globalmoto_duben_nolan





Téma: ° Enduro fotky °
 
17.1.2010 v 15:28
Nahodte fotky co pro vas znazornuji v nejake forme slovo "enduro" nemusi byt vase (v mem pripade), urcite budete vedet co myslim
ps: prosil bych zadne fotky mimo tema ci vohrane... nevhodne.. takove budu mazat



E: Kazdy endurar co toto vlakno otevre "musi" (mohl by) sem dat 1-2 fotky (svoje nebo cizi) co pro neho enduro znamena.
Inspirace popriklad tato KTMka


Naposledy editováno 17.01.2010 16:24:47

° Enduro fotky °

14.1.2015 v 16:17 | Nahoru | #24421

(reakce na) ° Enduro fotky °

14.1.2015 v 18:47 | Nahoru | #24422

Sally06 píše: tak a teďka mi poraďte kde seženu slušný dvoukilo a jdu do toho



bez do toho http://www.motoinze.../844536-200-exc.html

° Enduro fotky °

14.1.2015 v 19:45 | Nahoru | #24423
2T



° Enduro fotky °

14.1.2015 v 21:46 | Nahoru | #24424
Tohle je topič "2T nebo 4T"?

(reakce na) ° Enduro fotky °

15.1.2015 v 09:00 | Nahoru | #24425
Balouch> nerikej ze nekdo na 4t nebrzdi zadni brzdou to proste nejde,a kdyz tak maji i postrani kolecka,nemyslis?me spis pripada ze vylozene prosazujes 2t ale na treba na mx trati se lepe naucis na 4t a ne jak ty pises na 2T.ano na uplnej extrem jako je ERZ. ROMANIA vetsina pouziva 300 2T ale dalsich spousta jede i 4t podivaje se treba na Knighta ten jede cele halove enduro na 4T...myslim ze kdyz nejsi tele tak je jedno na cem jezdis!!!!

1 reakcí na tento příspěvek ° Enduro fotky °

15.1.2015 v 11:19 | Nahoru | #24426
cedo: Já to psal z pohledu začátečníka, který má chuť se jezdit naučit a navíc to určitě neplatí pro každého...Ty patříš hold do tý druhý skupiny a neni na tom nic špatnýho, rozhodně se s tebou nebudu přít.. Jen doufám, že pokud tu zmiňuješ velký jména, tak si snad uvědomuješ, že i David Knight (a 100% zbytku světa)začínal na dvoutaktu (a úplně nejdřív na trialovym). A navíc když se vrátil ke KTM do E3 s EXC500, tak dostával napít od nově příchozího teamového kolegy Nambotina s EXC300, tak to samozřejmě dával za vinu tomu 4T a vyprosil si také EXC300, no nic platný mu to sice nebylo, ale z dříve královské třídy se ty 4T pomalu vytratily...
Jinak menší 4T mě taky velice baví, ale neni to pro mě dokonale univerzální stroj jako např. 250/300 2T, nicméně docela bych chtěl vyzkoušet to nový WR 250 F...

(reakce na) ° Enduro fotky °

15.1.2015 v 12:05 | Nahoru | #24427
Balouch> ne ne přit určo ne....jen muj nazor je ze snadnejsi je 4T,a hlavne kazdej dvoutaktar zvladne 4T ale opačne je to o hodne težši!ale koukam jak ten Knight ted vaali v hale....ostatne vek nezastavis!

(reakce na) ° Enduro fotky °

15.1.2015 v 18:26 | Nahoru | #24428

Balouch píše: Tady už se bohužel tak stručně odpovědět nedá.... No když už jsem to ale nakousl a pokud vás můj názor zajíma, tak musím odpovědět...:
Jak jsem psal výše můj příspěvek byl mířený především na lidi, co to myslí s ježděním opravdu vážně a chtějí se to od základu naučit a né se pouze vozit pokud možno s co nejmenším úsilím a vlastní jezdeckou iniciativou... A další kritérium je, že se chtějí naučit všechno, tzn. kombinaci motokrosu, klasického endůra, ale hlavně extrémního endůra až trialu, protože co může být krásnějšího než ovládat všechny tyhle disciplíny najednou... Teď k samotné odpovědi...:
2T tě svým charakterem mnohem více nutí pracovat se spojkou a její dokonalé ovládání je naprostý základ všech disciplín snad kromě motokrosu, kde je spíš žádoucí naučit se co možná nejplynuleji projet zatáčku s co možná nejmenším používáním spojky (třeba i na 125), což je pro většinu smrtelníků nadlidský úkol (hlavně s tím souvisí i správná a pohotová volba rychl. stupně.. No tady jsme spíš endůráci, takže pojďme dál... Pokud se budeme bavit o těch nejnevhodnějších, progres brzdících 4T tak to jsou jistě mopedy 450 výš... Tam většina lidí používá spojku pouze v té nejvyšší nouzi, kdy jim hrozí zdechnutí motoru.. Trakci se snaží získávat většinou pouhým otáčením plynu, což samozřejmě neni ideální...
Samotná váha 2T motocyklu dává pocit větší kontroly a umožňuje pomaličku získávat půdu pod nohama v náročnějších pasážích, kdy těžkého a na plyn okamžitě reagujícího 4T střílí dost začátečníků nemilosrdně na záda svých kolegů... Opravdu neni sranda při únavě levé ruky udržet pod kontrolou větší 4T v těžších pasážích neumožňujících povolení spojky...
Pokud se budeme bavit o nějaké snaze naučit se jezdit rychle po trati, tak naprostá většina začátečníků na většim 4T vůbec neřadí a jezdí všechno jednim kvaltem, ale takhle se jezdit nenaučí... Navíc ani neumí požívat zadní brzdu, protože si většinou libujou v brzdné síle motoru... To 2T tě cpe do zatáček a musíš se jinak ohánět, tedy stále se učit.. Dalo by se toho popsat ještě mraky, ale nechci vám tady dělat lobotomii mozku, tak to prozatim stačí..
Každopádně Sally má určitě pravdu s 4T 250/350 na ně se určitě hodně uplatní dvoutaktní styl ježdění a jsou to parádní stroje, ikdyž samozřejmě těžší a jalovější, jenže problém je pro hobby jejich cena a údržba motoru...
A abych pouze nevyzdvihoval 2T proti 4T, tak je fakt, že moderní 2T 300 už člověka taky nutně nenutí k bůhví jaký iniciativě....Takže za mě moped pro člověka s ambicema se něco naučit........2T 125....pro línější tvory 2T 200


v tomhle s tebou plně souhlasím moje slova

2 reakcí na tento příspěvek ° Enduro fotky °

15.1.2015 v 19:32 | Nahoru | #24429
U motocrossu je pro začátek lepší začín na malým 2T. To je jasný, donutí tě k práci se spojkou, řazení apod. To ale neznamená, že je pro samotný motocross lepší. Rozhodně lepších výsledků a větší výdrže dosáhneš na 4T motorce. Problém je ale ten, co psal Balouch, nedonutí tě to ke spojkování, k řazení a k používání obou brzd synchronně. A tím se nikam se moc neposuneš. Otázka, kterou si musí každý položit je, kam se chci posunout a co o toho čekám? Čili v ideálním světě by měl jedinec na trať jezdit trénovat na 2T 125ce,a závody jezdit na 4T 250 či 450. To ale dost dobře nejde. Jednak finančně a i tak se nedá jen tak jet ráno na 2T a odpoledne pozávodit na úplně jiné motorce. To je jen teorie. Takže pro získání fundamentu je třeba projít školou malých objemů u dvoutaktu a pak skončit u vyššího objemu 4T motorky.
U endura, myslím tím klasické lesní enduro "s klukama" v lese je cesta vlastně opačná. Pro získání základu je lepší začít na větším 4T, který odpustí spoustu chyb, a pokud jsem tak dobrej, že mám závodní ambice a umím na tom, tak se posouvat objemově směrem dolů a poté přejít na 2T. Ale musím na to mít schopnosti a ambice. Pro normální prndání po lese je 4T prostě vhodnější motorkou a hrát si při přejezdu příkopy na Blazusiaka je krásná věc,ale myslím, že k využití stroje pro to, pro co byl vyroben chce trochu víc, jak pocit.
Pravdou je, že každému sedí něco jiného a taky to, že každý jezdí něco jiného. Endurák od Kolína bude jistě jezdit vzhledem k geografické poloze jiné endurko v neděli odpoledne, jak endurák z valašských pasek. A i tomuto by měli přizpůsobit výběr stroje.
Za ta léta vidím spíše to, že výběr stroje je věc dogmatu.
Když Rossi válcoval světovou elitu na Hondě, kolik "střelců" co jezdilo brněnský Masarykáč za 2:55 mělo červeného Japonce s číslem46? Poté modrou se stejným číslem.
U endura to chodí podobně.
Osobně jsem potkal více těch, co na velkém 2T neuměli, jak těch, co na tom uměli. To podle mne sedne z hobbíků málokomu a proč se trápit, když to stejně nikam nevede?
Je to, jako si koupit první motorku na silnici 190HP litra. Jet na tom může i začátečník,ale jak? A s jakým cílem?

(reakce na) ° Enduro fotky °

15.1.2015 v 19:39 | Nahoru | #24430
prackarr> Právě proto jsem chtěl zkusit 4T jestli se někam posunu v lesním nedělním enduru a můžu říct že trošku ano

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ° Enduro fotky °

15.1.2015 v 19:42 | Nahoru | #24431
prackarr> Petr Smitka, když jezdil ještě před pár lety mx za KTM Sarholz, trénoval pouze na 450 a závody jezdil na 250 4T. Velká mu dávala na tréninku do těla, ale i tak na 250 dokázal jezdit lepší časy. O jeho fyzičce radši nemluvit to byla uplně jiná liga ve srovnání například při běhu na 3km, než kluka, co hrával za "nějaký Bčko" ve Viktorce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ° Enduro fotky °

15.1.2015 v 19:55 | Nahoru | #24432
Králík.> no, a co tím chceš říct? Kolik kluků, co sem chodí do vlákna se dostane jen po kotníky takovým profíkům? Uvědom si, že pořád srovnáváte elitu s jelitama, jako jsme my. To je přece úplně něco jiného. Proto celou dobu píšu, že pro normálního hobíka je 4T motorka daleko užitečnější, univerzálnější a k jeho povaze ježdění bližší.
Nevýhody ceny a servisu do toho nezahrnuju..

Naposledy editováno 15.01.2015 19:57:25

(reakce na) ° Enduro fotky °

15.1.2015 v 20:09 | Nahoru | #24433
prackarr> Já jen reaguju na to, co jsi psal, že ideální by bylo trénovat na 125 2T a závodit na 250 4T. Tohle je svým způsobem docela podobný, jenže úplně jinej výkonostní level. Pro amatéra samozřejmě nereálný.

° Enduro fotky °

15.1.2015 v 20:12 | Nahoru | #24434
Jo, to jo. Ten amatér by neměl ani proč toto dělat. Na trati ještě můžeš měřit časy,ale v lese? Čím chceš měřit ježdění? Výškou krpálu, průměrem ležícího stromu?.

1 reakcí na tento příspěvek ° Enduro fotky °

15.1.2015 v 22:21 | Nahoru | #24435
Já to vnímám spíše tak že to není jen o tom jestli 2t nebo 4t ale proste to obcas obmenit clovek se nauci návyky co jdou lepe na 2t a potom je vyuzije i na 4t a to plati i naopak. U me to tak tedy funguje.

za sebe ale muzu rict ze aktuálně je 2t 250 motorka co mi momentálne sedí nejvíce, jezdec by mel sam poznat kdy se dostal s aktualni motorkou na svuj doraz kdy nevidi zadny posun dopredu a proste vymenit stroj.

Naposledy editováno 15.01.2015 22:23:11

(reakce na) ° Enduro fotky °

15.1.2015 v 22:36 | Nahoru | #24436

Joraell píše: Já to vnímám spíše tak že to není jen o tom jestli 2t nebo 4t ale proste to obcas obmenit clovek se nauci návyky co jdou lepe na 2t a potom je vyuzije i na 4t a to plati i naopak. U me to tak tedy funguje.

za sebe ale muzu rict ze aktuálně je 2t 250 motorka co mi momentálne sedí nejvíce, jezdec by mel sam poznat kdy se dostal s aktualni motorkou na svuj doraz kdy nevidi zadny posun dopredu a proste vymenit stroj.


s tím véceméně souhlas.

2 reakcí na tento příspěvek ° Enduro fotky °

15.1.2015 v 22:53 | Nahoru | #24437
Kdyz to vemu ciste na motokross tak 4t me naucil ovladat motorku na skocich a starty dale roviny kde to je o plynu a jsou rozbite napadrt proste zatnut zuby a drzet plyn to se na 2t uci tezko je totiz hodne neposednej, 2t me naucil lepe zatacky. co se endura tyce tak na 4t se mnohem lepe uci prejizdeni prekazek tam je to proste pohoda a taky prvotni vyjezdy kopcu a manevrovani v neprostupnym terenu, ale za sebe muzu rict ze to potom dojde do bodu kdy ja jsme se citil komfortneji na tom 2t hlavne kvuli ovladatelnosti. ale nejezdim zadny superhardcore enduro spise CC.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ° Enduro fotky °

15.1.2015 v 22:56 | Nahoru | #24438

Joraell píše: Kdyz to vemu ciste na motokross tak 4t me naucil ovladat motorku na skocich a starty dale roviny kde to je o plynu a jsou rozbite napadrt proste zatnut zuby a drzet plyn to se na 2t uci tezko je totiz hodne neposednej, 2t me naucil lepe zatacky. co se endura tyce tak na 4t se mnohem lepe uci prejizdeni prekazek tam je to proste pohoda a taky prvotni vyjezdy kopcu a manevrovani v neprostupnym terenu, ale za sebe muzu rict ze to potom dojde do bodu kdy ja jsme se citil komfortneji na tom 2t hlavne kvuli ovladatelnosti. ale nejezdim zadny superhardcore enduro spise CC.


No však to se snad shoduje s tím, co píšu v 24429, ne?

(reakce na) ° Enduro fotky °

15.1.2015 v 23:15 | Nahoru | #24439
prackarr> vesmes ano ja to pisu jako ciste muj pohled na vec :) Jako 2t urcite neni na takove to exploring enduro nekam do rumunska ano dá se to i tam v pohode, ale má to dost negativ, jako mensi dojezd jezdec je vice zbytej atd.

Proste pokud nekdo může mít pouze jednu motorku (větina) tak si musí ujasnit priority a když bych sem já dal video jak se na SX 250 prcám někde v lese a někdo mi tvrdil, že na 4t mi to půjde lépe tak ano je to možné, ovšem pro mě to není priorita :) Chci motorku co ma snadnou udrzbu ( casove i financne) sednout kdykoliv a jet) a aby me bavila a to ta aktuální 250 splnuje na 100%. Za rok to může být jinak, mít neomezený rozpočet tka mám offroad motorek v garáži i 5 :)

(reakce na) ° Enduro fotky °

16.1.2015 v 09:07 | Nahoru | #24440
Joraell>
Ve všem stebou souhlasím, krom jednoho. s kámošem jsme sehnali velké pneu, nevim, jestli je to z bagra nebo z čeho, ale z počátku jsme na ležící pneu neuměli ani vyjet a nešlo to. Po pár pokusech jsme to dali. Tyhle pneu jsme dali i na stojáka a ještě jeden stromek v průměru cca půl metru. Na DR-Z se mi to daří přejíždět, ale nehamatně, tak nějak jako stylem tank. Půjčil jsem si od něj EXC 200 (01), šly na ní vidět léta, ale stou motorkou jsem přes tyhle překážky přeplul, jak hovno. Ani jsem nevěděl, že tam byla, do ničeho jsem nenarazil, nic mě nekoplo a hlavně jsem přední kolo mohl zvedat cca 20 cm před překážkou, kdyžto s DR-Z, tak půl metru a musel jsem s tím prostě počítat, jinak to nešlo! Udivilo mě, jak to jde krásně projet s EXC 200 pod přívěrou a jen si to brblat, 300ku si nedokážu představit...

° Enduro fotky °

16.1.2015 v 09:58 | Nahoru | #24441
drz je kopyto, to je vše co se na to dá říct :)

1 reakcí na tento příspěvek ° Enduro fotky °

16.1.2015 v 11:04 | Nahoru | #24442
Prackarr: Jak jsem psal výše, rozhodně souhlasim s tim, že člověk co si chce jen tak vrkat s kamarádama po lese s co nejmenším úsilím a ví, že to nikam nepovede, by měl zvolit 4T (pokud na to tedy má)... A rozhodně i souhlasim, že na MX je 4T lepší volbou... Máš pravdu i s tim trénováním.. Např. když ještě Jonny Walker jezdil pouze EXC300, tak na tréninky to občas prohazoval s EXC125...
U toho klasickýho endůra je to ovšem dost sporný a pokud se budeme bavit o čisté zábavě s kamarády, tak tam je asi nejlepší se strojem přizpůsobit okolí, možná i lokálnímu vůdci, který diktuje styl vyjížděk.. Pokud bude mít 125 2T, tak nekupovat 500 4T a naopak... Ono je pak jedno, že nikam nevyjedou, protože mají 125 a neumí na tom, hlavně že je prdel.... Ten funfactor u 2T je prostě kouzelnej a může člověka naplňovat pocitem štěstí i když ví, že by to bylo třeba na 4T snažší....
100% souhlasim s Joraellem, že právě ta změna je život, takže pokud má člověk finanční možnosti, tak neni nad to střídat ty motorky každej rok jak fusekle...
Jinak můj tajnej typ pro nemajetné a po 4T prahnoucí lidi, je EXC400 do roku 2007... V podstatě zázračnej samochod o kterym si i po všech mých zkušenostech s 2T dovolim tvrdit, že bych na něm vyjel cokoliv nejvýš...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ° Enduro fotky °

16.1.2015 v 13:25 | Nahoru | #24443
Balouch> Přesně můj problém..... jsem vysokej, těžkej.... nemám čas na trénování a všechno hraje proti tomu, abych jezdil na 2T. Ale přesně ten FunFactor mě dává to co od toho očekávám. Spoustu kluků od Nás jezdí 4T, rád si ho půjčím, ale já osobně bych si ho koupil tak ve 40 letech. Prostě 2T mě dává více radosti. A co se týče Rumunska, loni žádný problém... bylo nás 9 (5x 4T a 4x2T) a všichni vyjeli a všechno a prdel největší. Domu jsme se vrátili zdravý a u piva o tom kecáme do teď. Dokonce na jedné vyjíždce došel benzín nejdřív 4T... ale to je o stylu jízdy.

Rozhodně si nemyslím, že hobík na enduru = 4T. Je to hlavně o zábavě a prostě ten 4T mi přijde moc nudnej. Ale asi k němu stářím, taky dospěju.

1 reakcí na tento příspěvek ° Enduro fotky °

16.1.2015 v 13:52 | Nahoru | #24444
Starvak: Jsem rád, že potvrzuješ moje přesvědčení i proti všem papírovým předpokladům...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ° Enduro fotky °

16.1.2015 v 15:19 | Nahoru | #24445

Balouch píše: Starvak: Jsem rád, že potvrzuješ moje přesvědčení i proti všem papírovým předpokladům...



někdo má hold hlavu pomatenou, taky se hlásím :)

(reakce na) ° Enduro fotky °

16.1.2015 v 15:43 | Nahoru | #24446

Joraell píše: někdo má hold hlavu pomatenou, taky se hlásím :)


mám na to stejný názor

(reakce na) ° Enduro fotky °

16.1.2015 v 16:53 | Nahoru | #24447
Starvak> Jak píšeš já byl s klukama vloni na orientačním zavodě a byli jsme tam 2x exc a te 300 1x te 250 a 1x exc 520 a te 520 došel benzín dřív jako nám na 2t, potom jsme mu pučovali benzín s olejem do 2t aby vubec dojel k benzince

(reakce na) ° Enduro fotky °

16.1.2015 v 19:37 | Nahoru | #24448
Starvak> No já jsem na stáří dospěl ke 2T(je mi 40) Jestly tě baví teď 2T,tak ve 40 letech budeš mít zase 2T a hubu od ucha k uchu,jak tě to bude pořád bavit
Já za mlada dvoutakt(nic jinýho ani nebylo ),pak éra čtyřtaktů(TE 610,TE 570,YZ 426,WR 450) no a teď zase jedu 2T(Ec 300,exc 300 a zase exc 300).

° Enduro fotky °

16.1.2015 v 19:56 | Nahoru | #24449





2 reakcí na tento příspěvek ° Enduro fotky °

18.1.2015 v 17:51 | Nahoru | #24450










Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist