bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
19.1.2010 v 12:29
Horší fotka...

[IMG] po letech, tentokrát k silnější...
[IMG] povídání z historie...[/url]

motomuzeumchlumcany.cz/

Naposledy editováno 12.02.2012 19:36:06
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 16
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 12:40 | Nahoru | #1
Já začínal na 550.. Tuhle jsem měl taky. I s funkčním čerpadlem. Napřed 476, tu jsem přestavěl na 477. Zmínil bych perfektně vymyšlené mazání ložisek na klice. To snad žádný jiný 2t náš stroj nemá. Vadil mi na ní posaz - řidítka dole a nelíbila se mi z pravé strany. Pak jsem sedlal poslední 18otku - už ČZ-kagivu s hliníkovou kyvkou. Nezničitelná motorka na které jsem začal oběvovat krásy endura.

1 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 13:02 | Nahoru | #2
Čerpadlo vydrželo prvních 8 000 km, jinak motka docela nezmar...

1 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 13:08 | Nahoru | #3
Já začínal na tomhle ...

2 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 13:09 | Nahoru | #4
taky jsem se na ni svezl a pocit z toho nic moc...

(reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 13:14 | Nahoru | #5

PremeT_woe>taky jsem se na ni svezl a pocit z toho nic moc...



Jestli ty motorky jen nevozíš na vozíku

(reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 13:15 | Nahoru | #6

PremeT_woe>taky jsem se na ni svezl a pocit z toho nic moc...


Je fakt, že při 110 se za chvíli začala hltit, ale jako dopravní prostředek se osvědčila i v zimě, startovala v pohodě i při -15°, což se o mojí virážce říct nedá...

Naposledy editováno 19.01.2010 13:16:28

Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 13:26 | Nahoru | #7
Se 477 jsem toho zažil fakt hodně...měl jsem jí asi 8 let a největší zážitek byl,když mi odešel regulátor,vyflákala se baterka a tlačil jsem to 20km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 13:27 | Nahoru | #8
Dajaa> Oko se mě leskne, i já jsem si šel pro novou... To byla doba....

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 13:29 | Nahoru | #9

mirektds>Dajaa> Oko se mě leskne, i já jsem si šel pro novou... To byla doba....



Nová tenkrát stála 8 000 kčs, dneska za ty peníze nekoupíš ani babetu...

1 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 13:35 | Nahoru | #10
není tohle 487?
477 sem měl a měla světlo ála kalif - takovou kapku. pak sem měl ještě jednu mrchu a ta už měla tohle světlo a myslím, že to byla právě 487 - byla jen na díly, tak už nepamatuju přesně.

na 477 sem dal tuším 20-30tis, neskutečnej vibrátor, na obou motorech mi odešla klika, ale jinak super motorka , ono v roce 98 zas tolik na výběr nebylo za rozumnej peníz. fotky nemám, neb v tý době digitály ještě skoro nebyly :)

Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 13:36 | Nahoru | #11
Já na ní přešel v mládí z pionýra, tak jsem byl překvapanej z toho výkonovýho skoku. Ted se nad tím pousměju. Ale byla po výbrusu, tak po zajetí jela jak šlak.

Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 13:38 | Nahoru | #12
první motorka kterou jsem řídil sám (v autoškole)

Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 13:39 | Nahoru | #13
Trocha čtení:

Slavná éra nového hranatého motoru s hranatým válcem započala v roce 1968. Tento na svoji dobu dokonalý motocykl nahrazoval svého předchůdce ČEZETU 175 typ 450, od kterého zdědil částečně převodovku spolu se spojkou, dynamo a kompletní elektroinstalaci, která se změnila od ledna 1970 v tom, že relátko dobíjení bylo nahrazeno za samostatné, které se nacházelo pod levou schránkou. Ostatní díly byly nové. Motor měl nový hranatý válec s hlavou a hranatějšími kartery, v nichž se ukrýval zcela modernizovaný klikový mechanismus. Ten měl na obou stranách gufera pro utěsnění vnitřního prostoru od převodovky, ložiska kliky byla mazaná již převodovým olejem což přispělo k větší životnosti ložisek zejména, když byl motocykl odstaven na delší dobu. Píst byl pro menší roztažnost odléván s větším obsahem hořčíku, který zaručoval stejnou vůli mezi válcem a pístem i při vysokých teplotách motoru. Pro větší životnost pístního čepu bylo nahrazeno bronzové pouzdro za jehlové ložisko s 28 jehličkami. Pro odstranění nepříjemných rezonancí motoru byla hlava válce opatřena vzpěrou spojenou s rámem motocyklu. Karburátor získal nový tlumič sání s papírovou filtrační vložkou, který byl ukryt spolu s uložným místem pro nářadí,pod sedlem v hliníkovém odlitku, na kterém byly zavěšeny kaslíky. Baterie se nacházela na pravé straně, na levé bud kastlík pro naradi nebo nádržka oil mastra (odělené mazání). Nádrz paliva byla připevněna na gumových podložkách z důvodu odstranění nepříjemných vibrací při vysokých otáčkách motoru. Samostatná maska pro přední světlo byla uchycena na dvou ramenech. V ní se nacházel nový osvětlený tachometr s menším průměrem spolu se spínací skřínkou a dvěma kontrolkami pro dobíjení a dálkového světla. Přední teleskopické tlumiče získaly větší přikrytí kluzákových pouzder spolu s pružinami, které byly přesunuty do vnitřku nosných trubek. Zadní kyvná vidlice byla vyrobena z trubek z kruhového profilu a tlumena dvojicí tlumičů s odkrytými pružinami. Kola získala rozměr 18 palců a nové náboje kol spolu s brzdami a rozetou opatřenou gumovými návleky zarážek, které přenáší sílu z rozety na kolo. ČEZETA typ 477/00 byl dodáván o rok později s typem 477/01, který získal samostatné mazání OILMASTR, které se staralo o mazání válce bez jakéhokoliv ředění benzínu v nádrži. O to se staralo oběhové čerpadlo skryté pod levým krytem motoru, které bylo napojeno přes drážku na klikový hřídel. Oběhové čerpadýlko nabíralo olej z nádržky umístněné na levé straně pod sedlem, kterou hadičkou dodávalo do prostoru mezi kartery a karburátor, kde se nacházela tryska ústící do difuzéru karburátoru. To vše stvořilo životně důležitou směs potřebnou pro každý dvoutakt. ČEZETA 175 typ 477/01 se prodávala v roce 1969 za 6.800 korun československých.


Typ motoru: Dvoudobý jednoválec Převodových stupňů: 4
Počet válců: 1 Maximální rychlost: 110 km/h
Objem válců: 172 ccm Hmotnost: 122 kg
Vrtání: 58 mm Objem nádrže: 11,5 L
Zdvih: 65 mm Množství oleje: 1 L
Kompresní poměr: 1:8,6 Spotřeba 3,4 L/100 km
Výkon: 10 kW (5600 ot./min) Přední pneumatika: 2,75 x 18"
Točivý moment: Zadní pneumatika: 3,00 x 18"

Naposledy editováno 19.01.2010 13:59:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 13:43 | Nahoru | #14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 13:50 | Nahoru | #15

rancher>Nová tenkrát stála 8 000 kčs, dneska za ty peníze nekoupíš ani babetu...


Taky dneska nebereš 1700,- čistá ruka.

(reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 13:54 | Nahoru | #16

Endy>Taky dneska nebereš 1700,- čistá ruka.



Dneska je nová motorka i za 20 tis, za 50 je i značková západní. V poměru k platům super

Já jsem jiná generace, začínal jsem na tomhle:

(reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 13:54 | Nahoru | #17
rancher> Máš pravdu, jen jí sehnat vyžadovalo se hodně dobře vyznat v tlačenici, na svoji dobu jsi si přiradal jako král silnic....

(reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 13:56 | Nahoru | #18
rancher> Tomu nevěřím. Nikdy jsem s ním neměl peoblém. Tam se ani nemá co vytelit. maximálně začalo propouštět gufero, ale po mechanice fungovalo dobře. Lidé ho vyndavali, protože ho nechtěli a neuměli udržovat - starat se o lanka a o vůle na nich + kontrolovat odvzdušnění.

1 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 13:57 | Nahoru | #19
Co ti na čerpadle odešlo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 14:02 | Nahoru | #20

MartinED250>Co ti na čerpadle odešlo?



Zadřelo se, přestalo mazat, asi vadný kus, takže se odstavilo a olej do benzínu to vyřešil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 14:03 | Nahoru | #21

rancher>Nová tenkrát stála 8 000 kčs, dneska za ty peníze nekoupíš ani babetu...


nevím jestli už moc nestárnu a paměť nevynechává, ale mě se zdá, že stála 11

(reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 14:06 | Nahoru | #22

rancher>Němec> cezety175.webnode.cz/products/cz-175-typ-486/



aha, tak to bude asi obojí 477, co sem zkoušel hledat tak ta s kapkou by měla být z roku 79, v oficiálních modelech sem ji nenašel nikde, ale pár fotek na netu jo - tohle není moje, jen něčí fotka.


Naposledy editováno 19.01.2010 14:07:42

1 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 14:11 | Nahoru | #23
Já! Já na ní nejen začínal, ale mám ji dodnes - viz profil. Čerpadlo supr věc, teda nesmí člověk bej línej kontrolovat dostatek oleje, těsnost a seřízení bowdenu plynu.
Je to teda vibrátor s antianatomickou sedačkou, loni jsem dal za odpoledne 200km štreku po okreskách a nic moc. Ale jinak je to mazel, mám ji 14 let a zbavovat se jí rozhodně nebudu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 14:16 | Nahoru | #24
tomsth> Ty jsi sedlal stopětasedmu v patnácti? To je super, já tenkrát dráždil mustanga a pokukoval po simsonech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 14:19 | Nahoru | #25

MartinED250> Zmínil bych perfektně vymyšlené mazání ložisek na klice. To snad žádný jiný 2t náš stroj nemá.



Mazání hlavních ložisek kliky z převodovky je fajn, ale jen do doby, než musíš měnit gufera - musíš půlit. U klasický konstrukce (gufero zvenku, ložiska mazaný směsí) gufera vyměníš i s motorem v rámu. Na druhou stranu jen kvůli guferu jsem zatím půlit nemusel.

Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 14:22 | Nahoru | #26
Lepší foto skoro v původním stavu...

[img]

(reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 14:25 | Nahoru | #27
Dajaa> Nechci se přít,já jí neplatil, podědil jsem jí po strejdovi, r.v.1969...

(reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 14:25 | Nahoru | #28
Endy> sry, překlep, mám ji od konce r. 96, takže v 16-ti nějakou dobu jsem holt na ní jezdil jen s papíry na fechla

Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 14:49 | Nahoru | #29
Já taky začínal - neměl jsem ale 175 ale 125. Otec si jí tehdy kupoval novou tuším kolem 5000,-Kč. Myslím že to byl rok výroby 1970. A že ji tehdy nějak zlevnily ze 7 na těch 5tKč.

Otec tam dal chromovanej zadní blatník z 350, já pak dal kulatý světlo a budíky (tacho byl sice v mílích, to ale nevadilo), do zadu světlo z Triumphu... Kdybych to radši nechal tak...ale to je holt blbost mládí.

V popisu měla maximálku 90 v sedě / 100 v leže. Dost blbě se to teda ale odečítalo protože se kolem stovky tachometr kýval mezi 40ti a 80ti mílema.

EDIT: Nikdy nezapomenu jak jsem ji tuším v 16ti za barákem poprvé roztlačil a naskočil...jak mi to trhalo ruce. Jezdil jsem sem a tam než na mě nějakej lampasák zavolal Policajty.

Naposledy editováno 19.01.2010 14:53:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

19.1.2010 v 14:50 | Nahoru | #30

rancher>Zadřelo se, přestalo mazat, asi vadný kus, takže se odstavilo a olej do benzínu to vyřešil...

měl jsem ten samý problém a nešlo opravit tak jsem lil olej do BA ale jinak dobrá motorka na tu dobu
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 16
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 kpant 2 10.3.2024 v 19:20 kokoška.
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 2.2.2024 v 12:53 Kubeja
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 kpant 1 30.1.2024 v 19:53 Drak1
Tryskání balotinou Praha a okolí ČZ 175/477 kpant 6 26.1.2024 v 18:17 assassin
Prachovka kyvné vidlice ČZ 175/477 kpant 9 18.1.2024 v 13:06 milfordoj


TOPlist