globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jízda s dálkovým světlem/bez něj ve dne
 
19.4.2010 v 14:28
Třeba zrovna včera: silnice Olomouc - Šternberk (snad 5km úplné rovinky). Ostrý slunce, nebe nez mráčku. proti mě 2 motorky ve šňůře protijedoucích aut. Jedna s rožlým dálkovým, druhá s normálním potkávacím. Rozdíl je neskutečnej. Asi se osobně kloním spíš s jízdou s dálkovým světlem za dne..člověk je opravdu víc vidět. Myslím si, že v podmínkách jaký sem napsal(slunce plná palba bez mráčku) se nedá o oslnění skoro bavit. V noci ovšem ne! To samozřejmě jen tlumený pokud jede někdo přede mnou nebo proti mě.

K čemu se kloníte vy? Opravdu černý auto vidím takhle hned i kdybych nechtěl..ale hubená motorka s jedním světlem...pro ostrooktáviány kteří tam neváhaj frčet přes 150...by mohla být snadněji přehlédnutelná. Myslím, že ani výstražný oblečení za takovýho dne nějak zásadní efekt nemá(jakože v něm jezdím furt)

Nevím, jestli je to nějak zákonově postižitelný ovšem? Kazdopádně i kdyby z toho mohl byt flastr..i přesto sem asi pro.

Mimochodem potkal sem pár lidí, co místo zapnutýho světla měli zaplejch jen 5 rádoby supersvítivejch LEDek...kerý nejsou VŮBEC vidět. Audiny, kerý to montujou do aut ve fabrice dejme tomu...ale takový ty made in doma..z aukra a nedej bože NA MOTORKU...o tom si myslím svý.

Naposledy editováno 19.04.2010 14:29:56
Anketa: Dálkový světlo na moto za dne?
Dálkový
55%
65
Potkávací
34%
40
LEDky
2%
2
Luminiskující splávky na ryby
9%
11

1 reakcí na tento příspěvek Jízda s dálkovým světlem/bez něj ve dne

20.4.2010 v 12:51 | Nahoru | #1
ale jo, jeste to zkusim... jen doufam, ze se autor vlakna nebude zlobit za offtopic.

tyristor vinuti zkratuje dost tvrde... jedna se o pulzni regulaci, nikoliv linearni (napr. s tranzistorem, kde by platilo ono "vyzkratuje zbytek proudu" - tady zadny "prebytecny proud" neni, bud vsechno nebo nic). Ubytek napeti na nem (v sepnutem stavu s proudem) je cca 1.4V; pri proudu 25A by to bylo 35W (to uz jsem pocital vyse). Draty samozrejme taky neco sezerou (jak uz jsem psal vyse), ale tolik ne (treba na 50W v souctu, ale to uz je jen diky nedokonalostem)

Nicmene princip neni takovy, ze "alternátor jede pořád naplno" (to je sice oblibena, ale az moc zjednodusujici formulace) a tudiz by bylo jedno, co je k nemu pripojeno... pokud bys ho zkratoval dobrym vodicem, napeti by bylo nulovy a nebyla by treba zadna sila k toceni rotorem (a "neubiral" by nic zadnimu kolu - tech 100W ), pokud ho zkratujes spatnym vodicem (vlaknem zarovky), bude treba napeti a to se projevi i na sile odporu pri otaceni rotorem (protoze magneticke pole se nekompenzuje cele - cast zbyva pro indukci napeti - a chova se to jako bys priblizoval odpuzujici se magnety). Druhy extremni pripad - alternator rozpojen (nakratko) - by teoreticky daval nekonecny vykon, ale tam uz se neda zanedbat magnetizacni slozka proudu v magnetu, takze se netransformuje zadna cast jeho proudu do vinuti a vznikne odpovidajici napeti naprazdno (ktere muze byt dosti vysoke, treba i 100-200V). Maximalni vykon alternatoru bude nekde uprostred... dalo by se to odvodit pro konkretni alternator (indukci magnetu a pocet zavitu statoru)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda s dálkovým světlem/bez něj ve dne

20.4.2010 v 13:04 | Nahoru | #2

Skalda>ale jo, jeste to zkusim... jen doufam, ze se autor vlakna nebude zlobit za offtopic.

tyristor vinuti zkratuje dost tvrde... jedna se o pulzni regulaci, nikoliv linearni (napr. s tranzistorem, kde by platilo ono "vyzkratuje zbytek proudu" - tady zadny "prebytecny proud" neni, bud vsechno nebo nic). Ubytek napeti na nem (v sepnutem stavu s proudem) je cca 1.4V; pri proudu 25A by to bylo 35W (to uz jsem pocital vyse). Draty samozrejme taky neco sezerou (jak uz jsem psal vyse), ale tolik ne (treba na 50W v souctu, ale to uz je jen diky nedokonalostem)

Nicmene princip neni takovy, ze "alternátor jede pořád naplno" (to je sice oblibena, ale az moc zjednodusujici formulace) a tudiz by bylo jedno, co je k nemu pripojeno... pokud bys ho zkratoval dobrym vodicem, napeti by bylo nulovy a nebyla by treba zadna sila k toceni rotorem (a "neubiral" by nic zadnimu kolu - tech 100W ), pokud ho zkratujes spatnym vodicem (vlaknem zarovky), bude treba napeti a to se projevi i na sile odporu pri otaceni rotorem (protoze magneticke pole se nekompenzuje cele - cast zbyva pro indukci napeti - a chova se to jako bys priblizoval odpuzujici se magnety). Druhy extremni pripad - alternator rozpojen (nakratko) - by teoreticky daval nekonecny vykon, ale tam uz se neda zanedbat magnetizacni slozka proudu v magnetu, takze se netransformuje zadna cast jeho proudu do vinuti a vznikne odpovidajici napeti naprazdno (ktere muze byt dosti vysoke, treba i 100-200V). Maximalni vykon alternatoru bude nekde uprostred... dalo by se to odvodit pro konkretni alternator (indukci magnetu a pocet zavitu statoru)



OK, asi toho necháme.

Ale jak tu točím furt dokola, i bez zapnutí spotřebičů se dráty od vinutí k regulátoru hřejí, takže tam musí téct značný proud. Ono to bylo ale vždy na hondách, takže možná my dva spolu jsme přišli na to, proč odcházejí regulátory na hondách Špatně zkratují vinutí a pak se zbytečně hřejí a pak odejdou.

Ale fakt těžko může regulátor úplně zkratovat alternátor - přeci ten furt má dodávat proud při napětí 14,5V..

A že by stačila pro dobíjení jen mini část periody, kdy se zrovna vleze napětí asi mezi 13-15V?

Si to navzájem nevysvětlíme

Naposledy editováno 20.04.2010 22:31:17
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist