paolo_novy Přidat reklamu

Téma: koně nebo Nm
 
1.2.2010 v 08:48
Zdar tak mě napadla myšlenka, která mi nedala celý víkend spát.... co je vlastně využitelnější v běžným provozu velký výkon v koních nebo točivý moment...měl jsem Z1000 s 130k, mám s2r s cca 80k a zajímám se o Mt-01 cca 90k a 150Nm

2 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

3.2.2010 v 10:47 | Nahoru | #1
muzu mit dalsi dotaz?

pac jsem se do toho zacyklil :D

na brzde si necham zmerit motorku, vybleje mi to graf, kde mam vykon na zadnim kole ... ale ten urcim z ceho? z krouticiho momentu prenasenyho zadnim kolem na silnici (na valec) ... jenze ten kroutak je uz snizenej o ruzny ztraty v prevodech, retezu, spojce atd (cca 12%?).

Proc tedy nerikat, ze mam na zadnim kole vykon (at se to dobre pocita) 100koni (a k tomu logicky odpovidajici i kroutak), jelikoz na motoru mam 112 koni (a kroutak taky o neco vyssi, ne?!)

pochopili jste muj dotaz ? :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

3.2.2010 v 10:58 | Nahoru | #2
mateSAS> udává se výkon a krouťák motoru měřený na zadním kole, celou dobu je řeč jenom o tom že reálný krouťák na zadním kole je násobený převody

(reakce na) koně nebo Nm

3.2.2010 v 11:05 | Nahoru | #3

mateSAS>muzu mit dalsi dotaz?

pac jsem se do toho zacyklil :D

na brzde si necham zmerit motorku, vybleje mi to graf, kde mam vykon na zadnim kole ... ale ten urcim z ceho? z krouticiho momentu prenasenyho zadnim kolem na silnici (na valec) ... jenze ten kroutak je uz snizenej o ruzny ztraty v prevodech, retezu, spojce atd (cca 12%?).

Proc tedy nerikat, ze mam na zadnim kole vykon (at se to dobre pocita) 100koni (a k tomu logicky odpovidajici i kroutak), jelikoz na motoru mam 112 koni (a kroutak taky o neco vyssi, ne?!)

pochopili jste muj dotaz ? :)



dawe to uz psal.. zalezi jak si ten vykon na tom kole zjistil pri staticke zkousce oprvdu meris primo moment z nej spoctes vykon.. vykon mas na kole (vykon se prevodama nemeni) a prepoctes ho na "motor" tak ze k nemu prictes ztraty - jejich urceni je slozitejsi a s ruznym vysledkem se k nim dopracujes ruznejma metodama.. kroutak na kole by ti byl k nicemu, protoze zalezi na prevodu, tak se taky prepocte na motor, prevodovym pomerem a ztratama...

pokud meris dynamicky tak vlastne neznas kroutak ani vykon na kole, muzes jen sledovat jak se v case meni otacky valce jehoz moment setrvacnosti znas, z toho jak rychle se roztaci (derivace) dokazes spocitat jakej vykon je toho pricinou... ovsem nevis jaky dalsi momenty (kolo,kola v prevodovce) roztacis spolecne s valcem.. to je pak kamen urazu pri tom vypoctu...

tzn kroutak na zadnim kole udavat je blbost, protoze na jednicku tam budou jiny cisla nez na dvojku, nez na trojku atd .. musel bys pak vykreslovat ten graf ne jako zavislost na otackach motoru, ale na otackach kola...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist