bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: nestartuje..:(
8.3.2010 v 19:00
čau.. koupil sem si varadero a druhy den doma sem chtel nastartovat ze začatku to baterka skoro neutahla a pak tam zaclo asi cvakat asi regulator vím,že už to tady je,ale nejni tam moc odpovědí myslíte,že bude stačit dobít baterka je pravda,že den pred tím sem nezapl benzin a chvilku to protocil tak jestly se nevybila..:( nebo myslíte nova baterka,regulator?? nebo nejaky kontakty docela me to mrzí kdyz ji mam doma 3dny..:( díky za odpovedi je pravda ze bylo -6 no..

Naposledy editováno 08.03.2010 19:00:44
Předchozí
1 2
Následující

nestartuje..:(

8.3.2010 v 19:05 | Nahoru | #1
Nabít baterku

nestartuje..:(

8.3.2010 v 19:05 | Nahoru | #2
dobít baterku

nestartuje..:(

8.3.2010 v 19:12 | Nahoru | #3
Bud' v klidu, dobij baterku a uvidíš. Hlavně nezapomeň na sytič a nepřidávej plyn. Maximálně přidej trochu volnoběhu. Pokud by nechytla, tak mě napadaj nový svíčky. Ale myslim, že to nastartuješ, kort když pred dnem ten motor běžel

2 reakcí na tento příspěvek nestartuje..:(

8.3.2010 v 19:14 | Nahoru | #4
myslíte že si mám vyměnit už trenky? bral sem si je včera navečír...
už to tu je ale neni tam moc příspěvků

díky

2 reakcí na tento příspěvek nestartuje..:(

8.3.2010 v 19:14 | Nahoru | #5
To cvakání je relé startéru, malý napětí proto už nesepne. Jak ti radí výše nabít aku a je klid.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(

8.3.2010 v 19:19 | Nahoru | #6

FALC0N>myslíte že si mám vyměnit už trenky? bral sem si je včera navečír...
už to tu je ale neni tam moc příspěvků

díky



Určitě, ty jseš ale čuně

(reakce na) nestartuje..:(

8.3.2010 v 19:19 | Nahoru | #7

MickXX>To cvakání je relé startéru, malý napětí proto už nesepne.



Schválně napiš jak to přesně je a jak to přesně funguje

nestartuje..:(

8.3.2010 v 19:22 | Nahoru | #8
jo díky za prispěvky doufam,že to pujde..

nestartuje..:(

8.3.2010 v 19:41 | Nahoru | #9
a jestli se chceš moc projet tak to roztlač :D

PS: jak tu již někteří psali tak to bude určo baterka ..

2 reakcí na tento příspěvek nestartuje..:(

8.3.2010 v 19:49 | Nahoru | #10
Popíše tady někdo jak přesně to je když cvaká relé startéru?

Tedy kompletní rozbor problému projevy důsledky atd.... (já to vím)

a proto mě zajímá zdali to někdo ví taky přesně jak to SKUTEČNĚ je? Protože jak čtu, tak většina lidí sice ví co cvaká, ale už vůbec neví proč a když něco napíšou, tak z 95% kraviny...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(

8.3.2010 v 19:56 | Nahoru | #11
Dingo> taky by mě to zajímalo ... když sem to slyšel docela sem se lekl

Naposledy editováno 08.03.2010 19:56:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(

8.3.2010 v 20:27 | Nahoru | #12
Dingo> Relé startéru je navrženo tak, že při nízkém napětí nedokáže zůstat sepnuto a tak v případě slabého akumulátoru slyšíme cvakání – spínání a rozpojování startovacího relé. Co je na tom co napsal MickXX z 95% kravina? Pouč nás.

nestartuje..:(

8.3.2010 v 20:35 | Nahoru | #13
Taky se rád nechám poučit

(reakce na) nestartuje..:(

8.3.2010 v 20:36 | Nahoru | #14

Mr.FiFI>Určitě, ty jseš ale čuně



ok, ok jdu se přebalit šéfe

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(

8.3.2010 v 20:40 | Nahoru | #15
šmoula...> cvakne stykac starteru (sepne), ovsem proud pres vinuti rotoru z nejakeho duvodu nestaci na pootoceni starteru... do doby vypnuti stykace tece proud danej napetim na baterce a odporem vinuti (resp. k nemu, pres nej a zpet), protoze pri stojicim starteru se indukcnost vinuti neprojevi. To muze v horsim pripade poskodit draty vinuti nebo po ceste (v pripade, ze z baterie vykon leze) nebo domlatit baterku (v pripade, ze z baterie vykon neleze).

Pricin tohoto jevu muze byt vice, napr. mechanicka zavada v motoru/starteru (pak lze ocekavat spaleni neceho vysokym proudem), destruktivni elektricka zavada starteru (prerusene draty/vinuti - netece proud a muzete si cvakat dle libosti), nahodna elektricka zavada (prechodove odpory kontaktu po ceste od baterky k vinuti starteru - oxidace/nedotazeni; spatny kontakt na komutatoru, apod.), prazdna baterka (nizky startovaci/zkratovy proud), teoreticky i nevhodna poloha kotvy starteru vuci statoru (zastavil se tak, ze indukce nevytvari moment, protoze rameno je nula)...

extremnim pripadem vyse zmineneho by byla situace, kdy stykac by sepl a proud v obvodu starteru by za okamzik (vinuti ma indukcnost) zpusobil takovy ubytek na vnitrnim odporu baterie, ze stykac by kvuli poklesu napeti pustil kontakt, pak by se z neho stal mechanicky oscilator alias Wagnerovo kladivko

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(

8.3.2010 v 20:44 | Nahoru | #16
Skalda> Já to ale chtěl sylšet od Dinga, když se tak chlubí...

Dingo> Nebudu a ani nechci rejpat, ale každý není rozenej autoelektrikář a v základu stačí vědět alespoň základ Nic ve zlým

nestartuje..:(

8.3.2010 v 20:49 | Nahoru | #17
MickXX to vysvetlil rucne strucne. Nabij baterku a pokud se zase vybije behem kratke doby tak je baterka v hajzlu

(reakce na) nestartuje..:(

8.3.2010 v 20:50 | Nahoru | #18
hansell> on k tomu urcite jeste doda nejaky dalsi postrehy, ja jsem odpovidal šmoulovi

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(

8.3.2010 v 20:54 | Nahoru | #19

hansell>Dingo> Relé startéru je navrženo tak, že při nízkém napětí nedokáže zůstat sepnuto a tak v případě slabého akumulátoru slyšíme cvakání – spínání a rozpojování startovacího relé. Co je na tom co napsal MickXX z 95% kravina? Pouč nás.



Vidíš, i ty seš vedle

Je to takhle, přijdeš k motorce chceš nastartovat a máš slabou baterku . Relé startéru je tam proto, protože spíná obrovský proud do startéru a teď to nastane, ty zmáčkneš čudl a uslyšíš cvakání či chrčení z prostoru od akumulátoru a to proto, protože jakmile relé sepne na což energie z akumulátoru stačí a sepne, tedy připojí startér k akumulátoru, aku je skoro prázdný a startér má obrovský odběr - napětí na akumulátoru tedy klesne klidně i k nule a v tu chvíli relé odpadne protože nemá dost "šťávy" ale jakmile odpadne rozpojí se obvod ke startéru a napětí a akumulátoru naroste až se sepne relé znova tak POŘÁD DOKOLA dokud se drží čudl startování a každé relé je navržené tak že při nominálním napájecím napětím na které je navržené mělo jistou přídržnou sílu a pro setrvání sepnutí a dané přídržné síly když už je relé sepnuto! stačí daleko menší napětí tedy to vůbec není jak to ty píšeš
(a to je pořád dokola, každej něco slyšel od Franty v hospodě a pak má pusu plnou rozumů a rozdává je na internetu aniž by znal JAK TO VE SKUTEČNOSTI JE a že to sou jen bludy co šíří!!! )

nestartuje..:(

8.3.2010 v 20:55 | Nahoru | #20
Skalda s Wágnerem mě předběhl

nestartuje..:(

8.3.2010 v 21:03 | Nahoru | #21

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(

8.3.2010 v 21:08 | Nahoru | #22
Skalda> díkec za tu slohovku uz sem to asijk pochopil.. tak doufam ze jak nabiju baterku tak naskočí ..:) jo a nevíte jestly je na varanovy nejak cepovak nebo co dostane ten benzin do karburatoru a dal je tam nejaky cerpadylko?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(

8.3.2010 v 21:11 | Nahoru | #23
Dingo> pěkně si to popsal Jen se mi nezdá že by přitom napětí na beterce kleslo až k nule. To by ta baterka musela být úplně mrtvá a v takovém případě by přece neutáhla už ani ovládací okruh relátka. Elektro není zrovna mou silnou stránku, tak jestli se pletu budu rád když mě vyvedeš z omylu

(reakce na) nestartuje..:(

8.3.2010 v 21:13 | Nahoru | #24

šmoula...>Skalda> díkec za tu slohovku uz sem to asijk pochopil.. tak doufam ze jak nabiju baterku tak naskočí ..:) jo a nevíte jestly je na varanovy nejak cepovak nebo co dostane ten benzin do karburatoru a dal je tam nejaky cerpadylko?



mrkni na kohout, jestli tam je poloha PRI. pokud jo, tak na 15 - 20 vteři to tam otoč, pak dej norm nebo rezervu, napoj motorku na auto kabelama a startuj. chvilku se sytičem, chvilku bez. pokud tam PRI není, udělej zbytek a chytně. může to trvat třeba i 15 min. toč tak po 10 vteřinách a pak pauza.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(

8.3.2010 v 21:19 | Nahoru | #25
Dingo> No nějak mi to nedochází, ale chtěl jsem být stručný, ale vpodstatě jsem napsal to samé co ty, samozřemě, že je to tak, že relé sepne a musí mít dostatek síly k setrvání sepnutí, když ji nemá, vypne a pořád dokola... Nejsem elektrikář, ale zajímá mě to, co jsem napsal špatně? Nebo to bylo spíš neúplné? Dik

EDIT: písmenko

Naposledy editováno 08.03.2010 21:20:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(

8.3.2010 v 21:22 | Nahoru | #26
šmoula...> to je houby slohovka, vcera jsem se v jinem vlaknu rozepsal vic

(reakce na) nestartuje..:(

8.3.2010 v 21:25 | Nahoru | #27
FALC0N> A už máš bláto na hřišti ,nebo ješte čistá lajna???

(reakce na) nestartuje..:(

8.3.2010 v 21:29 | Nahoru | #28
Skalda> dobry no ,ale jko seš dobrej že poradíš oproti nakejm .... v jinejch vlaknech

(reakce na) nestartuje..:(

8.3.2010 v 22:29 | Nahoru | #29
hansell>

Relé startéru je navrženo tak, že při nízkém napětí nedokáže zůstat sepnuto



To je to co mám namysli
Zaprvé tak není navrženo ale je to vlastnost každého relé

Za druhé jak jsem psal na setrvání relé aby bylo sepnuté stačí menší napětí

A zbytek už popsal Sklada a i já.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(

8.3.2010 v 22:32 | Nahoru | #30

mischa638>Dingo> pěkně si to popsal Jen se mi nezdá že by přitom napětí na beterce kleslo až k nule. To by ta baterka musela být úplně mrtvá a v takovém případě by přece neutáhla už ani ovládací okruh relátka. Elektro není zrovna mou silnou stránku, tak jestli se pletu budu rád když mě vyvedeš z omylu



Samozřejmě, že napětí aku neklesne k nule ale třeba na 1V až 2V na úplnou nulu jsem psal obrazně.
I když je akumulátor nový ale je vybitý - jeho vnitřní odpor je velikánský a tedy případným "zkratem" (startér má velice malý vnitřní odpor a chová se jeko zkrat) klesne napětí klidně i skoro k nule jestli teda bereš pár milivoltů jako že to není nula.

Kdežto plně nabitý aku amá vnitřní odpor velice malý a tedy je schopný dodat do zkratu obrovské proudy aniž by napětí výrazněji kleslo pod 10V

Naposledy editováno 08.03.2010 22:34:18
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero Trollik1 6 13.4.2024 v 08:37 krokoš
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero Namalorazce2408 7 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero Moutindown 7 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM
palivový filtr Honda XL 125V Varadero jardic 7 24.2.2024 v 23:13 Palucha
Rozebrání motoru Honda XL125 V Vara... Honda XL 125V Varadero Lokyn1 10 23.2.2024 v 21:42 Lokyn1


TOPlist