globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jízda s dálkovým světlem/bez něj ve dne
 
19.4.2010 v 14:28
Třeba zrovna včera: silnice Olomouc - Šternberk (snad 5km úplné rovinky). Ostrý slunce, nebe nez mráčku. proti mě 2 motorky ve šňůře protijedoucích aut. Jedna s rožlým dálkovým, druhá s normálním potkávacím. Rozdíl je neskutečnej. Asi se osobně kloním spíš s jízdou s dálkovým světlem za dne..člověk je opravdu víc vidět. Myslím si, že v podmínkách jaký sem napsal(slunce plná palba bez mráčku) se nedá o oslnění skoro bavit. V noci ovšem ne! To samozřejmě jen tlumený pokud jede někdo přede mnou nebo proti mě.

K čemu se kloníte vy? Opravdu černý auto vidím takhle hned i kdybych nechtěl..ale hubená motorka s jedním světlem...pro ostrooktáviány kteří tam neváhaj frčet přes 150...by mohla být snadněji přehlédnutelná. Myslím, že ani výstražný oblečení za takovýho dne nějak zásadní efekt nemá(jakože v něm jezdím furt)

Nevím, jestli je to nějak zákonově postižitelný ovšem? Kazdopádně i kdyby z toho mohl byt flastr..i přesto sem asi pro.

Mimochodem potkal sem pár lidí, co místo zapnutýho světla měli zaplejch jen 5 rádoby supersvítivejch LEDek...kerý nejsou VŮBEC vidět. Audiny, kerý to montujou do aut ve fabrice dejme tomu...ale takový ty made in doma..z aukra a nedej bože NA MOTORKU...o tom si myslím svý.

Naposledy editováno 19.04.2010 14:29:56
Anketa: Dálkový světlo na moto za dne?
Dálkový
55%
65
Potkávací
34%
40
LEDky
2%
2
Luminiskující splávky na ryby
9%
11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda s dálkovým světlem/bez něj ve dne

20.4.2010 v 12:08 | Nahoru | #1

Skalda>Danielos> no vidis... a ty tyristory T1, T2, T3, ktere sam ukazujes, to jsou ty, na nichz je pri zkratu alternatoru onen ubytek cca 1.4V... bud dodej smyslupnej argument proti tomu, co rikam nebo radsi zadnej

EDIT: a to jeste v tom schematu mas otoceny spodni diody... takhle to ani fungovat nebude



s diodama máš recht

Jinak to počítáš, jako kdyby ten proud co jde do sítě pro spotřebiče protékal tyristory. Přitom tyristory zatíží/vyzkratují ten proud, který spotřebiče nespotřebují, takže výkon altíku je furt stejný.

Ale jak říkám, jsem jen hlupák a nerozumím tomu a ty jsi bastl, takže jsem měl sklopit uši a utéct

Naposledy editováno 20.04.2010 12:09:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda s dálkovým světlem/bez něj ve dne

20.4.2010 v 12:14 | Nahoru | #2

Danielos>...ty jsi bastl, takže jsem měl sklopit uši a utéct


dekuji za poklonu, ale vystudoval jsem elektrofakultu CVUT

ten proud proteka do site pro spotrebice jen tehdy, nezkratuji-li tyristory vinuti, coz je po dobu casti periody... po prekroceni napeti ZD1 (+neco k tomu) se tyristor/y otevrou a proud do site pro spotrebice neproteka. Proto se to da pri vypoctu takto nahradit, ale nemam cas te presvedcovat o tom, ze nemas pravdu... uvedom si, ze ten alternator je zdroj proudu a mozna ti to konecne dojde

EDIT: a zdroj proudu dava minimalni vykon (konkretne nulovy) prave pri zkratu (kdy na nem muze byt nulove napeti)... dokonce se doporucuje nepouzita vinuti alternatoru zkratovat (zejm. napr. nabijeci napeti pro CDI, na kterem by naprazdno mohlo byt az prurazne napeti izolace zavitu)

Naposledy editováno 20.04.2010 12:17:22
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist