globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Benzín!!!
 
4.4.2010 v 16:50
Zdravím chtěl bych se zeptat u jaké benzinky je nejlepší benzín protože se mě dokonce stalo že ta moje motorka trošku vynechavala při plynu když jsem načerpal u jedné pochybné benzinky.....
a jak to je stím specialním benzínem u OMV ta 100 je k něčemu ? díky za odpovědi předem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín!!!

5.4.2010 v 17:44 | Nahoru | #1

sancu>Tak si udělej pokus!Oni taky mýchaj ty oktany od oka.Většina to vozí s Kralup,akorád že ty značkový pumpi maj i značkový cisterny a u těch nelze jen tak odpustit pro sebe a dolít čímkoli aby seděli litry.Vypusť nádrž!Kup si 1l 100okt.paliva a nalej ho za chodu do nenakompresovaný 125 bez řízeného vstřikování a snímače klepání který přenastavuje předstih. Až Ti to vyžere to co bylo v karburaci a začne to chroupat tu 100vku, zpomalí se Ti volnoběžný otáčky,tak že Ti to možná až chcípne.To jak se opožděnej výbuch bude prát s dalším taktem.U 2t to jen nalítá do laufu a hoří i pod pístem,což milujou gufera kliky a olejový film obsažený v palivu k namazání ložisek kliky a ojnice.Většinou se motor jako by ztiší a od spodu se zdá že táhne protože to brní víc,ale určitě nepůjde víc vytočit a tím pádem je po konících veta.Ten motůrek má pevně danej předstih a nejlepší je když to řachne na lomu horní úvratě.Polož si otázku."Jak to může řachnout přesně v horní úvrati,u mého motoru,když palivo je oktany uzpůsobený aby bouchlo při větším tlaku a teplotě s jiným předzápalem?" Díky opožděnemu víbuchu to chytne až na půli cesty pístu dolů?"Dohořívá to,ještě když píst jde nahoru. Proto se ten chod motoru zpomalí a otevřený výfukový ventil a jeho sedlo neobrouží jen horký kouř,ale i dohořívající směs.V oktanech a motorech se hledá kompromis.Takže když bude ku..a paržák a ty nekdě dotankuješ palivo s 98okt,ikdyž vírobce udává 91 a více,stává se,že to jede ten den lépe.Další den tam dotankuješ ještě víc a nebo 100okt.,ono bude pod mrakem a pojede to o 15míň.Když to budeš chtít řádně vytočit,tak se to bude bránit.Jak říkám.Zkus to a uvidíš.Na 100okt.budeš rád že se dostaneš domů bez poruchy.To že Jawa a cokoli jiného jede líp,může být tím že na ojnici se píst mele jak držky v kastrólu a nebo že jí je horko a flusanec po válci jen tak zklouznul.Někdy to prostě víc táhne,ale za generálku to nestojí.To raděj podřadim!



A naco by tam u zážehovýho motoru byla svíčka??? oktany udávají pouze odolnost proti samovznícení takže smes zapaluje svíčka! Tvé tvrzení o nastavení předstihu a opožděných detonacích se mi zdají více než scestné...

(reakce na) Benzín!!!

5.4.2010 v 23:32 | Nahoru | #2
Léťa> Já taky netvrdim že to nechytne když to zapalí svíčka.Akorák sem napsal jak to bude hořet ! Když píst stlačí namýchanou směs do prostoru kde tím vznikne tlak a teplota pro odolnost určitýho paliva a bude zapálena ve správný okamžik-nejlépe bouchne a prohoří. Když se tlak nad pístem nezmění a čas jiskry zůstane stejný,odolnější palivo je sice zapáleno,ale bouchne málo neboť je odolný tlaku a teplotě do určitých hodnot,kterých se mu nedostalo. Proto jsem taky psal ať si to zkusí. Nikomu nenutim aby netankoval více oktanový palivo.Každý motor je jiný.Někerému to navzdory doporučení vírobce může i zvýšit zátah,ale jak dlouho to snese?Udávané oktany pro motory jsou orientační a nikdo znás nezměří že 95 je vlastně 91,92-3apd..Pak to samozřejmně na 98 pojede lépe.I na pumpách jsou tolerance do kterých se musej vejít aby ČOI nepokutila.Proto sem raději napsal ať tam dá 1l 100okt.a poslouchá.To už je tak velkej skok,že to bude znát.Nechci se tu hádat že ňáká motorka na více okt.nejede líp.Buďto snáší motor větší rozpětí oktanů,nebo tam ty koupené oktany nejsou. Jakmile se překročí určitá hodnota,pozná se to.Na slabé motorce určitě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist