Naposledy editováno 08.03.2010 19:00:44
2 reakcí na tento příspěvek nestartuje..:(
už to tu je ale neni tam moc příspěvků
díky
2 reakcí na tento příspěvek nestartuje..:(
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
FALC0N>myslíte že si mám vyměnit už trenky? bral sem si je včera navečír...
už to tu je ale neni tam moc příspěvků
díky
Určitě, ty jseš ale čuně
2 reakcí na tento příspěvek nestartuje..:(
Tedy kompletní rozbor problému projevy důsledky atd.... (já to vím)
a proto mě zajímá zdali to někdo ví taky přesně jak to SKUTEČNĚ je? Protože jak čtu, tak většina lidí sice ví co cvaká, ale už vůbec neví proč a když něco napíšou, tak z 95% kraviny...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
Naposledy editováno 08.03.2010 19:56:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
Pricin tohoto jevu muze byt vice, napr. mechanicka zavada v motoru/starteru (pak lze ocekavat spaleni neceho vysokym proudem), destruktivni elektricka zavada starteru (prerusene draty/vinuti - netece proud a muzete si cvakat dle libosti), nahodna elektricka zavada (prechodove odpory kontaktu po ceste od baterky k vinuti starteru - oxidace/nedotazeni; spatny kontakt na komutatoru, apod.), prazdna baterka (nizky startovaci/zkratovy proud), teoreticky i nevhodna poloha kotvy starteru vuci statoru (zastavil se tak, ze indukce nevytvari moment, protoze rameno je nula)...
extremnim pripadem vyse zmineneho by byla situace, kdy stykac by sepl a proud v obvodu starteru by za okamzik (vinuti ma indukcnost) zpusobil takovy ubytek na vnitrnim odporu baterie, ze stykac by kvuli poklesu napeti pustil kontakt, pak by se z neho stal mechanicky oscilator alias Wagnerovo kladivko
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
Dingo> Nebudu a ani nechci rejpat, ale každý není rozenej autoelektrikář a v základu stačí vědět alespoň základ Nic ve zlým
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
hansell>Dingo> Relé startéru je navrženo tak, že při nízkém napětí nedokáže zůstat sepnuto a tak v případě slabého akumulátoru slyšíme cvakání – spínání a rozpojování startovacího relé. Co je na tom co napsal MickXX z 95% kravina? Pouč nás.
Vidíš, i ty seš vedle
Je to takhle, přijdeš k motorce chceš nastartovat a máš slabou baterku . Relé startéru je tam proto, protože spíná obrovský proud do startéru a teď to nastane, ty zmáčkneš čudl a uslyšíš cvakání či chrčení z prostoru od akumulátoru a to proto, protože jakmile relé sepne na což energie z akumulátoru stačí a sepne, tedy připojí startér k akumulátoru, aku je skoro prázdný a startér má obrovský odběr - napětí na akumulátoru tedy klesne klidně i k nule a v tu chvíli relé odpadne protože nemá dost "šťávy" ale jakmile odpadne rozpojí se obvod ke startéru a napětí a akumulátoru naroste až se sepne relé znova tak POŘÁD DOKOLA dokud se drží čudl startování a každé relé je navržené tak že při nominálním napájecím napětím na které je navržené mělo jistou přídržnou sílu a pro setrvání sepnutí a dané přídržné síly když už je relé sepnuto! stačí daleko menší napětí tedy to vůbec není jak to ty píšeš
(a to je pořád dokola, každej něco slyšel od Franty v hospodě a pak má pusu plnou rozumů a rozdává je na internetu aniž by znal JAK TO VE SKUTEČNOSTI JE a že to sou jen bludy co šíří!!! )
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
šmoula...>Skalda> díkec za tu slohovku uz sem to asijk pochopil.. tak doufam ze jak nabiju baterku tak naskočí ..:) jo a nevíte jestly je na varanovy nejak cepovak nebo co dostane ten benzin do karburatoru a dal je tam nejaky cerpadylko?
mrkni na kohout, jestli tam je poloha PRI. pokud jo, tak na 15 - 20 vteři to tam otoč, pak dej norm nebo rezervu, napoj motorku na auto kabelama a startuj. chvilku se sytičem, chvilku bez. pokud tam PRI není, udělej zbytek a chytně. může to trvat třeba i 15 min. toč tak po 10 vteřinách a pak pauza.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
EDIT: písmenko
Naposledy editováno 08.03.2010 21:20:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
Relé startéru je navrženo tak, že při nízkém napětí nedokáže zůstat sepnuto
To je to co mám namysli
Zaprvé tak není navrženo ale je to vlastnost každého relé
Za druhé jak jsem psal na setrvání relé aby bylo sepnuté stačí menší napětí
A zbytek už popsal Sklada a i já.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
mischa638>Dingo> pěkně si to popsal Jen se mi nezdá že by přitom napětí na beterce kleslo až k nule. To by ta baterka musela být úplně mrtvá a v takovém případě by přece neutáhla už ani ovládací okruh relátka. Elektro není zrovna mou silnou stránku, tak jestli se pletu budu rád když mě vyvedeš z omylu
Samozřejmě, že napětí aku neklesne k nule ale třeba na 1V až 2V na úplnou nulu jsem psal obrazně.
I když je akumulátor nový ale je vybitý - jeho vnitřní odpor je velikánský a tedy případným "zkratem" (startér má velice malý vnitřní odpor a chová se jeko zkrat) klesne napětí klidně i skoro k nule jestli teda bereš pár milivoltů jako že to není nula.
Kdežto plně nabitý aku amá vnitřní odpor velice malý a tedy je schopný dodat do zkratu obrovské proudy aniž by napětí výrazněji kleslo pod 10V
Naposledy editováno 08.03.2010 22:34:18
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda varadero 125 nemá "výkon" ve ... Honda XL 125V Varadero | Topriders | 5 | 7.5.2024 v 01:33 Topriders |
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero | Trollik1 | 6 | 13.4.2024 v 08:37 krokoš |
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero | Namalorazce2408 | 7 | 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM |
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero | Moutindown | 7 | 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM |
palivový filtr Honda XL 125V Varadero | jardic | 7 | 24.2.2024 v 23:13 Palucha |