globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Karburátor - odvětráním teče benzín
8.4.2010 v 20:39
Ahoj kluci, zkuste prosím poradit, kde mám začít hledat. Po zimě sem vytáhl motorku. Zaplavil karbec a po nastartování mi začal chcát benz. z odvětrávací trubičky. Když dám kohout na PRI, karbece se zaplaví, až začnou přetékat - už tohle je mi divné. Po zaplavení tedy přepnu do ON a nastartuju. Z pravého chromového krytu mi v ten moment začne chcát benál. Po sundání krtyu s filtrem sem zjistil, že vytéká z odvětrávací hadice levé komory karb. (ta hadice je vyvedna z pravého boku víčka levé plovákové komory - schovaná mezi karburátory). Když do hadice fouknu, přefouknu malý přetlak a sylším, že vzduch bublá skrze nádrž.. Ale tady mé zjištění končí :( Na jawce sem si opravil vše, jenže tady k těm karbecům je dost prekérní přístup a nechci je bezdůvodně vymontovávat...

Ještě jednu otázečku bych měl. Máte tušení k čemu jsou pod levou kapsou nějaky kabeláže? Ustřihlý alarm/nebo někdo něco zapomněl připojit - známý mi referoval, že tam má nějaký váleček - tipl bych nějaký odrušovací kond?

PS: Není někdo z vás z okr. Pv/OL, kdo by mohl pomoci - případně někoho dobryho na tyto motky doporučit? Vřelé díky


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor - odvětráním teče benzín

9.4.2010 v 10:27 | Nahoru | #1
Radek1981: Na ON a RES je ventil uzavřený podtlakovou membránou. Ta se odtevře podtlakem, braným z běžícího motoru (vede tam hadička z hrdla karburátoru). Takže pokud motorka stojí, může se benzín klidně odpařit, i když máš kohout otevřený.
Poloha PRI slouží právě k naplnění suchých karburátorů, aby se nemusel kvůli otevření ventilu vytvářet podtlak. Kohout by se v téhle poloze neměl nechávat trvale, protože uzavírací ventily karburátorů můžou povolit a benzín pak vyteče přepadem nebo do válce.
Jo, pokud nepomůže poklepání, bude to chtít demontovat víčka plovákových komor a okouknout plováky a ventily. Koukal jsem, že máš ročník 97, ty už opravdu šroubovací krytku přes hlavní trysku neměly. Ta byla na starších verzích, tuším do roku 95. Průšvih je, že u Mikuni karbeců nesundáš kryty plovákovek bez kompletní demontáže karburátorů a jejich rozpojení. Pro laika to není jednoduchý úkon - vyndat ty karburátory je těžší než dostat ježka z klece a po jejich montáži by se měla udělat synchronizace, protože se nejspíše rozhodí nastavení.
Jestli zvládáš angličtinu, můžu ti poslat odkaz na stránku, kde je slušně popsaná demontáž a rozborka. Je to z praxe a od servisního manuálu se to trochu liší - je to zjednodušené.
Pro zajímavost - karburátory bez víček vypadají zezdola takhle

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor - odvětráním teče benzín

9.4.2010 v 19:17 | Nahoru | #2
1100Virago> diky, anglictinou malinko vladnu.. takze pokud mohu poprosit o ten navod, urcite uvitam. \muzes prosim na mail: kvicala.r zavinac seznam.cz synchronizace sem sice zaslechl, ale jeste nestudoval co presne to je :( Vidim, ze tys tu motorku asi mel rozdelanou uz celkem fest - nebo se tim zivis?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha XV 750 Virago problém při st... Yamaha XV 750 Virago Carlos-NK 6 31.3.2024 v 14:06 badyXV
Yamaha XV 750 Virago 94 přiškrcená ... Yamaha XV 750 Virago Mojzisak 3 14.3.2024 v 10:48 Pexeso
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
Progresivní tlumiče na Virago XV 750 Yamaha XV 750 Virago Lardyn 12 10.2.2024 v 21:17 Ivos
yamaha virago xv 750 US verze Yamaha XV 750 Virago pajaskoda 6 3.1.2024 v 21:13 Vítězslav_Máří


TOPlist