Zdravím a prosím o informace. Rozhodl jsem se pro koupi cestovního endura typu KLX (pro mě jednoznačně nejhezčí) nebo XT , TT 600. Tento týden jsem se byl podívat na toto KLX www.tipmoto.com/motorky/kawasaki/134717-klx-650.html. Firma moto Ufo pouze prodej zprostředkovává! Byl jsem přímo u majitele, který mě při telefonním rozhovoru ujišťoval o skvělém stavu a další to bla bla bla. Když jsem motocykl viděl na vlastí kukadla, byl jsem mile překvapený. Vizuálně vypadalo KLX moc pěkně (nehodnotím barevnou kombinaci). Servisní knížka měla sice za 15 let pouze dva záznamy a o její věrohodnosti lze pochybovat, ale jinak fakt dobrý. Byl jsem majitelem ujištěn o provedené údržbě. První moje rozčarování přišlo, když jsem se snažil dohledat hladinu oleje. Olej se v olejoznaku objevil až poté, co jsem motocykl naklonil o cca 45 % vpravo. Druhé rozčarování přišlo, když majitel nastartoval motor. Při běhu na volnoběh mi běhal mráz po zádech. Nezvyklé klepání a chrastění motoru mi prodávající vydával jako vůli ventilů, která po ohřátí motoru zmizí. Nejsem úplný laik a tak vím, jaké zvuky vydávají ventily po nastartování studeného motoru a že zklidnění nastává po několika vteřinách, kdy se olej natlačí do všech mazacích míst (nicméně zkušenosti majitelů jednobuchů, mohou být odlišné). Po přidání plynu se běh motoru výrazně zlepšil a zdál se úplně normální. Po ubrání na volnoběh cca 1200 ot. se chrastění pazvuky a "zakopávání" motoru znovu opakovalo a nemizelo ani se zvyšující se teplotou. Přišlo mi to, jako prasklý napínák. Tak jsem se souhlasem majitele demontoval středový šroub z napínáku a pomocí delší straný 5-ky imbusu jsem zatlačil na napínák. Po nastartování byl motor výrazně klidnější, ale cítil jsem, jak imbus, na který jsem tlačil, pulsuje. Odhaduju, že se v ose pohyboval o 1-1,5 mm. Abych udělal nějaký závěr, myslím, že kvůli nízké hladině mohlo dojít k nějakému přidření uložení vaček atd. v kombinaci se závadou napínáku. Jen mám pochybnosti, proč se běh motoru zdá po přidání plynu OK a proč při mi při zatlačení na napínák, imbus pulsoval. Poku máte někdo nějakou zkušenost, tak prosím sem s ní. Nehodnoťte prosím přístup prodejce či můj výběr. Těch zbytečně ujetých cca 500 km jsem už rozdejchal. Taky pokud máte někdo tip na nějaký z výše uvedených motocyklů, dejte mi odkaz. Dík Honza