1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?
babajezi>Dave81> Ale já to tady vážně už vysvětloval mnohokrát.
Takže hodně zjednodušeně ještě jednou:
Ta fabrika dělala největší serie na světě a i když to byly koncepčně zastaralé jednoduché dvouvály, tak právě takové zákazník (SSSR, Indie atd.) chtěl. Oni přímo odmítali nové koncepce protože v jejich podmínkách bylo zapotřebí aby ty motorky opravil kdejakej jouda kladivem a šroubovákem. Co by si asi počnul Ind nebo nějakej Ilja v zapadlý zadeli se 4t Hondou která měla na ventilech 0.05mm? Takovou měrku v životě neviděl a tu škvíru si ani představit nedovedl.
Fabrika měla nasmlouvaný odběr na dlouhou řadu let dopředu !!
Žádnej kapitalista na světě by neudělal to, že by zahodil dopředu nasmlouvaný zakázky a začal vyrábět něco na co odbyt neměl (alespoň ne zaručenej). Taky by nezahodil zaběhlý trhy kde měl mnoho desítek let kšeft.
Nicméně celou dobu co pamatuji (a pamatuju dost ) se průběžně dělaly prototypy a funkční vzorky motorek které byly minimálně na technické úrovni doby a většinou jí dost předbíhaly. Do vývoje těchto motorek se investovaly nemalé částky i když se vědělo že nepůjdou do serie. Jawa ale měla do poslední chvíle před svým zánikem stále připraveny motorky které mohly do serie jít a byly odzkoušeny.
Těm co mi zase budou namítat proč tedy fabrika ty nový motorky nezačla dělat bych chtěl jen naznačit, že by se musela postavit nová továrna, postavit nová motorárna (motory se dělaly u dudáků) a pak by se začlo zkoušet komu to prodat. No a protože socdem. výrobky byly záměrně na zahraničních trzích vystaveny řadě šikan tak by se toho zase tolik do tehdejšího KS neprodalo. Domácí trh by motorky které by byly samozřejmě podstatně dražší než 2t dvouvály určitě nevytrhl a celý projekt by asi skončil nezdarem. Takhle asi uvažovali i lidi kteří tenkrát to plánování (necháme stranou jestli dobré nebo špatné) měli na starost.
Ono to sice bylo trochu složitější než jsem tady napsal ale tak nějak podobně to ve skutečnosti bylo.
Protože jsem to už před chvílí psal do PM Praporčíkovi tak jsem to trochu zkopíroval
A předem upozorňuji ty co se mi zase začnou pokoušet tvrdit něco jiného, že jsem starej dědek a že mi to nevymluví
Zni to hezky,je to i pravda ale pravdou taky je ze kdyby se chtelo a mohlo,vyrabelo by se jak pro SSSR a indii,tak pro zapad motorky ktere by byly konkurenceschopne.To ze nektere prototypy zustaly jen na prknech nebo jen u par vyrobenych modelu je fakt.a ze komousi hatily vyrobu je dalsi fakt!kdyby tomu bylo naopak,staly by nove vyrobni haly pro technicky zdatnejsi motocykly,pricemz by se vyroba starych jednoduchych pro vychod ani nezastavila ni jinak nezpomalila...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
druzeta ČZ Ostatní | Marťani | 20 | 5.5.2024 v 11:05 Drobeki |
CZ 125/150 c kompletace,renovace [1, 2] ČZ Ostatní | bisop | 44 | 27.1.2021 v 10:30 bisop |
Neznáte motor Walter? ČZ Ostatní | Pajuska | 12 | 28.10.2018 v 16:59 kratkej01 |
Renovace - ČZ Orthopedia ČZ Ostatní | G800 | 6 | 25.12.2017 v 00:06 Jen |
ČZ MX 300 Vyrábí toto opravdu Čz St... ČZ Ostatní | yannick | 9 | 28.2.2017 v 15:36 pech. |