globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nevíte o této 350 více?

1 reakcí na tento příspěvek Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 16:26 | Nahoru | #31
Už jsem to tady vysvětloval několikrát proč se dělaly obrovské serie prakticky stále stejných motocyklů, proč to bylo ekonomicky správné a proč by ani jakýkoli kapitalista nejednal jinak. Taky jsem tady mnohokráte vysvětloval proč se dělala celá řada prototypů a funkčních vzorků i když bylo předem jasné že nepůjdou do serie.Psal jem to tady sice pod jiným nickem (který tady z pochopitelných důvodů nebudu psát protože to bych si ho jinak nemusel měnit) ale věnoval jsem tomu několik stran. Byly to protě čisté informace bez nějakého protěžování komoušů ale taky bez nesmyslného házení špíny na tehdejší vedení Jawy ve kterém byly špičky motocyklových odborníků které uznával a nám záviděl celý svět. Plivat dnes špínu na tyhle lidi může opravdu jen hlupák.
Nechce se mi to kvůli několika lidem psát znova už jenom proto, že to dopadne zase stejně.
Zase mi nějakej sedumnáctiletej fakan vynadá do komoušů a bude mě přesvědčovat že to bylo úplně všechno jinak protože to vitěl v televizi v "zašlapaných projektech"!
Stejně vám jde spíš o to hádat se se starým dědkem než se dozvědět pravdu

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 16:45 | Nahoru | #32

babajezi>Už jsem to tady vysvětloval několikrát proč se dělaly obrovské serie prakticky stále stejných motocyklů, proč to bylo ekonomicky správné a proč by ani jakýkoli kapitalista nejednal jinak. Taky jsem tady mnohokráte vysvětloval proč se dělala celá řada prototypů a funkčních vzorků i když bylo předem jasné že nepůjdou do serie.Psal jem to tady sice pod jiným nickem (který tady z pochopitelných důvodů nebudu psát protože to bych si ho jinak nemusel měnit) ale věnoval jsem tomu několik stran. Byly to protě čisté informace bez nějakého protěžování komoušů ale taky bez nesmyslného házení špíny na tehdejší vedení Jawy ve kterém byly špičky motocyklových odborníků které uznával a nám záviděl celý svět. Plivat dnes špínu na tyhle lidi může opravdu jen hlupák.
Nechce se mi to kvůli několika lidem psát znova už jenom proto, že to dopadne zase stejně.
Zase mi nějakej sedumnáctiletej fakan vynadá do komoušů a bude mě přesvědčovat že to bylo úplně všechno jinak protože to vitěl v televizi v "zašlapaných projektech"!
Stejně vám jde spíš o to hádat se se starým dědkem než se dozvědět pravdu



Cobro, seres me, nechapu proc jsi si zmenil nick. Proc jsi prevliknul kabat?
Opet pisu, rad bych se s tebou sesel na pivu a pokecal s tebou a Jawe a tvem ucinkovani tam. Ale politika a jine hovna bychom nesmeli resit, to bychom se pohadali.

1 reakcí na tento příspěvek Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 17:06 | Nahoru | #33
Kdo ti kdy tady nadával do komoušů?Nikde jsem se to nedočetl.Nicméně nám prozraď svůj věk a jakou spojitost máš s Jawou.
Nikdo neplive a naháže špínu na jawácký lidi to jsem nikde taky nečetl.
Všichni kdo tady píšou tak píšou shodně a to,že Jawu jako takovou potopil režim.Dobře víme ,že když něco někdo vymyslel tak když to nedostalo zelenou v plánovaným hospodářství tehdejší ČSSR A RVHP i kdyby to byl sebelepší stroj zkončil v propadlišti dějin.hawk

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 17:19 | Nahoru | #34
praporčík> Teď už se to nikde nedočteš protože jsem celou svoji složku smazal.A prosím abys tuto skutečnost dále tady na foru nekomentoval.
Ano, máš pravdu. Až na pár vyjímek lidí kteří u toho byli a odvážili se napsat jak to bylo doopravdy, tu všichni píší ty samé antikomunistické bláboly které se před dvaceti lety předhodily lidem jako kutečnost.Jenže na těch pár lidí co v tý fabrice dělali, měli k vývoji velmi blízko (možná nejblíž) a odvážili se tu napsat pravdu se tu snesla sprška nadávek do komoušů a byli doslova uštěkáni postpubertálními odborníky současné doby. Jen já blbec tvrdohlavej tady budu opruzovat pořád a nasírat vás tvrzením, že říkáte hovadiny a o skutečné realitě nemáte ani ponětí!

2 reakcí na tento příspěvek Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 17:24 | Nahoru | #35
Co nemám komentovat???

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 17:36 | Nahoru | #36
praporčík> odpověď do PM

1 reakcí na tento příspěvek Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 17:38 | Nahoru | #37
Mimochodem račte se podívat na motor tý 4T dvěapůle. Byl by konkurence schopný i teď po 25 letech !!!!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 17:41 | Nahoru | #38
praporčík> seš mladej nesmíš mít svůj názor na dobu kterou si nezažil.Všechy dokumenty jsou lži. S tím se setkávám běžně.

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 17:47 | Nahoru | #39
V.e.n.c.a__zr7s> ne jsem svůj a dělám si svoje názory čtu poslochám názory jiných a dělám si závěry ale také onechám se rád poučit nic víc prostě mě mrzí že ta krásná éra zetek a jaff jsou v prdce a místo toho se tady z číny prodává kdejakej šmejd.tedka myslím čínu ne japonsko páč jsou i lidi tady na foru co to hází do jednoho koše

Naposledy editováno 11.12.2009 17:48:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 17:50 | Nahoru | #40

V.e.n.c.a__zr7s>praporčík> seš mladej nesmíš mít svůj názor na dobu kterou si nezažil.Všechy dokumenty jsou lži. S tím se setkávám běžně.



to je blbost
já si myslím, že ve dvaceti máš daleko víc zkušeností a jsi mnohem vzdělanější než padesatiletej chlap, který se podílel na vývoji a tvorbě toho o čem ty víš vše.... tedy, pokud jses narodil na Pultanele...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 17:52 | Nahoru | #41

babajezi>Mimochodem račte se podívat na motor tý 4T dvěapůle. Byl by konkurence schopný i teď po 25 letech !!!!!



To máš možná pravdu, a pokud skutečně víš jak se věci mají - pověz mi: proč se tenkrát nevyráběl? Skvělí kontruktéři, kvalitní motorky, super cena - proč se to nevyrábělo??? Byl by to přece trhák???

Někde něco hnilo, tohle dojde každýmu, spor je o tom co a kde, nezpochybňuj co píšou jiný a napiš jak si to viděl, či dokonce zažil sám. Mě to zajímá, dík.

Naposledy editováno 11.12.2009 17:53:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 17:53 | Nahoru | #42
tobig> to jsem nikdy netvrdil jestli to je na mě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 17:58 | Nahoru | #43

praporčík>tobig> to jsem nikdy netvrdil jestli to je na mě



podívaš-li se znova a pozorně, musíš zaregistrovat ve svém zorném poli i příspěvek, jenž jsem schválně pro tento případ ocitoval... lehce zjistíš, že není tvůj

tudiž NE, není to na tebe....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 18:02 | Nahoru | #44
tobig> No to jsem rád to se mě ulehčilo

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 18:19 | Nahoru | #45
Dave81> Ale já to tady vážně už vysvětloval mnohokrát.
Takže hodně zjednodušeně ještě jednou:
Ta fabrika dělala největší serie na světě a i když to byly koncepčně zastaralé jednoduché dvouvály, tak právě takové zákazník (SSSR, Indie atd.) chtěl. Oni přímo odmítali nové koncepce protože v jejich podmínkách bylo zapotřebí aby ty motorky opravil kdejakej jouda kladivem a šroubovákem. Co by si asi počnul Ind nebo nějakej Ilja v zapadlý zadeli se 4t Hondou která měla na ventilech 0.05mm? Takovou měrku v životě neviděl a tu škvíru si ani představit nedovedl.

Fabrika měla nasmlouvaný odběr na dlouhou řadu let dopředu !!

Žádnej kapitalista na světě by neudělal to, že by zahodil dopředu nasmlouvaný zakázky a začal vyrábět něco na co odbyt neměl (alespoň ne zaručenej). Taky by nezahodil zaběhlý trhy kde měl mnoho desítek let kšeft.
Nicméně celou dobu co pamatuji (a pamatuju dost ) se průběžně dělaly prototypy a funkční vzorky motorek které byly minimálně na technické úrovni doby a většinou jí dost předbíhaly. Do vývoje těchto motorek se investovaly nemalé částky i když se vědělo že nepůjdou do serie. Jawa ale měla do poslední chvíle před svým zánikem stále připraveny motorky které mohly do serie jít a byly odzkoušeny.
Těm co mi zase budou namítat proč tedy fabrika ty nový motorky nezačla dělat bych chtěl jen naznačit, že by se musela postavit nová továrna, postavit nová motorárna (motory se dělaly u dudáků) a pak by se začlo zkoušet komu to prodat. No a protože socdem. výrobky byly záměrně na zahraničních trzích vystaveny řadě šikan tak by se toho zase tolik do tehdejšího KS neprodalo. Domácí trh by motorky které by byly samozřejmě podstatně dražší než 2t dvouvály určitě nevytrhl a celý projekt by asi skončil nezdarem. Takhle asi uvažovali i lidi kteří tenkrát to plánování (necháme stranou jestli dobré nebo špatné) měli na starost.
Ono to sice bylo trochu složitější než jsem tady napsal ale tak nějak podobně to ve skutečnosti bylo.
Protože jsem to už před chvílí psal do PM Praporčíkovi tak jsem to trochu zkopíroval
A předem upozorňuji ty co se mi zase začnou pokoušet tvrdit něco jiného, že jsem starej dědek a že mi to nevymluví

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 18:28 | Nahoru | #46

praporčík>tobig> No to jsem rád to se mě ulehčilo



v pohodě, i já jsem byl ve dvaceti nejchytřejší na světě... dneska se tomu už jen směju, jak jsem byl blbej.....

chce to trošku nadhledu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 18:30 | Nahoru | #47
babajezi> díky za vysvětlení. Takže problém byl spíše ekonomický a to z důvodů skladby zákazníku Jawy...?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 18:36 | Nahoru | #48
tobig> Samozřejmě. Ale tenkrát se to jako žádnej problém nevidělo. Ta fabrika měla na řadu let zajištěnej odbyt, souběžně vyvíjela nové motorky které ukládala ve Strašnicích do depozita, vydělávala slušný peníze a nikde z pohledu té doby problém nebyl.
To už nemluvím o soutěžních speciálech a celém dění kolem soutěžního sportu.

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 19:05 | Nahoru | #49
babajezi> Hmmm, tak to se dá jen s povzdechem konstatovat, že (paradoxně) dařilo-li by se v té době Jawě hůř a hledala by možnosti expanze na (třeba) západní trhy - mohlo to být dnes vše jinak.... ovšem pouze teoreticky...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 19:15 | Nahoru | #50

babajezi>Dave81> Ale já to tady vážně už vysvětloval mnohokrát.
Takže hodně zjednodušeně ještě jednou:
Ta fabrika dělala největší serie na světě a i když to byly koncepčně zastaralé jednoduché dvouvály, tak právě takové zákazník (SSSR, Indie atd.) chtěl. Oni přímo odmítali nové koncepce protože v jejich podmínkách bylo zapotřebí aby ty motorky opravil kdejakej jouda kladivem a šroubovákem. Co by si asi počnul Ind nebo nějakej Ilja v zapadlý zadeli se 4t Hondou která měla na ventilech 0.05mm? Takovou měrku v životě neviděl a tu škvíru si ani představit nedovedl.

Fabrika měla nasmlouvaný odběr na dlouhou řadu let dopředu !!

Žádnej kapitalista na světě by neudělal to, že by zahodil dopředu nasmlouvaný zakázky a začal vyrábět něco na co odbyt neměl (alespoň ne zaručenej). Taky by nezahodil zaběhlý trhy kde měl mnoho desítek let kšeft.
Nicméně celou dobu co pamatuji (a pamatuju dost ) se průběžně dělaly prototypy a funkční vzorky motorek které byly minimálně na technické úrovni doby a většinou jí dost předbíhaly. Do vývoje těchto motorek se investovaly nemalé částky i když se vědělo že nepůjdou do serie. Jawa ale měla do poslední chvíle před svým zánikem stále připraveny motorky které mohly do serie jít a byly odzkoušeny.
Těm co mi zase budou namítat proč tedy fabrika ty nový motorky nezačla dělat bych chtěl jen naznačit, že by se musela postavit nová továrna, postavit nová motorárna (motory se dělaly u dudáků) a pak by se začlo zkoušet komu to prodat. No a protože socdem. výrobky byly záměrně na zahraničních trzích vystaveny řadě šikan tak by se toho zase tolik do tehdejšího KS neprodalo. Domácí trh by motorky které by byly samozřejmě podstatně dražší než 2t dvouvály určitě nevytrhl a celý projekt by asi skončil nezdarem. Takhle asi uvažovali i lidi kteří tenkrát to plánování (necháme stranou jestli dobré nebo špatné) měli na starost.
Ono to sice bylo trochu složitější než jsem tady napsal ale tak nějak podobně to ve skutečnosti bylo.
Protože jsem to už před chvílí psal do PM Praporčíkovi tak jsem to trochu zkopíroval
A předem upozorňuji ty co se mi zase začnou pokoušet tvrdit něco jiného, že jsem starej dědek a že mi to nevymluví



Co píšeš zní logicky a pochopitelně, potom u mě však vyvstává otázka proč se po změně zaběhnutýho modelu nic nedělo. Proč se nevytáhli vyvinutý a odzkoušený motorky a nikdo se nesnažil s nima prorazit na trhy? (tim myslím po roce 89) To už muselo být všem jasný, že s tim, co vyráběj dlouho nevystačej. Bohužel se to vše asi dostalo do ruky nesprávným lidem. Z tohoto vyplývá, že chybu neudělali "komunisti", ale ty, co přišli po nich.

Naposledy editováno 11.12.2009 19:16:00

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 19:21 | Nahoru | #51

Dave81>Co píšeš zní logicky a pochopitelně, potom u mě však vyvstává otázka proč se po změně zaběhnutýho modelu nic nedělo. Proč se nevytáhli vyvinutý a odzkoušený motorky a nikdo se nesnažil s nima prorazit na trhy? (tim myslím po roce 89) To už muselo být všem jasný, že s tim, co vyráběj dlouho nevystačej. Bohužel se to vše asi dostalo do ruky nesprávným lidem. Z tohoto vyplývá, že chybu neudělali "komunisti", ale ty, co přišli po nich.



Tipoval bych to asi tak... A "chybou" bych to nenazval... spíše "urvi" pro sebe, kde co můžeš.... btw - a Jawa by tím pádem nebyla jediná vykradená fabrika... napadá mně třeba Sobotín a Velamos....

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 19:21 | Nahoru | #52
Dave81> Ano. Ta továrna byla zlikvidována a rozkradena zcela změrně a bylo to předem pečlivě naplánováno

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 19:27 | Nahoru | #53
..

Naposledy editováno 11.12.2009 20:42:51

Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 19:27 | Nahoru | #54
DISKUTOVANÁ MOTKA opravdu nádherná i když jen vzpomínková... zdravim babu co jezdí

Naposledy editováno 11.12.2009 19:48:24

Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 19:39 | Nahoru | #55
www.cezetmania.info/a_historie/4t_protot.htm

pár info

Naposledy editováno 11.12.2009 20:18:15

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 19:41 | Nahoru | #56
Dawe02> Já nemohu mluvit o CZ. Tam jsem nepracoval. Bavíme se o Jawě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 19:55 | Nahoru | #57
Dawe02>
????
[URL=

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 19:58 | Nahoru | #58

babajezi>Dave81> Ale já to tady vážně už vysvětloval mnohokrát.
Takže hodně zjednodušeně ještě jednou:
Ta fabrika dělala největší serie na světě a i když to byly koncepčně zastaralé jednoduché dvouvály, tak právě takové zákazník (SSSR, Indie atd.) chtěl. Oni přímo odmítali nové koncepce protože v jejich podmínkách bylo zapotřebí aby ty motorky opravil kdejakej jouda kladivem a šroubovákem. Co by si asi počnul Ind nebo nějakej Ilja v zapadlý zadeli se 4t Hondou která měla na ventilech 0.05mm? Takovou měrku v životě neviděl a tu škvíru si ani představit nedovedl.

Fabrika měla nasmlouvaný odběr na dlouhou řadu let dopředu !!

Žádnej kapitalista na světě by neudělal to, že by zahodil dopředu nasmlouvaný zakázky a začal vyrábět něco na co odbyt neměl (alespoň ne zaručenej). Taky by nezahodil zaběhlý trhy kde měl mnoho desítek let kšeft.
Nicméně celou dobu co pamatuji (a pamatuju dost ) se průběžně dělaly prototypy a funkční vzorky motorek které byly minimálně na technické úrovni doby a většinou jí dost předbíhaly. Do vývoje těchto motorek se investovaly nemalé částky i když se vědělo že nepůjdou do serie. Jawa ale měla do poslední chvíle před svým zánikem stále připraveny motorky které mohly do serie jít a byly odzkoušeny.
Těm co mi zase budou namítat proč tedy fabrika ty nový motorky nezačla dělat bych chtěl jen naznačit, že by se musela postavit nová továrna, postavit nová motorárna (motory se dělaly u dudáků) a pak by se začlo zkoušet komu to prodat. No a protože socdem. výrobky byly záměrně na zahraničních trzích vystaveny řadě šikan tak by se toho zase tolik do tehdejšího KS neprodalo. Domácí trh by motorky které by byly samozřejmě podstatně dražší než 2t dvouvály určitě nevytrhl a celý projekt by asi skončil nezdarem. Takhle asi uvažovali i lidi kteří tenkrát to plánování (necháme stranou jestli dobré nebo špatné) měli na starost.
Ono to sice bylo trochu složitější než jsem tady napsal ale tak nějak podobně to ve skutečnosti bylo.
Protože jsem to už před chvílí psal do PM Praporčíkovi tak jsem to trochu zkopíroval
A předem upozorňuji ty co se mi zase začnou pokoušet tvrdit něco jiného, že jsem starej dědek a že mi to nevymluví



Zni to hezky,je to i pravda ale pravdou taky je ze kdyby se chtelo a mohlo,vyrabelo by se jak pro SSSR a indii,tak pro zapad motorky ktere by byly konkurenceschopne.To ze nektere prototypy zustaly jen na prknech nebo jen u par vyrobenych modelu je fakt.a ze komousi hatily vyrobu je dalsi fakt!kdyby tomu bylo naopak,staly by nove vyrobni haly pro technicky zdatnejsi motocykly,pricemz by se vyroba starych jednoduchych pro vychod ani nezastavila ni jinak nezpomalila...

1 reakcí na tento příspěvek Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 20:04 | Nahoru | #59
Nevím, kdo vedl Jawu první roky po revoluci, nicméně to musel být blb, když dál chrlili na sklad a pak i na louku celé série motorek, které nikdo nechtěl, nebo za ně nebyl ochoten platit v tržním měnovým kurzu.
Jedním ze zločinů centrálního plánování je, že prachy co Jawa desetiletí vydělávala na velkých sériích, komouši nacpali jinam, Jawě nezůstali. Ona je teda vydělávala teoreticky, protože obchod mezi socialistickými zeměmi fungoval na výměně zboží, neplatilo se penězma. Např. Komouši v Praze nabídli 1000 Jaw Maďarsku za 50 Ikarusů. Maďaři odpověděli že jsou schopni dodat 40 autobusů, takže byla uzavřena smlouva 800 Jaw za 40 Ikarusů.

Nevím co Cobra blbne s tím nickem. Na počátku jsem se divil, že takový paka jsou 2, a ono je to jedna osoba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 20:12 | Nahoru | #60
šmirgl> Já jsem se to tady snažil vysvětlit ale jak je vidět opět marně. Zkus si ještě jednou ten můj příspěvek přečíst, prosím.Komouši nic nehatili. Ti cpali naopak obrovské peníze do vývoje, výroby a testů nových prototypů aby ta fabrika nezaostávala. Já už vážně nevím jak Vám to vysvětlit. V tý době si prostě nikdo netroufnul rozhodnout vyhodit miliardy na výstavbu nového provozu o kterém nebylo dopředu jasné jestli bude prosperovat. To by toho dotyčného člověka taky mohl čekat soudruh prokurátor To nebylo jako dneska kdy kdejakej rošták vyhazuje státní miliardy do vzduchu !
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
druzeta ČZ Ostatní Marťani 20 5.5.2024 v 11:05 Drobeki
CZ 125/150 c kompletace,renovace [1, 2] ČZ Ostatní bisop 44 27.1.2021 v 10:30 bisop
Neznáte motor Walter? ČZ Ostatní Pajuska 12 28.10.2018 v 16:59 kratkej01
Renovace - ČZ Orthopedia ČZ Ostatní G800 6 25.12.2017 v 00:06 Jen
ČZ MX 300 Vyrábí toto opravdu Čz St... ČZ Ostatní yannick 9 28.2.2017 v 15:36 pech.


TOPlist