujížděj...


Tak je nech, ono jezdit po normální silnici "na hranu" je docela o hubu! Raději si to vyzkoušet někde na okruhu, ale na silnici vždy s rezervou...

Já mám najeto cca 150000km, nemám problém sjet gumu na hranu a drbat stupačky, ale v provozu to nepraktikuji...

Naposledy editováno 09.06.2010 10:19:45

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 10:33 | Nahoru | #43
MATY2> oni nejedou na hranu,jedou tak nějak normálně,ale mě to prostě nejde do těch zatáček,nebo se ještě bojím,nevím.Snad to bude lepší až toho najedu víc...

(reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 10:40 | Nahoru | #44

Roubi_R1>Jsi krutý



no jo, znam to z vlastni zkusenosti:)

(reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 10:40 | Nahoru | #45
diezzzel> Jj, neboj to příjde časem, velmi důležité je přizpůsobit jízdu v zatáčce výhledu a to zejména tam kde "to máš najetý"!!! Nějaká zrada jako např. štěrk nebo překážka v/za zatáčkou tě s největší pravděpodobností překvapí tam kde to dobře znáš, bacha na to.

Edit: Hodně důležitej je taky správnej pohled, nenaklánět hlavu a nekoukat kam jede motorka. Oči pokud možono vodorovně a hlavu natáčet a koukat co nejvíce do zatáčky.

Naposledy editováno 09.06.2010 10:44:02

(reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 10:42 | Nahoru | #46
diezzzel> dej si nějaký okruh či letiště bez provozu, ať víš, kam můžeš zajít ... pak už si to na silnici odvodíš ... každopádně 2000km na motorce, to jsi tak možná akorát zjistil, kde to má zapínání světel a tak, ne ?? jsou lidi, kteří mají s motykou najeto 20000km a furt nevědí, jak to správně položit ... je to o člověku, někdo se to nenaučí přes pud sebezáchovy či strach a někomu to jde hned ... chce to čas ...

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 10:45 | Nahoru | #47
tak je pravda že se s motorkou pořád seznamuju
uvidíme časem snad se to zlepší a chlapci na mě nebudou muset pořád čekat honit je nehodlám
Tak dík za rady

(reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 11:14 | Nahoru | #48

Dawe02>Tohle urcite neplati. Vzdy to neda vedet. Zalezi jak n atypu pneu, tak na parametrech nastaveni podvozku.



tak jasný chlape že je více aspektů co to ovlivní jen jsem chtěl říct,že se nemusí bát,že by mu ta guma v jednom momentě uletěla jen tak-většinou když už má člověk něco najeto,tak už pozná co si může ještě dovolit

Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 12:23 | Nahoru | #49
kdo nepadá-nejizdí na hranici možností..

takže až to párkrát položíš,až pak vypozoruješ kde byla ta hranice,kdy to ještě šlo a kdy už né...

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 12:48 | Nahoru | #50
mam na motorce najeto 6tis. km a už se dá v zatáččce poznat ze gumy sou na konci, parkrat mi leteli obě na stěrku

(reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 14:00 | Nahoru | #51

whoode>mam na motorce najeto 6tis. km a už se dá v zatáččce poznat ze gumy sou na konci, parkrat mi leteli obě na stěrku



Sterk je ale uplne jiny mechanismus ztraty adheze nez ten, o kterem bude pravdepodobne rec

Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 16:24 | Nahoru | #52
jasne chapu, to bylo jen tak na zamachrovani

Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 19:16 | Nahoru | #53
Hojte všichni. Na zadní pneu se na okruhu dostanu na hranu - přesně na ni. Na přední nějaká rezerva je. Pořád ale nevím jak poznat (aspoň zhruba) jestli jsem blízko limitu. Jednou jsem se v Brně vyválel - ustřelilo mi přední kolo a ani jsem nevěděl jak. Žádné vlnění, žádné hrnutí prostě nic. Zdálo se mi, že jedu jako vždycky a skoro jsem ani nestihl vytáhnout nohu z pod motorky.
LuckyCat píše, že se to dá poznat mírnou ztrátou adheze. Na cestě poznám mírné podkluzování na asfaltem vylitých místech (opravované škvíry). O tom ale nemluvím. Jde mi o dobrý povrch a to, jak poznat jestli mám ještě rezervu. Já třeba jedu nějaký úsek několikrát po sobě, zrychluju, ale po té poslední jízdě vůbec nevím, jestli by to šlo rychleji a o kolik. S předním kolem si nechci moc zahrávat, jde mi spíše o zadní a to ve všech 3 fázích nájezd-průjezd-výjezd.

(reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 19:35 | Nahoru | #54
diezzzel> 2000 a stále nic ? tak to jsi nějakej břídil ne Je tady na forum jestej člověk pod nickem SkřitekSV a ten po 1600km už má zmáklé SV650. (údajně svou první moto) Tady na fórum se před nedávnem dušoval jak už brousí stupačky a je na hraně přední gumy a jak je to pro něj již slabé. ->Tak to asi něco děláš špatně ne

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 20:09 | Nahoru | #55
Tak co já vím, tak maximální náklon se nerovná "limitu" a už vůbec taková jízda nemusí být nutně rychlejší..

Ale kde u nás na přeplněných silnicích jezdit "na limitu", to mi řekněte!? Po dvou letech jsem vyrazil na výlet (mimo okruh) a jen jsem přehříval SP2 v kolonách aut

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 20:23 | Nahoru | #56

diezzzel>Kolik člověk musí najet kilometrů aby se v zatáčce nebál a pořádně to položil,na gsxr sem najel něco přes 2000km a nějak se mi to pořád nedaří,při pomalejší jízdě to jde ale když se jede svižnějc tak mi kámoši v zatáčkách ujížděj...



na kamarády kašli,jezdi hlavou a podle toho na co se cítíš..všechno příjde..chce to jezdit..jak někdo psal,2000km je prd,já mám na gsxru 12.000km a pořád se mám co učit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 20:42 | Nahoru | #57

jirik83>na kamarády kašli,jezdi hlavou a podle toho na co se cítíš..všechno příjde..chce to jezdit..jak někdo psal,2000km je prd,já mám na gsxru 12.000km a pořád se mám co učit...



Tak tak , velice dobře řečeno
Jen BTW já mám na GSX-Rkách najeto tak cca 10tis km v běžném provozu a teprve tenhle rok si myslím, že jsem to "trochu" dostal do ruky.

Nedalo mi to a šel jsem se kouknout do garáže jak na tom vlastně jsem a myslím, že se nemám za co stydět když ukážu fotku kde je vidět, že jsem na "běžných silnicích" 5mm od kraje zadní gumy. Rychlosti jaké jezdím zatáčky abych sjel gumu až sem mi připadnou jako již dost pro zatáčky na běžných komunikacích.

[img]

Nevidím důvod proč to lámat na běžných silnicích úmyslně víc do hrany. Ulítne ti to a co pak? Potkáš se jako na potvoru v protisměru s 815ctkou a zahájíš novou kariéru co by okrasa na přední traverze
Pokud chceš hledat hranice vyraž na okruh s motorkou u které ti bude jedno když ji pošleš do "kačírku" a s tou se do toho pořádně polož

(reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 21:00 | Nahoru | #58
_BoB_> tak tak..limity zkoušet na okruhu..

Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 21:01 | Nahoru | #59
Limit je podle mne pokaždé jinde - pokaždé jiné podmínky, jiná trať a tvá jiná forma - -takže dost dobře si nedovedu představit jak by jsi chtěl definovat "obecný limit" - když se přiblížím limitu poznám tak že mám staženou zadnici ... jestlije to v dešti v 50km téměř bez náklonu, na suchu kdy zmizí stupačka v serpentině v 60km, nebo když mastím 200 a potřebuju zabrzdit za pánek co si myslí "že to stihne" ... to jsou moje limity.

Jo a jak sjedeš gumu je taky o typu tvaru gum ktere používáš...je to částečně i o tvarech.

Naposledy editováno 09.06.2010 21:02:49

3 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu

9.6.2010 v 21:18 | Nahoru | #60
Skoro každá guma a motorka se dá ojet na kraj nebo stupačku na velikým kruháči.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist