globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pouzivate meziplyn???
 
9.9.2007 v 21:09
ja se snazim teda ho pouzivat co nejvic to jde...kvalty tam jdou lip a nebokuje se zadni kolo

ale mam dotaz...jak to delate kdyz potrebujete zaroven brzdit???nejak jsem se zatim nenaucil drzet brzdu a vrkat do plynu(prsty mi z brzdy vzdycky sklouznou)...mate na to nejakej figl, nebo proste pri brzdeni meziplyn nedavate???
odpovedi typu brzdi zadni neberu ;)
Předchozí
1... 10 11 12 13
Následující

Pouzivate meziplyn???

7.8.2009 v 14:56 | Nahoru | #361
ja když podřadim tak pouštím spojku opatrněji a nemám problém, meziplyn nějak nepoužívám...holt sem asi lůzr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

7.8.2009 v 15:02 | Nahoru | #362
Stev> Zalezi na zatacce samozrejmne

Pouzivate meziplyn???

7.8.2009 v 15:05 | Nahoru | #363
Podřazuji s meziplynem vždy... i u brždění se to dá naučit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

7.8.2009 v 15:07 | Nahoru | #364
Natsu> to jo, ale třeba na mojí motorce to smysl má, ale u 4V 600 to asi je zbytečný. I když třeba Cal Crutchlow ho ve WSS v Brně používal, než mu teda chcípla motorka na prvním místě

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

7.8.2009 v 15:55 | Nahoru | #365
Stev> Ja se to ucil z videi na utube Teda tech zavodnich, u podrazovani vzdy zaroven brzdim, at uz jemne ci prudce. Pak prujezd zatackou a zas kvalty nahoru.

*e* - ale mam hodne co procvicovat

Naposledy editováno 07.08.2009 16:05:13

Pouzivate meziplyn???

7.8.2009 v 19:18 | Nahoru | #366
Dlouho jsem řešil problém se řazením a po prolezení všech možných informací a prostudování konstrukce převodovky a uspořádání motoru mi příjde dávání meziplynu kvůli převodovce zbytečné. Má to smysl na ochránění spojky kvůli vyrovnání otáček motoru a převodovky, ale na samotné řazení to nemá vliv. Jediné kde by se to ještě dalo pochopit je řazení z 2 na 1, jelikož tam to jde přes neutrál, jinak ne.

Po vymáčknutí spojky si můžeme představit převodovku jako díl, který je poháněný zadním kolem. Vstupní i výstupní hřídel v převodovce se ovšem stále otáčejí za předpokladu, že máme zařazen nějaký kvalt a jen v případě, že hodíme neutrál, ať už omylem, nebo schválně má smysl dávat meziplyn a to kvůli tomu, abychom roztočili vstupní hřídel převodovky na přibližné otáčky, kterými se bude vstupní hřídel otáčet po zařazení nějakého kvaltu a to tak, že se pustí spojka (v neutrálu), vrkne se plynem s cílem odhadnout otáčky které bude mít vstupní hřídel, po zařazení kvaltu a poté kopnout kvalt se spojkou.

Jiný důvod meziplynu kvůli převodovce neexistuje. Prostě převodová kola se nemůžou nijak uspořádat, jelikož dokud tam je kvalt, tak se obě převodové hřídele stále otáčejí. Jedna z možností získání informací je tady

Naposledy editováno 07.08.2009 19:20:22

1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???

7.8.2009 v 19:44 | Nahoru | #367
Romeo.GSXR> technicky je to jasny. Ted mi prakticky vysvetli, proc mi to obcas ve vysokych otackach proste nezaradi, dokavad trochu nepridam plyn Leda ze by vibrace pomohly ten kval dotlacit tam kam patri

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

7.8.2009 v 20:04 | Nahoru | #368
Slávek-TDM> nezařadí = zůstane ti tam stejný kvalt, nebo tam dostaneš falešný neutrál?

Jinak teda čistě teoreticky by to mohlo být tím, že pokud ti spojka úplně nevypne a mezi kvaltama máš dost místa na falešný neutrál (i když v nestabilní poloze), tak se může stát, že pokud moc ubereš plyn, tak se ti stihne zpomalit vstupní hřídel do převodovky natolik, že začneš počítat zuby při řazení a nakonec nezařadíš, pokud to tam nenarveš silou

Naposledy editováno 07.08.2009 20:08:41

Pouzivate meziplyn???

7.8.2009 v 22:32 | Nahoru | #369
Romeo.GSXR> nezaradi = vubec nezmacknu radicku. Proste to nejde, zlomil bych ji. Spojku mackam, serizena je spravne. Ale nastava to jen kdyz treba ze 7 tisic prudce brzdim a kolem 5ti chci rychle podradit. Kdyz si malicko pridam, zaradim jak po masle.
Neni to problem jen myho kusu, uz jsem si to vyzkousel i na jinym XJecku. Pravda je, ze nektery prevodovky Yamaha byly ponekud tuzsi a vule tam rozhodne jsou. Sice ne takovy, jako byly na BMW, ale znatelny urcite. Nicmene resit to fakt nebudu, to ze 2x za tisic kilometru zaradim az na podruhy a ze mi jednou za 2 tisice vylitne kvalt - no nic neni dokonaly

Pouzivate meziplyn???

18.4.2010 v 22:38 | Nahoru | #370
Litam Xr650 na motardech a bez "vrkani" se neobejdu. Podrazovani, brzdeni motorem, ale i rychlou akceleraci pri razeni nahoru takhle citim prijemneji. Jestli je to prijemne i pro motor muzu jen doufat.

S jednovalovym HARDenduro je asi kunst jezdit plynule a klidne. "Vrkani" je velka vypomoc.

1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???

19.4.2010 v 22:36 | Nahoru | #371
Bez meziplynu na silný motorce? Jste blázni :D meziplyn jsem se naučil používat už na 125 a je to jen dobře, teda táto to do mě hustil už od 50ccm :D Nechci tu dělat chytrýho, ale meziplyn (kor na silný motorce) by měl bejt pokaždy a při podřazování do vysokejch otáček už tuplem. Vyrovnáš okamžíte otáčky motoru a tím i zadní kolo. Určitě je to šetrnější na motor a ty se nemusíš bát, že tě někdy motorka kopne. Na okruhu bez meziplynu nevydržíš ani kolo, to ti zaručuju:) a řešit, jak dávat meziplyn, když brzdíš? No, za 1.dá se to naučit i při brzdě ,ale za 2. většinou když budeš brzdit, tak si vymáčkneš spojku a až uvolníš brzdy, tak to začneš řešit. Zní to zdlouhavě, ale když si ten meziplyn zafixuješ, tak to netrvá ani vteřinu ho udělat :) Ale každej je zvyklej jezdit nějak, takže tak no :)) Ale všem ho doporučuju dávat a ještě když jedete palbu :)

1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???

20.4.2010 v 10:00 | Nahoru | #372
636 2006 bez meziplynu... ale určitě jsou i tací co používají meziplyn i s antihopingovou spojkou :D

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

2.6.2010 v 00:31 | Nahoru | #373
(vynecháme auto mluvíme o motocyklu) Chlapi nevím tedy jistě a nechci tady dráždit lidi, ale teď mluvím třeba o čtyřtaktním dvouválci o objemu 990. Jezdím na KTM 990 ADVENTURE. Ta motorka má obrovskou kompresi, a už po prvním jízdě z prodejny aniž bych někdy seděl na litrovým dvouválci jsem při podřazení trošku vrtnul plynem. Což dělám vesměs skoro pokaždé.
Důvod mého počínání je jednoduchý, a uvedu Blíží se ostrá odbočka přibližně 250 metrů a nabízí se 3 možnosti
- ,A,použít motoru a postupně seřazovat bez (meziplynu nebo vrtání plynem říkejte tomu každej jak chce což dělám nerad ale když není čas tak to prostě udělám)

- ,B, nebo snažit se seskládat 5,4,3,2 rychlostní stupeň za pár vteřin a u každého podřazení se snažit vrtnout plynem a přitom brzdit vesměs přední a trochu zadní a vystihnout optimální otáčky byly co nejpřesnější otáčkám pri nižším převodovém stupni. což je poměrně dost náročné na čas

- ,C, nebo seskládat 5 s vrtnutím a vystihnutím optimálních otáček 4 stupně s razantnějším bržděním pak podřadím dle času na 3,2 a lehčím bržděním s jením meziplynem ale snažím se vystihnout otáčky dle rychlosti před vjezdu do odbočky na 2 a pustit spojku před vjezdem do odbočky.

prosím pokud chcete a pochopily jste TAK STAČÍ KDYŽ NĚKDO POKUD MOŽNO S VYŠŠÍM OBJEMEM A POKUD MOŽNO DVOUVÁLEC bud napište .,A, NEBO ,B, NEBO ,C,. Případně váš postup při podobné situaci. ŽÁDNÝ NASKLÁDÁM TO TAM BEZ SPOJKY A PODOBNÉ PŘÍSPĚVKY. Dík

Pouzivate meziplyn???

2.6.2010 v 01:01 | Nahoru | #374
takže odpověd je jasná jak napsal RomeoGSXR
www.motorkari.cz/clanky/jak-na-to/razeni-prevodovych-stupnu-13174.html

Pouzivate meziplyn???

2.6.2010 v 09:08 | Nahoru | #375
Nevim k cemu jste za 13 stran dosli. Nekteri jsou vice nekteri mene mimo :D

Dulezity je uvedomit si, ze o kolecka v prevodovce nejde! U silnejch dvouvalu je to potreba kvuli blokaci zadniho kola. Takze spojka, vrknout do plynu (kolecka v prevodovce se tocej dost rychle ty nas nezajimaji), ale vrkame do plynu proto aby kdyz pustime spojku jsem meli motor v tockach!

Jakmile motor v tockach nejni tak spojka sepne a mame vely rozdil otacek motoru a otacek zadniho kolo a pruser je na svete.

Jinak u aut treba corvette tohle neodpousti tocivej moment zahvizda zadni napravou a je tu hromada trsatek.

Standardni meziplyn se pouzival u aut co nemeli synchronizovanou prevodovku (potazmo lkw) a tam se poustela spojka a na neutral slaplo na plyn aby se kolecka roztocila jinak.

Nevim jak vase masina, ale co ja sem zpozoroval tak na motorce je neutral jen jeden a ne mezi kazdym kvaltem, takze meziplyn je nemozny.

1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???

2.6.2010 v 09:50 | Nahoru | #376
bez neutrálu mezi každou rychlostí by si nemohl přeředit..je to jako by si zařadil 2 rychlosti naráz, prostě tam nějaká vůle být musí, falešný neutrál je mezi každým kvaltem.
To že tam není stabilní poloha neznamená že tam není neutrál

Slavek-TDM: nejde ti přeřadit protože příslušný pár kol zařazeného rychl. stupně na sebe půsoubí opačnou silou a díky podbroušení bočních zubů se od sebe neodrthnou dokud tento tlak malinko nepovolí.

Naposledy editováno 02.06.2010 10:00:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

2.6.2010 v 14:07 | Nahoru | #377
zase sem kluci pletete auta PROČ?
jasně že u motorky neutrál stabilní je jeden mezi 1 a 2 o mezi každým kvaltem se může stát že se občas podaří dát neutrál. Ale to nebylo předmětem tématu který bych raději uzavřel. Takže meziplyn když tomu tak baudem říkat je u podřazení každého věc kdo ho nedá třeba v zatáčce na mokrý silnici má silný dvouválec nebude připravený driftovat nejspíš si vzpomene na tento příspěvek ale to již bude pozdě, já ho dávám a dávat budu a čím přesnější bude tím to je lepší. Takže radši už dost!

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

2.6.2010 v 14:09 | Nahoru | #378
ovšem to neznamená, že to někdy nesložím.

