ale mam dotaz...jak to delate kdyz potrebujete zaroven brzdit???nejak jsem se zatim nenaucil drzet brzdu a vrkat do plynu(prsty mi z brzdy vzdycky sklouznou)...mate na to nejakej figl, nebo proste pri brzdeni meziplyn nedavate???
odpovedi typu brzdi zadni neberu ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
Po vymáčknutí spojky si můžeme představit převodovku jako díl, který je poháněný zadním kolem. Vstupní i výstupní hřídel v převodovce se ovšem stále otáčejí za předpokladu, že máme zařazen nějaký kvalt a jen v případě, že hodíme neutrál, ať už omylem, nebo schválně má smysl dávat meziplyn a to kvůli tomu, abychom roztočili vstupní hřídel převodovky na přibližné otáčky, kterými se bude vstupní hřídel otáčet po zařazení nějakého kvaltu a to tak, že se pustí spojka (v neutrálu), vrkne se plynem s cílem odhadnout otáčky které bude mít vstupní hřídel, po zařazení kvaltu a poté kopnout kvalt se spojkou.
Jiný důvod meziplynu kvůli převodovce neexistuje. Prostě převodová kola se nemůžou nijak uspořádat, jelikož dokud tam je kvalt, tak se obě převodové hřídele stále otáčejí. Jedna z možností získání informací je tady
Naposledy editováno 07.08.2009 19:20:22
1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???
Jinak teda čistě teoreticky by to mohlo být tím, že pokud ti spojka úplně nevypne a mezi kvaltama máš dost místa na falešný neutrál (i když v nestabilní poloze), tak se může stát, že pokud moc ubereš plyn, tak se ti stihne zpomalit vstupní hřídel do převodovky natolik, že začneš počítat zuby při řazení a nakonec nezařadíš, pokud to tam nenarveš silou
Naposledy editováno 07.08.2009 20:08:41
Neni to problem jen myho kusu, uz jsem si to vyzkousel i na jinym XJecku. Pravda je, ze nektery prevodovky Yamaha byly ponekud tuzsi a vule tam rozhodne jsou. Sice ne takovy, jako byly na BMW, ale znatelny urcite. Nicmene resit to fakt nebudu, to ze 2x za tisic kilometru zaradim az na podruhy a ze mi jednou za 2 tisice vylitne kvalt - no nic neni dokonaly
S jednovalovym HARDenduro je asi kunst jezdit plynule a klidne. "Vrkani" je velka vypomoc.
1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???
1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???
Důvod mého počínání je jednoduchý, a uvedu Blíží se ostrá odbočka přibližně 250 metrů a nabízí se 3 možnosti
- ,A,použít motoru a postupně seřazovat bez (meziplynu nebo vrtání plynem říkejte tomu každej jak chce což dělám nerad ale když není čas tak to prostě udělám)
- ,B, nebo snažit se seskládat 5,4,3,2 rychlostní stupeň za pár vteřin a u každého podřazení se snažit vrtnout plynem a přitom brzdit vesměs přední a trochu zadní a vystihnout optimální otáčky byly co nejpřesnější otáčkám pri nižším převodovém stupni. což je poměrně dost náročné na čas
- ,C, nebo seskládat 5 s vrtnutím a vystihnutím optimálních otáček 4 stupně s razantnějším bržděním pak podřadím dle času na 3,2 a lehčím bržděním s jením meziplynem ale snažím se vystihnout otáčky dle rychlosti před vjezdu do odbočky na 2 a pustit spojku před vjezdem do odbočky.
prosím pokud chcete a pochopily jste TAK STAČÍ KDYŽ NĚKDO POKUD MOŽNO S VYŠŠÍM OBJEMEM A POKUD MOŽNO DVOUVÁLEC bud napište .,A, NEBO ,B, NEBO ,C,. Případně váš postup při podobné situaci. ŽÁDNÝ NASKLÁDÁM TO TAM BEZ SPOJKY A PODOBNÉ PŘÍSPĚVKY. Dík
www.motorkari.cz/clanky/jak-na-to/razeni-prevodovych-stupnu-13174.html
Dulezity je uvedomit si, ze o kolecka v prevodovce nejde! U silnejch dvouvalu je to potreba kvuli blokaci zadniho kola. Takze spojka, vrknout do plynu (kolecka v prevodovce se tocej dost rychle ty nas nezajimaji), ale vrkame do plynu proto aby kdyz pustime spojku jsem meli motor v tockach!
Jakmile motor v tockach nejni tak spojka sepne a mame vely rozdil otacek motoru a otacek zadniho kolo a pruser je na svete.
Jinak u aut treba corvette tohle neodpousti tocivej moment zahvizda zadni napravou a je tu hromada trsatek.
Standardni meziplyn se pouzival u aut co nemeli synchronizovanou prevodovku (potazmo lkw) a tam se poustela spojka a na neutral slaplo na plyn aby se kolecka roztocila jinak.
Nevim jak vase masina, ale co ja sem zpozoroval tak na motorce je neutral jen jeden a ne mezi kazdym kvaltem, takze meziplyn je nemozny.
1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???
To že tam není stabilní poloha neznamená že tam není neutrál
Slavek-TDM: nejde ti přeřadit protože příslušný pár kol zařazeného rychl. stupně na sebe půsoubí opačnou silou a díky podbroušení bočních zubů se od sebe neodrthnou dokud tento tlak malinko nepovolí.
Naposledy editováno 02.06.2010 10:00:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
jasně že u motorky neutrál stabilní je jeden mezi 1 a 2 o mezi každým kvaltem se může stát že se občas podaří dát neutrál. Ale to nebylo předmětem tématu který bych raději uzavřel. Takže meziplyn když tomu tak baudem říkat je u podřazení každého věc kdo ho nedá třeba v zatáčce na mokrý silnici má silný dvouválec nebude připravený driftovat nejspíš si vzpomene na tento příspěvek ale to již bude pozdě, já ho dávám a dávat budu a čím přesnější bude tím to je lepší. Takže radši už dost!
Sansta>...Jste blázni :D meziplyn jsem se naučil používat už na 125 a je to jen dobře... Nechci tu dělat chytrýho, ale meziplyn (kor na silný motorce) by měl bejt pokaždy a při podřazování do vysokejch otáček už tuplem....Na okruhu bez meziplynu nevydržíš ani kolo, to ti zaručuju:)
Clovece od te doby co jezdim motorku s antihopem jsem nemel potrebu "meziplynu" a i na tom okruhu to kolo vydrzim. Co je spatne?
1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???
jinak antishock mám a chceš mi tím říct když vjedeš do zatáčky za 3 s 7000 na Adventuře a budeš to mít poklopený a budeš muset zpomalit dáš tam za 2 otáčky budou kolem 8500 že nebudeš nucen driftovat? Je to pravda? Fakt mne to zajímá neni to rejpání.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
1shiva>no Dave umíš to líp to je jednoduchý jezdíš okruh. Jinak skvělá motorka poslal jsem ti 10b a super fotky.
jinak antishock mám a chceš mi tím říct když vjedeš do zatáčky za 3 s 7000 na Adventuře a budeš to mít poklopený a budeš muset zpomalit dáš tam za 2 otáčky budou kolem 8500 že nebudeš nucen driftovat? Je to pravda? Fakt mne to zajímá neni to rejpání.
to se mi snad jeste nestalo ze bych podrazoval tak daleko v zatacce kde uz mam motorku nejak vic naklopenou... podrazujes v najezdu a tam tohle nehrozi tak jak se rika... ja na TL i kdyz tam kvalty budu sypat bez vrkani tak to kolo nezablokuju... a to z velkej V2 brzdi tele zatim nejvic co sem mel tu cest (proti VTR a RSV)
navic smyk zadniho kola pri najezdovem brzdeni od podrazeni ustojis.. proste supermoto drift
někdo tady opublikoval tenhle článek doporučuji přečíst vcelku zajímavé
řazení převovových stupňů
Meziplyn Jak chcete bez neutralu a nevymacknute spojky davat meziplyn ? Jen vrknete motorem a prevodovce tim spis uskodite nez pomuzete, nijak otacky motoru a prevodovky nesesynchronizujete. To je zas tema omg
1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???
...a jak se časem mění názory
Takže názory se různí
Takže zeptat se na něco ve foru ohledně motorky znamená dozvědět se jak se řadí u V3S, jak se řadí na okruhu, co je to atishopingová spojka a vlastně to ani nikdo nečte pořádně. Takže doporučuji vykašlat se na tohle téma. KAŠLEM NA MEZIPLYN A ŘADÍME JAK KDO CHCE