globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS
5.1.2010 v 19:25
Momentálně jezdím Yamahu FZ6 a chci přejít na něco cestovnějšího a víc endurovitýho. Na yamaze to už po 300km není žádný pohodlí a mimo asfalt jsem nervózní
Původně jsem měl v merku :
BMW F 650GS (dvouvál, 800ccm) r.v. 08, najeto kolem 10 000km, váha 200kg s palivem


ale zjistil jsem že 12ka není tak těžká jak sem si myslel, tak přemejšlim jestli nevzít starší velkou bramboru
BMW R 1200GS 1200ccm, r.v. kolem 2004, najeto kolem 50 000km, váha 230kg s palivem.


Obě vyjdou na nějakejch 180 tis+-.
Nevím jak je na tom 12ka s ovladatelností, vážim asi 62kg, měřim 177cm, abych s tim měl šanci zacházet nějak rozumně. A taky když má najeto kolem 50tis jestli už tam nejsou nějaký dražší servisní úkony.
A o tý menší F650GS kromě testu na netu, když vyjela skoro nic neni.
Díky za odpovědi
Anketa: Co byste brali?
F 650GS (800ccm) r.v. 2008
22%
11
R 1200GS r.v. 2004
78%
40
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

6.1.2010 v 01:57 | Nahoru | #31
vonZahn: vazim jako ty, merim jeste o 2 cm mene a nemel jsem zadny problem s R1200 GS.. teda zadny problem s vahou ci manipulaci na miste, jinak jsem nejake vytky mel

ale ta motorka fakt neni tak velka a uz vubec ne tak tezka, jak se zda..
zkus to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

6.1.2010 v 11:08 | Nahoru | #32

w.o.l.f.>Honza-TA>, Seikos>
pokud pozorně čtete tak já tady hovořím o srovnání Alp 650 a 700 ne o Alp x Gs (to je mi fuk)

Honza-TA> nevím podle čeho Ty hodnotíš vonZahnův odkaz ale osobně jsem měl 700 půjčenou na delší dobu a je to o dost jiná motorka než 650 doporučuju projet a pak hodnotit.

Ace 15> dávám Ti za pravdu alp700 je dobrý strojek



nějak jsem nepochopil na co reaguješ?

moje původní odpověď byla ke srovnání 650/800 a 1200GS vs. nový alp 700, který je výrazně živější a výkonnější (a horší v terénu) než 650, ale o té jsem vůbec nemluvil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

6.1.2010 v 12:25 | Nahoru | #33
Honza-TA>
Tvá slova
vonZahn> pokud uvažuješ v dané kategorii tak na Alpíka zapomeň, je to sice příjemný stroj a spolehlivý dříč, ale koníků má poskrovnu a ve dvou tedy nic moc

tato slova jsi umístil pod obrázek xlv 700, který tu umístil zakladatel vlákna, Ty máš zkušenost s xl 700v? Připadá mi totiž, že to co jsi napsal Ty vyplývá z Tvé zkušenosti s xlv 650. Máš pravdu, že 650 je více "terénní" ale hlavně je to úplně jiná motorka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

6.1.2010 v 12:31 | Nahoru | #34

w.o.l.f.>Honza-TA>
Tvá slova
vonZahn> pokud uvažuješ v dané kategorii tak na Alpíka zapomeň, je to sice příjemný stroj a spolehlivý dříč, ale koníků má poskrovnu a ve dvou tedy nic moc

tato slova jsi umístil pod obrázek xlv 700, který tu umístil zakladatel vlákna, Ty máš zkušenost s xl 700v? Připadá mi totiž, že to co jsi napsal Ty vyplývá z Tvé zkušenosti s xlv 650. Máš pravdu, že 650 je více "terénní" ale hlavně je to úplně jiná motorka.



no ja hlavne nevim co se tady honite s nejakyma TA, kdyz vonZahn chce resit BMW

(reakce na) jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

6.1.2010 v 13:50 | Nahoru | #35
Seikos>


A další možnost je ještě nová Honda Transalp XL700V. Ale asi to nebude takový poježdění, nevim

1 reakcí na tento příspěvek jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

6.1.2010 v 13:53 | Nahoru | #36
vonZahn>
toho Alpa 700 bych spíš srovnal s Versysem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

6.1.2010 v 13:57 | Nahoru | #37
w.o.l.f.> tak versyse nechci, to je taková okapotovaná, lehce zvedlá FZ6. Takže pokud k tomuhle směřuje alpík, spíš se zaměřim na němčoury

Naposledy editováno 06.01.2010 13:57:33

1 reakcí na tento příspěvek jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

6.1.2010 v 16:06 | Nahoru | #38
Tady je jedna moc pěkná 12ka na prodej

(reakce na) jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

6.1.2010 v 16:44 | Nahoru | #39
M_A_K_O> ta je fajná. Já ideálně shánim nějakou s odpočtem DPH, abych to moh dát do firmy

jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

7.1.2010 v 17:47 | Nahoru | #40
vonZahn> Koupíš 8-kilo a po roce deš do 12-ky s tím, že přideš o prachy zbytečně. Koukám, že si z Prahy, tak tady máš odkaz na borce, kterej se těmato mazlama zabejvá a slyšel sem na něj jen samou chválu.

jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

7.1.2010 v 18:35 | Nahoru | #41
Bozo, von Zahn: díky za kompliment Jinak bych ti doporučil se na obou nejdříve svézt.
Ostatní napsali Seikos a Peace

jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

8.1.2010 v 23:24 | Nahoru | #42
Dvanáctka je úžasně ovladatelná a pohodlná motorka, má nízko těžiště, klopíš jí jako motarda - sedneš a už nebudeš chtít jinou. Ale chtělo by to si jí na suchu určitě zkusit.

(reakce na) jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

9.1.2010 v 17:21 | Nahoru | #43
[quote]yeuop>vonZahn: vazim jako ty, merim jeste o 2 cm mene a nemel jsem zadny problem s R1200 GS.. teda zadny problem s vahou ci manipulaci na miste, jinak jsem nejake vytky mel

a zase pan chytrej ktery jezdil snad vsechny motorky a kteremu kazdy pujcuje motorky na jizdy.Hele je njake tema a motorka kterou jsi nejezdil a pripadne nemel vytky?

jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

9.1.2010 v 17:38 | Nahoru | #44
šel bych bud do F800gs a nebo do 12adventure už jen ten komfort při cestování :)

jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

18.1.2010 v 08:04 | Nahoru | #45
o Transalpu XL700V říkají že to je dost bezpohlavní motorka , motor nic moc , jestli jezdíš sám tak 800GS je super volba

2 reakcí na tento příspěvek jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

20.1.2010 v 10:15 | Nahoru | #46
nevim jak menší GS, ale 1200 a 1150 se dají koupit s názvem Adventure - jsou dražší, ale víc "enduro". Někdo to možná neví :)

(reakce na) jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

20.1.2010 v 12:49 | Nahoru | #47
Junkrs> to bych zrovna doufal, že (skoro) všichni vědí

Ale jinak jestli raději R1200GS nebo R1200GS Adventure je taky zajímavá otázka. Osobně jsem si ji vyřešil tak, že bych chtěl R1200GS, kterou bych si dovybavil některými doplňky jako má Adventure.

Řekl bych, že tohle rozhodnutí hodně záleží na tom kolik člověk plánuje cest off a on road. Jelikož (mým skromným odhadem) valná většina bavorů jezdí téměř výhradně po silnici, tak se mi Adventure zdá malinko jako póza.

(reakce na) jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

20.1.2010 v 12:53 | Nahoru | #48
Junkrs> to vím i já a to jsem asfaltomrdal

Ta nová F650 už mi z výběru vypadla. Teď je to o F800GS nebo R1200GS. Ale spíš ta 800, až ceny trošku slezou. Teď jsou nejlevnější za 190 000

jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

20.1.2010 v 13:48 | Nahoru | #49
.. peace ma pravdu. Chces-li radit v terenu - 800 GS. Pokud chces cestovat (ve 2) a obcas se v terenu nekam jen vysapat, abys tam byl (a nemusis tam byt zrovna prvni) tak 1200 GS.

... no a jestli cches radit v terenu a byt prvni v cili (nebo v zinkovy rakvi), tak KTM.

jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

3.2.2010 v 18:44 | Nahoru | #50
Pokud chces jezdit dalky tak urcite 1200GS pokud si chces obcas zablbnout po lesich tak 650GS ale to 800kilo GS je zlatej stred. Taky zalezi na tvich schopnostech. Muj kamos /55let/ ma 12 ti kilo a jezdi uplne vsude s nama. Kdyz ho pozoruju jak si stim dela co chce jak ve vode v blate nebo v pisku tak cumim. Je to fakt borec ale taky jezdi od malicka. je to jenom o tom co chces jezdit a jak se citis na urcitou masinu.

(reakce na) jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

8.2.2010 v 14:12 | Nahoru | #51
vonZahn> No vedle v obci Stojí jedna 1200 A dvě 1150GSa borec co je vozí z Anglie říká ře to je poslední 1200 GS co dovez.Že poruchovější motorku od BMW nezná.Zásluhou přemíry čidel.Takže jedině 1150.Ale mezi náma není lepší KTM LC8 Adventure ?

1 reakcí na tento příspěvek jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

25.2.2010 v 22:29 | Nahoru | #52
Přesto, že zřejmě někomu se nebude můj názor líbit, tak přidám svojí trošku do mlýna. R 1200 GS byla mojí vysněnou motorkou - než jsem se svezl. Ovládání motorky super, podvozek super, brzdy super, ale motor snad použitelný jen do rogala. Do 3000ot se nejak podivně sbírá za divného hukotu a chvění, nad 5000ot už nepříjemně vrní do celé motorky. F 800 GS hodně příjemné překvapení - dostatečný výkon, dobré brzdy, ovladatelnost také OK a pocitově motor s lepším průběhem v celém spektru otáček - jen je to menší a 1200 se přeci jen vodila na silnici o trochu lépe. Ale je to asi jen otázkou preferencí - já jezdím jen silnici a cestuji poměrně dost, takže jsem spíše kochací jezdec líný řadit a spoléhám na sílu motoru a jeho krouťák. Tak jsem zvolil sice starší, ale mě více vyhovující stroj - na šestku umí 50 a také 250km/h bez nutného přeřezování. Zase když někdo umí, tak kamarádovy s jeho R 1200 GS neujedu ani náhodou a to mám o cca 30koníků na svojí motyce navrch. A další kolega na F 800 ST nam bez problémů sekunduje - rozdíly jsou patrné jen na dálnicích, tam mám navrch, nebo v Alpských vracečkách, tam suveréně vede F 800. Za mě jako univerzálnější moto F 8OO GS, ale na delší přesuny R 1200 GS - jen po dvanáctce nechtěj motokrosovou trať. Ta obluda se v koleji zastaví o válce a vytáhnout jsme jí museli traktorem, protože vyhodit jí z koleje jsme ve dvou lidech nezvládli. Nakonec stejně nezbyde nic jiného, než na každou sednout a kousek se povozit a je možné, že si pořídíš něco zcela jiného. Já sám vím o čem mluvím. Tak zapřísáhlí milovníci velkých boxerů se na mě nehněvejte, je to názor člověka, kterému prostě projev dvouválce typu boxer nesedl.

(reakce na) jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

25.2.2010 v 22:47 | Nahoru | #53
Brůča> proto bys mel zkusit 11ku nebo 1150 a boxer by se ti zalibil

jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

25.2.2010 v 23:04 | Nahoru | #54
Já už jsem tak pohodlný, že jedině snad LT by bylo volbou Ale zase musím přiznat, že moje obluda se řídí o dost hůře, než velké GS. Tam jsem měl pocit po cca 100km, že jí vyrobili pro mě - jen ten motor - ve vesnici o dva kvalty dolů, za vesnicí zase nahoru - šestka snad jen na dálnici - prostě jak na uječené šestce. Čekal jsem od toho obsahu sametovější chod a plynulost náběhu krouťáku. Potřeboval bych na cestování můj motor narvat do podvozku GS a nebo rovnou do RT To jsem pacient Ale zatím osobní svezení na 1100 nebo 1150 GS nemám - projel jsem jen RT 1150 a tam byl zase neskutečný komfort - sedíš jako za stolem a kdyby se mohlo na mašině kouřit, tak bych si snad i zapálil. Jen ta šestka se tam dá kopnout také až na dálnici. Nic není dokonalé - já bych svojí obludu také moc nedoporučoval - pocitově je to dost měkký na podvozku a překlápění díky užším řidítkům je tělocvik s těžištěm - to na GS za to vezmeš silou a motyka vykrouží poloměr s pocitem že jedeš po kolejích

jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

25.2.2010 v 23:11 | Nahoru | #55
Tak sem byl na tu F800GS (i její chudší sestru F650GS) kouknout a zamlouvaj se mi čím dál víc. Posaz příjemnej, ovladatelnost na místě dobrá, vejška sedla u 650 pohodička, u 800 ještě taky OK. 12ku si koupím až vyrostu Navíc lehký enduro cesty mě lákaj čím dál víc.
Akorát musím počkat až jim trochu padnou ceny, i nestarší jetý jsou za 175 000 (F650), resp. 190 000 (F800)

jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

26.2.2010 v 15:54 | Nahoru | #56
Jestli se ti líběj tyhle bavoři (jako mě), tak bych tě rád nasměroval na něco, co má pověst výbornýho expedičního stroje a co jsem objevil teprve nedávno (jelikož jsem s motorkama začal teprve někdy v 2006). Je to starší ročník, ale tyhle věci nestárnou. Prozatím je to moje volba, třeba se ti bude taky líbit.

Tadááá: Honda Africa Twin

A doporučuju přečíst tenhle cestopis , o tom jak si 4 poláci na podzim 2009 na těhle mašinách udělali výlet do Afgánistánu. Přečetl jsem a od tý doby jsem se mi ta mašina líbí čím dál tím víc.

Naposledy editováno 26.02.2010 15:58:11

jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

17.3.2010 v 14:19 | Nahoru | #57
Zdar:)
trochu se n8m tady rozjeli 12kari:) kdyz jsem resil motorku na cestování takjsem mel podobny dilema, rozhodlo to ze jsme chtel i celkem obratnej univerzál na popojízdeni po praze, abych tolik nehobloval chromovany XVS.

První posez na velky 12stovce, rozhodl, je to KURVA vysoky! A to mam 183cm, bez zkušeností tim vyjet do terenu je skoro záruka ze nekde v pomaly rychlsoti nedosahnes a polozis to. v klickovani mezi auty peklo, protoze pidikrucky po spickach jsou fakt naprd, kdyz musis nekde poskakovat. Na dlouhou jízdu je 1200 super pohodlny. Na druhou stranu svetovej rekord v delce jizdy je na f650gs:)

Ja to vyresil koupi f650gs 2001 za par korun, a nestezuju si...
vim, nema to dva valce, nejde to ve dvou s kuframam 180, ale neni problem s tim ujet ve dvou 130km/h treba 1000 kilaku za den...

neni to takovy pohodli jako velky GSo, ale zase za tu pohodu po praze bych to nevimenil:)

jít do F650GS (800ccm) nebo starší R 1200GS

19.3.2010 v 14:33 | Nahoru | #58
Doufám, že se vonZahn nebude zlobit, že mu to tu zasíráme, ale mohl bys pls napsat jestli se na tom dá rozumně jet ve dvou, a případně ještě s kuframa? Nevím jestli těch 50 koníků není přeci jen docela málo.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... hatrson 5 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal
Potreboval bych radu jestli si nekd... BMW R 1200 GS fajgara 7 25.4.2024 v 19:21 ja1
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Chladič na BMW co nestojí 15 000kč BMW F 650 GS RAMIR 28 10.4.2024 v 11:09 ja1
Zkušenost s firmou Mxtech BMW R 1200 GS RobocopCAP 20 5.4.2024 v 19:42 Anetoska


TOPlist