globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Podřazování a brždění
 
7.4.2010 v 11:54
Zdravim
Mam sv650s a najeto asi jen 300 km. A řeším problém brždění a podřazování před zatáčkou. Všude čtu že se to dělá takle: Pustit plyn. Zmáčknout přední brzdu. Brzdit. Zmáčnout spojku dat nizssi rychlost, brnknout plynem a pustit spojku. A nakonec pustit predni brzdu. Ale nemuzu se nikde docist co se zadni brzdou. Mam ji pouzivat jako predni ? Co by se stalo kdybych brzdil moc zadni pustil do toho spojku ?


Naposledy editováno 07.04.2010 11:55:26

Podřazování a brždění

8.4.2010 v 21:46 | Nahoru | #151
Kup si X 11 a máš po problému... Dual to za tebe v poho a bezchybně vyřesí vždy když se dotkneš a nebo šlápneš na brzdu.

Podřazování a brždění

8.4.2010 v 22:02 | Nahoru | #152
Zkus si zabrzdit oběma brzdama, když brzdíš na doraz. Pokud zvládáš smyk, tak sám rychle pochopíš, kdy máš šlapat na zadní brzdu. A ty čáry z odlehčeného kola na silnici taky vypadají kezky. Jen si zbytečně brousíš pneumatiku. Něco jiného je to na povrchu, který pořádně nedrží, písek, tráva, štěrk. Pak pomáhá i zadní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

8.4.2010 v 22:28 | Nahoru | #153

Bozo>Mám auto se 4 kotoučema a myslím dobře nastavenou ABS. Bez problému se dokážu dostat do situace, kdy držím v sedadle jen na pásech. Je pravda, že jsou potřeba kvalitní gumy (ale to beru jen jako vyrovnání podmínek).


Ježiši,je úplně jedno,jestli tam máš 4 kotouče nebo deset kotoučů,důležité je,co dokážeš přenést skrz gumy na asfalt.
A ještě mi vysvětli,kdy visíš při brždění za pásy?To snad když za jízdy usneš a omylem si ve snu dupneš na brzdu,ne?Normální člověk se při brždění většinou zapře nohama,a rukama o volant (pokud je to třeba) a opravdu jsem neviděl ještě nikoho viset v pásech jak opici na stromě
Ledaže máš místo kol dva válce přes celou šířku auta a váhu vozu tak 300kg i s tebou,jinak si nedokážu představit tak kruté adhezní podmínky,abys lízal při brždění čelní sklo

Naposledy editováno 08.04.2010 22:29:26

Podřazování a brždění

8.4.2010 v 22:53 | Nahoru | #154
Ja uz bych to uzavrel.
Dnes jsem byl na vyjizdce. A davalo mi dost prace podrazovat pri brzdeni predni. Hlavne trefit presne to brnknuti plynem. Takze minimalne do te doby nez to budu mit zmakle tak zadni urcite nebrzdit. Parkrat jsem to zkusil a akorat mne to rozptylovalo. Staci mi tech dalsich 10 veci na ktery musim myslet. Motorem to brzdi dost.

Motoskolu zkusim. Penize nelituju akorat zatim pro mne nerealna vzdalenost. Ale zlepsi se to dnes jsem dal 130km.

Vyzdihnout bych chtel nasledujici:

Myšák.S>plná palba...před zatáčkou brzdíš přední..spojka..podradis ..trosku plynu a pustíš..vjedes si do te zatačky trosku víc.lehneš..zatačku pod mirnym plynem pomalu uzavíráš ke kraju a pridáváš a pridáváš...


Tohle jsem praktikoval dnes a bylo to ok (ne teda ulplne plna palba ) .Akorat brknuti plynem a podrazeni najednou.

A prispevek od Bond_age .

Vsem dekuji za reakce.

Naposledy editováno 08.04.2010 23:15:58

(reakce na) Podřazování a brždění

9.4.2010 v 00:31 | Nahoru | #155

Steh>Zadní lehce přimačkávám, ale z 90% vše ubrzdí motor

Přesně tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

9.4.2010 v 09:18 | Nahoru | #156

Krovak>Ježiši,je úplně jedno,jestli tam máš 4 kotouče nebo deset kotoučů,důležité je,co dokážeš přenést skrz gumy na asfalt.
A ještě mi vysvětli,kdy visíš při brždění za pásy?To snad když za jízdy usneš a omylem si ve snu dupneš na brzdu,ne?Normální člověk se při brždění většinou zapře nohama,a rukama o volant (pokud je to třeba) a opravdu jsem neviděl ještě nikoho viset v pásech jak opici na stromě



re kotouče - To co říkáš není pravda. U některých aut není problém v adhezi pneu, ale v brzdným účinku brzd (např favorit).

re pásy - Proč bych se zapíral nohama a rukama, když vím, že mě ty pásy udrží v sedadle? Že si nikoho neviděl viset v pásech nic neznamená. Jen to, že ty pásy fungují jak mají a udrží člověka v sedadle ve standarní pozici.

To o čem mluvím je pocit, že se ti pásy zařezávají do ramene takovou silou, že je člověku jasný, že takový zpomalení by na rukách neudržel.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

9.4.2010 v 10:08 | Nahoru | #157

Bozo>re kotouče - To co říkáš není pravda. U některých aut není problém v adhezi pneu, ale v brzdným účinku brzd (např favorit).

re pásy - Proč bych se zapíral nohama a rukama, když vím, že mě ty pásy udrží v sedadle? Že si nikoho neviděl viset v pásech nic neznamená. Jen to, že ty pásy fungují jak mají a udrží člověka v sedadle ve standarní pozici.

To o čem mluvím je pocit, že se ti pásy zařezávají do ramene takovou silou, že je člověku jasný, že takový zpomalení by na rukách neudržel.



Tak snad se tu nebavíme o autech z roku 198x.Navíc dost pochybuju,že zrovna tebou zmiňované fáčko není schopné zablokovat všechna 4 kola,když to není problém pro mnohem starší auta,třeba š105.To by to musela bejt úplně vylítaná naprosto neudržovaná hajtra,ale to už je jaksi mimo naši diskuzi,že?

Jaksi si nedokážu představit někoho,kdo stojí dost velkou silou na brzdě a přitom visí v pásech,to se nějak vylučuje,ne?

A když řekneš že takový zpomalení bys na rukou neudržel-v tom případě prodej motorku,protože jestli nejsi schopen udržet své tělo rukama a nohama při brždění v autě,na motorce při prvním prudším brždění musíš zákonitě přeletět řidítka.A nebo máš nějaké superauto,které při brždění nejspíš zasekává nějaké háky do asfaltu.Pak ty silnice nemaj bejt samá díra

Podřazování a brždění

9.4.2010 v 10:50 | Nahoru | #158
Já brzdím butami

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

9.4.2010 v 11:05 | Nahoru | #159

Krovak>

A když řekneš že takový zpomalení bys na rukou neudržel-v tom případě prodej motorku,protože jestli nejsi schopen udržet své tělo rukama a nohama při brždění v autě,na motorce při prvním prudším brždění musíš zákonitě přeletět řidítka.A nebo máš nějaké superauto,které při brždění nejspíš zasekává nějaké háky do asfaltu.Pak ty silnice nemaj bejt samá díra


No pokud váhu při brzdění na motorce držíš rukama, tak taky žádný extra brzdař taky nebudeš...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

9.4.2010 v 11:20 | Nahoru | #160
Krovak> V tvým příspěvku jsem nanašel jedinej argument, tudíž nemám na co reagovat. Přeji hezký den

(reakce na) Podřazování a brždění

9.4.2010 v 11:35 | Nahoru | #161

Bludevil>No pokud váhu při brzdění na motorce držíš rukama, tak taky žádný extra brzdař taky nebudeš...


Ne,já brzdím výhradně zadní brzdou,protože nejezdím víc jak 30km/h
Ježiš je snad jasný,že se držíš i kolenama za bandasku.Mě šlo jen o ten příspěvek,jak při brždění v autě dotyčný visí za pásy...
A za druhý,nemusím se tu nikomu zpovídat,vím sám moc dobře jestli umím brzdit nebo ne.Ale jestliže jsem schopen přinutit při nouzovým brždění přední gumu k tomu,aby pískala jak dětská píšťalka,asi to se mnou nebude tak tragický

(reakce na) Podřazování a brždění

9.4.2010 v 11:36 | Nahoru | #162

Bozo>Krovak> V tvým příspěvku jsem nanašel jedinej argument, tudíž nemám na co reagovat. Přeji hezký den


Když myslíš...Nechtěl bys mi to tvý visení v pásech někdy ukázat?Nebo to natoč
Taktéž přeji pěkný den,začíná se to tam trošku vybírat

1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění

9.4.2010 v 18:58 | Nahoru | #163
Prosím chlapi. Kdo jste nejezdili na dvouválu jako je např. SV tak prosím neraďte. Měl jsem SV taky a bohatě postačí brzdit přední a podřazovat. Když jsem např. použil i zadní a podřazoval, skoro vždycky mi šlo zadní kolo do smyku (ale jak se to vychytá, je to sranda). U řadových šestek samozřejmě obě, teda dokud není zadní ve vzduchu . Ale každý si stějně vytvoří svůj styl ježdění sám... Cvičit a cvičit...

Naposledy editováno 09.04.2010 19:01:15

(reakce na) Podřazování a brždění

9.4.2010 v 19:16 | Nahoru | #164
Faja> Já jezdím na starým SV, viz můj avatar

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

9.4.2010 v 21:25 | Nahoru | #165

KarlosCZ>zadni brzda spolu s brzdenim motoru uplne staci



tyvole, to si děláš prdel ne? bud jezdíš takový piánko nebo si z toho chudáka děláš srandu...
Brzdi přední masivně a do toho pdřazuj, zadní nic neubrzdíš, brzdí s ní na štěrku a mokru, kdy nelze použít přední masivně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

9.4.2010 v 21:34 | Nahoru | #166
carlos.matador> To se podle mne upsal a chtel napsat predni brzda spolu s brzdenim motoru uplne staci. Nebo ja to tak alspon beru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

9.4.2010 v 21:47 | Nahoru | #167
SVSkritek> teda to je zásadní upsání,lol, přímo otázka života a smrti určitě by se moc hezky brzdilo na dálnici z 200 km/h pomocí jen zadní brzdy a motoru, to by byl nádherný 100 metrový smyk a spálená půlka pneumatika

(reakce na) Podřazování a brždění

9.4.2010 v 22:02 | Nahoru | #168
carlos.matador> To je zasadni no. Ale kdo nevi ze hlavni brzda je predni tak by na to ani nemel sedat.

Podřazování a brždění

9.4.2010 v 22:35 | Nahoru | #169
Dawe02> Dawe, kde si učil, nebo ještě učíš?

1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění

9.4.2010 v 23:58 | Nahoru | #170
delat neco v praxi podle navodu je vzdycky desne kostrbaty... stejne na to musis prijit sam, azdej to dela jinak, nebo aspon podobne, kazdej ma svuj styl.. navod ti pomuze, ale nenauci te to.

Podřazování a brždění

10.4.2010 v 02:13 | Nahoru | #171
Za A Dawe02 ma pravdu. za B kdyz ji nema tak se vracime opet k bodu A to znamena ze ma zase pravdu a za C ma vzdycky pravdu :D :D za D poslouchejte ucitele. Tahejte za plyn a pekne motorem a predkem przdete a tu zadni radeji nechame profikum a lidem co s ni umi :D ta pro normalni kluky ma bych rekl minimalni vyznam co vi na to?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

10.4.2010 v 08:23 | Nahoru | #172

Timi_2>delat neco v praxi podle navodu je vzdycky desne kostrbaty... stejne na to musis prijit sam, azdej to dela jinak, nebo aspon podobne, kazdej ma svuj styl.. navod ti pomuze, ale nenauci te to.


No jiste ze kazdej si casem udela vlastni styl. Ale kdyz se budes v autoskole ucit rozjizdet s autem. Tak ti reknou:
Spojka, jednicka, nastav si plynem 1500 otacek, poustej spojku do zaberu. Drz v zaberu. Pust spojku pridavej plyn.

Po par tydnech o tom samozrejme nepremyslis a delas to plynule ale v zacatku vam to usetri poskakovani a chcipani motoru.

(reakce na) Podřazování a brždění

10.4.2010 v 11:08 | Nahoru | #173
SVSkritek> proto pisu, ze navod pomuze

1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění

10.4.2010 v 11:59 | Nahoru | #174
kolikrát tu budu ještě číst ten mýtus o brždění motorem, to se hodí tak na výletní tempo. Žádnej dobrej jezdec nejsem a extra rychle taky nejezdím, ale snad je jasný že motor motorku jenom zpomaluje, ale určitě nebrzdí. Naopak jí při brždění posouvá dopředu a přední brzda má práci navíc + je motorka nestabilnější. Zadní tomu dokáže trochu pomoct, zaprvý si motorka na začátku trochu sedne v brždění takže se stabilizuje geometrie před pořádným bržděním, zadruhý eliminuje účinek motoru což taky zklidní chování a zatřetí je tam trochu brzdný síly navíc.

Tolik mi říká teorie, v praxi jí používám a poznám že motorka je klidnější, ale jinak asi brzdím stejně jako jenom přední. Řekl bych že použití má větší smysl u 2V, ne jak tady čtu. Taky je dobrý říct že na to nehamtám co to jde, ale to je snad jasný.

(reakce na) Podřazování a brždění

10.4.2010 v 13:40 | Nahoru | #175
Poly_> souhlas, nevím jak na silničních motorkách ale na teréních vždy obě dvě a když je potřeba málo brzdit tak raději přední. toť můj názor...

Podřazování a brždění

10.4.2010 v 15:26 | Nahoru | #176
Podobný vlákno tady už bylo..

Jen co vyzkouším 2V tak dám vědět, v čem to je jiný, než na 4V ...budu to zkoušet na okruhu, tak mě to snad nezahodí, než se naučím na 2V a přiblížím se časům s R1.

Podle mě taky hodně důležitá věc, jestli má motorka antihop-spojku a jak dobře funguje.. Pak by to nemusel být až takovej rozdíl v technice brždění.. Zatím nevím

Podřazování a brždění

10.4.2010 v 15:53 | Nahoru | #177
Něco k tématu jsme psali na našem portále.
Technika jízdy - Podřazování

Podřazování a brždění

10.4.2010 v 16:15 | Nahoru | #178
ho´d si tam 2 pytle cementu a můžeš brzdit zadkem :D :D

(reakce na) Podřazování a brždění

10.4.2010 v 16:42 | Nahoru | #179
Cosmogagy> Asi to bylo myšleno tak,že při brždění motorem se ojíždí nadměrně zadní kolo.Destičky jsou levnější než zadní guma.

Podřazování a brždění

10.4.2010 v 17:10 | Nahoru | #180
....já brzdím pomalu jen a jen motorem..brzdy nepoužívám
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist