globalmoto_kveten





Téma: Poláci maj problém
 
10.4.2010 v 10:42
nemam je rád ale soustrast pro všechny...

aktualne

2 reakcí na tento příspěvek Poláci maj problém

10.4.2010 v 23:59 | Nahoru | #1
I přes to, že je to strašlivá tragedie, vynoří se spousta otazníků. Piloti létající ve vládních letkách jsou určitě proškolení odborníci s praxí a mnoha nalétanými hodinami. Nikoli tedy určitě žádní kamikadze, kteří se pokusí přistát s téměř devadesát tun těžkou krávou, jakou rozhodně Tu 154 je, na krátkou dráhu a ještě za mlhy, kdy je sotva vidět na sto metrů. Celou věc může objasnit jedině záznam interní komunikace mezi posádkou a data z letových rekordérů. Je už teď jasný, že chvátali. Katyňská tryzna za oběti ruského masakru je pro Poláky /a polskou vládu obzvláště/ národně prestižní záležitostí. Já osobně bych pochyboval o tom, že po striktním zákazu přistání a odklonění letu by se kvalitní pilot o takový hazard o své vůli pokusil. Na druhou stranu, bez jakýchkoliv emocí je nutno dodat, že polský prezident byl, přes své jistě nepopiratelné kvalitní lidské vlastnosti, autoritativní osobností. Je znám podobný případ z roku 2008, kdy za odkloněné přistání, zřejmě ze stejných důvodů, bylo pilotům vyhrožováno ultimátními sankcemi, právě od polského prezidenta. Nechci teď už z piety k zemřelým spekulovat; přesto není možno neuvažovat o tom, že když byla na palubě polská generalita letectva, tak v časové tísni, kdy nejbližší letiště bylo 200 km daleko, piloti prostě mohli dostat vynucené přistání rozkazem. pak už není co řešit. Zde se to pak pohybuje už v jiných dimenzích. Obávám se toho, že pravdu se už nedozvíme. Ti co v letadle zemřeli, jsou již nyní národními ikonami. Takže to bude nyní asi s pravdou velmi těžký. Smutné by ale bylo, kdyby se v případě, že se prokáže, že letadlo bylo v pořádku, bude protokolárně stanovena příčina katastrofy chyba pilota. Možná člověka, který neměl jinou možnost volby. Přesto jistě dělal vše, aby neštěstí zabránil. Občas je třeba v médiích číst mezi řádky. Právě z piety a úcty k člověku.

Ještě k Českému Tešínu: To sem sice teď nepatří, ale abychom si to vyjasnili, události z roku 1946 byla jasná anexe z polské strany, respektive nedokonaný pokus o anexi. To jsou historická fakta, pro Poláky možná dost nepříjemná, ale stále fakta. Skutečnému nasakru který hrozil, protože vojenské posádky na české i polské straně byly již v pohotovosti, zabránil na poslední chvíli Stalin, který oběma stranám vyhrozil vojenskou intervencí. Ale to už je skutečně od tématu, doopravdy jen pro upřesnění...

(reakce na) Poláci maj problém

11.4.2010 v 11:38 | Nahoru | #2
Johann> Velmi zajímavý názor! .

(reakce na) Poláci maj problém

11.4.2010 v 13:03 | Nahoru | #3

Johann>I přes to, že je to strašlivá tragedie, vynoří se spousta otazníků. Piloti létající ve vládních letkách jsou určitě proškolení odborníci s praxí a mnoha nalétanými hodinami. Nikoli tedy určitě žádní kamikadze, kteří se pokusí přistát s téměř devadesát tun těžkou krávou, jakou rozhodně Tu 154 je, na krátkou dráhu a ještě za mlhy, kdy je sotva vidět na sto metrů. Celou věc může objasnit jedině záznam interní komunikace mezi posádkou a data z letových rekordérů. Je už teď jasný, že chvátali. Katyňská tryzna za oběti ruského masakru je pro Poláky /a polskou vládu obzvláště/ národně prestižní záležitostí. Já osobně bych pochyboval o tom, že po striktním zákazu přistání a odklonění letu by se kvalitní pilot o takový hazard o své vůli pokusil. Na druhou stranu, bez jakýchkoliv emocí je nutno dodat, že polský prezident byl, přes své jistě nepopiratelné kvalitní lidské vlastnosti, autoritativní osobností. Je znám podobný případ z roku 2008, kdy za odkloněné přistání, zřejmě ze stejných důvodů, bylo pilotům vyhrožováno ultimátními sankcemi, právě od polského prezidenta. Nechci teď už z piety k zemřelým spekulovat; přesto není možno neuvažovat o tom, že když byla na palubě polská generalita letectva, tak v časové tísni, kdy nejbližší letiště bylo 200 km daleko, piloti prostě mohli dostat vynucené přistání rozkazem. pak už není co řešit. Zde se to pak pohybuje už v jiných dimenzích. Obávám se toho, že pravdu se už nedozvíme. Ti co v letadle zemřeli, jsou již nyní národními ikonami. Takže to bude nyní asi s pravdou velmi těžký. Smutné by ale bylo, kdyby se v případě, že se prokáže, že letadlo bylo v pořádku, bude protokolárně stanovena příčina katastrofy chyba pilota. Možná člověka, který neměl jinou možnost volby. Přesto jistě dělal vše, aby neštěstí zabránil. Občas je třeba v médiích číst mezi řádky. Právě z piety a úcty k člověku.

Ještě k Českému Tešínu: To sem sice teď nepatří, ale abychom si to vyjasnili, události z roku 1946 byla jasná anexe z polské strany, respektive nedokonaný pokus o anexi. To jsou historická fakta, pro Poláky možná dost nepříjemná, ale stále fakta. Skutečnému nasakru který hrozil, protože vojenské posádky na české i polské straně byly již v pohotovosti, zabránil na poslední chvíli Stalin, který oběma stranám vyhrozil vojenskou intervencí. Ale to už je skutečně od tématu, doopravdy jen pro upřesnění...



jen bych doplnil.
Pilot to podle mně dostal rozkazem, dole na ně čekalo xy lidí a už měli zpoždění. Jak by se asi celá akce zpozdila a jak by Poláci vypadali kdyby letěli přistát o 200 km jinam? Další otázka je jestli po několika pokusech a 2 hodinách kroužení kolem měli vůbec ještě palivo na další let. Asi moc ne, co jsem tak viděl, tak se z letadla nestala po nárazu žhavá pochodeň...

No každopádně jsem si jistej, že vyšetřování bude tajné a výsledek bude : " chyba pilota"

btw. Poláci jsou fakt banda magorů, v každé věší firmě je z bezpečnostního hlediska nemyslitelné aby někam letěl celej top management jedním letadlem... v Polské armádě evidentně ne
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist