globalmoto_duben_nolan





Téma: Proč jsem boural ?
 
7.3.2010 v 15:47
Nechci začínat pateticky, ale skutečně se začátek hlavní sezóny kvapem blíží (pro mnohé už začal) a tak mě napadlo založit toto téma, zejména pro méně zkušené motorkáře, kteří by se z těchto zážitků mohli poučit. Často se tady vyskytovaly témata o tom "kolikrát jsem boural" apod., ale mě by zajímalo Proč jste bourali ? Jedná se mi o situace, kdy jste se vybourali nebo "sklouzli" vlastní vinou , ať už např. kvůli nepozornosti, přecenění vlastních dovedností nebo kvůli špatnému stavu vozovky či motorky. Nemám na mysli, kdy vás někdo nabral nebo nedal přednost, závada, defekt apod., zkrátka, kdy jste za to tak říkajíc nemohli. Chtělo by to krátkou analýzu a zhodnocení, co byste udělali dnes jinak, aby se to už nestalo. Nejde o anketu, ale o to, podělit se se zážitky a hlavně poradit jiným. Kdyby to mělo pomoci jen jednomu jezdci, tak se to IMHO vyplatí. Sám nejsem začátečník, ale zdaleka se nepovažuji za zkušeného jezdce. Pád jsem zatím naštěstí neabsolvoval. Abych začal u sebe , já jsem si přes zimu důkladně (2x) pročetl knihu "Dokonalá jízda na motocyklu" . A jak jste na tom s pády a následným poučením vy?

EDIT: Spíše se to týká silničářů (asfaltomrdalů). U endura (či cross) se s pády tak nějak počítá .

Naposledy editováno 07.03.2010 16:08:07
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

(reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 15:51 | Nahoru | #1

FILODENDRON>Ale já jsem zatím neboural .

neboj to prijde

(reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 15:51 | Nahoru | #2
FILODENDRON> já taky ne

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 15:52 | Nahoru | #3
kdo nebourá, jezdí pod své možnosti

podlé té teortie bych měl být druhý Rossi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 15:55 | Nahoru | #4

rich.puzzle>kdo nebourá, jezdí pod své možnosti

podlé té teortie bych měl být druhý Rossi



No tak šup sem s tó analýzó .

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 15:59 | Nahoru | #5
já zatím jednou, a analýzó??? nevěnování se řízení a nepřiměřená rychlost a poučení?? pořád koukat před sebe

Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 15:59 | Nahoru | #6
je to jednoduchý...nejezdit v noci...mikrospánek je svině....všimnout si během jízdy menších krizovek, které se ukážou než přijde pád...já měl ty krizovky 3 a všechny sem ignoroval

Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 16:00 | Nahoru | #7
ja na silnici nepadam pac na ni skoro nejezdim.. a v terenu je to samo ze vlastni vinou.. teda jedou me schvalne kamos zhodil
ale byt opatrni je zaklad

(reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 16:01 | Nahoru | #8

GreenRF>já zatím jednou, a analýzó??? nevěnování se řízení a nepřiměřená rychlost a poučení?? pořád koukat před sebe



otáčet se za ženskýma to znám...člověk se otočí a najednou 10 metrů před tebou stojí auto přes celý pruh a odbočuje vlevo

Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 16:03 | Nahoru | #9
protože jsem debil. prostě volovina. stojim na semaforu a přede mnou dodávka Iveco. kouknu doprava, jestli z vedlejší nic nejede, do protisměru, zase do prava a vyhodnotim situaci jako, že v pohodě a začnu předjíždět. ale samozřejmě ta dodávka pustila auto z vedlejší, což jsem přes ní neviděl. neopatrný zadupnutí ( 3 stupně nad nulou, betonovej povrch v tramvajovym pásu a dva dny nový brzdový destičky = ne moc dobrá kombinace ) takže šup na pravou stranu a bylo vymalováno. chlap co tam vjel zastavil, ptal se jestli jsem ok. byl dost vylekanej. tak jsem mu řekl, že všechno v pohodě, že jsem tam neměl co dělat a byla to moje chyba a omluvil se mu za způsobení úleku. prostě za blbost se platí a budiž to pro mě ponaučením.
mimochodem nový plexi jsem si stejně ještě nekoupil.

edit: písmenko

Naposledy editováno 07.03.2010 16:22:42

Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 16:09 | Nahoru | #10
Klasika, prebrzdeni predku. Nepozornost (premejslel jsem o ptakovinach), pred zatackou necitlivej skok na predek a uz jsem se valel ... masina se jeste lakuje :(

Pouceni jsou tri:

1. ABS ma cenu
2. Nesedejte na masinu pokud nejste fit a myslite na blbosti
3. Vzdycky v plny polni ... tech 50m po asfaltu (letel sem cirka v 90-100kmh ... se mi v plny polni krome drobnejch narazenin nic nestalo, jet v triku, lezim pul roku ve spitale

2 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 16:10 | Nahoru | #11
Kasha> Díky, tak nějak to bylo myšleno .

Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 16:10 | Nahoru | #12
tak u mně to nebylo auto, ale traktor s vazačem na balíky a neotáčel jsem za ženskou, ale koukal jsem odkud se zase žene bouřka ten den jsem 2x prolil na kost a byl jsem 7 km od domova..... vzal jsem za plyn, otočil jsem se odkud se blejsklo a když jsem se podíval z5 stál tam a odbočoval vlevo....... šel jsem na brzdy........ pak jen náraz a zvedal jsem se ze silnice..... máša se tři metry sklouzla po asfaltu..... odnesl to levý držák stupačky, nožní brzda, prasklá maska a hnuté lešení..... a rozervaná pravá bota... vše ostatní schytaly padáky..... jo a já jsem se 14 dní otáčel celý bo jsem měl bloklý krk

Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 16:11 | Nahoru | #13
Poučení moje, že na hlíněné cestě z kopečka do vracáku i v malé rychlosti se nemá používat přední brzda.

Poučení: Naučit se správně dávkovat přední brzdu s ohledem na terén. Případně na ni radši nešahat v zatáčce vůbec.

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 16:11 | Nahoru | #14
Ozzy> Kůže nebo textil?

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 16:14 | Nahoru | #15
GreenRF> Cos měl za boty?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 16:14 | Nahoru | #16

FILODENDRON>Ozzy> Kůže nebo textil?



Jel jsem jen v textilu, a obstal dobre. Ale samozrejne je pak na vyhozeni, a ne na opravu jako komboska. Sem nevedel jestli mam bejt zklamanej, ze musim vyhodit textil za 12ku, nebo nadsenej ze jsem neznicil kombosku za 20 Ale ono je to fuk, melo mo to zachranit kuzi a zachranilo, vic po tom nepatram.

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 16:15 | Nahoru | #17
no já to vím moc dobře prostě moje blbost vostrá pravá (jel jsem ju poprvé)velká rychlost přibrždění přední brzdou(velkej náklon)a už jedu po asfaltě-naštěstí jen noha po 2 měsicích ok,ale R6 si nekoupím páč ju nemužu mít dlouho hodně pokrčenou.Co bych udělal znova-stalo se mi to na konci sezony ted znova,akorát v té zatáčce(dobře ju znám) ted stálo auto já jel kilo a ve dvou a zase ten náklon no nevím přibrzdil jsem trošku motorka se mi postavila a já to bral do protisměru naštestí nic nejelo a já to dlouho zase rozdejchával na čerpačce.Takže 2x problém v zatáčkách.Ponaučení nehrabat na brzdu v zatáčkách pop. minimálně

(reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 16:16 | Nahoru | #18

Ozzy_>Jel jsem jen v textilu, a obstal dobre. Ale samozrejne je pak na vyhozeni, a ne na opravu jako komboska. Sem nevedel jestli mam bejt zklamanej, ze musim vyhodit textil za 12ku, nebo nadsenej ze jsem neznicil kombosku za 20 Ale ono je to fuk, melo mo to zachranit kuzi a zachranilo, vic po tom nepatram.



1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 16:17 | Nahoru | #19
Přebržděnej předek, špatná stopa ze který plynul bordel na silnici

Poučení:Doufám že příště už tam ten bordel nebude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 16:17 | Nahoru | #20

FILODENDRON>GreenRF> Cos měl za boty?


Forma Arrow dry.... zachránilo mi to nohu....rozervala se o zlomenou nožní brzdu..... místo nohy to schytala bota

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 16:21 | Nahoru | #21

BagoBorec>Přebržděnej předek, špatná stopa ze který plynul bordel na silnici

Poučení:Doufám že příště už tam ten bordel nebude



No a to je myslím to špatné ponaučení .

BTW: Zajímavý, že zatím tady většinou figuruje špatné brždění - hl. přední brzdou! Tou, která by měla být ta hlavní .

(reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 16:21 | Nahoru | #22
FILODENDRON> za málo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 16:22 | Nahoru | #23

GreenRF>Forma Arrow dry.... zachránilo mi to nohu....rozervala se o zlomenou nožní brzdu..... místo nohy to schytala bota



To je dobře, že obstály, mám je taky.

(reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 16:23 | Nahoru | #24

Mr.FiFI>To je dobře, že obstály, mám je taky.


teď už je mám jako záložní..... nechal jsem je opravit teď používám Diadora Eagle FX a taky spokojenost....

(reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 16:23 | Nahoru | #25
Já jsem si první (mini)pád odbyl na Simsonu mého kamaráda (promiň Mitchi). Bylo to v době, kdy jsem neměl svou motorku a k tomu to byly mé první metry na motocyklu. Zastavil jsem v ulici, kde byla nově vydlážděná silnice hojně zasypána pískem. Teď vím, že i zhruba 3,5 Simsoních koní může (nejen) při rozjezdu v mžiku uklouznot na písku. Skončilo to dvěma odřeninami, přičemž z toho jedna byla na motorce, která, na rozdíl od té první, vcelku mrzela.

FILODENDRON> pokud tohle téma budeš zodpovědně moderovat (rozuměj skrývat příspěvky mimo téma), mohlo by tu být spoustu užitečných zkušeností.

Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 16:28 | Nahoru | #26
důležitý je taky nedělat pičoviny www.navratdoreality.cz/
jinak poprvé jsem na mokré trávě na pinckovi zmáčkl přední brzdu...ve 12ti letech...a už jsem letěl...no a pak ve 14 jsem na poli zmáčkl hodně zadní brzdu a už jsem zase letěl...blbý bylo, že mi výfuk přistál na lýtku a než jsem to ze sebe sundal, tak jsem měl popáleninu II. stupně 5x5 cm od té doby mě jen na 125 srazila buchta v žiguliku, která neblikala a odbočovala doleva a já ji předjížděl...

Naposledy editováno 07.03.2010 16:31:49

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 16:28 | Nahoru | #27
Protože jsem brzdil zadní brzdou v zatáčce a náklonu na mokrých dlažebních kostkách Nedošlo mi, co by to mohlo způsobit a boom, už jsem ležel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 16:30 | Nahoru | #28

karlos NSR>no já to vím moc dobře prostě moje blbost vostrá pravá (jel jsem ju poprvé)velká rychlost přibrždění přední brzdou(velkej náklon)a už jedu po asfaltě-naštěstí jen noha po 2 měsicích ok,ale R6 si nekoupím páč ju nemužu mít dlouho hodně pokrčenou.Co bych udělal znova-stalo se mi to na konci sezony ted znova,akorát v té zatáčce(dobře ju znám) ted stálo auto já jel kilo a ve dvou a zase ten náklon no nevím přibrzdil jsem trošku motorka se mi postavila a já to bral do protisměru naštestí nic nejelo a já to dlouho zase rozdejchával na čerpačce.Takže 2x problém v zatáčkách.Ponaučení nehrabat na brzdu v zatáčkách pop. minimálně


v zatáčce je určitě lepší vymáčknout spojku a klopit než přibrždovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 16:41 | Nahoru | #29

Quanax>v zatáčce je určitě lepší vymáčknout spojku a klopit než přibrždovat



Proč vymáčknout spojku? Není lepší brzdit motorem? (Samozřejmě záleží jaký stupeň tam mám apod.)

Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 16:41 | Nahoru | #30
1x me sejmula dodavka co me prehlidla, ale 3x jsem boural vlastni nepozornosti v takovejch tech telecich otloukacich letech a snad me to poucilo. 1. Upadla mi SPZ, v zatacce, otocil jsem hlavu abych se dozvedel puvod cinkajicihi zvuku za mnou, a kdyz sem otocil hlavu zpet, tak zatacka koncila, ale ja byl jeste poklopenej v zatacecim manevru, skoncil jsem ve strouze ( bez padu, zajel sem do ni a kus sem v ni jel, tak nejak sem to ustal). 2. Jel sem neznamou cestou, prasnou a pozde sem zaregistroval zatacku, nasledoval skok do pole, preletel sem riditka a o zrcatka a prepinace sem si dost rozsekal nohy ( stacila moto lekarnicka), 3. Zanedbal sem ocistu moto, jil (tvrda zemina) nahromadeny v prednim vybrujicim blatniku se zasekl do predni gumy nasledovalo zablokovani predniho kola a let prez riditka ( nic se mi nestalo, odnesla to pouze prilba a rukavice. Tot vycet nehod v cca 16-17 letech od kdy tak nejak mam papiry, vycet karambolu s fichttlem na lesnich cestach netreba zminovat. Od te doby, nastesti dobry, mozna uz sem se poucil, davam si vetsi pozor, vim co umi sterk, rezu jen zatacky co znam. v tech ostatnich raci zpomalim ...
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist