globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pro majitele MT-01....:)
 
12.2.2007 v 22:43
...mam dotaz ohledne MTcka....hodne po ni posilhavam, cervena barva z R1 nebo bila, tj roky 07, uplne bomba..... urco se pred sto-pro rozhodnutim projedu, ale az z jara, tak se ptam dopredu na vse, co mi o te mrsce reknete.... nejvic mam strach z te vahy, prece jen 180 kg ted a 240 MT...hmmmm, kapku rozdil..... jaka je spotreba, co spolujezdec, kvalita, ....atd..., DIKY moc .... ;) :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pro majitele MT-01....:)

30.6.2007 v 15:52 | Nahoru | #1
peknej clanek o srovnani obyc MT a MT s kitem II:

Pokud nemůžeme příliš zvýšit otáčky sériového motoru a přesto chceme nějakého toho koníka z „emtéčka“ vymámit, musíme se soustředit na lepší plnění motoru. Stage I je v našem testu zastoupena variantou Rock Slate s některými dalšími designovými doplňky. Pro případné zájemce je důležité upozornění, že už Stage II je „street illegal“, protože její výfuková soustava nesplňuje patřičné homologační normy. Zatímco totiž v první fázi nasadíte jenom tlumiče Akrapovič, v druhém kroku už vyletí z garáže i původní svody s lambda sondou, řídicí jednotka i filtr. Je jasné, že zplodiny, které se potom hrnou z otevřených „laufů“, hravě trumfnou i přehřátou Jawu, o zvuku ani nemluvě!



Fly illegal!

Protože ani v jednom případě nejde o úpravu podvozku, budou jízdní vlastnosti obou „emtéček“ v podstatě stejné a nějaký ten kilogram ušetřené hmotnosti tu nepoznáte. Nezapomínejme, že pořád máme tu čest se sportovcem, který bez náplní váží 240 kg!



Rock Slate s břidličnou barvou některých doplňků působí mnohem výrazněji než tmavými karbonovými díly zeštíhlený Stage II. To je ovšem věcí vkusu. Podobně jako zvuk velkého dvouválce v otevřených výfucích.



Subjektivně bráno, příjemněji mi zní částečně tlumená Stage I. U Stage II není sice zvuk až tak intenzivnější, ale jeho zabarvení je už na hraně celodenního požitkářství. Pokud s tím poletím ráno do práce a navečer domů, pak s tím nebudu mít problém a pořádně si užiji ten tlukot dvou velkých pístů. Na prodloužený víkend v Alpách si už ale budu asi muset vzít špunty do uší a další pár možná s sebou pro rakouské celníky.



MT-01 není a nemůže být ukázkou toho, jak s prstem v nose vykroutit rychlé i pomalé zatáčky jako s šestistovkou. Hmotnost ničím neodstraníte. Pokaždé je ale pro mně svezení na MT-01 jedinečným zážitkem, výletem do krajin Kentaurů, lekcí motoanatomie. Jezdec sroste s velkým dvouválcem, kterému konstruktéři úmyslně ponechali určitou nevyváženost, srdeční tep zapulzuje v rytmu V-twinu. Jakkoli sice „emté“ umí po dálnici letět dvousetkilometrovou rychlostí v otáčkách kolem 5000 1/min, tím největším potěšením jsou stejně silnice s častým zrychlováním. Mamutí zátah s projevem buldozeru prostoupí celé vaše tělo i mysl. Tomu se nic nepodobá.



V pomalých zatáčkách dá Yamaha pocítit hmotnost na předním kole, ale v trochu rychlejším tempu je přátelská a dostatečně sportovní. Brzdy jsou vzhledem k hmotnosti výborné. Nakonec mají přece svůj rodokmen. Litrové streety jsou sice ďábelskou kategorií, ale MT-01 na výjezdech ze zatáček jen tak nesetřesou, čímž jejich majitele zaručeně trochu znervózníte...



Hodina pravdy

Abychom eliminovali možný vliv rozdílného počtu najetých kilometrů nebo techniky samotné, rozhodli jsme se provádět měření jednotlivých stupňů úprav na jediném motocyklu, na Rock Slatu. Tahle cesta pro nás sice znamenala velkou hromadu práce, ale za odměnu vyvrací jakékoliv pochybnosti. Než tedy uvážeme Yamahu na brzdu, zrekapitulujme si peníze vložené do jednotlivých stupňů.



Výfuky Akrapovič pro Stage I jsou v ceníku za 41 385 Kč. Testovaný Rock Slate má navíc hliníkový díl pod sedlem, tvořící zároveň stylizovaný držák pro registrační značku ve tvaru loga MT-01 za 6184 Kč. Škoda jen, že si tenhle „majstrštyk“ nakonec stejně překryjete značkou. Dalšími díly tu pak jsou: hliníkové kryty výfuků (10 535 Kč), hliníkový spojler (5569 Kč), hliníkový kryt sání (9913 Kč), tankpad na nádrži (1316 Kč) a štítek před řídítky (3130 Kč). Tím jste u 78 034 Kč na standardním „emté“.



Stage II má kompletní výfukovou soustavu Akrapovič za 109 950 Kč, v jejíž ceně je i jiná řídicí jednotka. Jednosedlo je tu za 18 475 Kč, karbonové kryty výfuků za 8314 Kč, karbonové sání za 10 309 Kč a štítek u řídítek, stejně jako držák značky, jsou tu stejné jako u Rock Slatu za 3130, respektive za 6184 korun. Během měření pak ještě přišel vhod otevřený filtr vzduchu KN za 1640 Kč. Výsledkem je tedy 158 003 Kč k základní ceně MT-01.



Jak hodně se tedy vyplatí taková investice s ohledem na získané koně? Odpověď mezitím už leze z počítače dynojetu v JP Moto v Újezdě nad Lesy. Zatímco v běžné jízdě to poznáte jen málo, graf ukazuje lepší nárůst výkonu Stage II už od 2000 1/min a drobnou celkovou převahu nad Rock Slatem v celém průběhu korunovanou o pár set otáček delším doběhem. V absolutních hodnotách je 86 koní na zadním kole Stage II celkem dobrým výsledkem. V poměru mezi oběma MT se už ale nárůst 4 koní za více než 70 000 korun (svody, tlumiče, řídicí jednotka a filtr u Stage II – tlumiče výfuku u Stage I) začne jevit jako luxusní nákup ve stáji hodně dobrého chovu. Jenže všechno určitě nelze poměřovat penězi. Rozhodně ne vášeň. Říká se, že by se nikdy neměly sčítat účty peněz utracených za to, co nás baví. Asi proto, že bychom mohli dojít k daleko větším absurditám, než jsou čtyři koně za „sedm pětek“.

(reakce na) Pro majitele MT-01....:)

30.6.2007 v 19:57 | Nahoru | #2
Xbike>

Hooodně dobrej článeček. *yes* *yes* Čeká mě asi hodně práce. :thmubup:
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist