bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Začínám a nevím. Poraďte prosím
19.3.2010 v 19:07
Zdravím ve spolek.
Chtěl bych požádat o pomoc při výběru mota. Mám určitá kritéria:

Mělo by se jednat o cestovní enduro. Preferoval bych dvouválec. U jednováců se obávám vibrací.Motorku bych měl za účelem dálkového cestování hlavně po asfaltu, ale nebránil bych se off-roadovějším výletům (šotolina, lesní cesta, stezky, kamení, brod??, silnice v ČR :D ...) . Prioritou je naložit kufry, spolujezdkyni a vyrazit. Ale cesťáka opravdu nechci. Nepotřebuji tryskáč, ale ikdyž budu plně naložen, tak chci poznat, že jsem přidal plyn. Důležitá je spolehlivost a pohodlí. Jde mi o to, abych se mi někde v zahraničí nebo v terénu stroj neodporoučel a já tam nezůstal viset. A také o to, aby naše pozadí byla v pohodlí. Samozřejmě čím menší provozní náklady, tím lépe :) . Nebráním se novým podnětům (Africa Twin, KTM, Tiger, Stelvio 1200, Transalp, Tenere...), ale mým favoritem je BMW 1150 GS/GS Adventrue. Nejradši bych kardan (ale když nebude, tak nebude), vyhřívané hefty, ABS... Důležitá je i ochrana proti dešti a větru. Ale to se dá různými doplňky vypilovat k dokonalosti. Jsou tyto stroje "uživatelsky přivětivé"? Jsem totiž úplný začátečník... Jsem schopen investovat max 190000Kč. Pokud by byly nějaké tipy, bylo by to fajn :)
Jsem s rozumem v koncích. Je tolik úžasných strojů... :)
Položil jsem mnoho otázek, tak doufám, že mi alespoň některé budou
zodpovězeny. Pěkně prosím :)
Přeji pěkný den

Eventuálně bych uvažoval o BMW 1100 GS. Přeci jen je o něco levnější než 1150.


Naposledy editováno 24.03.2010 07:49:53
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Začínám a nevím. Poraďte prosím

2.4.2010 v 09:57 | Nahoru | #61
black333> díky za rady a za snahu. ale uzrálo ve mě rozhodnutí, že GSo je správná volba... snad volba dobrá

Začínám a nevím. Poraďte prosím

15.4.2010 v 18:25 | Nahoru | #62
Honda Varadero XL 1000V,BMW GS 1200... ale jelikoz si uplny zacatecník myslim si ze to co jsi psal a nebo to ci ti nabizim je na tebe az moc (HARD) velika vaha motocyklu si to predstavujes jak hurvinek valku kdyz si zacatecnik nemuzes si myslet ze obstojis v terenu nekde na polnich cestach nebo v lese s plnou polni na motocyklu co ma prez 200 KG podle meho na tom budes jak vosa na bombone jen si sednes a spadnes jak uschla svestka promin ale je tomu tak ano ten transalp neni az tak moc ale skus radsi popremyslet o necem jako Triumph Tiger,suzuki V-storm...nebo protoze opravdu motockyl co ma prez 250 KG jen s plnou nadzi a jeste kdyz si pridas nake ty veci a vemez v uvahu svuj vek,vejsku,fizickou zdatnost...skus nejdriv zda z takoveto motorky dosahnes na zem nohama...ja osobne chtel take enduro mel jsem kawasaki KLX 650 C a chtel jsem cestaka a jelikoz mi je jen 18 let a jsem normalniho vzrustu z varadera dosahnout na zem jen spickami a jeste u tak tezkeho motocyklu treba v kopci...je docela neprijemne opravdu ten Tiger ci V-storm je tak akorad.

Začínám a nevím. Poraďte prosím

15.4.2010 v 19:12 | Nahoru | #63
Jestli máš 190 tis tak za to koupíš R 1150 GS. Pro začátek je určitě lepší jak Adventure. Pokud budeš jezdit ve dvou a chceš pohodlí ber v úvahu jen GS a Varadero. Jízdní vlastnosti má lepší géeso ale je nejdražší. Pár motorek jsem vyzkoušel a zůstal u BMW a měnit to určitě nebudu. Takže na závěr ti mohu doporučit. Kup klasický jedenáctpade GS a chybu neuděláš.

Začínám a nevím. Poraďte prosím

23.4.2010 v 01:08 | Nahoru | #64
ja by som bol za v-strom 650 .lacné a dobré.spotreba nízka,výkon akorát a pohodlie super.a ma iba cosi cez 200kg.rám ten istý ako dl 1000 v-strom.vsade citam samu chvalu

Začínám a nevím. Poraďte prosím

16.5.2010 v 12:55 | Nahoru | #65
Sedlal jsem kromě nějakých Jawiček, na které nedám dopustit (dovezla mě bez problémů ze Zlína na GrossGlockner a zpět) i BMW F650GS. Můžu říct, že jak jsem se bál vibrací a cestování ve dvou, tak mě příjemně překvapila. Co se týče terénu, je na tom také velmi velmi dobře. Nedávno jsem přesedlal na 1150GS. Můj sen. První usednutí se strachem že je těžká a bude se s ní blbě manévrovat mě opravdu příjemně překvapilo. Tím, že má těžiště opravdu hodně nízko je krásně ovladatelná i na místě. O jízdě nemluvě. V zatáčkám díky teleleveru vepředu a obrovskému brzdnému účinku boxera pojezdím i lecjaké silnice. Oni musí brzdit, já jen uberu plyn. Motorka je to opravdu velmi hodná a přívětivá k jezdci. Ikdyž se zdá obrovská a těžká, při jízdě na to velmi rychle zapomeneš. Co se týče jízdy ve dvou, spolujezdce za sebou nepoznáš. Já mám 60kg a vezl jsem kolegu 80kg. Nepoznal jsem rozdíl. Kardan je velkou výhodou právě při delší cestě. Odpadá ti údržba řetězu a máš motku čistou. Co se týče ABS, tak opravdu užitečné udělátko. Několikrát už mi zachránilo od pádu. Vím že někdo řekne že je to zbytečnost, ale pokud by si to sám někdy na vlastní kůži vyzkoušel, změnil by názor. U bezABS motky pokud potřebuješ náhle zastavit (vyjede ti auto z boku)tak vesměs nemáš čas přemýšlet a nepřemýšlíš jak moc mačkáš brzdu. prostě automaticky spojka a obě brzdy plnou silou. Což způsobí zablokování zadního a možná i předního kola a pád je neodvratitelný, pač když se netočí kola, nemáš potřebnou odstředivou sílu, která moto drží na kolech. S ABS je situace taková, že to sice zašlápneš stejně, ale systém nedovolí zablokování kol. Takže nespadneš. Totéž platí i na štěrku. Samozdřejmě to může být někdy i na škodu. Ale s tím se musí počítat. Jinak teréní schopnosti jsou, ač se to nezdá na hodně vysoké úrovni. Mrkni na videa na YouTube. Je jich tam hodně. Není pravda, že v terénu padneš na válec a hlava v p_deli. Od toho existují padáky. A ikdyž je nemáš, tak to vydrží celkem hodně. Aby jsi rozbil hlavu, to už by musel být pořádný pád ve větší rychlosti a to pochybuju že s tím budeš takto jezdit, když jsi začátečník. Každopádně pokud se rozhodneš pro BMW a nenarazíš na nějakou mrdku, tak máš motorku na hodně dlouhou dobu. A budeš mít skutečnou cestovatelskou motorku na které objedeš svět.
A v tomto druhu motorek není moc pravidlo že velký objem ne, protože nejsi vyježděný. Cestovní enduro je o pohodlí cestování, takže potřebuješ výkon, krouťák, pohodlný posed a možnost motorku nabalit. Nepotřebuješ jezdit rychle. Tak rozmýšlej a přeju šťastný výběr.

Omlouvám se za románové pojetí příspěvku A pokud bys potřeboval radu nebo si něco ujasnit, dej vědět. Rád pomůžu a poradím.

Naposledy editováno 16.05.2010 12:56:18
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Destroyer 27 10.12.2023 v 13:00 Tomassino
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 2 7.11.2023 v 11:25 ja1
Po startu jdou hodiny od 0 BMW R 1150 GS lubiks 11 6.11.2023 v 19:35 lubiks
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 21:42 Destroyer
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 10:51 kokoška.


TOPlist