bmw_r1300gs_cartec

paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Náhlé vyfouknutí pneu za jízdy - krizovky
Už se mi dvakrát za život stalo, že se mi náhle vyfoukla přední pneu na motorce a dvakrát byla krizovka. Kdysi na třiapule z kopce 130 km/h a pod kopcem zatáčka tak na projetí 100 km/h, kde jsem zjistil, že to nejde naklopit a ani brzdit.. už jsem se viděl ve stromech a to i se spolujezdcem. Ustál jsem to a ani nevím jak. Ufouknul ventilek..

Druhý případ taky dávno na starém fárošovi.. jedu s holkou, motorka se chovala pořád stejně a najednou zatáčka, rychlost asi 140 km/h a motorka nešla naklopit a opět jsem zatáčku projel ani nevím jak. Zastavil jsem a v pneu byl jen zbytkový tlak, ráfek asi 3 cm nad asfaltem. Takhle jsem dojel domů asi 7 km a už se to více neufouklo. Byla píchlá pneu, ale nechápu náhle ufouknutí a pak nic..

Stalo se vám něco takového? Jak tomu předejít?

Já doporučuji mít aspoň čepičky ventilku, snad by aspoň ten něco zachránil. A ještě když nevím jak starý je celý ventilek, tak si ho nechám v pneuservise vyměnit. V druhém případě bych musel mít v pneu nějaký prostředek proti defektu. Používáte to?
Anketa: Měli jste defekt(ufouknutí), které vás ohrozilo?
Ne
56%
Ano, nějak jsem to zvládl
44%
Ano, nehoda

29.3.2010 v 23:05 | Nahoru | #1
já jsem jel jednou s kámošem na dandy 125... a na mokrých kostkách se mi utrhl ventilek na zadním kole kámoš se mě chytil, že jsem se nemohl nadechnot a začal taneček, který jsme ustáli ani nevím jak jeli jsme tak 90 :), pak jsme to tlacili tři km k pneuservisu, jenomže měli duši jen 16tku namísto 17tky...tak jsem ji tam narval a jeli jsme dál

Naposledy editováno 29.03.2010 23:06:13

1 reakcí na tento příspěvek Náhlé vyfouknutí pneu za jízdy - krizovky

29.3.2010 v 23:19 | Nahoru | #2
Možná by pomoh ten sprej jak zalepí díru zevnitř, ne?

29.3.2010 v 23:24 | Nahoru | #3

29.3.2010 v 23:30 | Nahoru | #4
Finch26> Sprej nezalepí skoro nic, jedině možná Ultra Seal, ale ten prý občas dělá neplechu. Já vozím normálně knoty a bombičky. Za jízdy se mi guma ještě nevyfoukla a pokud to neujde naráz, tak to musí jít poznat.

29.3.2010 v 23:47 | Nahoru | #5
pamatuju za komanče když měli cajti ještě respekt tak nám dycky sebrali ventilky a vyhodili do pole. takže náhradní ventilky byly tehdá pro nás něco jak poviná výbava. teď už je ale nějak nevozim, doufám že je nebudu potřebovat.

30.3.2010 v 00:01 | Nahoru | #6
mne se jednou stalo (vlastni blbosti) ze se mi vyfoukla za jizdy zadni guma - proste jsem ji projel az pod platno jeste na ER-5... ve meste (takze na tachu lehce pres 50), z prudkeho kopce, pod kopcem zatacka... kousek od te zatacky se ozvalo prcnuti, masina si sedla na zadek, zacala plavat - na projeti te zatacky ani pomysleni, na zabrzdeni nebyl cas.. jeste ze tam bylo kam vjet rovno - stara cesta k jakesi budove - a ze nejelo nic v protismeru...
ta cesta k te budove nastesti byla uz po rovine, takze jsem to tam dobrzdil, odstavil a oddechl si.... ale byla to teda blbost prejizdet gumu az takhle moc

30.3.2010 v 00:02 | Nahoru | #7
Jednou se mi stalo na tri pade, ze mi v zatacce v naklonu bouchla zadni guma, srovnal sem to a zatacku projel rovne s taneckem az ke skarpe do protismeru, nastesti nic nejelo, prusr byl ten, ze byl v haji i plast a bylo to v patek o stani svatek 60km od domova, vsude zavreno, nastesti jeden cety kamaradu co se rozjeli do vsech stran shanet gumu, nasel 1 pouzitelnou vyhozenou u zavrenyho pneuservisu, dusi sem mel u sebe nahradni, tak se mohlo pokracovat. A podruhe na XJcku , hrebik v penu letim do zatacky a najednou to zacalo plavat a litat, to sem ustal a dojel 1km do pneuservisu. kde to zalepili knotem.

30.3.2010 v 00:12 | Nahoru | #8
Když jsem si koupil kdysi duši, byla to myslím Continental, bylo na ní vylisováno: Alle nóje rajfen - alle nóje šlauch což jsem si i jako laik přeložil jako každá nová pneu - vždy nová duše (a v ní je nový ventil) ((nebo nový ventil na bezdušáka)). Není to špatná zásada... teda pokud ti ten ventil nedotahuje na ráfek pan pi*a kombinačkama, jako se mi stalo v pneuservisu ve Slavkově se slovy " to je dobrý" (tímto zdraví a říkám: pneu jsem měl mokrou do hořic, takže když jsem ji potřeboval a byla prázdná, nechal jsem ji za cca 150vyzout, dotáhnou ventil a bylo to OK ) Kdybych to montoval na moto a jel po ose z toho podniku - tož záleží, kam bych dojel.... Jinak proti odstředivé síle pro rychlíky existují samozřejmě ventily 90 stupňů, tam toto nehrozí.

1 reakcí na tento příspěvek Náhlé vyfouknutí pneu za jízdy - krizovky

30.3.2010 v 00:17 | Nahoru | #9
Jo taky se mi to stalo....jizda 270,fest odbrzneni na pupmu,natankuju,chci se rozjet a prazdna guma... takze docela stesti ze mi akorat dosel benzin
Ale je to fakt blby...cepicku jsem mel,ale byl to urcite ventilek....zajimave je,ze pak uz se to nikdy nestalo....
Myslim ze se prodavaji nejake ventilky u kterych se to nemuze stat,ale nevim.Urcite by nebylo od veci to nepodcenit a ventilek vymnenit.

30.3.2010 v 06:50 | Nahoru | #10
No na motce se mě to nestalo,ale na kole jo a ještě na předním kole v zatáčce a z kopce dolů .Tak ,že si umíte představit co se dělo -kaskadér by se za to nemusel stydět

30.3.2010 v 10:16 | Nahoru | #11
mě se to stalo asi tak v 90 když mi ustřelil celý ventilek u bezdušáku a s motorou nešlo nic dělat tak jsem objížděl autobus kolem jeho levého boku takže jsem byl mezi autobusem a příkopem.nakonec jsem vše ustál

30.3.2010 v 11:00 | Nahoru | #12

Kraky>Jo tohle se mi stávalo na jednom stroji když jsem to rozjel hodně přes 200,najednou skoro prázdná guma,ale ne píchlá.údajně se ventilek když je špatnej zmáčne odstředivou silou...

pravdu máš , muže se to stát , mně to udělalo taky a nebylo to přez 200. od té doby mám čepičky a řádně dotažený , aspoň ať to utiká pomalu.

30.3.2010 v 11:45 | Nahoru | #13
NoFear4> možná i ten můj druhý případ byl ventilek. Měl jsem tam čepičku, tak jsem to bral jako defekt, gumu jsem vyhodil a nezkoušel.

30.3.2010 v 11:48 | Nahoru | #14
Když to shrnu, tak problémy dělají ventilky..

Takže aspoň je měnit a mít vždy čepičky. Možná nejlepší by byly ty staré kovové čepky..
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade Beranidlo 18 5.9.2023 v 15:08 _Michal
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206