globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: pruser
 
25.4.2010 v 18:37
zdravim chci se zeptat dneska me zastavil polda a jama do 25kw ŘP a v TP mam 81 tak co mi hrozi a co delat aby to byl oco nejnižší trest... byla to normalni kontrola ne rychlsot takže tak tak poradte dik

(reakce na) pruser

25.4.2010 v 23:22 | Nahoru | #121
DJwasabi> K těm autoškolám, je to jak kde.. Já dělal rozšíření před dvěma týdny a nezdálo se mi to jako formalita.. prostě jedna jízda seznámení s motorkou, okresky, chvilka město, druhá jízda couračka po městě, obytný zóny, chytáky a tak.. Když má člověk něco odjeto, nevidím v tom problém..

K rozdělení ŘO podle výkonu, vcelku souhlasím, až na to, že nad 25 Kw by měl mít dotyčný min. ty dva roky na slabší mašině.. o věku to není a kilometry těžko dokážete..
A že s tím někdo nesouhlasí, na tom nic nezmění, jednou to je v zákoně, tak přes to nejede vlak (většinou ).. Jedině jít do politiky a něco s tím udělat..

Jinak autorovi vlákna.. Nechápu, když jezdíš kochačku jak píšeš, potřebuješ mít pod sebou 81 KW?? ti nestačí GS500F např?? Seš dospělej, tak si nes následky.. Když na to sedneš, musíš s tím počítat..

pruser

25.4.2010 v 23:24 | Nahoru | #122
Ale v koutku duše souhlas.. Kua já mít takovou mašinu v 19ti tak se z toho poseru..

1 reakcí na tento příspěvek pruser

25.4.2010 v 23:33 | Nahoru | #123
kinmen - proc by nemohl mit na kochacku pod sebou 81kw masinu ? :)

pruser

25.4.2010 v 23:38 | Nahoru | #124
Další "motorkář" co nemá papíry a sere se na silnou .... radši dál nekomentuju

(reakce na) pruser

25.4.2010 v 23:39 | Nahoru | #125
Rossic@> tak jasný.. proč né.. líbí se mi to a mám na to, tak si to pořídím.. Ale když to neměl ošetřený papírově tak je to hold blbý, můžem se tu dohádat jak sou ty zákony na piču ale jednou platí, tak se musí nést následky za jejich porušení..

A už sem nepíšu, nebo se akorát naseru, jaký to na nás furt vymýšlej zhovadilosti..

pruser

25.4.2010 v 23:44 | Nahoru | #126
kinmen - se zakony souhlasim i ne ale ty ja nezmenim , jo za nasledky platis to je prawda ;)

3 reakcí na tento příspěvek pruser

25.4.2010 v 23:47 | Nahoru | #127
aby jste se z toho neposrali ze nema papiry ;) on se ptal co ma delat a ne aby jste mu psali ze je blbec atd.
musel jsem to napsat :) vsichni sou rozumbradi a jsou dokonaly kdyz maj ridicak

pruser

26.4.2010 v 04:30 | Nahoru | #128
Ted uz t nezbajva asi nic jinyho nez setrit, a u rizeni si sypat popel na hlavu jak jen to bude mozny. Nic jinyho uz s tim ted neudelas. mam za sebou taky jedno ( uplne jina situace ) ale to bylo cca pred 5 lety a vyvaznul jsem " jen " s 5k pokuty - na skolaka fajny :)

Tak hodne stesti a at mas odebrani RP na co nejkratsi dobu. A nezapomen SYPAT SYPAT SYPAT kam az to pujde, i kdyby jsi se tam mel rozbrecet - to prej zabira

pruser

26.4.2010 v 05:17 | Nahoru | #129
jezdi na kole tam potřebuješ akorat papiry na prdel

(reakce na) pruser

26.4.2010 v 07:45 | Nahoru | #130

Stráťa>A jaký?

Jakej je rozdíl mezi člověkem bez zkušeností na silné mašině v 18ti a 21ti? Někdo bude mít v 18-ti víc rozumu než jinej v 21-ti.
A proč je todle rozdělení jenom u motorek? Že by 200kg motorky bylo nebezpečnější než 1,5-2t auta? V 18ti vylezeš z autoškoly a můžeš legálně řídit skoro cokoliv, když na to budeš mít prachy tak klidně třeba Veyrona (beru že to je trochu nereálný ale i podstatně levnější auta už dneska slušně jedou), ale pokud chceš motorku tak ji musíš škrtit na 25kw i když to bude jenom pětikilo.

Rozdělení řidičáků podle výkonu by mělo být podle najetejch km (ale jak dokazovat?) a pro všechny skupiny nebo ať radši není vůbec.
Najet 10000km ročně na motorce jde celkem snadno (dá se i víc, zvlášť pokud majitel nemá auto) takže 20-ti letej může mít najetých 40-50 tisíc v provozu jak nic ale podle našich zákonů bude silná motorka patřit do ruky spíš jeho kamarádovi co se akorát narodil o pár měsíců dřív i když na motorce nenajel ani kilometr.
Nikdo by neměl lízt na silnou mašinu bez zkušeností bez ohledu na to jak je starej, tím že budeš třeba 40 let chodit pěšky se motorku ani auto řídit nenaučíš.


Prakticky jsi si odpověděl sám a já souhlasím. Kilometry nedokážeš,to je jasné. Proto bych zavedl povinnou časovou praxi,kde sice můžeš mít řidičák a nenajet ani KM,ale je to méně pravděpodobné,jak kterýkoliv jiný model.
Takže třeba ŘP do 35kw a 18 let,ŘP do 80KW a 21let s podmínkou tři roky mít ŘP na skupinu do 35kw,a pak neomezeno od 24 let a opět tři leta praxe se sk. do 80kw.
A ne jak dneska,že 21 letej,co drží za heft motorku poprvé v autoškole odchází po 2 měsících s neomezeným řidičákem.
A co 1. bych zrušil je zavírání 600ccm a 1000ccm na 25kw!
Vycházel bych zásadně z výkonů v originálním stavu,ubylo by právě výšezmíněných "borců"co si v 18ti koupí 100HP motorku,co má výkon seškrcen jen v TP.

(reakce na) pruser

26.4.2010 v 09:34 | Nahoru | #131

prackarr>Nepřebírat zásilku může,když ho nechytí,ale jen vyfotí apod. Pokud je to v tomto stádiu,tak není vyhnutí. Proberou to bez něho a hotovo. Navíc jde pořád o tr.čin,ne?
Já fakt nechápu,proč si náctiletí kupují takové motorky? jezdit na tom stejně většinou neumí,ale musí to mít. To je takový problém si koupit motorku dle zákona a vyjezdit se na ní? Já to fakt nechápu.
Nehledě na to,že ta pokuta a ŘP v prdeli je pak pro mnohé na startu života pří,o existenčně likvidační.
Co rodiče? Mlčí? Kurva,mě toto udělat syn,tak mu rozbiju hubu!


Naprosto souhlasím
Hlavně ten paradox, plná huba keců o tom, jak to mají na ježdění na pohodu, tak proč musí mít kua mašiny, co udělají přes 200? Vždyť na to kochání by jim stačila jawka 350, co můžou mít legálně...
edit: safra to vypadá jak kdybych ti měl lézt do prdele, ale i to rozdělení skupiny na řidičáky je hezké a logické. Protože když fakt vidíš lidi, co jim je třeba 25 a mají v kapse neomezené papíry, přitom mají naježděno cca 12 hodin v autoškole na gs500 nebo něčem podobném. A hrr do krámu pro gsx-r 1000K9, protože na to jako maj...

Naposledy editováno 26.04.2010 09:41:08

(reakce na) pruser

26.4.2010 v 09:54 | Nahoru | #132

Poggy>Číkus>
Někde jsem to čet, ale nevím kde. Teď narychlo vyhledán jiný článek v googlu. http://www.regiony24.cz/61-58026-jizda-bez-ridicskeho-opravneni-uz-nebude-trestny-cin



Pokud vím, tohle platí jen když nemáš vůbec řidičák...

(reakce na) pruser

26.4.2010 v 10:03 | Nahoru | #133

Rossic@>aby jste se z toho neposrali ze nema papiry ;) on se ptal co ma delat a ne aby jste mu psali ze je blbec atd.
musel jsem to napsat :) vsichni sou rozumbradi a jsou dokonaly kdyz maj ridicak



No hlavně že ty jseš chytrej a protřelej životem

(reakce na) pruser

26.4.2010 v 10:08 | Nahoru | #134

Rossic@>aby jste se z toho neposrali ze nema papiry ;) on se ptal co ma delat a ne aby jste mu psali ze je blbec atd.
musel jsem to napsat :) vsichni sou rozumbradi a jsou dokonaly kdyz maj ridicak


Zklidni hormony, je snad chytrej když takhle dopad?

2 reakcí na tento příspěvek pruser

26.4.2010 v 10:12 | Nahoru | #135
no chlapi, asi takhle. Je mi 20 let, za 37 dnů mi je 21. Příští do týdne si chci koupit motorku, další enduro... jsem endurista. Bud XTZ750, nebo XRV750. Jezdím na moto už od 14 let, pincky apod... v 16 jsem měl DT 125R, v 18 jsem pořídíl KTM LC4 620SC s 18,3 kW v TP jinak otevřenou. Ted čekám jak magor na ten 21 rok, abych si mohl jen pomocí administrace rozšířit skupinu za poplatek, který vlastně jen zaplatí administraci jednoho dne, tak to bohužel v 90% rozšíření skupiny je.

Motorka se řídí mozkem, ničím jiným. A je jedno jestli je hejskovi 18 má něco naježděno a má mozek v pořádku a jede na šestikuli či litru, nebo je mu 28 je to mamlas kterej nic nenajezdil. Nevidím v tom žádný rozdíl, jen ten, že každej má jiné myšlení. Měli by se dělat nějaké speciální (nechci říct IQtesty, něco na ten způsob s psychologem) na řízení, protože to co občas potkám na silnici to je hrůza (autem jezdím deno denně a nenajezdím toho za rok málo a těch krizovek co jsem viděl, těch bylo požehnaně). A je opravdu jedno jestli je mu 20, 30. Prostě když je někdo magor tak je magor.
Takže příspěvky typu je mu 20, je to ocas nevymáchanej apod. to fakt neberu, já vím jak to je. Někdo na to má, někdo ne. Chytme se za srdce a povězme si, že ocasů po třicítce je taky spoustu.
Ale to nepatří k tomudle příspěvku, to jen tak naokraj o čem se tu bavíte a co se tu zase zplodilo

Naposledy editováno 26.04.2010 10:16:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pruser

26.4.2010 v 10:15 | Nahoru | #136

mxFlash>no chlapi, asi takhle. Je mi 20 let, za 37 dnů mi je 21. Příští do týdne si chci koupit motorku, enduro.. bud XTZ750, nebo XRV750. Jezdím na moto už od 14 let, pincky apod... v 16 jsem měl DT 125R, v 18 jsem pořídíl KTM LC4 620SC s 18,3 kW v TP jinak otevřenou. Ted čekám jak magor na ten 21 rok, abych si mohl jen pomocí administrace rozšířit skupinu za poplatek, který vlastně jen zaplatí administraci jednoho dne, tak to bohužel v 90% rozšíření skupiny je.

Motorka se řídí mozkem, ničím jiným. A je jedno jestli je hejskovi 18 má něco naježděno a má mozek v pořádku a jede na šestikuli či litru, nebo je mu 28 je to mamlas kterej nic nenajezdil. Nevidím v tom žádný rozdíl, jen ten, že každej má jiné myšlení. Měli by se dělat nějaké speciální (nechci říct IQtesty) na řízení, protože to co občas potkám na silnici to je hrůza (autem jezdím deno denně a nenajezdím toho za rok málo a těch krizovek co jsem viděl, těch bylo požehnaně). A je opravdu jedno jestli je mu 20, 30. Prostě když je někdo magor tak je magor.
Takže příspěvky typu je mu 20, je to ocas nevymáchanej apod. to fakt neberu, já vím jak to je. Někdo na to má, někdo ne. Chytme se za srdce a povězme si, že ocasů po třicítce je taky spoustu.
Ale to nepatří k tomudle příspěvku, to jen tak naokraj o čem se tu bavíte

Mě třeba vadí že mozek mám na to abych řídil něco většího, jsem už prostě omezenej. A musím čekat


