globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jízda s dálkovým světlem/bez něj ve dne
 
19.4.2010 v 14:28
Třeba zrovna včera: silnice Olomouc - Šternberk (snad 5km úplné rovinky). Ostrý slunce, nebe nez mráčku. proti mě 2 motorky ve šňůře protijedoucích aut. Jedna s rožlým dálkovým, druhá s normálním potkávacím. Rozdíl je neskutečnej. Asi se osobně kloním spíš s jízdou s dálkovým světlem za dne..člověk je opravdu víc vidět. Myslím si, že v podmínkách jaký sem napsal(slunce plná palba bez mráčku) se nedá o oslnění skoro bavit. V noci ovšem ne! To samozřejmě jen tlumený pokud jede někdo přede mnou nebo proti mě.

K čemu se kloníte vy? Opravdu černý auto vidím takhle hned i kdybych nechtěl..ale hubená motorka s jedním světlem...pro ostrooktáviány kteří tam neváhaj frčet přes 150...by mohla být snadněji přehlédnutelná. Myslím, že ani výstražný oblečení za takovýho dne nějak zásadní efekt nemá(jakože v něm jezdím furt)

Nevím, jestli je to nějak zákonově postižitelný ovšem? Kazdopádně i kdyby z toho mohl byt flastr..i přesto sem asi pro.

Mimochodem potkal sem pár lidí, co místo zapnutýho světla měli zaplejch jen 5 rádoby supersvítivejch LEDek...kerý nejsou VŮBEC vidět. Audiny, kerý to montujou do aut ve fabrice dejme tomu...ale takový ty made in doma..z aukra a nedej bože NA MOTORKU...o tom si myslím svý.

Naposledy editováno 19.04.2010 14:29:56
Anketa: Dálkový světlo na moto za dne?
Dálkový
55%
65
Potkávací
34%
40
LEDky
2%
2
Luminiskující splávky na ryby
9%
11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda s dálkovým světlem/bez něj ve dne

19.4.2010 v 21:45 | Nahoru | #1
Danielos> no tak teda budeme nasobit (znalost nasobeni predpokladam)... svit zarovky 60W: 12V, 60/12=5A, 12*5 = 60W (kupodivu onech 60W ); zkrat alternatoru: 1.4V (ubytek napeti na dobre sepnutym tyristoru), 25A (to uz je slusnej alternator - abys nerekl, ze to pocitam tak, aby mi to vyslo), 1.4*25 = 35W... a 60 W > 35 W, takze zarovka zatezuje vice

EDIT: a klidne si pricti jeste rekneme 0.5V na ubytek na dratech (reps. neco nezanedbatelneho pri tak velkym proudu), ale stejne bude ta relace platit...

Naposledy editováno 19.04.2010 21:48:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda s dálkovým světlem/bez něj ve dne

20.4.2010 v 09:12 | Nahoru | #2

Skalda>Danielos> no tak teda budeme nasobit (znalost nasobeni predpokladam)... svit zarovky 60W: 12V, 60/12=5A, 12*5 = 60W (kupodivu onech 60W ); zkrat alternatoru: 1.4V (ubytek napeti na dobre sepnutym tyristoru), 25A (to uz je slusnej alternator - abys nerekl, ze to pocitam tak, aby mi to vyslo), 1.4*25 = 35W... a 60 W > 35 W, takze zarovka zatezuje vice

EDIT: a klidne si pricti jeste rekneme 0.5V na ubytek na dratech (reps. neco nezanedbatelneho pri tak velkym proudu), ale stejne bude ta relace platit...



Ešče že jsem tak hlupý a myslím si, že je jedno kde se výkon altíku spotřebeuje, jestli v žárovkách nebo v tyristorech regulátoru.

Takže takový hlupoň jako já nepotřebuje tvoje propočty, které jsou zbytečné

E: zbytečné a ještě mylné

[URL=

Naposledy editováno 20.04.2010 10:52:04
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist