globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F
6.6.2010 v 02:57
Zdravím chlapi,

vzhledem že jsem rekonstrukci svýho VTR vzal z gruntu a budu sahat do motoru od základu, přemýšlím nad jednou věcí. V podstatě jen o chlup dráž než originály mohu mít pístní sadu od JE pistons na své VTR používanou pro sportovní účely - písty jsou kované a především kompresní.

Nárust komprese je tam z původních tuším 8,5-9:1 na 11.5:1. Kdopak má zkušenosti s podobnými úpravami ? Zatím je jisté, že motor dostane laděný výfukový trakt, přetryskování, průchozí filtry a drobné úpravy jako např. leštěné kanály apod.

Ptám se, protože na stavbu motoru nespěchám, peníze neřeším a klidně si nechám projít hlavou i jiné úpravy. Jde mi především o zkušenosti, připomínky, ale nebráním se novým nápadům. Tankování lepšího paliva jako zabránění detonacím je mi jasné, o životnost bych se taky až tak nebál.

E: Vrtání zůstává stávající, žádný bigbore kit to není.

Díky diskutujícím, Radus



Naposledy editováno 06.06.2010 03:21:51

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

8.6.2010 v 14:54 | Nahoru | #61

Raisidlo77>Stev>E: U těch fotek z broušení píše něco o podložkách... to si pořád nemůžu přeložit tak, abych to pochopil na co naráží.



o podložká se tam nikde nic nepíše, jestli myslíš ty zvýrazněný pads, tak to se vztahuje k destičkám. Ale žádný podložky potřeba nejsou.

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

8.6.2010 v 15:20 | Nahoru | #62

Stev>tady bude ten rozdíl



ze se nedrzis ?

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

8.6.2010 v 15:21 | Nahoru | #63
[quote]Raisidlo77>Kdo mi udělá mezikus ? Tady má SPčkový kolo + kotouče + třmeny..

...a nabastlenej SP předek.

[img] "mezikus" je tam potreba, sezen foto, treba bych to dokazal...

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

8.6.2010 v 16:39 | Nahoru | #64

assassin>bacha u tech prumeru pistku u pump... zalezi jak na prumeru tak na mechanickym prevodu.. origo pumpy a radialy muzou mit ten"prevod" jinak... takze 16mm origo pumpe muze klidne odpovidat 19mm radialni brembo... u bremba je v tom dvojcisli 19/20 prvni cislo prumer pistku, druhy "paka" pro ten mechanickej prevod...

stev: u toho plynu jde o to abys dal plnej kdyz normalne sedis.. tzn bez toho abys vykloubil ruku nebo prehmatl... pak se ti podari dat plnej i na nizsi kvalty.. s dlouhou seriovkou se ti na 1,2 (nekdy i 3) nepodari dat plnej a "okradas" se o kone ktery tam jsou... das plnej az na ctyrku kdy slabsi akcelerace dovoli prehmatnout.... (je to schvalne, aby lamy tolik negazovali na 1,2 :) )


Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

9.6.2010 v 10:53 | Nahoru | #65
K tomu kompresnímu poměru si dovolím jenom takovou poznámku. Když dáš jiné vačky plus nějaké změny v sání, které způsobí lepší plnění motoru, tak tím dosáhneš vyšší tzv. dynamický kompresní poměr. To už samo o sobě dost zvýší namáhání motoru a přehnaně vysoký geometrický kompresní poměr tomu může dát korunu v podobě "dlouhé" životnosti motoru, přičemž výkon ti nemusí jít nahoru vůbec. Zvyšování CR u nabroušených motorů v motorkách už není úplně triviální záležitost. Určitě zdaleka neplatí čím větší CR tím automaticky víc koní, ač se ti ladiči laici budou snažit tvrdit opak.

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

9.6.2010 v 20:22 | Nahoru | #66
Zvýšení komprese sice zvýší namáhání motoru, ale i výkon. Obojí samozřejmě roste s otáčkami. Dá se tedy díky tomu jezdit v nižších otáčkách a přesto bude motor dávat stejný výkon jako předtím, tzn. namáhání se tím jaksi kompenzuje. Takže pokud bude vzužívat stejné množství výkonu jako dosud, motor to zas tak nepocítí. A navíc je tu ta rezerva výkonu získaná tuningem. Pouze pokud by to furt držel pod krkem, asi by motor odešel dřív.
Snad jsem to vyblekotal srozumitelně.

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

9.6.2010 v 21:45 | Nahoru | #67
Dargas> Jasný,navíc motor VTR je znám tím ,že je "bohatě" dimenzován ,je to držák.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

10.6.2010 v 07:00 | Nahoru | #68
Raisidlo77> k tem kanalum,u 4T bych nelestil a naopak piskoval aby se smes lepe "promichala" se vzduchem ale kdyz uz do toho jdes z gruntu tak si vezmi do parady ojnice,vylestit,vyvazit a dobre vyuhlovat,pak urcite jinou vacku a mozna tvrdsi pruziny ventilu

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

10.6.2010 v 11:01 | Nahoru | #69
když už budeš hrabat do ojnic, tak určitě nechat omlátit kuličkama a neleštit!
kuličkování má totiž vytvoří o dost větší napětí v povrchové vrstvě materiálu oproti leštění z čehož plyne lepší ůnavová pevnost.
Bohužel se mi zatím nepodařilo zjisti, jestli to dokáže lepší povrchové napětí než kování, čili jestli to má vůbec smysl.[img]

Naposledy editováno 10.06.2010 11:05:26

2 reakcí na tento příspěvek Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

10.6.2010 v 11:11 | Nahoru | #70
převrtávka VTR-F
klik na "VTR 1112 F overbore"

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

10.6.2010 v 11:30 | Nahoru | #71

Dargas>převrtávka VTR-F
klik na "VTR 1112 F overbore"



luxusní stránky!!!

Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

10.6.2010 v 11:41 | Nahoru | #72
Dargas> Výýborně, DĚKUJU. Tady je přímo zmínka na stránkách úpravce (kousek od Mannheimu).

Že bych alespon základ srdce svěřil odborníků ? Jenže touhu udělat si to sám...

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

10.6.2010 v 19:26 | Nahoru | #73
Dargas> Dík za odkaz na super stránky Mě pořád vrtalo hlavou ,proč u Duc nechávají svoje modely tak dlouho na trhu ,díky vysvětlení z článku o Staré škole už mi to docvaklo

Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

10.6.2010 v 20:23 | Nahoru | #74
Hojte,

dík za odkaz na LPX stránky - už jsem myslel, že jsou v nenávratnu.
Trochu jsem si mailoval s Thielem. Je to pěkné, ale dost mastné. Dát 90 litrů za 36 koní navíc, to už chce dost fandovství.

Hallo,
Stage 3: cost ca. 2800€ with stock cams, 3300€ with racing cams. All
price without tax.
St1: 1400EUR
St2: ca 1900EUR
Best regards Thiel

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

10.6.2010 v 20:24 | Nahoru | #75
Pardon - jenom 26 koní navíc. Seriovka má 110.
M.

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

10.6.2010 v 20:27 | Nahoru | #76
mynomaj> Wow, díky za info, protože já neumím německy ani kváknout (teda vlastně to je jedinný, co neměcky bezpečně umím ).

To už je cena vyšší než VTR z posledního roky výroby, ale zase na to nespěchám.. no vrtá mi to hlavou.

Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

10.6.2010 v 20:30 | Nahoru | #77
Značkuji.

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

10.6.2010 v 20:32 | Nahoru | #78
[quote]Dargas>když už budeš hrabat do ojnic, tak určitě nechat omlátit kuličkama a neleštit!
kuličkování má totiž vytvoří o dost větší napětí v povrchové vrstvě materiálu oproti leštění z čehož plyne lepší ůnavová pevnost.
Bohužel se mi zatím nepodařilo zjisti, jestli to dokáže lepší povrchové napětí než kování, čili jestli to má vůbec smysl.[img] co leštit když to ani neni vidět ?

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

10.6.2010 v 20:53 | Nahoru | #79
Raisidlo77> Nevěděl jsem, že tě to tak zaujme.
Přidávám tedy celo mail komunikaci - já německy taky moc neumím takže s Gerdem jsem komunikoval anglicky

>> St1: 1400EUR
>> St2: ca 1900EUR
>> St3: ca 2800EUR ohne Nockenwellen, 3300EUR mit Nockenwellen.
>> It is not neccary to change clutch.
>> Pistons from Woessner.
>> No I do not need the whole bike, only the engine.
>> It will take ca 8weeks.
>> Best regards Gerd

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

10.6.2010 v 21:19 | Nahoru | #80

lumberjack1>Raisidlo77> k tem kanalum,u 4T bych nelestil a naopak piskoval aby se smes lepe "promichala" se vzduchem ale kdyz uz do toho jdes z gruntu tak si vezmi do parady ojnice,vylestit,vyvazit a dobre vyuhlovat,pak urcite jinou vacku a mozna tvrdsi pruziny ventilu



Dargas>když už budeš hrabat do ojnic, tak určitě nechat omlátit kuličkama a neleštit!
kuličkování má totiž vytvoří o dost větší napětí v povrchové vrstvě materiálu oproti leštění z čehož plyne lepší ůnavová pevnost.
Bohužel se mi zatím nepodařilo zjisti, jestli to dokáže lepší povrchové napětí než kování, čili jestli to má vůbec smysl.

Naposledy editováno 10.06.2010 11:05:26

Na ojnice se vykašli a buď nech origo,tak jak jsou a nebo si kup lepší,ale už jsem viděl dost zmrvenejch.Metodika vážení ojnic,je dost náročná záležitost,to se nedává na váhu jen tak jak plátek tlačenky.

Naposledy editováno 10.06.2010 21:21:40

Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

11.6.2010 v 00:14 | Nahoru | #81
raisidlo: převrtánim panelky na 290 se mi zvedla komprese z 8 na 9 a ten rozdíl je na Jawí poměry brutální, nárust krouťáku je asi o 15% a výkon tak 10%. Určitě tě ten nárust bude bavit i na Hondici

Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

11.6.2010 v 00:51 | Nahoru | #82
exxi: Panelku (pro side) jsem řešil kompletním překopání na Libenáckej základy (crossovou verzi) a drobný posílení navrch..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

11.6.2010 v 08:02 | Nahoru | #83

mynonaj>Pardon - jenom 26 koní navíc. Seriovka má 110.
M.



ladici mivaj u tech vysledku cisla namereny na brzde... ta seriovka 110koni udavanejch vyrobcem nema..

ceny tech uprav ala big bore jsou takhle bezny.. na TL 1080ccm cca 2tis USD kit... vyvlozkovani valcu, pisty, tesneni. 1180ccm... asi 3500usd.. +uprava kliky...

RSV na 1100 u Amanna taky cca 2tis E ... neni to levna sranda

Naposledy editováno 11.06.2010 08:05:06

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

11.6.2010 v 20:15 | Nahoru | #84

assassin>ladici mivaj u tech vysledku cisla namereny na brzde... ta seriovka 110koni udavanejch vyrobcem nema..



No moje (mám 2004) to má - tedy 109.6. A to nemám žádné úpravy kromě otevřených koncovek
M.

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

14.6.2010 v 09:50 | Nahoru | #85
Raisidlo:
Tak 954/sp2 brzdice nesednou o cca 3mm...

obrouseno:


namontovano:



Naposledy editováno 14.06.2010 09:53:39

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

14.6.2010 v 10:12 | Nahoru | #86
assassin> krásná práce

Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

14.6.2010 v 16:51 | Nahoru | #87
assassin> Děkuju

Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

14.6.2010 v 16:58 | Nahoru | #88
To bude kotvit jedna báseň

2 reakcí na tento příspěvek Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

21.6.2010 v 13:18 | Nahoru | #89
tak VTR je zase o kousek lepsi.. k brzdam pribyly vnitrky racetech - pruziny + kompresni ventil(goldvalve) + uprava pomaleho okruhu rebound... naky foto pro inspiraci:
distancky k pruzinam na miru:


origo pruzina(progresivni) nahore, racetech pruzina na miru dole:

provrtani kompresniho ventilu goldvalve - tryska okruhu pomale komprese (VTR nema nastavitelnej okruh lowspeed komprese, takze se vrta dirka podle vahy jezdce) hodi se sada kvalitnich vrtacku s prumerem po 0,1mm:

kompresni ventil pripraveny pro ulozeni do kartridge:

original tvar rebound jehly (mensi moznost nastaveni):


novy tvar jehly:


zakladni veci jako jak sundat vidli z moto a jak ji rozbrat sem nefotil, ruce od oleje a fotak moc nejde do sebe tak jsem nafotil jen nektere detaily, kdyby se nekdo pustil do toho sameho klidne napiste, ja to ted dal za cca 4-5hod i s vyrobou nejakych pripravku, znovu bych to dokazal asi o dost rychleji. Jsem zvedav jak se bude vidlice chovat na silnici, ale to uz sem treba napise majitel az to vyzkousi...

Naposledy editováno 21.06.2010 13:19:09

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

21.6.2010 v 13:29 | Nahoru | #90
assassin> já sem taky zvědavej, snad to bude dobrý
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... AlbiVTR 32 6.4.2024 v 08:26 Krovak
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm djbell 75 9.1.2024 v 16:55 djbell
montáž uni tachometru Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 8 25.9.2023 v 08:00 krokoš
tacho Honda VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 0 10.8.2023 v 09:20 ujec76
tacho na Hondu VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 1 2.8.2023 v 22:17 Prasčenko


TOPlist