globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět
Zdravím!

Přesedlal někdo z vás z malého GS báwa (F 650 GS/Dakar - jednobuch Rotax) na velké GS báwo (R 1100 GS, R 1150 GS/GSA, R 1200 GS/GSA)?

Pokud ano, rád bych se zeptal, jaké s tímto přechodem máte zkušenosti?

Co vám to dalo a co naopak vzalo (technicky i pocitově po stránce spokojenosti, jakož i finančně, z hlediska spolehlivosti, ovladatelnosti, servisu, pořizovacích a provozních nákladů...)?

Nelitujete toho kroku? Neslibovali jste si třeba od toho přechodu víc?
A neuvažujete někdo třeba o tom, že byste se vrátili zase zpět?

Nebo kdo sedláte velké GS báwo a malé jste předtím nikdy neměli, neuvažujete alespoň někdy o tom, že je pro vaše účely ten velký, drahý, těžký velkoobjemový dvouválec "předimenzovaný", něco jako kanon na vrabce?

Díky za názory a hlavně za cenné osobní zkušenosti.

Naposledy editováno 14.01.2010 12:59:13
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

14.1.2010 v 13:41 | Nahoru | #1
já lituju toho,že jsem nikomu nic nedal o vánocích

1 reakcí na tento příspěvek Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

14.1.2010 v 13:43 | Nahoru | #2
preslo hodne lidi. nejdriv si pocti tady http://www.bmwgs.cz/
ja jsem s hrochem hrozne spokojeny. ale dokazal bych si vedle nej predstavit i dakara. kazdy se hodi na neco jinyho.

Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

14.1.2010 v 13:46 | Nahoru | #3
Značkuju.

Píčusku příště budeš chytřejší.

Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

14.1.2010 v 14:13 | Nahoru | #4
... no ja lituju ze nemam misto v garage a momentalne i zbytecny prachy na 2 motorky, pac kombinace R 1150 GS / G 650 X nebo G 450 X by byla naprosto idealni.

... bogsera se rozhodne zbavovat nebudu - luxusni univerzalni motorka na cestu kolem koule. Nicmene na pravidelne vyblbnuti v terenu nebo primo na kroseni na trati rozhodne neni. Na spuntech se tedy vysape ledaskam, ale s eleganci nalozene tatry a hrozne se u toho nadres.

... spis casem dokoupim nejake kolo s motorem jen na blbuti.

... Peace dal spravny odkaz na BMW GS web.

Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

14.1.2010 v 14:14 | Nahoru | #5
Já jsem taky s GSA maximálně spokojený ale dokázal bych si vedle v garáži představit ještě nějaké malé endurko do 400ccm. Jinak záleží hodně na tom na co to využíváš na cestování směr východ, afrika apod je to podle mě nejlepší volba. Podotýkám na cestování, do terénu to není ideální.

(reakce na) Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

14.1.2010 v 14:39 | Nahoru | #6

Píčusek>já lituju toho,že jsem nikomu nic nedal o vánocích



co bys komu dával, dárky nosí ježíšek, ne?

Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

14.1.2010 v 15:29 | Nahoru | #7
kamarád přesedlal z 1100gs na 800gs a je nadšenej , druhý z 1100gs na 1200gs a je taky nadšenej

Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

14.1.2010 v 18:06 | Nahoru | #8
Já jsem přesedlal z Hajabuzny na Stadiona a jsem taky nadšenej

Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

14.1.2010 v 19:05 | Nahoru | #9
Měl jsme cca 3 roky F650 GS, pak jsem přesedlal na R1200GS. Zásadní změna je v průjezdnosti terénem. S malým GS jsem byl schopnej jezdit za 4 litry, s velkým se pod 6 nedostanu. Co se týče cestování,95% po silnici, tak dvanáctka je lepší, trocha výkonu a kroutáku se hodí vždycky. Ale kdyby jsem si měl dneska vybrat,tak by jsem klidně šáhl po menším, bohatě to na cestování stačí. CO se týče spolehlivosti, tak s malým nikdy žádnej problém, s velkým jsem už 2 x skončil na vozíku se závadou na elektronice, která se nedá nikde na cestě spravit. Tot mé zkušenosti a dojmy z těchto dvou motorek. Honza

(reakce na) Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

15.1.2010 v 10:01 | Nahoru | #10

Peacemaker>preslo hodne lidi. nejdriv si pocti tady http://www.bmwgs.cz/
ja jsem s hrochem hrozne spokojeny. ale dokazal bych si vedle nej predstavit i dakara. kazdy se hodi na neco jinyho.



Peacemaker, OK, už jsem se tam zeptal...

Jinak díky mockrát, i Bubkákovi z Německa, MAKOvi, Wariovi, MOTOGARAZ.CZ...

Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

18.1.2010 v 15:34 | Nahoru | #11
Po dvou letech s Dakarem, narostá spokojenost, jenom mi začal chyběl výkon, 1200 GS a už asi nikdy měnit nebudu, protože jí nechybí vůbec nic.

Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

18.1.2010 v 21:27 | Nahoru | #12
Jako největší magnet na přechod z malé GS bych jednoznačně označil u velké GS KARDANOVÝ převod.Myslím že mě osobně toto velmi nadchlo po malém si vyzkoušení.Podvozek je tipťový,jede jak lokoška a drží stopu jama nejama.Tolik výhody,nevýhody spotřeba bo je to 1200 ale to ujde a nákladnější servis(pokud blbě koupíš).Malé gs nicméně je zdařilý model jak na cestování,údržbu levno,a dostupnost terénu náročnějšího(ale to už sme v jiný vesnici )Tož tak a teďko si vyber,vol obě a máš vyhrané

1 reakcí na tento příspěvek Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

20.1.2010 v 07:28 | Nahoru | #13
Já mám Dakara a od včerejška i 1200 Adv. Zatím nemůžu o 1200 nic moc říct, snad jen to že jsem z tý krávy nadšenej

(reakce na) Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

20.1.2010 v 09:22 | Nahoru | #14
novej>

Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

9.2.2010 v 21:06 | Nahoru | #15
Skok z GS 650 na 1150 pak na 1200.Tímhle krokem jsem si prošel a nelituju toho.S větší motorkou zdolávám větší vzdálenosti lépe a pokud nemáš velký GS jen do lesa tak je to dobrá volba.

Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

8.1.2011 v 23:50 | Nahoru | #16
přechod z 650 na 1150GS hodnotím velmi kladně...pohodlí na cestování úplně super..jen mi chybí ta obratnost v terénu...ale je to o zvyku a námaze při jízdě v terénu...dá se to i s hrochem...

1 reakcí na tento příspěvek Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

20.1.2011 v 09:01 | Nahoru | #17
Já říkám že 650 je rozcestník, u kterého nikdo moc dlouho nevydrží. Buď pak přejdeš na velké kvůli cestování a nebo na malé do terénu (a ti šťastnější si koupí obě ).

(reakce na) Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

25.1.2011 v 18:25 | Nahoru | #18
No,

já jsem přecházel loni a můžu říct, že to je fakt dost rozdíl. Podvozek 12ky je tak nějak automobilovej, nebo co. Je to fakt ale kus poctivýho železa. F-ko bylo víc na hraní ...
Motka byla po koupi (2004 z Anglie) v dost bídném stavu (posilovač brzd fungoval dost nepředvídatelně - sem tam ano, sem tam ne), tak jsem si to plně nemohl užít. Letos to bude lepší a plánuju i nějaký delší výlet - Grossglockner, Stelvio, pak uvidím

Naposledy editováno 25.01.2011 18:26:50

Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

14.2.2011 v 00:31 | Nahoru | #19
Zdarr, já jsem přešel předloni ze silniček na F650. Chtěl na čas v provozu pořádně zpomalit a přitom nepřestat cestovat. Po jedné sezóně na F650 mi začalo na jednobuchu vadit, že se motor pocitově trápí při dálničních přesunech a nervuje vibracemi už při trvalých 120km/h. Také s 50 PS člověk musí při předjíždění poměrně dost předvídat, obyč TDI s bundičkářem už nad 100kmh občas prostě nepředjedete. Tak jsem přešel tedy na boxera R1100GS. Je to úplně jiná motorka, dost nepřirovnatelná k F650. Motorově nabízí daleko širší využitelné pásmo otáček, díky kardanu odspodu necuká, z akcelerace nabízí úplně jiný požitek, jede to jako "dospělá motorka" a do nějakých 180 kdykoli relativně živě akceleruje. Podvozek snese bez vibrací do řídítek dost rozbité silnice a ve větších náklonech drží dobře stopu.. Naproti tomu na polních cestách je pro mne definitivně konec s rychlými obraty kolem nohy a úprk před zemědělci, co bych udělal s F650 kdybych nechtěl nikoho potkat. Velké GéEs člověka vybízí k zastavení a slušnému poptání, kudy tudy, než aby zůstal zaseknutý mezi kolejemi od traktoru a manipuloval před obecenstvem vší silou se 240 kg Začíná tady hrát větší roli umění jezdce. Já jsem spíš silniční cestovatel, a mám rád všeobecně dvouválce, takže za mě Boxer a na jednobuch jen pěkné vzpomínky z Krušnohorských cest.
Spotřeba s 650 u mě při couračkách 4,2 a při srovnatelných cestách s 1100 typicky 5,5-6, na dálky míň.

2 reakcí na tento příspěvek Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

31.8.2011 v 14:32 | Nahoru | #20
 
Tak abych to s odstupem času i za sebe nějak zhodnotil nebo uzavřel...

U mne se nakonec konala pouze jednosměrná cesta od malého GS Báwa k boGSerovi. Našel jsem dobrého kupce na malé F 650 GS a dobrého prodejce na velké R 1100 GS, a jsem s "výměnou" malého GSa za velké GS Báwo navýsost spokojen!

Myšlenka o cestě zpět mě pak už hned od prvních jízd na R 1100 GS snad ani nikdy nenapadla, natož abych ji uskutečnil.



EDIT: vložení obrázku

Naposledy editováno 31.08.2011 15:00:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

28.6.2012 v 00:14 | Nahoru | #21
Dovi> Jen můj postřeh-při cestě Alpami do Francie(Stelvio,St.Bernard,Col d iseran,apod)v plném obsazení a naložení bych svého Dakara za kamarádovu 1200GS měnil,rozdíl výkonu a hlavně krouťáku byl jednoznačný.Totéž dálniční přesun na Balkán.V terenu nebo Albánských horách mě ale tyhle myšlenky rychle přejdou, nakonec to taky stačí, jedu defenzivněji a spotřeba 3,7L i ve dvou je jak u skůtra

(reakce na) Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

19.9.2012 v 12:42 | Nahoru | #22
 

Left píše: ...nakonec to [F650GS] taky stačí, jedu defenzivněji a spotřeba 3,7L i ve dvou je jak u skůtra



Je to tak - menší hmotnost, menší spotřeba, lepší manipulovatelnost na místě...
 

1 reakcí na tento příspěvek Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

19.9.2012 v 13:09 | Nahoru | #23
a ja vymenil Dakara za Adv 1150 a nejspis bych menil zpet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

19.9.2012 v 13:23 | Nahoru | #24
naprcccs> Tak zkus 1200

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

19.9.2012 v 16:38 | Nahoru | #25
novej> ani nahodou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

19.9.2012 v 16:49 | Nahoru | #26

naprcccs píše: novej> ani nahodou



zbabělče

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

19.9.2012 v 17:19 | Nahoru | #27

Stewe píše: zbabělče



vzdyt to je vetsi mrdka jak 1150

(reakce na) Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

19.9.2012 v 17:25 | Nahoru | #28

naprcccs píše: vzdyt to je vetsi mrdka jak 1150



Já nevím, já jedenáct-pade neměl. Já přesedlával z Caponorda na GS

1 reakcí na tento příspěvek Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

19.9.2012 v 18:07 | Nahoru | #29
Napisu to asi takhle - zkousel jsem to nejakou dobu nez co mne a menzelce sedlo xj 600 - docela usla, xj 900 - super cestak, hornet 600 - muj velkej ulet, shadow 750 - taky dalsi ulet,a Bawo 1100 - zatim nejlepsi co jsem mnel a to cestovani je SUUUUper ( svezl jsem se na dalsich par motkach pujcenych od kamosu a taky nic extra) takze jsem rad ze jsem konecne nasel motku ktera splni me prani a doveze na kraj sveta a radsi budu mit starsi poctive zelezo bez elektroniky nez neco novejsiho

Naposledy editováno 19.09.2012 18:10:08

(reakce na) Malé a velké GS báwo - jednobuch, boxer a zpět

7.12.2012 v 19:17 | Nahoru | #30
Fananek-Jarda> Moje řeč, 1150GS je nejnovější moto, do jaké bych šel, 1200 GS už má moc elektroniky, která je vždy, zvášť při cestách na východ potencionálním problémem, který si na cestě nespravím, od letoška bych si 1200 GS nevzal ani omylem a to ani na západ, to už je od poctivého kusu železa jakým bývaly staré R100GS vzdáleno jak lunární modul od traktoru.To raděj nového Triumph Tigera 800XC
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Potreboval bych radu jestli si nekd... BMW R 1200 GS fajgara 7 25.4.2024 v 19:21 ja1
Bmw F650GS Dakar, zahraty motor nes... BMW F 650 GS Dakar Avčoun 6 17.4.2024 v 11:20 MedWed
Bmw F650GS nestartuje s teplým motorem BMW F 650 GS Dakar Avčoun 2 17.4.2024 v 09:24 ja1
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Chladič na BMW co nestojí 15 000kč BMW F 650 GS RAMIR 28 10.4.2024 v 11:09 ja1


TOPlist