globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: plná x polo synt.
13.4.2010 v 16:56
Ahoj, mám rieju rs1 a potřebuju vědět, jestli do ní lít plnou, nebo polosyntetiku? Je uplně nová, teď je tam nalitý olej od Valvolinu polosyntetika od koupi. Někdo do 2T 50ccm lije polo a někdo plnou, vyplatí se to tam lít, nebo mám zůstat u valvolinu? Jo a kdybych náhodou nalil plnousynt. do nádržky s polosyntetickym olejem, tak se nic nestane, že?
Anketa: Jaký olej?
plnosyntetika
58%
21
polosyntetika
42%
15

(reakce na) plná x polo synt.

13.4.2010 v 21:28 | Nahoru | #31
1100Virago> ano

... a tento serial vsem zde vrele doporucuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) plná x polo synt.

13.4.2010 v 21:28 | Nahoru | #32

Skalda>to jsem se zase docetl nesmyslu... tak predne, od doby, kdy si vyrobci oleju vysoudili moznost psat na etiketu "plna syntetika" i u oleju, ktere nejsou ciste syntetickeho puvodu, je zcela irelevantni diskuze na tema "plna syntetika vs. polosyntetika". Minimalne z toho duvodu, ze jako spotrebitel nezjistite, co je co. V soucasnosti budou asi vsechny "full synthetic" oleje (do nejake miry) polosynteticke (podle intuitivni, nikoliv marketingove terminologie) a to v takove kvalite, ze "plnou syntetiku" by se asi nevyplatilo vyrabet (tyka se to bezne dostupnych oleju; o specialnich/zavodnich, apod. olejich nemluvim). Dale pak nevim, proc by se nemohlo zajizdet na (polo)synteticky olej... ucelem kazdeho oleje je (predevsim) mazat, a to i mineralniho... a ne, ze mineralni "nemaze tak dobre" a tim se to driv zabehne. Pokud se pouziva mineralni olej jako prvonapln, tak proto, ze ho fabrika koupila na vyhodnou smlouvu. Pri dalsich vymennach si tam muzete lit co se vam zlibi (pokud dodrzite specifikaci vyrobce, coz je vetsinou pouze vykonostni trida; viskozitu volite z nejakeho intervalu dle podminek provozu) - s misitelnosti neni u (soucasnych) oleju problem (ale nefunguje to tak, ze byste slili SAE 30 a SAE 50 v ocekavani, ze vznikne SAE 40 - aby me nekdo nechytal za slovo)



z toho jsem si vyvodil, že nemá cenu kupovat plnou syntetiku, ale bohatě mi stačí ten polo syntetický od Valvolinu... Sice v tom rozdíl bude, ale né až tak velký? Co tedy radíš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) plná x polo synt.

13.4.2010 v 21:41 | Nahoru | #33
JeToFuk> precist si ten serial, co posilal Virago ... zodpovi ti to vsechny zde polozene otazky ohledne oleju a je tam i spousta dalsich zajimavych informaci

(reakce na) plná x polo synt.

13.4.2010 v 21:55 | Nahoru | #34
Skalda> tak jsem to přečetl, dík oboum zůstavám u toho co jsem měl

plná x polo synt.

14.4.2010 v 09:13 | Nahoru | #35
Me se hlavne libi, jak Tvuj dotaz vypada : plna x polo ? JeToFuk
Tedy, ze si zaroven odpovidas svym nickem.

plná x polo synt.

14.4.2010 v 13:43 | Nahoru | #36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) plná x polo synt.

14.4.2010 v 16:11 | Nahoru | #37

1100Virago>Mazivářské mýty - Mýtus třetí: minerál, polosyntetika, syntetika

"Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku. Povede se to i nám?

Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie,VŠCHT Praha"

Tolik asi k problému "plná x polo".



I když jsem u tohohle pána studoval, tak s tímhle s ním nesouhlasím a to z pohledu spotřebitele.

Spotřebitel je často klamán a rozdíl v ceně minerální polo a plná syntetika je často velmi výrazný. V současnosti navíc výrobce nemusí udávat na bezpečnostním listu celé složení ale jen ty látky co řekněme škodí (REACH atd.), tj. někdo může prodávat olej, který v době prodeje splňuje předepsané normy, kvalita jde ale s časem rychle dolů. Nechci to tady dále rozebírat. Spotřebitel proto nemá moc informací za co platí. Nejde o to, že by každý musel být chemik, aby to poznal, ale nějaké základní dělení nutné je. Jsou i další aspekty k tomuhle tématu - strojní, proč má podobné dělení význam.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) plná x polo synt.

