globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pozor na internetu na některé články - rady apod.
 
27.1.2010 v 00:00
Náhodou jsem si četl diskuzi na nejmenovaných stránkách (nejsou to motorkari.cz ale jiné) byly tam jakési "hlody" o nabíjení o akumulátorech a samozřejmě halda kydů o gelu apod........ a mimo jiné i tento odkaz www.suzukibandit.cz , že je to krásně popsáno a vysvětleno vše co se týká akumulátorů, inu tedy jsem jej otevřel a začal číst doufaje, že si třeba rozšířím vědomosti, a chyba lávky, po chvilce čtení se mi zvedl žaludek a bylo mě málem na blití ovšem co přišlo za půlkou článku mě tak dorazilo, že jsem nemohl už číst dál!!!

toto:
Sulfatace
Sulfatace olověných akumulátorů je hlavní příčina jejich "stárnutí" a omezené délky "života". Vlivem opakovaných chemických reakcí a mechanického namáhání vibracemi dochází k postupnému opadávání chemikálií z desek a ty se u akumulátorů s tekutým elektrolytem usazují na dně nádoby pod deskami ve formě kalů. Po určité době se sníží kapacita akumulátoru proto, že na deskách je méně chemikalií, které jsou schopny akumulovat a vydávat el.energii, resp.desky jsou pokryty již neaktivními chemikáliemi, ale, co je horší, vrstva vodivých kalů se dostane až k spodnímu okraji desek, způsobí mezi nimi zkrat, a skrze takový zkratovaný článek se akumulátor vybije sám do sebe a "zemře". To jsou ty situace, kdy ráno přijdete k autu nebo k motorce, která den před tím bezvadně startovala, zastrčíte klíček a nestane se nic - ani světélko na vás nemrkne. Je to krásná a tichá smrt, jako když člověk zemře ve spánku. Takové baterce již není pomoci, i když paradoxně, ji lze nabít - druhý den to bude stejné. Někdy se stane, že při manipulaci se kal usadí a přestane článek zkratovat, a protože akumulátor byl zcela vybit pouze pár hodin, nestačily se desky zcela rozpadnout. Je to však pouze "labutí píseň" - netrapte ji, vždyť koně se také střílejí. Zásadně, se starými baterkami zacházejte opatrně, netřeste jimi a nenaklánějte je, pokud to není nezbytně nutné.

autor článku už od začátku projevuje jistou neznalost daného tématu a plete si i elektrické veličiny, celý článek je vlastně takový souhrn lží a mýtů co se obecně šiří internetem jako mor Nejhorší na tom je, že autor se snaží vypadat že ví vo co gou a že tomu rozumí a celý článek vydává jako rady ostatním co o tom nic neví. A další špatná věc je že tomu bude hromada lidí věřit a navíc tyto "pravdivé" informace šířit internetem!

Tento článek doporučuji číst jen jako odstrašující příklad nevědomosti autora!! A toho, že každý kdo má do prdele díru, může na internetu nakydat hromadu lží a ještě to vydávat za velice odborné rady.

Naposledy editováno 27.01.2010 00:04:51

2 reakcí na tento příspěvek Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 10:35 | Nahoru | #1
víc blbců dá dohromady víc blbostí a výsledek je na motorkářích Naprostá většina naštěstí ve škole nedospávala gorilku za krkem a Dingo je evidentně vášnivý čtenář a zarputilý surfař,tak si holt v té změti virtuálních moudrostí nedokáže srovnat vědomosti v tom svém 1,5 kila vážícím nesmyslu, třeba se jednou sníží k tomu, že si začne číst učebnice(ze základní školy bohatě stačí, dop. chemii) a přestane honit kačery na netu. Bohužel za debila zůstáváš Dingo pouze Ty, a zjevně Tvoje ego nedokáže akceptovat fakt, že nevědomost není vlastnost, s níž by ses měl veřejně chlubit. Sulfatace není nic jiného než chemická reakce mezi sloučeninou olova a několika dalších kovů (rozuměj deskou) a kyselinou sírovou.
samotná reakce je za normálních okolností poměrně agresivní a dochází během ní k velmi drastické oxidaci olova, proto je na články baterií používána sloučenina několika kovů včetně přídavků halogenidů a kyselina má malou koncentraci(je hodně naředěná vodou), tato složení jsou velice odlišná a závisí především na kapacitě, velikosti, předpokládaném proudovém zatížení(určení motorka, osobák, náklaďák atd.) a samozřejmě na výrobci atd. atd. těch podmínek je opravdu hodně. Během samotné sulfatace dochází k neustálé reakci mezi kyselinou a kovem, olovo oxiduje na oxidy olova a ty se usazují na dně a to způsobuje úbytek olova v deskách baterie a zároveň další zmenšení koncentrace kyseliny(naředění) a proto se měří hustota elektrolitu(kyseliny). Souvislosti mezi nabitím baterky a hustotou kyseliny v ní obsažené znají asi opravdu všichni. Tyto chemické reakce se defacto částečně eliminují a částečně mění na jiné důsledkem nabytí baterie el. proudem, což způsobí jinou polaritu atomů některých klíčových prvků zúčastněných v té chemické reakci, a tím se proces rozkladu kovů desek kyselinou sice zbrzdí, ale stejně jen dočasně, o tom svědčí právě ten fakt, že žádná baterka není nesmrtelná(pro Dinga: nevydrží věčně)

(reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 11:25 | Nahoru | #2
hicmi> hehe, sem se musel srdečně zasmát,lépe to napsat nejde

Jsem to tu trošku seldoval a kroutil hlavou-lidi se holt nudí, no...

(reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 13:52 | Nahoru | #3
hicmi>

Jak asi vypadá takový oxid olova na dně accu ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist