globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd
 
17.2.2010 v 18:04
Vazeni pratele motorek

Rad bych navodil debatu ohledne pouzivani zadni brzy v krizovce.
Podobne tema zde nedavno bylo a alespon pro me s nejasnym zaverem.

Stojim o vase nazory na modelovou situaci, kterou priblizim nize.

Predstavme si prumerneho jezdce, nikoliv okruhoveho strelce, ktery jede v poklidu po silnici a nahle musi krizove brzdit a to zcela necekane. Terenem je asfalt, ktery je suchy a neni zasterkovany. Jede se po rovine nebo temer po rovine. Motocykl nema ABS nebo CBS a podobne vychytavky a typ motocyklu je supersport/nahac a jim podobne, ne napr. chopper, kde je jine rozlozeni hmotnosti.
Nikoliv tedy situace, kdy se zenu od zatacky k zatacce, presne vim, kde musim a kdy brzdit a mam spoustu zkusenosti!
Modelova situace je dle me docela bezny stav za jizdy, nikoliv nerealna smyslenina.

Muj nazor na tuto situaci je brzdit jen predni brzdou.

Moje duvody?
Ve zcela necekane situaci je se soustredeni pouze na davkovani jedne packy, navic citlivou rukou dle me pro prumernou osobu unosne.

Naopak zadni brza, ovladana mene citlivou nohou v pevne bote dale snizujici citlivost muze v necekane rizikove situaci snadno vest k zablokovani zadniho kola, ztrate stopy, nutnosti korekce smeru a tim padem snizeni efektivity brzdeni predni brzdou.

Prosim o vase nazory k tomuto tematu a prosim pouze o nazory skutecne k tematu a to takove, ktere k tomu maji co rici , jelikoz bych chtel z vlakna vydolovat nejakou hodnotu. Lepe, at neprispeje nikdo, nez zbytecne. Prispevky se budu snazit moderovat tak, abych prispel k vyse popsanemu.

Dekuji za pochopeni a dekuji vsem za snahu se podelit o sve zkusenosti a nazory.

EDIT: Jelikoz bych rad udrzel vlakno fakt v lajne a strucne, tak budu mazat asi vic, nez by se kdekomu libilo, at se to nezmeni jen v nejaky pokec. Takze se predem omlouvam tem, kteri napisi i prispevky v pohode a ve snaze nejak pomoci, ze jim zmizi...
Nezlobte se prosim

EDIT2: Jelikoz jsem to asi nevysvetlil zcela jasne, tak doplneni: Ja nemam pochybnosti o tom, ze by brzdeni pouze predni brzdou bylo na kratsi draze, nez brzdeni obema.
O cem mam pochybnosti, je to, ze prumerny pilot motorky nezvladne v krizovce efektivne brzdit zadni brzdou a dojde k zablokovani kola.
Jde mi tedy o to, ze motorka by to zvladla, ale clovek to nezvladne.

Naposledy editováno 17.02.2010 20:15:36

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

17.2.2010 v 18:35 | Nahoru | #1

illMedvědGuzzin>když vezmu napřed zadní tak se mi moto sedne na zadek a přicházíš o metry kdy můžeš brzdit, samotná zadní toho moc neubrzdí...



Medvěde já nevim... když vezmeš o 1 sekundu dřív za zadek tak zatíží předek-neklouzne. Když ale vezmeš hned za předek-může klouznout, a když potom vezmeš za zadek(odlehčené kolo) tak ten klouzne stopro.

Ale nejlepší je předvídat a krizově nebrzdit vůbec. Loni ani jednou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

18.2.2010 v 10:25 | Nahoru | #2
Hiffson> jedna sekunda je sakra dost času.Při rychlosti 50KM/h ujedeš za sekundu 13,8 metru.Já mám ER-5 která má vyraznou slabinu a tou je bubnová brzda na zadku.Citlivost zadní brzdy je asi taková že brzdim - nic, brzdim vic - poznam to ale nedobrzdim ani na semafor o kterým vím že budu muset brdit.a kdyz brzdim nejvic tak se kolo tak akorát chce utrhnout ze silnice.představa že mam 14 metru brzdit zadni brzdou = skoro nebrzdit, to asi ne.

Jo a v brně se mi stalo že sem jel po čtyř proudovce a kokot z fabií který mě viděl přijíždět (ještě si uprostřed léta schváně pustil odstřikovače aby mě zkropil) začal najíždět na střed abych nemohl předjet.asi tak 3 metry přede mnou právě v té 50 tam najel.bezmyšlenkovitě sem chytil přední brzdu - nejhorší věc kterou sem mohl udělat ale asi jediná.chytil sem smyk předního kola.asi 3 metry sem valil se zabokovaným kolem ale bylo přímo na rovno tak mě to nevysadilo.kdybych chytl i zadek nevim co by to udělalo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist