globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Podřazování a brždění
 
7.4.2010 v 11:54
Zdravim
Mam sv650s a najeto asi jen 300 km. A řeším problém brždění a podřazování před zatáčkou. Všude čtu že se to dělá takle: Pustit plyn. Zmáčknout přední brzdu. Brzdit. Zmáčnout spojku dat nizssi rychlost, brnknout plynem a pustit spojku. A nakonec pustit predni brzdu. Ale nemuzu se nikde docist co se zadni brzdou. Mam ji pouzivat jako predni ? Co by se stalo kdybych brzdil moc zadni pustil do toho spojku ?

Naposledy editováno 07.04.2010 11:55:26

1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění

8.4.2010 v 13:17 | Nahoru | #1
KOUKÁM ŽE JE TU NA FORU ZASE BOUŘLIVÁ DEBATA

Tak pro stvořitele tohoto fora - podívej se na to asi tak. Někteří ti tu radí z recese blbě aby je to pobavilo, nebo povavil lidi na foru a čeká zase bouřlivé debaty.

Dále se nechci nikoho dotknout, ale pokud ti tu radí někdo, kdo jezdí na střepu co nebrzní, nebo má bubnové brzdy a píše tu o brždění zadní brzdou - u fechtla, nebo motorky s bubnama to může fungovat . . . . na SV-čku to moc fungovat nebude, rozhodne ne ve vyšších rychlostech.

Obdobně se vyser i na rady chytrolínů k brždění motorem, co sedlají čtyřválcové motorky a jediný dvouválec co kdy někdo z nich řídil byla Jawa 350 nebo Suzuki GS500.

Proč sem píši. Pobavit se na účet někoho je sice dobré, ale na motorce se to nemusí vyplatit. Už se za tu dobu co jezdím zažil hodně nehod a některým se dalo předejít.
Pokud ti tu někdo blbě poradí, tak se rozmázneš, což asi nechceš. On si myslí jak byl vtipný, nebo si tím léčí komplex z toho, že sedláš lepší stroj než má on sám.

Jízda na douválo do V je jiná než u klasickým čtyřválců!
Brždění motorem
klasicky brzdíš motorem, motorka zpomaluje, klesají otáčky motoru, vymáčkneš spojku, přidáš plyn, ale jen drbnutím do plynu, který zase ubereš - tím ti vyletí otáčky motoru, přitom podřadíš a pouštíš spojku - otáčky motoru padají a pouštěním spojky se ti srovná rychlost motoru se zadním kolem. Píšu to jak pro blbý, aby jsi to pochopil a také proto, že očekávám zase nějakou bouřlivou reakci.
Časem můžeš podřazovai i bez plynu jen podkopnutím kvaltu, ale tím dochází k velkému zpomalení zadního kola, které jde do smyku - třeba u Buella někdy ustřelí zadní kolo skoro o metr do boku. Na vyblbnutí super, ale někdy tento efekt - konkrétně před zatáčkou nepotřebuješ

Jízda zatáčkou
na dvouválci si raději více podřaď a jeď zatáčku pod plynem ve vyšších otáčkách, pokud je motor podtočený, přenáší se trhavý chod motoru na zadní kolo, což je nejen nepříjemné, ale zase to může vést k ustřelení zadního kola . . .

no a teď k brzdám
Brzdi pokud tě situace nenutí jinak jen přední brzdou, které pomáháš podřazováním a bržděním motorem.
Zadní brzdu používej spíše nouzově. Něco jiného jsou duální brzdy, kdy řídící jednotka vyhodnocuje zatížení předního a zadního kola a dle toho dělí sílu brzd na kolo. (příkladem je Honda VFR 800)

Tak to je asi vše, co jsem chtěl říci. Tak a může te tu zase bouřlivě debatit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

8.4.2010 v 13:23 | Nahoru | #2
Bond_age> Diky. Ja myslim ze tohle by se dalo uznat jako zaver. Schoduje se to s nazorem vetsiny. A neboj tohle forum uz chvili procitam a vim ze rady jako "já před zatáčkou zmačknu spojku a brzdím jen zadní brzdou !!" Nemam brat vazne Ono zkusenym to treba prijde vtipne. Ale nekdo by tomu mohl i verit.

Naposledy editováno 08.04.2010 13:33:12
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist