![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
ps: prosil bych zadne fotky mimo tema ci vohrane... nevhodne.. takove budu mazat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
E: Kazdy endurar co toto vlakno otevre "musi" (mohl by) sem dat 1-2 fotky (svoje nebo cizi) co pro neho enduro znamena.
Inspirace popriklad tato KTMka
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Naposledy editováno 17.01.2010 16:24:47
3 reakcí na tento příspěvek ° Enduro fotky °
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Jak jsem psal výše můj příspěvek byl mířený především na lidi, co to myslí s ježděním opravdu vážně a chtějí se to od základu naučit a né se pouze vozit pokud možno s co nejmenším úsilím a vlastní jezdeckou iniciativou... A další kritérium je, že se chtějí naučit všechno, tzn. kombinaci motokrosu, klasického endůra, ale hlavně extrémního endůra až trialu, protože co může být krásnějšího než ovládat všechny tyhle disciplíny najednou...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/kiss.png)
2T tě svým charakterem mnohem více nutí pracovat se spojkou a její dokonalé ovládání je naprostý základ všech disciplín snad kromě motokrosu, kde je spíš žádoucí naučit se co možná nejplynuleji projet zatáčku s co možná nejmenším používáním spojky (třeba i na 125), což je pro většinu smrtelníků nadlidský úkol (hlavně s tím souvisí i správná a pohotová volba rychl. stupně.. No tady jsme spíš endůráci, takže pojďme dál...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Samotná váha 2T motocyklu dává pocit větší kontroly a umožňuje pomaličku získávat půdu pod nohama v náročnějších pasážích, kdy těžkého a na plyn okamžitě reagujícího 4T střílí dost začátečníků nemilosrdně na záda svých kolegů... Opravdu neni sranda při únavě levé ruky udržet pod kontrolou větší 4T v těžších pasážích neumožňujících povolení spojky...
Pokud se budeme bavit o nějaké snaze naučit se jezdit rychle po trati, tak naprostá většina začátečníků na většim 4T vůbec neřadí a jezdí všechno jednim kvaltem, ale takhle se jezdit nenaučí... Navíc ani neumí požívat zadní brzdu, protože si většinou libujou v brzdné síle motoru... To 2T tě cpe do zatáček a musíš se jinak ohánět, tedy stále se učit..
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Každopádně Sally má určitě pravdu s 4T 250/350 na ně se určitě hodně uplatní dvoutaktní styl ježdění a jsou to parádní stroje, ikdyž samozřejmě těžší a jalovější, jenže problém je pro hobby jejich cena a údržba motoru...
A abych pouze nevyzdvihoval 2T proti 4T, tak je fakt, že moderní 2T 300 už člověka taky nutně nenutí k bůhví jaký iniciativě....Takže za mě moped pro člověka s ambicema se něco naučit........2T 125....pro línější tvory 2T 200
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Balouch píše: Tady už se bohužel tak stručně odpovědět nedá.... No když už jsem to ale nakousl a pokud vás můj názor zajíma, tak musím odpovědět...:
Jak jsem psal výše můj příspěvek byl mířený především na lidi, co to myslí s ježděním opravdu vážně a chtějí se to od základu naučit a né se pouze vozit pokud možno s co nejmenším úsilím a vlastní jezdeckou iniciativou... A další kritérium je, že se chtějí naučit všechno, tzn. kombinaci motokrosu, klasického endůra, ale hlavně extrémního endůra až trialu, protože co může být krásnějšího než ovládat všechny tyhle disciplíny najednou... Teď k samotné odpovědi...:
2T tě svým charakterem mnohem více nutí pracovat se spojkou a její dokonalé ovládání je naprostý základ všech disciplín snad kromě motokrosu, kde je spíš žádoucí naučit se co možná nejplynuleji projet zatáčku s co možná nejmenším používáním spojky (třeba i na 125), což je pro většinu smrtelníků nadlidský úkol (hlavně s tím souvisí i správná a pohotová volba rychl. stupně.. No tady jsme spíš endůráci, takže pojďme dál... Pokud se budeme bavit o těch nejnevhodnějších, progres brzdících 4T tak to jsou jistě mopedy 450 výš... Tam většina lidí používá spojku pouze v té nejvyšší nouzi, kdy jim hrozí zdechnutí motoru.. Trakci se snaží získávat většinou pouhým otáčením plynu, což samozřejmě neni ideální...
Samotná váha 2T motocyklu dává pocit větší kontroly a umožňuje pomaličku získávat půdu pod nohama v náročnějších pasážích, kdy těžkého a na plyn okamžitě reagujícího 4T střílí dost začátečníků nemilosrdně na záda svých kolegů... Opravdu neni sranda při únavě levé ruky udržet pod kontrolou větší 4T v těžších pasážích neumožňujících povolení spojky...
Pokud se budeme bavit o nějaké snaze naučit se jezdit rychle po trati, tak naprostá většina začátečníků na většim 4T vůbec neřadí a jezdí všechno jednim kvaltem, ale takhle se jezdit nenaučí... Navíc ani neumí požívat zadní brzdu, protože si většinou libujou v brzdné síle motoru... To 2T tě cpe do zatáček a musíš se jinak ohánět, tedy stále se učit.. Dalo by se toho popsat ještě mraky, ale nechci vám tady dělat lobotomii mozku, tak to prozatim stačí..
Každopádně Sally má určitě pravdu s 4T 250/350 na ně se určitě hodně uplatní dvoutaktní styl ježdění a jsou to parádní stroje, ikdyž samozřejmě těžší a jalovější, jenže problém je pro hobby jejich cena a údržba motoru...
A abych pouze nevyzdvihoval 2T proti 4T, tak je fakt, že moderní 2T 300 už člověka taky nutně nenutí k bůhví jaký iniciativě....Takže za mě moped pro člověka s ambicema se něco naučit........2T 125....pro línější tvory 2T 200
v tomhle s tebou plně souhlasím
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)