14.4.2010 v 16:15 | Nahoru | #38

babuka>... Spotřebitel proto nemá moc informací za co platí. Nejde o to, že by každý musel být chemik, aby to poznal, ale nějaké základní dělení nutné je....


vsak ma na obalu vykonnostni tridu a dalsi certifikace ci splnene normy, ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) plná x polo synt.

14.4.2010 v 16:19 | Nahoru | #39

Skalda>vsak ma na obalu vykonnostni tridu a dalsi certifikace ci splnene normy, ne



Prosím, ještě jednou si přečti co jsem napsal...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) plná x polo synt.

14.4.2010 v 16:24 | Nahoru | #40
babuka> precetl jsem si to pro jistotu jeste 5x a nic (zrejme je tam neco, co lze interpretovat vicero zpusoby)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) plná x polo synt.

14.4.2010 v 16:31 | Nahoru | #41
Skalda> asi mu jde o to, že polosyntetika - parametry jsou vyhnaný vším možným ale v motorce jde ten olej rychle do kopru, syntentika - parametry drží kvalitní základový olej a provozem se neztrácí vlastnosti. Prostě že na papíře maj nový parametry všechny stejný, ale v době vylití z motoru už se můžou hodně lišit. Aspoň tak jsem to pochopil já, píšu to jako laik.

e: nicméně asi je rozumnější držet se osvědčených značek než koukat na tohle značení.

Naposledy editováno 14.04.2010 16:32:46

(reakce na) plná x polo synt.

14.4.2010 v 16:33 | Nahoru | #42

Skalda>babuka> precetl jsem si to pro jistotu jeste 5x a nic (zrejme je tam neco, co lze interpretovat vicero zpusoby)



Ne jen jedním ... je nutná nějaká ochrana proti podvodníkům a specifikace na obalu ti je také k ničemu, když to za pár km už nemusí platit. Když ale známý výrobce napíše full synthetic a k tomu specifikace, tak jsem v klidu. Vím, že to nebude nějaká přeaditivovaná srágora. To nic moc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) plná x polo synt.

14.4.2010 v 16:33 | Nahoru | #43
Stev> jenze problem je ten, ze z etikety se nedozvis "procento synteticnosti", protoze oni tam klidne napisou "full synth", ackoliv to neni pravda

EDIT: a tusim, ze se kvuli tomu tenkrat soudil Mobil s Castrolem (ale to neni problem dohledat), takze oba "renomovani vyrobci"

Naposledy editováno 14.04.2010 16:35:01

(reakce na) plná x polo synt.

14.4.2010 v 16:34 | Nahoru | #44

Stev>Skalda> asi mu jde o to, že polosyntetika - parametry jsou vyhnaný vším možným ale v motorce jde ten olej rychle do kopru, syntentika - parametry drží kvalitní základový olej a provozem se neztrácí vlastnosti. Prostě že na papíře maj nový parametry všechny stejný, ale v době vylití z motoru už se můžou hodně lišit. Aspoň tak jsem to pochopil já, píšu to jako laik.

e: nicméně asi je rozumnější držet se osvědčených značek než koukat na tohle značení.





Díky.

(reakce na) plná x polo synt.

14.4.2010 v 16:35 | Nahoru | #45

Skalda>Stev> jenze problem je ten, ze z etikety se nedozvis "procento synteticnosti", protoze oni tam klidne napisou "full synth", ackoliv to neni pravda



To je také možné a bohužel nově platí to s tím bezpečnostním listem - to už jsem psal!, že si to nemáš jak ověřit. To se mi nelíbí. Je to tuším novinka z minulého roku. A spotřebitel ostrouhá.

1 reakcí na tento příspěvek plná x polo synt.

14.4.2010 v 16:36 | Nahoru | #46
... jinak bych byl samozrejme taky pro, aby se toho na obal psalo co nejvic (zadna pravdiva informace nemuze uskodit) , ale v tomhle pripade to proste vubec nic nerika (kdyz nepocitam rozliseni mezi ciste mineralnim a do nejake miry syntetizovanym olejem)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) plná x polo synt.

14.4.2010 v 16:43 | Nahoru | #47
Skalda> ale neříká to nic proto, protože si tam každej píše co chce Ono obecně koupě oleje je jenom o důvěře k nějaký značce, já nemám možnost jak objektivně posoudit že tenhle dělá motoru líp a tenhle hůř. A jestli má vliv na mechanickou životnost taky nepoznám. Já leju poloester Igol o kterým toho moc nevím ale ten ester mi tam dává pocit že snad výrobce nestojí za starou belu. Ale stejně tak by mi udělal službu repsol nebo něco jinýho a nepoznal bych nic. Jenže i přes to je v člověku pocit že by tam měl nalejt to co je pro motor nejlepší, to je ostatně důvod proč to tu řešíme

(reakce na) plná x polo synt.

14.4.2010 v 16:49 | Nahoru | #48
Stev> souhlasim. Ostatne prave Ing. Cerny, CSc. rika, ze z hlediska kvality oleje je mezi dobrym polosyntetickym (resp. ne ciste syntetickym) a plne syntetickym olejem v dnesni dobe rozdil maly (ovsem v cene vyroby by byl velky, takze se to takto nejspis nedela - to je ekonomictejsi menit olej casteji). No a potom navic k tomu co pisou na etikete... kdyz proste soud kdysi rozhodl, ze si tam to "full synth" psat muzou, ackoliv olej plne synteticky neni (tusim, ze Castrol si to tam psal a Mobil se proti tomu ohradil), okamzite proste toto oznaceni (u kohokoliv teto skutecnosti znaleho) ztraci na vyznamu, a to nezavisle na renome vyrobce, protoze je z toho zkratka diskreditovany ukazatel

plná x polo synt.

14.4.2010 v 16:50 | Nahoru | #49
... pro zajimavost, moje nesmerodatne oblibene znacky jsou Mobil, Motul, Shell (asi i v tomto poradi)

1 reakcí na tento příspěvek plná x polo synt.

14.4.2010 v 17:03 | Nahoru | #50
M2T tam dej

1 reakcí na tento příspěvek plná x polo synt.

14.4.2010 v 17:44 | Nahoru | #51
Dotaz, proc bych nemohl zajizdet na plnou syntetiku? Nedávno jsem dělal píst a válec a zajíždím to na olej Motorex cross power 2t. Mam najeto zhruba +-800km a zatim(tuk tuk) žadný problém.

(reakce na) plná x polo synt.

15.4.2010 v 10:05 | Nahoru | #52

Share>Dotaz, proc bych nemohl zajizdet na plnou syntetiku? Nedávno jsem dělal píst a válec a zajíždím to na olej Motorex cross power 2t. Mam najeto zhruba +-800km a zatim(tuk tuk) žadný problém.



Už jsi někde viděl, aby bylo v manuálu napsáno, že prvních XX tisíc kilometrů po koupi motocyklu se musí jezdit na olej XY a po zajetí přejít na olejYY???
Klidně si na ni zajížděj, nic se nestane. 90 procent příspěvků, nejen v této diskuzi, jsou stejně nesmysly........

plná x polo synt.

15.4.2010 v 12:07 | Nahoru | #53
Výrobce doporučuje do Varadera polo, tak ji tam dávám. Kupuju 4-litrovku za 920kč.
Do auta liju plnou, protože v zimě často jen popojíždím a motor se nestačí, za dobu co jezdím, kolikrát ani zahřát. Plná by PRÝ měla nechávat na povrchu mazaných ploch tenký film, což by mělo usnadnit ty moje věčné studené starty.
Pokud se začne dávat plná do zajetého motoru, tak PRÝ víc ubývá olej a musí se častěji dolívat. Plná by měla být řidší, tak proteče rychleji tama,kde se polo nedostane(bráno v mikro-měřítku). Nemám to za své hlavy, ale věřím tomu. Jakousi logiku v tom vidím.
Nějak hlouběji jsem to neřešil a pokud se tu dočtu něco nového,budu jen rád. Jak budu mít chvilku čas, tak to tu pročtu.

(reakce na) plná x polo synt.

15.4.2010 v 12:12 | Nahoru | #54

Lolík>M2T tam dej


Jeden koumák ze Zlína kdysi poradil synovi, že do dvoutaktu stačí jen obyčejný olej pro dvoutakty. Syn koupil ,,něco" na benzince za pár kaček,nalil to do NSR 125, která měla asi 2000km po nikasilu a najel s tím 80km než to zadřel! Říká se tomu škola života a stálo ho to 12tisíc. Takže není dvoutakt jako dvoutakt. Čím víc otáček, tím lepší benál musí mašinka papat.

Naposledy editováno 15.04.2010 12:14:21

plná x polo synt.

15.4.2010 v 12:26 | Nahoru | #55
Já leju do motorky Mobil1 RACING 4T FULLY SYNTHETIC 15W-40, a do auto Valvoline full synthetik 5W-40. Prostě je rád rozmazluju.

1 reakcí na tento příspěvek plná x polo synt.

15.4.2010 v 16:22 | Nahoru | #56
Lepší je plná má delší molekulový řetězec->tím kvalitnější film, jinak když jsme měl 2T lil jsem Panolin 2T Race

Naposledy editováno 15.04.2010 16:22:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) plná x polo synt.

15.4.2010 v 16:46 | Nahoru | #57
lordKakacek> Mohu vedet, jak se prijde na to, ze "plna syntetika" ma delsi molekulovy retezec a ze to znamena kvalitnejsi film?

... v souvislosti s oleji jsem delku molekuly videl zohlednovat jen u modifikatoru viskozity (resp. VI) a tam to funguje tak, ze pri ohrati se meni prostorova struktura molekuly (z klubka na linearni) a tim se zvysuje viskozita (resp. ohrati ji tolik nemeni - je vyssi VI). Problem dlouhych molekul je ale to, ze kontaktni plochy (napr. zuby v prevodovce) je strihaji a VI se diky tomu postupne zhorsuje - proto obecne oleje s vyssim podilem modifikatoru viskozity (napr. pri vyrobe oleje s velkym rozdil zimniho a letniho cisla, navic treba na mineralni bazi) maji po nejake dobe horsi parametry (nizkou viskozitu pri vyssi teplote) nez oleje s nizsi aditivaci tohoto druhu...

plná x polo synt.

15.4.2010 v 19:37 | Nahoru | #58
Já bych dal Motul 710

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) plná x polo synt.

15.4.2010 v 19:55 | Nahoru | #59

Skalda>lordKakacek> Mohu vedet, jak se prijde na to, ze "plna syntetika" ma delsi molekulovy retezec a ze to znamena kvalitnejsi film?

... v souvislosti s oleji jsem delku molekuly videl zohlednovat jen u modifikatoru viskozity (resp. VI) a tam to funguje tak, ze pri ohrati se meni prostorova struktura molekuly (z klubka na linearni) a tim se zvysuje viskozita (resp. ohrati ji tolik nemeni - je vyssi VI). Problem dlouhych molekul je ale to, ze kontaktni plochy (napr. zuby v prevodovce) je strihaji a VI se diky tomu postupne zhorsuje - proto obecne oleje s vyssim podilem modifikatoru viskozity (napr. pri vyrobe oleje s velkym rozdil zimniho a letniho cisla, navic treba na mineralni bazi) maji po nejake dobe horsi parametry (nizkou viskozitu pri vyssi teplote) nez oleje s nizsi aditivaci tohoto druhu...



Molekula u mazivostní přísady, resp. u syntetického oleje (řekněme že syntetický olej je pro jiné mazivostní přísadou), tak ta molekula by měla být opravdu dlouhá, ale ne moc, ale co hlavně jeden konec musí být polární (ten se poutá ke kovu, třeba OH skupiny) a potom vlastní uhlovodík a ten tvoří mezný mazací film a jakoby plová a vlaje v olejovém filmu. Tam se potom dá hodnotit pevnost mazacího filmu atd.

To co píšeš o tom střihu je fakt. Otázkou je co je dlouhá. Otázkou ale je co má větší vliv na oxidační stabilitu a potažmo na zhoršování VI. Jestli právě třeba přítomnost OH skupin atd. Každopádně moc dlouhý řetězec = pevná látka a o tom asi řeč není.

Špickové syntetické oleje jsou na bázi esterů pentaerytritolu. Myslím, že už se používali v US za 2 sv. války u leteckých motorů.

Naposledy editováno 15.04.2010 19:56:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) plná x polo synt.

15.4.2010 v 20:19 | Nahoru | #60
babuka> nj, tyto a podobne aspekty hovori ve prospech lepsi baze s mensi aditivaci nez naopak (zejm. asi pro casovou stabilitu parametru), coz je asi to, cos chtel sdelit v tom prispevku #37... jen z toho obalu se to holt nedozvime .

Spousta lidi si pak priplati za nalepku "full synth" pro jejich dobry pocit; ja osobne si radsi prectu nejakej test, ve kterym meri parametry oleju na zacatku i na konci vymennyho intervalu... nejen ve VI, ale treba i ve volny alkalite se to muze dost lisit. Odtud prameni moje preference vyse uvedenych znacek, ale samozrejme i tak je to amatersky pohled - resim to ciste jen z vlastniho zajmu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
padina na AM Derbi Senda 50, Rieju RR 50, Rieju RS1 Evolution, Ri... scaryrider 7 24.7.2016 v 20:24 motograf
přestavba z 50cm na 75cm Rieju RS1 Evolution Lojza123 10 11.7.2012 v 15:53 dvořákjakub
Vyměnit olej ? Rieju RS1 Evolution kanoista 8 11.3.2012 v 10:21 VlastíkPlamínek
Laděný výfuk 2T Rieju RS1 Evolution jetofuk 27 5.1.2011 v 20:51 seča
Tak sem Přidřel musim Zajíždět ? Rieju RS1 Evolution Lojza123 26 18.9.2010 v 23:57 _Shane_


TOPlist