podle:
motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová a potkávací světla, nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.
díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
vtr78>Nemá cenu se s tebou hádat - mám francouzská auta (kupovaná nová v ČR) a nikde na nich E8 nenajdeš. Na motorce (nová koupená v ČR) mám všude E4. Takže nemají českou homologaci? Žiješ v minulosti nebo přeludu - dnes se uznává evropská homologace, zkušebna ti jen vystaví "osvědčení o shodě" s českou normou. Nedokážu si ani reálně představit, jak bys chtěl v česku znovu homologovat ta kvanta zboží, která se tu prodávají - ta zkušebna by musela mít velikost okresního města .
ja se s tebou nehadam, jenze ty motas hrusky a jabka dohromady...bud se bavime o motorovym vozidlu a nebo se bavime o prislusenstvi...fakt placas, takze si to nejdriv srovnej, procti si zakon a pak se budeme bavit dal...akorat blbnes ostatni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
selkie>ja se s tebou nehadam, jenze ty motas hrusky a jabka dohromady...bud se bavime o motorovym vozidlu a nebo se bavime o prislusenstvi...fakt placas, takze si to nejdriv srovnej, procti si zakon a pak se budeme bavit dal...akorat blbnes ostatni
Je úplně jedno, zda se jedná o celé auto, motorku nebo příslušenství - liší se jen schvalovací norma. Budu konkrétní: na sadě LED světel pro denní svícení mám na skle vylisováno E4 (to je německá homologace), mám k nim papír "prohlášení o shodě" kde je citovaná státní norma dle které se shodují s českou legistlativou - na tom papíru je razítko zkušebny. Čili nemá to českou homologaci, ale uznanou zahraniční - v tomto případě německou. Tak v čem matu ostatní? O papíru "prohlášení o shodě" jsem se zmiňoval už ve svém prvním příspěvku...
PS: u celého vozidla je to identické - ve velkém TP máš dokonce vypsané udělené výjimky z českých zákonů a norem, které daný typ vozidla nesplňuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
assassin>hehe nebo nejake pro kalifornii(jestli si ten stat nepletu) urcene auto. uz bmw z roku 91 melo pro tyhle staty kde se svitilo uz v te dobe spesl napajeni svetel, potkavackama to ve dne svitilo na 10w ...
rozkličoval bys mi to prosím?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
vtr78>Je úplně jedno, zda se jedná o celé auto, motorku nebo příslušenství - liší se jen schvalovací norma. Budu konkrétní: na sadě LED světel pro denní svícení mám na skle vylisováno E4 (to je německá homologace), mám k nim papír "prohlášení o shodě" kde je citovaná státní norma dle které se shodují s českou legistlativou - na tom papíru je razítko zkušebny. Čili nemá to českou homologaci, ale uznanou zahraniční - v tomto případě německou. Tak v čem matu ostatní? O papíru "prohlášení o shodě" jsem se zmiňoval už ve svém prvním příspěvku...
PS: u celého vozidla je to identické - ve velkém TP máš dokonce vypsané udělené výjimky z českých zákonů a norem, které daný typ vozidla nesplňuje.
prave si to napsal, ma to razitko zkusebny a to je to, o cem se celou dobu bavim...nikdo tady nemuze prodavat nic, co neprojde...furt dokolecka...kdyz to tenhle stat uzna, tak to musi tak jako tak projit necim...a cim? treba...zkusebnou?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
selkie>prave si to napsal, ma to razitko zkusebny a to je to, o cem se celou dobu bavim...nikdo tady nemuze prodavat nic, co neprojde...furt dokolecka...kdyz to tenhle stat uzna, tak to musi tak jako tak projit necim...a cim? treba...zkusebnou?
Máš napsat rovnou co ti vadí - když napíšu, že to má "prohlášení o shodě", tak asi nemyslím papír co si doma vytisknu . Jinak jsi mě ale opravdu rozesmál - "nikdo tady nemuze prodavat nic, co neprojde". Vyvedu tě z omylu, minimálně polovina zboží prodávaného v čr nemá atesty a homologace. Za neschválené příslušenství totiž nenese odpovědnost prodejce, ale ten kdo si to namontuje a používá. Jako příklad uvedu aktivní rušičky radarů - dají se běžně koupit, ačkoli jejich použití je nezákonné. Nebo se zkus podívat na ta LED světla - jednak v tom prodejci mají neskutečný bordel a míchají RL s DRL a dobře u 1/3 prodávaných sad je v popisu, že nemájí homologaci. Stejný případ jsou tady na foru už probírané přestavbové sady xenonů H.I.D. - jejich použití je nelegální, ale přesto je prodává kdekdo .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
Naposledy editováno 05.05.2010 21:19:54
assassin>u motorky jede altik porad naplno a proud navic se zkratuje...
u auta je ale buzenej altik a dodava do site jen potrebne mnozstvi energie... tzn i odpovidajici vykon odebira motoru... tzn kdyz ti sviti 2*55W + 2*15W (zalezi co je vzadu od vyroby) tak altik dodava 140W navic... motoru odebira jeste o svoji ucinnost vice...
kompresor klimy kterej ma radove prikon v kW je samo jinde, ale i u toho altiku to neco malo dela... me kdyz bezi auto na volnobeh a zavru dvere a dojedou okna do ramu (kupe) tak na chvilicku je slyset jak motor malinko zpomali. i zapnuti svetel uslysis... ono takhle je to desetinka litru apod... ale narizene sviceni vsem ... vynasobis poctem aut a vyjde ti uz docela velke mnozstvi benzinu...
U motorky možná nezvýší, ale u auta to posraný moderní vstřikování automaticky zvýší otáčky podle odběru elektřiny. Prostě zapneš světlo a slavnej automat zvedne otáčky o 100-200/min. V městskym provozu je to hodně znát.
1 reakcí na tento příspěvek denní svícení
Svetla pro denni sviceni - podle me to je uplna blbost a dalsi stroj na to jak vytahnout z lidi prachy. Ty smesne LED-pásky nejsou VŮBEC vidět..kdyz ma nekdo zaply jen obrysovky..tak je ucinek stejne 0...malou ale opravdu malou vyjimkou jsou vozy, která mají LED světla přímo z výroby - Audi, BMW apod..ty jsou aspon opravdu viditelne, nicmene oproti klasickym svetlum stejne ne.
Pokud vi nekdo, jak svítí nová Octavie - jakoby mlhovkama(není tomu tak..nesvítí mlhovková žárovka, ale ještě jedna slabší, která tam taky je)...tak mi to osobně přijde hodně málo. Povšiml jsem si, že LEDky např u staršího Audi řady 6 svítí velice pěkně a ostře - nicméně jsem opravdu zastáncem klasických světlometů
PS: u motorek( jako dat si par ledek na motorku) to snad nikdo ani nemuze myslet vazne
[img]
Jestli jsou dodatečná světla LED vidět nebo ne, je mi celkem jedno, mám je (jsou schválená a ta moje i celkem kvalitní) - tím jsem splnil zákonnou povinnost (byť dle mého názoru hloupou a zbytečnou). Dost lidí je dává, protože jsou automatická = odpadá možnost zapomenutí rozsvítit (moje auta mají možnost automatického svícení z výroby). Ale mě k jejich montáži vedla snaha šetřit xenony - u těch prostě nikdo nepočítal, že budou svítit nonstop. Je v nich spousta motorků (drahých), které jsou neustále v pohybu, opotřebovávají se výbojky(drahé), atd. - prostě xenony jsou na denní svícení drahý luxus. Vzhledem k faktu, že jsem za ta světla dal i s montáží ekvivalent ceny jedné xenonové výbojky - nemám co řešit.
PS: jsem také zastáncem klasických světel - V NOCI .
Naposledy editováno 06.05.2010 13:38:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
dubaduba>rozkličoval bys mi to prosím?
chybi tam to puvodni na cos reagoval.. ze nekdo doporucoval koupit si novy auto s dennim svicenim v serii... tak jsem ten extremni napad rozsiril o "nebo stary urceny do statu kde uz se sviti dlouho" nehledej v tom nic hlubsiho...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
Krutopýr>assassin> počkej, jak altík v oleji???
se koukni na svoji GSXR kde mas altik:) je pod vikem utopenej v oleji... jako u vetsiny novejsich motorek...
1 reakcí na tento příspěvek denní svícení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
upřímný>selkie> ne. ne ..k tomu tažnému zař. klidně si ho můžeš namontovat sám ale připlatíš si na STK za schválení - otypování té tvé samomontáže
tohle slysi poprve...kdyz jsem to resil, tak mi bylo sdeleno, ze musim do firmy, ktera k tomu ma certifikat
vtr78>Máš napsat rovnou co ti vadí - když napíšu, že to má "prohlášení o shodě", tak asi nemyslím papír co si doma vytisknu . Jinak jsi mě ale opravdu rozesmál - "nikdo tady nemuze prodavat nic, co neprojde". Vyvedu tě z omylu, minimálně polovina zboží prodávaného v čr nemá atesty a homologace. Za neschválené příslušenství totiž nenese odpovědnost prodejce, ale ten kdo si to namontuje a používá. Jako příklad uvedu aktivní rušičky radarů - dají se běžně koupit, ačkoli jejich použití je nezákonné. Nebo se zkus podívat na ta LED světla - jednak v tom prodejci mají neskutečný bordel a míchají RL s DRL a dobře u 1/3 prodávaných sad je v popisu, že nemájí homologaci. Stejný případ jsou tady na foru už probírané přestavbové sady xenonů H.I.D. - jejich použití je nelegální, ale přesto je prodává kdekdo .
to, ze se to tady prodava je jenom nedokonalost systemu...jak se muze prodavat prislusentvi na motorovy vozidla, ktery nema homologaci? ale to je spis jenom recnicka otazka...ale ano, tohle jsem napsal spatne, prodavat muze, namontovat nesmis
kdyz uz teda zminujes rusicku, tak ta nesmi byt namontovana z jineho duvodu, nez je ten, ze by neziskala atest, ale to urcite vis
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
špilas> neni to tak...fakt kdyz jede jedno auto zhasly v chumlu sviticich....nebo nekde v lese kdyz je mokro a jeste am nevyraznou barvu...dovolim si nesouhlasit proste
To zhaslé auto v chumlu svítících potkáš především při povinném svícení - lidi prostě zapomenou a to je podle mého mnohem nebezpečnější. A když jedeš v lese, notabene v dešti - máš jet s maximální opatrností - divoká prasata a srnky bohužel svítit nemusí a barvu mají také navýraznou . Nicméně jestli opravdu nevidíš auto v pohybu které nesvítí, radši zaparkuj motorku a zahoď klíčky - dříve než potkáš někoho, kdo zapoměl rozsvítit....
V našich zeměpisných šířkách je celodenní svícení hloupost, jěště jsem trochu chápal to svícení v zimě. Už aby to naši "inteligenti" v parlamentu zrušili - Rakousko nám může jít vzorem (tam už to zrušili loni).
vtr78>To zhaslé auto v chumlu svítících potkáš především při povinném svícení - lidi prostě zapomenou a to je podle mého mnohem nebezpečnější. A když jedeš v lese, notabene v dešti - máš jet s maximální opatrností - divoká prasata a srnky bohužel svítit nemusí a barvu mají také navýraznou . Nicméně jestli opravdu nevidíš auto v pohybu které nesvítí, radši zaparkuj motorku a zahoď klíčky - dříve než potkáš někoho, kdo zapoměl rozsvítit....
V našich zeměpisných šířkách je celodenní svícení hloupost, jěště jsem trochu chápal to svícení v zimě. Už aby to naši "inteligenti" v parlamentu zrušili - Rakousko nám může jít vzorem (tam už to zrušili loni).
Ono nesvítící auto se většinou dokáže udržet ve svém pruhu, ale o zvěři a chodcích se to říct nedá. Svícení v zimě chápu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
assassin>se koukni na svoji GSXR kde mas altik:) je pod vikem utopenej v oleji... jako u vetsiny novejsich motorek...
Ty hele já to fakt nevěděl, že "novější" motky maj altík v oleji Já zvyklej ze starejch a z aut, tak mě to ani nenapadlo. Je teda fakt, že al sem eště řešit nemusel (ťuk, ťuk). To bych asi čuměl, kdybych sundal víko a vychcal mi olej do rukou i když na to je víko vysoko ne.
Naposledy editováno 07.05.2010 07:29:32
2 reakcí na tento příspěvek denní svícení
V rakousku byl na to velky rozbor kde se doslo k tomu! Ze diky ze sviti vsici jsou vice ohrozene motorky a jina jednostopa mala vozidla ktere uz nejsou tak videt a diky tomu veci nehodovost.
Dale se mi libi zdejsi jedinci a jejich rec ze kdyz nesviti jinej TAK hoNEVIDI!
Ano pro takove bych musel vozit na hlave majak + houkat a jeste mit vestu a pak me stejne dedek SEJME a rekne ja jsem te nevidel jak zde uz par kluku reklo..
Tedy jednoduche. Na hnupa co videt nechce vam nepomuzou zadna svetla za dne a muzete mit klidne 1000w
Otazka.
V cem je videt za jasneho dne auto co sviti a co ne? Ja ho vidim stejne (pac mam dobrej zrak) a take CHCI videt
Naposledy editováno 07.05.2010 07:35:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
assassin>chybi tam to puvodni na cos reagoval.. ze nekdo doporucoval koupit si novy auto s dennim svicenim v serii... tak jsem ten extremni napad rozsiril o "nebo stary urceny do statu kde uz se sviti dlouho" nehledej v tom nic hlubsiho...
me na tom dost zarazilo to ze jsi zminil BMW od roku 91 to zrovna mam vim ze se tady hodne pohybujes ale tohle uz by byl extrem ve stylu ... - ted si nevzpomenu jak se ten "hnup" jmenoval ... Dobrowsky nebo tak nejak - tak rok nebo dva zpatky byl v kazdem tematu na foru nebo Borowsky ...
Naposledy editováno 07.05.2010 08:48:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
dubaduba>me na tom dost zarazilo to ze jsi zminil BMW od roku 91 to zrovna mam vim ze se tady hodne pohybujes ale tohle uz by byl extrem ve stylu ... - ted si nevzpomenu jak se ten "hnup" jmenoval ... Dobrowsky nebo tak nejak - tak rok nebo dva zpatky byl v kazdem tematu na foru nebo Borowsky ...
ja to napsal spis z duvodu ze mam E36 ze stejnejch let a to ze maji pro staty kde se uz tenkrat povine svitilo modul pro svetla co do nich pousti 10W me zaujalo jako dobrej napad, jak nekdo uz vyse psal, paraboly se svicenim vypaluji a pri povinem sviceni to auto po docela kratke dobe uz sviti fakt mizerne. BTW stejne se vypaluji i zrcadla v cockach u xenonu...
Krutopýr>Ty hele já to fakt nevěděl, že "novější" motky maj altík v oleji Já zvyklej ze starejch a z aut, tak mě to ani nenapadlo. Je teda fakt, že al sem eště řešit nemusel (ťuk, ťuk). To bych asi čuměl, kdybych sundal víko a vychcal mi olej do rukou i když na to je víko vysoko ne.
vejs to neni, kdyz bys viko sundal tak olej potece... ale staci naklonit lehce na bok a uz se dostanes na altik i bez vypousteni oleje.. to same plati na druhou stranu u spojky...