A jak chceš oddělit ty,"co na to maj" a co ne? Proto zákon. I když nespravedlivej. Proto zase vychází nejlépe- mít to termínováno .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pruser

26.4.2010 v 10:23 | Nahoru | #137
mxFlash> Já bych to jen poupravil... motorky se neřídí jen mozkem, ale hlavně zkušenostma... Protože ti co jezdí mozkem si nikdy jako první mašinu nepořídí např. supersportovní šestku, jak se nám tu někteří snaží namluvit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pruser

26.4.2010 v 10:26 | Nahoru | #138

prackarr>A jak chceš oddělit ty,"co na to maj" a co ne? Proto zákon. I když nespravedlivej. Proto zase vychází nejlépe- mít to termínováno .



Oddělit. bohužel to je těžké, proto je to tak nastaveno jak to je. Není mi příjemné čekat, ale když si vezmu že opravdu spoustu lidí v 18 jsou ocasové co to maj jenom aby si udělali ego před kámoši či před nějakou slečnou, tak jsem rád za to že to je aspon takhle. Měli by být nějaké zařízení na motorky, něco jako dnešní ochrané systémy do vozidel (sherlog apod.) které kontrolují styl jízdy, kudy se jede apod. Spoustu firem to používá ve firemních vozech aby zjistilo jestli nejezdí mimo pracovní cesty (čeká pošta, O2 apod.) ale i na styl jízdy a když vidí že jede jako prase tak pak mu ztrhávaj finanční prostředky za "opotřebovanost". Ale to by bylo hrozně složité na administraci a na funkčnost, češi by zase vymysleli jak to "ochcat apod."
A hlavně, každý řidič ví, že je občas potřeba zatáhnout za plyn a předjet někoho kdo je vyloženě nebezpečný pro okolní provoz a tak překročit rychlost.

Asi takhle, tohle je téma o ničem. Podle mě je to nijak nevyřešitelná situace.
Jen tak pro prdel, kolikrát se stačí na toho člověka jen podívat, zeptat se na 2 otázky a je ti jasné jak to je a pak se rozhodnout jestli ty papíry dát či nedát

(reakce na) pruser

26.4.2010 v 10:30 | Nahoru | #139

Bludevil>mxFlash> Já bych to jen poupravil... motorky se neřídí jen mozkem, ale hlavně zkušenostma... Protože ti co jezdí mozkem si nikdy jako první mašinu nepořídí např. supersportovní šestku, jak se nám tu někteří snaží namluvit...



To je taky pravda. Ale spíše se řídí tím mozkem, protože když začínáš tak zkušenosti nemáš. A musíš nějaké získat. A když nemáš mozek, tak to je uplně jedno a zkušenosti získáš dotyčný až po krizovce a když je uplně mimo, tak tomu už není pomoci

pruser

26.4.2010 v 10:37 | Nahoru | #140
Krátkodobé překročení rychlosti k dokončení manévru bezpečného předjetí je jedna věc a
křížky u silnic druhá....

1 reakcí na tento příspěvek pruser

26.4.2010 v 10:40 | Nahoru | #141
Podivej, co ti hrozí ti už napsali. Já napíší co bych dělal,i když s nejistým výsledkem.

Hned ale opravdu uplně ihned, bych mazal do servisu s demižonem, a obálkou plnou masaryků, aby mi to uškrtili ale hlavně to uškrcení protokolarně napsali na minulý týden respektive na co nejpozdější dobu před kontrolou. Pak bych mazal na cajty a nechal to zapsat do TP. všechny doklady bych si kopíroval a nechával notářsky ověřit. Při troše štěstí ti do TP napíší den uškrcení z protokolu a tím pádem by jsi byl uplně z vody. Pokud budeš mít smůlu tak tam bude datum po kontrole, což zase nic neřeší, (je to jako když už máš autoškolu ale ještě ne vystaveny doklady) ale zase na to může ten správní orgán přihlednout protože by jsi měl doklad že jsi řídil stroj který měl jen 25kw (nevyznačených ale fizických) takže jsi se teoreticky dopustil pouze toho že jsi jel jako bez dokladů za což bude určitě menší palba...

Jinak ale souhlas s ostatníma že seš jouda Neber to jako navádění, toto vyjadřuje pouze můj názor. Zajimalo by mne jaký trest je za řízení bez řid. opránění a jaký za řízení třeba s prošlou technickou. (což je v podstatě to co tu piši) Výsledek 50:50 ale furt je to lepší než 99:1

EDIT: NAJDĚTE MI NĚKDO PŘESNÉ ZNĚNÍ ZÁKONA eši je nutné mít vůbec změnu v TP vyznačenou.. (jsem línej to hledat jak to přesně mají napsané) třeba je omezení jen popsano tak blbě že se obecně vžilo automatické vyznačení v TP ale v podstatě stačí jen to aby stroj byl omezen.
Tady jsem našel něco ale všude se píše že výkon musí být omezen a nikde nemohu najít že jediný správný způsob prokázání je zápis v TP.. Takže pokud to nikde není výslovně napsáno platí : Listiná základních práv a svobod. Ustavní zákon č.2/1993 sb. Hlava 1, čl. 2 :
(3) Každý může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá. Tudíž stačílo by předložit jakoukoliv listinu která by to dokazovala.

Naposledy editováno 26.04.2010 11:19:16

(reakce na) pruser

26.4.2010 v 10:41 | Nahoru | #142
mxFlash> Já si teda taky vobčas honim ego, ale tím že jezdím pomalu a dělám kravál .

2 reakcí na tento příspěvek pruser

26.4.2010 v 11:10 | Nahoru | #143
Jak zpívají Tři Sestry: "Tak to si v prdeli."
No prostě máš jistou slušnou pokutu a několik měsíců bez papírů. Takže si kup kolo, nebo lítačku na socku. Sorry, ale když jsi udělal řidičák na 25kW, musel jsi vědět co s ním smíš a nesmíš řídit. To že tady v ČR si ze zákony každý vytírá zadek, není žádná omluva, to je pouze důvod proč tu funguje kdeco špatně.

Miluji ty zdejší genitální keci chytrolínů, že motorku řídíš hlavou a že s rozumem můžeš začít klidně na litru. Až tě v zátáčce nakopne hrb, nebo tě něco překvapí a budeš mít 2 vteřiny na správnou reakci, tak ti bude ten rozum naprosto nahovno. Ve vypjaté situaci vůbec nic nevymyslíš. Buďto máš zažité reakce vytrénované na mnohem lehčí ovladatelnější motorce, nebo jsi v tý situaci figurka bezmocně se řítící k havárii, možná smrti. Ty stovky, tisíce hodin jízdy na motorce a setkávání se se všemi situacemi, nejdou prostě ničím nahradit. Ani kdybys měl IQ Einsteina.

Už když se kolem roku 2000 schvalovalo nové rozdělení řidičáků, všichni jsme říkali, že kategorie 25kW je blbost, že se s tím bude strašně podvádět, protože to jde snadno změnit a špatně kontrolovat v provozu. To si o to podvádění prostě říká. Mnohem lepší by bylo místo 25kW udělat pevnou hranici třeba 500ccm bez dalších podmínek. Půllitry sice mohou být slabé nebo výkonější, ale pořát by to bylo v rozumné míře a ochcávalo by se to těžko, protože objem se zvětšuje špatně a když už, tak převrtáním o pár procent bez výrazného praktického dopadu. Kategorii do 45km/h vůbec nechápu, ta je úplně zbytečná. Leda že by do ní zahrnuli i jízdní kola a dávali na ni nějakou lehkou obdobu řidičáku na úrovni kurzu dopravních předpisů pro základní školy.
Každopádně je špatně, že si začátečník může udělat papíry na neomezenou motorku. Je jedno, jestli je věková hranice 21 nebo 60 let, začátečník je pořád začátečníkem bez zkušeností s řízením motorky v provozu. Kdyby byla pro papíry na neomezenou podmínka mít 3 roky papíry na nižší skupinu, tak by si část lidí dělalo řidičáky do šuplíku. Pokud by ale podmínkou bylo být v souhrnu 3 roky vlastníkem slabší motorky/motorek, pak by to v podstatě vyloučilo začátečníky na silných motorkách. Kdo by na té slabší motorce vůbec nejezdil, když už by jí stejně musel mít v garáži?
U aut by také rozdělení aspoň na 2 skupiny neškodilo, ale tam bych z ekonomických důvodů povolil začátečníkům řídit silnější rodinný auto pod stálým dohledem rodičů.

pruser

26.4.2010 v 11:17 | Nahoru | #144
Trošku je to o zodpovědnosti, za našich mladých let si člověk prošel vojnou a ta ho naučila když už nic jiného, tak určitě zodpovědnosti.(odpovědnost za zbraň, strážní službu a pod.)
Trošku přirovnání, taky by si nechtěl, aby tě po nehodě operoval medik bez papírů (se slovy já se u toho pokochám), než řádně vystudovanej machr doktor
Holt ti nezbyde než si dát výchovnou pauzu a být tady výstrahou pro další nerozvážné mladé motorkáře, kteří až po... řeší co kdyby???
Já osobně u svýho skoro dospělýho syna, který ho čeká také start v autoškole a papíry na auto s moto do 25kW budu daleko důslednější a rozhodně s tímhle by u mě měl utrum ,, ať si raději jezdí sockou, nebo šlape pěšky
Statistika o nehodách motorek z roku 2008 tady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pruser

26.4.2010 v 11:22 | Nahoru | #145
Deadman> pravda pravdoucí, nějak tak jsem to myslel ale blbě jsem to popsal. S tím co máš a nemáš + ten mozek.
S tím autem mi to připadá jako blbost mít 2 skupiny. spíš by mělo záležet na těch rodičích co dětem pořídí za první auto, aby se vyjezdil. první auto s dvoulitrem a vejš mi připadá uhozený (i když dneska už ty turbomotory nemusí mít ani 2.0 l a jede to jak kráva).. Prostě první auto tak s 50kW at se naučí jezdit (i kdy těch 50kW taky pojede těch 170)

(reakce na) pruser

26.4.2010 v 11:26 | Nahoru | #146

Danke>hele když ti dají zákaz činnosti tak to pro tebe nebude žádná změna stejně budeš jezdit nelegálně tak jako předtím, ne?



Zkusit to může, ale je to maření úředního rozhodnutí = trestný čin.

PS: zdá se mi to, nebo tady "mladíčci" zase vidí život moc jednoduše

pruser

26.4.2010 v 11:37 | Nahoru | #147
ahoj ja byl nedavno na výslechu a ptal jsem se co by mi hrozilo na motorce měl sem to samý - gpz 500s, 44kW v techničáku já měl 25kW papíry ( 18 let) a řekl mi maximum 25000 pokuty a k tomu zákaz řízení na rok

(reakce na) pruser

26.4.2010 v 11:42 | Nahoru | #148

mxFlash>S tím autem mi to připadá jako blbost mít 2 skupiny. spíš by mělo záležet na těch rodičích co dětem pořídí za první auto, aby se vyjezdil. první auto s dvoulitrem a vejš mi připadá uhozený (i když dneska už ty turbomotory nemusí mít ani 2.0 l a jede to jak kráva).. Prostě první auto tak s 50kW at se naučí jezdit (i kdy těch 50kW taky pojede těch 170)



No ono se to neřeší, protože ekvivalentem silné motorky je auto s motorem od 4 litrů vejš. Takové BMW M5 nebo něco silnějšího je v rukou začátečníka nebezpečné, ale taková auta jsou dostupná jen malé části české populace a pouze nepatrnému množství začátečníků. 2-litrový benzíňák sice jede slušně, ale dynamikou sotva stačí motorce typu CB500. Většina aut v ČR jsou buďto slabá nebo hodně slabá, takže zvládnout v nich krizovku výjde skoro nastejno, protože auto se řídí i v náročnějších situacích mnohem snadněji než motorka.

pruser

26.4.2010 v 11:42 | Nahoru | #149
Zkus to co psal MegaCz seškrtit to se zpětným datumem ale podle mě do toho nikdo nepude páč budou vědět kuli čemu to je.jinak jak jsem psal víš ze zákona je pokuta bez příslušného řp 25-50tisíc já dosta tu nejnižší hranici bylo mi tenkrát debilních 18let a já byl chytrej až na půdua najednou bum prásk.Proto říkam i pro další serte na to nestojí to za to

pruser

26.4.2010 v 12:03 | Nahoru | #150
Seš prostě šulin nevycválanej ... dobře ti tak.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist