globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Benzín!!!
 
4.4.2010 v 16:50
Zdravím chtěl bych se zeptat u jaké benzinky je nejlepší benzín protože se mě dokonce stalo že ta moje motorka trošku vynechavala při plynu když jsem načerpal u jedné pochybné benzinky.....
a jak to je stím specialním benzínem u OMV ta 100 je k něčemu ? díky za odpovědi předem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín!!!

5.4.2010 v 17:44 | Nahoru | #121

sancu>Tak si udělej pokus!Oni taky mýchaj ty oktany od oka.Většina to vozí s Kralup,akorád že ty značkový pumpi maj i značkový cisterny a u těch nelze jen tak odpustit pro sebe a dolít čímkoli aby seděli litry.Vypusť nádrž!Kup si 1l 100okt.paliva a nalej ho za chodu do nenakompresovaný 125 bez řízeného vstřikování a snímače klepání který přenastavuje předstih. Až Ti to vyžere to co bylo v karburaci a začne to chroupat tu 100vku, zpomalí se Ti volnoběžný otáčky,tak že Ti to možná až chcípne.To jak se opožděnej výbuch bude prát s dalším taktem.U 2t to jen nalítá do laufu a hoří i pod pístem,což milujou gufera kliky a olejový film obsažený v palivu k namazání ložisek kliky a ojnice.Většinou se motor jako by ztiší a od spodu se zdá že táhne protože to brní víc,ale určitě nepůjde víc vytočit a tím pádem je po konících veta.Ten motůrek má pevně danej předstih a nejlepší je když to řachne na lomu horní úvratě.Polož si otázku."Jak to může řachnout přesně v horní úvrati,u mého motoru,když palivo je oktany uzpůsobený aby bouchlo při větším tlaku a teplotě s jiným předzápalem?" Díky opožděnemu víbuchu to chytne až na půli cesty pístu dolů?"Dohořívá to,ještě když píst jde nahoru. Proto se ten chod motoru zpomalí a otevřený výfukový ventil a jeho sedlo neobrouží jen horký kouř,ale i dohořívající směs.V oktanech a motorech se hledá kompromis.Takže když bude ku..a paržák a ty nekdě dotankuješ palivo s 98okt,ikdyž vírobce udává 91 a více,stává se,že to jede ten den lépe.Další den tam dotankuješ ještě víc a nebo 100okt.,ono bude pod mrakem a pojede to o 15míň.Když to budeš chtít řádně vytočit,tak se to bude bránit.Jak říkám.Zkus to a uvidíš.Na 100okt.budeš rád že se dostaneš domů bez poruchy.To že Jawa a cokoli jiného jede líp,může být tím že na ojnici se píst mele jak držky v kastrólu a nebo že jí je horko a flusanec po válci jen tak zklouznul.Někdy to prostě víc táhne,ale za generálku to nestojí.To raděj podřadim!



A naco by tam u zážehovýho motoru byla svíčka??? oktany udávají pouze odolnost proti samovznícení takže smes zapaluje svíčka! Tvé tvrzení o nastavení předstihu a opožděných detonacích se mi zdají více než scestné...

(reakce na) Benzín!!!

5.4.2010 v 18:02 | Nahoru | #122

RaDeoon>První dvě strany jsou hrozný. Třetí a čtvrtou se mi číst nechce.

Takový kraviny asi můžou vymyslet jenom motorkáři...



Konečně příspěvek co tu udělal v otázce benálů jasno! Akorát příště ne tak dopodrobna ne všichni se v tom orientují

Benzín!!!

5.4.2010 v 19:26 | Nahoru | #123
možná se budu po někom opakovat tak se předem omlouvám...

Oktanové číslo NEZVYŠUJE výkon ale omezuje jeho ztráty (čím větší číslo tím líp předchází samozápalu - detonační spalování) můžem však pozorovat plynulejší chod. K víceoktanovým palivům musí uspůsobit motor viz. článek v MOTOhousu...

ohledně k tomu magnetizéru je to neuvěřitelnej sranec kdyby to tak fakt fungovalo tak proč by to neměli všichni??? a k tomu si můžem koupit od Horsta olej PS23 a budem jezdit zadarmo

kdo věří těm reklamám co vám úspoří paliva o milion procent a zvedne výkon o tisíc koní doporučuji naučit se něco o motorech nebo aspoň ať maj hodně peněz aby mohli financovat tyhle firmy

EDIT: na životnost motoru to vliv nemá

Naposledy editováno 05.04.2010 19:36:30

2 reakcí na tento příspěvek Benzín!!!

5.4.2010 v 19:41 | Nahoru | #124
Dohoja> Pokud se nemýlím, vysokooktanové benzíny mají i vyšší teplotu hoření ne? TZN že třeba u 2T to může mít na opotřebení motoru vliv ne?

Benzín!!!

5.4.2010 v 20:01 | Nahoru | #125
Ahojky, no já beru na OMV. Většinou jsem brala na Benzině, ale špatně chytala a karbce byly na čištění....

(reakce na) Benzín!!!

5.4.2010 v 20:10 | Nahoru | #126
Tafi.> to ti neřeknu přesně ale myslim že jo

no ohledně toho opotřebení možná to má vliv ale asi takhle velkej: -I I- takže skoro žádnej ale stejně tak můžeš podpálit vejfuk. ventil ale hlavně záleží co pověsíš na řidítka (popř. co vložíš mezi volant a sedačku)

edit: tankuju u shellky sbírám body a mám to blízko sem tam vemu na benzině ve vedlejším městě znatelný rozdíl cen

Naposledy editováno 05.04.2010 20:13:54

(reakce na) Benzín!!!

5.4.2010 v 20:31 | Nahoru | #127

RaDeoon>První dvě strany jsou hrozný. Třetí a čtvrtou se mi číst nechce.

Takový kraviny asi můžou vymyslet jenom motorkáři...


Plný souhlas,katalyzátor vyrábí vodu,výrobci dolejvaj vodu, ,myslím,že na výrobci nezáleží,to až pak další, co s tím přijdou do kontaktu(různé zlevňovací přísady,ale voda asi ne),takže místně,jen můj názor(ničím není podloženej)

Benzín!!!

5.4.2010 v 20:52 | Nahoru | #128
Vetsina starsich motorek byla provozovatelna benzin ktery mel okt.c.91 a vyssi....ted je to tusim 95 a vyssi ,takze pokud tam nalejete vyssi oktanove cislo,tak motoru neublizite,ale ani nepomuzete(v opacnem pripade je to problem)...max.stoupne vykon radove 1-3%,coz neni sance poznat a diky lepsimu prohoreni smesi se motor "vycisti"...davam to tam jednou za cca 10 nadrzi...jinak je to ztrata penez....

(reakce na) Benzín!!!

5.4.2010 v 20:53 | Nahoru | #129

Fidži.V-Strom>WIR> Zkus to je to OPRAVDU znát!!!

dneska jsem se aspon zasmál:D je vidět že se dá ehce skočit na špek

Benzín!!!

5.4.2010 v 20:53 | Nahoru | #130
Co je to za kravinu...,kdo dolejva vodu? Vemte si litr benzinu a nalejte do nej litr vody...,schvalne co to udela...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín!!!

5.4.2010 v 20:57 | Nahoru | #131

Tafi.>Dohoja> Pokud se nemýlím, vysokooktanové benzíny mají i vyšší teplotu hoření ne? TZN že třeba u 2T to může mít na opotřebení motoru vliv ne?



Ne to určitě takhle není. Proč by měla být vyšší teplota hoření u běžné motorky, když máš nějaký kompresní poměr a svíčku a BE s vyšším OČ má vyšší antidetonační schopnost, takže vlastně hůře hoří ?

1 reakcí na tento příspěvek Benzín!!!

5.4.2010 v 21:08 | Nahoru | #132
Brát na OMW je asi jistější,ale ať vemu kdekoli a cokoli rozdíl sem nepoznal,takže ohledně benálu mě nejvíc sere ta cena takže bít naturalík 91 za 25kč klidně ho tam cáknu

(reakce na) Benzín!!!

5.4.2010 v 21:25 | Nahoru | #133
babuka> ee hůře akorát vzplane ale rychlost by měla být myslim stejná (tušim kolem 60m/s)

1 reakcí na tento příspěvek Benzín!!!

5.4.2010 v 21:41 | Nahoru | #134
nejlepší benzín maj v rajchu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín!!!

5.4.2010 v 21:47 | Nahoru | #135
Honza-Pce> Nejen benzin...i naftu(vyssi cetanove cislo)....a bohuzel to potvrdil i vyzkumny ustav paliv a maziv,ktery test delal.....shrnuto podtrzeno nemecko ma kvalitnejsi paliva....

Benzín!!!

5.4.2010 v 22:49 | Nahoru | #136
Takže, abych zanesls trochu informací. V ČR jsou pouze dva velkodistributoři PHM a to Česká rafinérská a Čepro a.s. , a ty mají 3 stupně kval. A nej. , B průměr. , C nejmenší kval. Každá siť čerpaček si dohodne neředit poměry a nebo si nechají udělat benzín podle požadavků. Popřípadě dovézt ze zahraničí, prostě dle libosti. Velké řetězce si hlídají kvalitu osobně. A ty malé berou horší kval. protože cena je přeci jen rozhodující! Určité procento hrají i přepravci PHM.
Zdoj : kolega pracující u nejmenovaného řetězce čerp. stanic ( není motorkář a nepracuje na kase )

(reakce na) Benzín!!!

5.4.2010 v 23:32 | Nahoru | #137
Léťa> Já taky netvrdim že to nechytne když to zapalí svíčka.Akorák sem napsal jak to bude hořet ! Když píst stlačí namýchanou směs do prostoru kde tím vznikne tlak a teplota pro odolnost určitýho paliva a bude zapálena ve správný okamžik-nejlépe bouchne a prohoří. Když se tlak nad pístem nezmění a čas jiskry zůstane stejný,odolnější palivo je sice zapáleno,ale bouchne málo neboť je odolný tlaku a teplotě do určitých hodnot,kterých se mu nedostalo. Proto jsem taky psal ať si to zkusí. Nikomu nenutim aby netankoval více oktanový palivo.Každý motor je jiný.Někerému to navzdory doporučení vírobce může i zvýšit zátah,ale jak dlouho to snese?Udávané oktany pro motory jsou orientační a nikdo znás nezměří že 95 je vlastně 91,92-3apd..Pak to samozřejmně na 98 pojede lépe.I na pumpách jsou tolerance do kterých se musej vejít aby ČOI nepokutila.Proto sem raději napsal ať tam dá 1l 100okt.a poslouchá.To už je tak velkej skok,že to bude znát.Nechci se tu hádat že ňáká motorka na více okt.nejede líp.Buďto snáší motor větší rozpětí oktanů,nebo tam ty koupené oktany nejsou. Jakmile se překročí určitá hodnota,pozná se to.Na slabé motorce určitě.

(reakce na) Benzín!!!

5.4.2010 v 23:37 | Nahoru | #138
ja ma ducati konstruovanou na 98 a liju tam Shell W-pover 100 a je to znat. jede o poznani lip

(reakce na) Benzín!!!

6.4.2010 v 00:01 | Nahoru | #139
vonZahn>

(reakce na) Benzín!!!

6.4.2010 v 02:25 | Nahoru | #140
Redbois> Pokud jezdíš na Fároši jako já tak to chápu. Já nikdy nepoznal kde jsem natankoval. Jestli to není spíš motorkou než benzínem.

Benzín!!!

6.4.2010 v 06:54 | Nahoru | #141
Tak jsem to dočetl až sem a jak to tedy je. Otázka - odpověď
1/ Zjistíme okamžitou kvalitu benzínu podle čerpací stanice?
NE!
2/ Benzín s vyšším oktanovým číslem má vyšší teplotu?
NE! Pouze - jednoduše řečeno - má vyšší rychlost hoření.
3/ Uškodí motoru vyšší oktanové číslo?
NE! Řiďme se radou výrobce. Obecně řečeno: Čím vyšší kompresní poměr, tím vyšší oktanové číslo.
4/ Má vliv na použití více oktanového čísla venkovní počasí?
ANO! Čím vyšší venkovní teplota a nižší relativní vlhkost, tím vyšší oktanové číslo.
(Mluvíme ale o okrajových teplotách nad 35 stupňů C.
5/ Má vliv vzdušná vlhkost na výkon motoru?
ANO! Zjednodušeně! Nejlepší výkon motoru je při teplotách kolem 5 - 10ti stupních C, po dešti.

Rozebírat magnetizéry, opičí kapky a jiné zaručené fígle nemá smysl. Jsem pragmatik. Jestli je to takový div - proč se v rámci konkurence automobilového a moto průmyslu nepoužívá.
Pokud není v benzínu vysloveně nadměrně svinstva, vody a příměsí, které tam nepatří a pokud je motor optimálně seřízen, má správnou kompresi a funkční svíčky ... pak jede!

Benzín!!!

6.4.2010 v 08:18 | Nahoru | #142
ONO

Benzín!!!

6.4.2010 v 12:46 | Nahoru | #143
-Nejčastěji beru benzín u Makra ve Zlíně, kvůli ceně. Jednou jsem tam nabral takovou srajdu, že mi auto vůbec netáhlo. Byl jsem z toho tak nakrlý, že jsem jim tam po návratu i zavolal. Samozřejmě měli vše v pořádku a není to možné. Dlouho jsem tam pak nebyl,pak jsem přeci jen zkusil a od té doby ale takový úlet nebyl.

-Agip ve Zlíně má o skoro 2kč na litru vyšší cenu než Agip v Přerově. Nevím, jestli to nějak šidí, že můžou jít o tolik dolů, ale jízdou jsem to nepocítil.

-Nedávno jsem nabral v Praze u Ikei na Černém Mostě omylem 98(30,7kč) místo 95. Je pravda, že mi auto na 5-ku jelo po dálnici ve stoupáních líp. Říkal jsem si, že bych to mohl brát i u nás. Cestou domů zajedu k Makru - 34kč! Kurňa, pak že je v Praze draze!

-Souhlas s tím, že je ,,venku,, lepší benzín. Přestože jsem na dovolené pořádně naložený, tak jde spotřeba dolů asi o půl litru.

-Myslím si, že záleží na jednotlivé várce,kdo a jak ji ošidí, a taky na poctivosti konkrétního prodejce než na značce. Tomu nasvědčují i reakce v této debatě, kdy jeden píše jedině OMW,druhý jedině Benzina,atd.

Benzín!!!

6.4.2010 v 13:57 | Nahoru | #144
Přínosné vlákno a opět rozporuplné příspěvky...jak jinak :) Moje zkušenosti s benzínem jsou: nejprve jsem si říkal, že raději vezmu "kvalitnější" benzín a raději si připlatím u Shellu, ale potom mně v servisu řekli, že nejčastěji se do servisu chodí právě od Shellu a Unicornu, údajně největší svinstvo, tak jsem přešel na OMW carrera 100, ze začátku spokojenost, avšak žádný nárůst výkonu jsem nepocítil, potom jsem dostal radu od kamarádky, abych zkusil vzít 95natural od benziny, výkon stejný, navíc se mi zdál vyrovnanější chod motoru než s carrerou 100 a dojezd na jednu nádrž se mně zvýšil o 20-25% což mě mile překvapilo. Takže vyhledávám benzinu a beru jen tam, maximální spokojenost, motorka si spokojeně pobroukává a moje peněženka taky :) Jen pro info, hodně lidí se tady ohání nějakými vědeckými výsledky, tak já jsem si prošel pár stránek s touto tématikou a zjistil jsem naměřené následující hodnoty: carrera100-95oktanů, natural 95 od OMW-91oktanů, natural 95 od shell-90-91oktanů(podle lokace), natural 95 unicorn-90oktanů, natural 95 lukoil-91oktanů, natural 95 benzina-93oktanů, verva100 od benziny-98oktanů...pro ty kdo by ji chtěl vyzkoušet, tak na stránkách benziny jsou benzinky, kde se dá načerpat. Toď moje zkušenosti s našimi "kvalitními" palivy :)

Edit: Jen abych doplnil do čeho to beru: Kawasaki---ninja zx10r,zx6r a z750

Naposledy editováno 06.04.2010 14:00:14

1 reakcí na tento příspěvek Benzín!!!

6.4.2010 v 15:44 | Nahoru | #145
Beru 3 roky benál v Čakovicích u Globusu. JAk do auta "fávoú, tak i do motorek. Nikdy jsem problém neměl. ZA ty ušetřený prachy to myslím zatím stálo, jalikož za ty roky to už bude přes 1000 listůr. A když tam maj občas benál i třeba o korunu levnější benzín než kdekoliv jinde....

1 reakcí na tento příspěvek Benzín!!!

6.4.2010 v 16:44 | Nahoru | #146
Beru tam, kde mi prave dochazi. Zadnej rozdil sem nezjistil.
Vyssi oktanovy cislo potrebuje vyssi zapalnou teplotu. Myslim, ze zdrava jiskra ze svice by zapalila cokoliv, co tam nalejete, tak je to putna..

edit: ti nevim, jesli ma velkej vyznam do 2t lejt naky raketovy benaly, beztak do toho posles volej...

Naposledy editováno 06.04.2010 16:46:09

(reakce na) Benzín!!!

6.4.2010 v 17:03 | Nahoru | #147
SmokinCBR> Je to trošku jinak. Benzín s vyšším oktanovým číslem se úplatňuje především ve vyšším kompresním poměru (více než 1:10) kde zvýšení oktanů příslušnými přísadami zvyšuje odolnost proti samozápalům.
Dobře vysvětleno a popsáno je to ZDE

Benzín!!!

6.4.2010 v 17:25 | Nahoru | #148
dobré je jezdit tam, kam jezdí hodně lidí a mají tam velký "průtok",také dost dám na dobré slovo známých motorkářů....jezdím na ns neznačkové pumpy v okolí Brna a vpohodě....ZX9 bumbá a žaludeční potíže zatím nemá Trochu mě ale děsí ty ceny benzínu,už taky ti politici neví co by zdanoli....cena ropy na minimu skoro a ceny benzínu na maximu-nehorázné

Benzín!!!

6.4.2010 v 17:49 | Nahoru | #149
Nóó, já myslel, že ten V-Power má hlavně čistit palivovej prostor, sedla ventilů, vymetat saze a pavouky. 1 x až 2 x do roka dám po sobě 2 - 3 nádrže jak do auta, tak i do motorky a jináč leju Normoš 95. O výkonu bych ňáko nepolemizoval...

(reakce na) Benzín!!!

6.4.2010 v 18:19 | Nahoru | #150

Hofner>Beru 3 roky benál v Čakovicích u Globusu. JAk do auta "fávoú, tak i do motorek. Nikdy jsem problém neměl. ZA ty ušetřený prachy to myslím zatím stálo, jalikož za ty roky to už bude přes 1000 listůr. A když tam maj občas benál i třeba o korunu levnější benzín než kdekoliv jinde....



jj tam také občas beru
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist