barth_duben




Téma: Vůle ventilů
14.5.2010 v 19:46
Zdar,potřeboval bych předepsané vůle ventilů na Yamaha V max 1200.
Mám stažený servisní manuál,kde pro sací je 0,11-0,15 a pro výfukové je 0,26-0,30.
Ale na foru V max mi kdosi napsal pro výfukové hodnoty 0,16-0,20.
Po přeměření mých výfukových se ani jeden nedostal nad 0,20.Všechny jsou v rozmezí 0,16-0,20.
Dík za každou radu.
Jo a ještě o kolik max by sem měly lišit vůle ventilů na jednom válci.

1 reakcí na tento příspěvek Vůle ventilů

14.5.2010 v 20:22 | Nahoru | #1
já bych se určitě řídil manuálem a ne nějakým názorem nějakýho Joudy z Horní Dolní

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle ventilů

14.5.2010 v 20:29 | Nahoru | #2

seikos>já bych se určitě řídil manuálem a ne nějakým názorem nějakýho Joudy z Horní Dolní


co máte všichni proti Horním Dolním Záhada je, jak je možné že mám vůle na výfukových 0,16-0,20 a jede.A to na všech .Je to celkem dost rozdíl např. 0,17 nebo předepsaných min 0,26

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle ventilů

14.5.2010 v 21:24 | Nahoru | #3

akfarysta>co máte všichni proti Horním Dolním Záhada je, jak je možné že mám vůle na výfukových 0,16-0,20 a jede.A to na všech .Je to celkem dost rozdíl např. 0,17 nebo předepsaných min 0,26


A proč myslíš že se seřizujou? Ty si myslíš že to jednou nastavíš a konec? Jinak ono ti to pojede i kdybys neměl žádné vůle nebo i strašně velký vůle ale bude ti trochu blbnout. Příklad žádné vůle na zahřátím motoru se ti nemá co vymezit mezi ventilem a vačkou (zahřátí a roztažnost kovů) a změní se ti tím nastavení časování to je sací a výfukové se otevírají a zavírají tam kde nemají... při hodně velký vůli by se ti vymezila vůle při zahřátím motoru jenom částečně to je to co předepisuje výrobce a zbytek by ti tam lítal což by mělo za následek vyklepání a zničení dosedací plochy na ventilu...

(reakce na) Vůle ventilů

14.5.2010 v 21:52 | Nahoru | #4

Mišmaš>A proč myslíš že se seřizujou? Ty si myslíš že to jednou nastavíš a konec? Jinak ono ti to pojede i kdybys neměl žádné vůle nebo i strašně velký vůle ale bude ti trochu blbnout. Příklad žádné vůle na zahřátím motoru se ti nemá co vymezit mezi ventilem a vačkou (zahřátí a roztažnost kovů) a změní se ti tím nastavení časování to je sací a výfukové se otevírají a zavírají tam kde nemají... při hodně velký vůli by se ti vymezila vůle při zahřátím motoru jenom částečně to je to co předepisuje výrobce a zbytek by ti tam lítal což by mělo za následek vyklepání a zničení dosedací plochy na ventilu...


ježiši chlapi,nemusíte mi vysvětlovat na co jsou a proč se seřizují vůle ventilů.prostě mám dva zdroje ventilových vůlí a nevím,který je správný.Výfuk 0,26-0,30 nebo 0,16-0,20.Dle mnou naměřených hodnot spíše odpovídájí 0,16-0,20.A nebo jsou správné O,26-0,30 ale to by na to musel předchozí majitel pěkně kašlat a ventily neseřizoval a a vůle se docela solidně zmenšila .
TAKŽE JEŠTĚ JEDNOU,NEMÁ NĚKDO NÁHODOU OVĚŘENÝ ZDROJ VENTILOVÝCH VŮLÍ.POTŘEBUJI JE SEŘÍDIT A NERAD BYCH UDĚLAL BOTU.
DÍKY

(reakce na) Vůle ventilů

14.5.2010 v 22:02 | Nahoru | #5

Mišmaš>A proč myslíš že se seřizujou? Ty si myslíš že to jednou nastavíš a konec? Jinak ono ti to pojede i kdybys neměl žádné vůle nebo i strašně velký vůle ale bude ti trochu blbnout. Příklad žádné vůle na zahřátím motoru se ti nemá co vymezit mezi ventilem a vačkou (zahřátí a roztažnost kovů) a změní se ti tím nastavení časování to je sací a výfukové se otevírají a zavírají tam kde nemají... při hodně velký vůli by se ti vymezila vůle při zahřátím motoru jenom částečně to je to co předepisuje výrobce a zbytek by ti tam lítal což by mělo za následek vyklepání a zničení dosedací plochy na ventilu...


Ono je to trochu jinak .Vůle se nastavují ani ne tak kvúli teplotní roztažnosti materiálu ventilů,ale kvůli setrvačnosti hmoty ventilů.Pokud budeš mít velké vůle, motor nebude mít max.výkon.Když budou vůle malé nebo žádné podpálíš ventily motor ztratí kompresi a tím samo i výkon.U těch velkých vůlí jde oto,že se posune časování ,a motor nemá dostatek času naplnit spalovací prostor čerstvou směsí a pak důkladně odvést spálné plyny.

1 reakcí na tento příspěvek Vůle ventilů

14.5.2010 v 22:07 | Nahoru | #6
V Motodatech píšou sací 0,11 - 0,15 mm a výfuk 0,16 - 0,20 mm.

Vůle ventilů

14.5.2010 v 22:13 | Nahoru | #7
Intake Valve (cold):
0.11 - 0.15 mm
(0.004 - 0.006 in)
Exhaust Valve (cold):
0.26 0.30mm)
(0.010 0.012 in)

1 reakcí na tento příspěvek Vůle ventilů

14.5.2010 v 22:19 | Nahoru | #8

(reakce na) Vůle ventilů

14.5.2010 v 22:32 | Nahoru | #9

Prcek_kv>V Motodatech píšou sací 0,11 - 0,15 mm a výfuk 0,16 - 0,20 mm.


viděl jsem a zde manuál strana 88
tutu

(reakce na) Vůle ventilů

14.5.2010 v 23:27 | Nahoru | #10

jardaviro>Podívej co máš přesně za typ
www.motorkari.cz/moto-manualy-motorek/yamaha/yamaha-v-max/ .


výběr ze dvou manuálů 1990 a 1997 vůle ventilů u obou stejná

1 reakcí na tento příspěvek Vůle ventilů

15.5.2010 v 18:47 | Nahoru | #11
tady je 100 lidí neschopnejch napsat 2 hodnoty ale musí vysvetlovat proč se to nastavuje ... jak u dementů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle ventilů

16.5.2010 v 09:15 | Nahoru | #12

návštěvník>tady je 100 lidí neschopnejch napsat 2 hodnoty ale musí vysvetlovat proč se to nastavuje ... jak u dementů


(reakce na) Vůle ventilů

1.6.2010 v 13:46 | Nahoru | #13
mám serv.manuál origo v knižní podobě (na prodej) 800,- nabo ti tu str. ofotím
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
V - Max 1200 Originál opěrka Yamaha V MAX Yamaha V MAX Vmax-Baf 4 23.2.2019 v 20:09 VMAXconte
v-max Yamaha V MAX fido-fester 2 14.9.2018 v 16:20 VMAXconte
Nosic kufru v max1200 Yamaha V MAX VMAXconte 2 5.9.2018 v 13:13 VMAXconte
yamaha V MAX 1200 výrobní štítek Yamaha V MAX MIROSS 1 13.6.2017 v 08:53 Gal
:-D Mám si koupit XR400 nebo V-Max? Yamaha V MAX, Honda XR 400 macikcz 4 31.5.2017 v 14:24 macikcz


TOPlist