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

2.6.2010 v 14:19 | Nahoru | #379

Sansta>...Jste blázni :D meziplyn jsem se naučil používat už na 125 a je to jen dobře... Nechci tu dělat chytrýho, ale meziplyn (kor na silný motorce) by měl bejt pokaždy a při podřazování do vysokejch otáček už tuplem....Na okruhu bez meziplynu nevydržíš ani kolo, to ti zaručuju:)



Clovece od te doby co jezdim motorku s antihopem jsem nemel potrebu "meziplynu" a i na tom okruhu to kolo vydrzim. Co je spatne?

1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???

2.6.2010 v 14:46 | Nahoru | #380
no Dave umíš to líp to je jednoduchý jezdíš okruh. Jinak skvělá motorka poslal jsem ti 10b a super fotky.
jinak antishock mám a chceš mi tím říct když vjedeš do zatáčky za 3 s 7000 na Adventuře a budeš to mít poklopený a budeš muset zpomalit dáš tam za 2 otáčky budou kolem 8500 že nebudeš nucen driftovat? Je to pravda? Fakt mne to zajímá neni to rejpání.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

2.6.2010 v 14:52 | Nahoru | #381

1shiva>no Dave umíš to líp to je jednoduchý jezdíš okruh. Jinak skvělá motorka poslal jsem ti 10b a super fotky.
jinak antishock mám a chceš mi tím říct když vjedeš do zatáčky za 3 s 7000 na Adventuře a budeš to mít poklopený a budeš muset zpomalit dáš tam za 2 otáčky budou kolem 8500 že nebudeš nucen driftovat? Je to pravda? Fakt mne to zajímá neni to rejpání.



to se mi snad jeste nestalo ze bych podrazoval tak daleko v zatacce kde uz mam motorku nejak vic naklopenou... podrazujes v najezdu a tam tohle nehrozi tak jak se rika... ja na TL i kdyz tam kvalty budu sypat bez vrkani tak to kolo nezablokuju... a to z velkej V2 brzdi tele zatim nejvic co sem mel tu cest (proti VTR a RSV)

navic smyk zadniho kola pri najezdovem brzdeni od podrazeni ustojis.. proste supermoto drift

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

2.6.2010 v 15:03 | Nahoru | #382
jasně na rovině to ustojíš i na silným 2V jen si pískně zadní kolo a nic se nestane, ale předmětem téhle naprosto šílený diskuze bylo jestli meziplyn k něčemu je. A tak trochu si stále myslím že u velkého 2V je to přinejmenším poměrně rozumná věc která není složitá a tak trošku i na efekt.
někdo tady opublikoval tenhle článek doporučuji přečíst vcelku zajímavé
řazení převovových stupňů

Pouzivate meziplyn???

2.6.2010 v 15:39 | Nahoru | #383
Neskutecne jsem se zabavil timto topicem

Meziplyn Jak chcete bez neutralu a nevymacknute spojky davat meziplyn ? Jen vrknete motorem a prevodovce tim spis uskodite nez pomuzete, nijak otacky motoru a prevodovky nesesynchronizujete. To je zas tema omg

1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???

2.6.2010 v 15:41 | Nahoru | #384
Ale je to docela prdel pročítat 3 roky starý témata- kolik starejch (a znalejch!) lidí se tu nacházelo...
...a jak se časem mění názory

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

2.6.2010 v 16:21 | Nahoru | #385
konec debaty! Opět se zde sešlo mistrů světa aby vysvětlilo jedinou věc a jak myslím jako jediné to tady vysvětlil ROZUMĚ autor článku řazení převodových stupňů Mirek Rollinger.
Takže názory se různí
Takže zeptat se na něco ve foru ohledně motorky znamená dozvědět se jak se řadí u V3S, jak se řadí na okruhu, co je to atishopingová spojka a vlastně to ani nikdo nečte pořádně. Takže doporučuji vykašlat se na tohle téma. KAŠLEM NA MEZIPLYN A ŘADÍME JAK KDO CHCE
Předchozí
1... 10 11 12 13
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist