paolo_novy Přidat reklamu

Téma: KLX 650
30.1.2010 v 17:39
Zdravím a prosím o informace. Rozhodl jsem se pro koupi cestovního endura typu KLX (pro mě jednoznačně nejhezčí) nebo XT , TT 600. Tento týden jsem se byl podívat na toto KLX www.tipmoto.com/motorky/kawasaki/134717-klx-650.html. Firma moto Ufo pouze prodej zprostředkovává! Byl jsem přímo u majitele, který mě při telefonním rozhovoru ujišťoval o skvělém stavu a další to bla bla bla. Když jsem motocykl viděl na vlastí kukadla, byl jsem mile překvapený. Vizuálně vypadalo KLX moc pěkně (nehodnotím barevnou kombinaci). Servisní knížka měla sice za 15 let pouze dva záznamy a o její věrohodnosti lze pochybovat, ale jinak fakt dobrý. Byl jsem majitelem ujištěn o provedené údržbě. První moje rozčarování přišlo, když jsem se snažil dohledat hladinu oleje. Olej se v olejoznaku objevil až poté, co jsem motocykl naklonil o cca 45 % vpravo. Druhé rozčarování přišlo, když majitel nastartoval motor. Při běhu na volnoběh mi běhal mráz po zádech. Nezvyklé klepání a chrastění motoru mi prodávající vydával jako vůli ventilů, která po ohřátí motoru zmizí. Nejsem úplný laik a tak vím, jaké zvuky vydávají ventily po nastartování studeného motoru a že zklidnění nastává po několika vteřinách, kdy se olej natlačí do všech mazacích míst (nicméně zkušenosti majitelů jednobuchů, mohou být odlišné). Po přidání plynu se běh motoru výrazně zlepšil a zdál se úplně normální. Po ubrání na volnoběh cca 1200 ot. se chrastění pazvuky a "zakopávání" motoru znovu opakovalo a nemizelo ani se zvyšující se teplotou. Přišlo mi to, jako prasklý napínák. Tak jsem se souhlasem majitele demontoval středový šroub z napínáku a pomocí delší straný 5-ky imbusu jsem zatlačil na napínák. Po nastartování byl motor výrazně klidnější, ale cítil jsem, jak imbus, na který jsem tlačil, pulsuje. Odhaduju, že se v ose pohyboval o 1-1,5 mm. Abych udělal nějaký závěr, myslím, že kvůli nízké hladině mohlo dojít k nějakému přidření uložení vaček atd. v kombinaci se závadou napínáku. Jen mám pochybnosti, proč se běh motoru zdá po přidání plynu OK a proč při mi při zatlačení na napínák, imbus pulsoval. Poku máte někdo nějakou zkušenost, tak prosím sem s ní. Nehodnoťte prosím přístup prodejce či můj výběr. Těch zbytečně ujetých cca 500 km jsem už rozdejchal. Taky pokud máte někdo tip na nějaký z výše uvedených motocyklů, dejte mi odkaz. Dík Honza


2 reakcí na tento příspěvek KLX 650

30.1.2010 v 19:20 | Nahoru | #1
Vím co si asi slyšel a ujištuju tě, že to normální není! Otázka je, kde má cvakání příčinu. Oleje to může žrát dost. To není nic neobvyklého, ale taky je to na závadu. Každej nemá náladu to pořád dolejvat a hlídat. To klepání a chrastění může dělat jen rozvoďák v tom lepšim případě. Většinou bejvá originál a ten se přece jen za ty léta trošku vyběhá a má vůle. Automatickej napínák to pak už tak dobře nenapíná a je lepší to dělat ručně tak jak si to dělal. Chrastí to proto, protože už neni tak došponovanej a jak je trochu povolejen tak s nim vačkový hřídele trošku cukaj a výsledek je tenhle zvuk. Taky sebou mlátí o výko hlavy. V horšim případě už to sou vůle na klice, pístu, a vůle v pouzdrech pro vačky. Ventilová vůle může spíš jen tak cinkat a to je slyšet při všech otáčkách. Osobně bych to viděl jen na ten rozvoďák. Kdybych viděl a slyšel, tak bych ti mohl povědět víc. Takhle sem ti jen nastínil, co tam asi bude. To že když si přidal tak zvuky utichly by nasvěčovalo tomu, že je vytahanej rozvoďák. Jde o to, že má dostatečnou setrvačnost a už to o sebe tolik nemlátí.

Jo a to že se šponovák pohyboval 1mm v ose je taky divný.. Má na sobě zoubky a ty mu to moc neumožňujou.

Naposledy editováno 30.01.2010 19:25:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KLX 650

30.1.2010 v 20:30 | Nahoru | #2
kadeloid>
Dík za ujištění . To, že to necvakaly ventily vím určitě. Zvuky a chrastění způsobovali doslova zakopávání motoru. Možná, že i vyšší tlak oleje po přidání a zvýšení otáček pomohl ke ztišení. Je mi to fakt divný, protože celkově vypadá moto pěkně. Ráfky, rám, tlumiče, ložiska. Ale pokud fakt majitel jezdil s takovou hladinou oleje, jakou tam měl, tak se asi není čemu divit. Vzpomínám si, že potom, co jsem si množství oleje všiml, řekl mi, že ho má v motoru být 0,75 litru a to, že tam dal. No nedali byste mu pár facek, když má na nálitku přímo u nalévacího otvoru napsáno tuším 2,2 litru? Když jsem mu ten nálitek ukázal, začal něco blekotat o tom, že oleje nalil určitě dost a že je na něj málo najeto. Hold když je někdo kurvítko.

(reakce na) KLX 650

30.1.2010 v 20:46 | Nahoru | #3
kadeloid>
Dík za ujištění . To, že to necvakaly ventily vím určitě. Zvuky a chrastění způsobovali doslova zakopávání motoru. Možná, že i vyšší tlak oleje po přidání a zvýšení otáček pomohl ke ztišení. Je mi to fakt divný, protože celkově vypadá moto pěkně. Ráfky, rám, tlumiče, ložiska. Ale pokud fakt majitel jezdil s takovou hladinou oleje, jakou tam měl, tak se asi není čemu divit. Vzpomínám si, že potom, co jsem si množství oleje všiml, řekl mi, že ho má v motoru být 0,75 litru a to, že tam dal. No nedali byste mu pár facek, když má na nálitku přímo u nalévacího otvoru napsáno tuším 2,2 litru? Když jsem mu ten nálitek ukázal, začal něco blekotat o tom, že oleje nalil určitě dost a že je na něj málo najeto. Hold když je někdo kurvítko.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 Husa123 24 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein
Moto servisy Jihočeský kraj Kawasaki KLX 650 LegitPasha 4 3.12.2023 v 19:58 slabak2
KLX 650 verze C výměna zadního kola... Kawasaki KLX 650 Dacann 9 25.8.2021 v 12:00 Dacann
Kawa KLX 650 a všechny ostatní jedn... [1 ... 320, 321] Kawasaki KLX 650, BMW R 80 GS, Triumph Tiger 955i, B... Pegos 9616 25.8.2021 v 11:56 Dacann
Dual-Sport nebo Cenduro Kawasaki KLX 650, Suzuki DR 650, Suzuki DR 400, Suzu... Albjert 15 24.4.2021 v 09:15 spacy


TOPlist