globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nevíte o této 350 více?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

13.12.2009 v 09:54 | Nahoru | #91

šmirgl>Ja ale nijak nehanim vedeji Jawy ani jejich konstruktery!Jen pisi a myslim ze zcela opravnene ze kdyby nebyl v CR komunisticky rezim tak je Jawa uplne nekde jinde nezli ted.....


+ Deadman a další - hoši, kecy v kleci. 20 let po pádu komunismu házet všechno na komunisty je opravdu jen produkt toho, že máte vymyté mozky těmi, co to tady skoupili (tj. bývalí aparátčíci, kteří chtejí zakrýt, že to bylo plánované a pořád jim to tu patří). Abych sem netahal politiku a konkrétně odpověděl na to, co se za dob ČSSR dalo - tak třeba v našem městečku byla firmička na výrobu kuželkových drah a stavěčů, a to už za hlubokého totáče. Ano, mohli vyrábět jen ruské kuželky a kuželky, ale to ne proto, že byl komunismus, ale pouze a jen proto, že tady lidi nevěděli, co je bowling
Po převratu jsem majitele vyvezl do Las Vegas na největší světovou výstavu zábavní techniky a tam si dohodli výrobu bezšnůrových stavěců. A začali. Ale ještě za dob totality měli kontakty v západním Německu a některé materiály na dráhy brali tam. Takže asi tak.
Další firmy vyráběly třeba hrací automaty. Nebo jiný příklad - zesilovače Transiwatt a další - vyvíjely se i za bolševika a schémata všelijak šířila - a zesáky se vyráběly i na západě. Firmy jako NAD zasvěcený jistě zná. Nebo gramofony - pořád jsme v audiofilské technice v některých oborech na světové špičce. Jenže ti lidi musí být skutečně šikovný a to posledních 40 let není případ Jawy, bohužel.
A takhle by se dalo dlouho pokračovat - spojením tří výrobců vrtulí, Avia propellers, Křemen (další soukromník už za totáče) atd. vznikla firma Woodcomp a vyváží do celého světa. Potřebujete více příkladů?
Výroba motorek v ČR nikdy nebyla doménou kdovíjak chytrých lidí, možná tak těsně po válce, ale to stejně byla řešení okopírovaná od DKW, už před válkou největšího výrobce moto na světě, který byl po válce spojenci zahuben (Rusy částečně rozkraden), aby jim nekonkuroval.
Můj závěr - nežerte tolik rudou propagandu a věřte, že kdyby bylo FGR nebo Blata složeno z geniálních lidí, už by dávno mělo geniální výsledky. Ve skutečnosti je u nás se světem konkurenceschopná jen výroba plochodrážních motorů a taky jede na plné obrátky, bez naříkání a současně zcela bez zájmu "vás fandů do Jaw/ČZ". Vlastně funguje Jawě navzdory, zasvěcení určitě vědí, jak se jednalo o tom, zda na bocích těch motorů bude logo Jawa a proč tam je JRM

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

13.12.2009 v 10:16 | Nahoru | #92
rrss> taky si myslím,že Jawa nebyla takový zázrak jaký se z ní dělá a v konkurenčním prostředí by byla dávno mrtvá

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

13.12.2009 v 11:39 | Nahoru | #93

Kufr>tak jsme jinde !

já jen, aby se vlastní neschopnost neschovávala za něco jiného.....

Nevíte o této 350 více?

13.12.2009 v 19:36 | Nahoru | #94
tak sem do dočetl a udělám test-řekněme z roku 1984-odejde(zgabne atd.) baterka co uděláte?

4 reakcí na tento příspěvek Nevíte o této 350 více?

13.12.2009 v 22:12 | Nahoru | #95
Jedna z mála dochovaných fotografii tzv. malého Áčka.
Obsah 250, horizontální kartery, dvoukarbec, dvounáběhovej dvouklíč,27PS/8500ot., pětikvalt
max. 140, spotřeba 3.5l (jenom tak na co si z hlavy vzpomínám).Někdo tu motorku určitě má a asi i jezdí.V roce 89 ještě stála v depozitu VVZ.
A to je prosím motorka z roku 1967 !!!!!!!!!!!!!!!!!!! 43 let.

[URL=

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

13.12.2009 v 22:51 | Nahoru | #96
[quote]babajezi>Jedna z mála dochovaných fotografii tzv. malého Áčka.
Obsah 250, horizontální kartery, dvoukarbec, dvounáběhovej dvouklíč,27PS/8500ot., pětikvalt
max. 140, spotřeba 3.5l (jenom tak na co si z hlavy vzpomínám).Někdo tu motorku určitě má a asi i jezdí.V roce 89 ještě stála v depozitu VVZ.
A to je prosím motorka z roku 1967 !!!!!!!!!!!!!!!!!!! 43 let.

[URL= pěkné, ale bohužel mi to velice připomíná Suzuki GT 250, nebo Yamahu RD 250 z té samé doby. Teď otázka, kdo to okopíroval od koho, asi všichni od sebe navzájem, když horizontální kartery pro jawu zrovna typické nejsou, takže v tomhle to podle mě jawa obšlehla od japonců...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

13.12.2009 v 23:49 | Nahoru | #97
[quote]babajezi>Jedna z mála dochovaných fotografii tzv. malého Áčka.
Obsah 250, horizontální kartery, dvoukarbec, dvounáběhovej dvouklíč,27PS/8500ot., pětikvalt
max. 140, spotřeba 3.5l (jenom tak na co si z hlavy vzpomínám).Někdo tu motorku určitě má a asi i jezdí.V roce 89 ještě stála v depozitu VVZ.
A to je prosím motorka z roku 1967 !!!!!!!!!!!!!!!!!!! 43 let.

[URL= proč se tomu říkalo malý Áčko???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

13.12.2009 v 23:52 | Nahoru | #98
Prusa #94> Protože se připravovala ještě varianta 350 a ta měla větší rám. Ty áčkový rámy byly novota.

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

13.12.2009 v 23:58 | Nahoru | #99
2stroke> nejvíc se tomu podobá Yamaha YDS5E.Ale kdo od koho opisoval to fakt nevím. Já tuhle motorku znám jen z depozita. Když jsem nastoupil do fabriky tak se už nejezdila.

1 reakcí na tento příspěvek Nevíte o této 350 více?

14.12.2009 v 07:57 | Nahoru | #100
Doma mám Nortona ES2 a panelku. Když ty dva stroje srovnám, tak je to nebe a dudy (samozřejmě ve prospěch o deset let staršího Nortona) Nechci tady hanit Jawu (mám ji docela rád), ale kvalitativně byla na hrozné úrovni a v konkurenčním prostředí by takhle zanikla už v padesátých nebo šedesátých letech. Přesně jak řekl Motocvok - Jawa nikdy nebyla žádný zázrak. Takže v obhajobě komunistů bych brzdil, protože ti ji jen uměle drželi při životě ...nešlo o žádný úspěch.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

14.12.2009 v 08:01 | Nahoru | #101
Sancho> Já bych to nesoudil podle dvou kousků, který za sebou maj už půlstoletí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

14.12.2009 v 08:23 | Nahoru | #102
Dave81>
nesoudím jen podle těchto kousků. Jsem v kontaktu s lidmi, kteří mají Nortony a na druhé straně často navštěvuju Jawamanii. U Jawy jde o kroutící se rám, problémy s převodovkou (typicky vypadávající trojka), a další problémy. Navíc panelku renovuju, takže vím, jak vypadají sváry (hnusny, poprskany), jak na sebe mnoho dílů nepasuje a tak... Když se někde zeptáš na to, že ti v motoru něco rachotí, tak ti většina lidí odpoví, že je to normální.
U Nortona (konkrétně u ES2) jsem tolik problémů neviděl. Vše funguje bez větších problémů, jednotlivé díly na sebe pasují a všechno prostě vypadá tak nějak bytelnější. Snad jen to dobíjení mohlo být lepší (ale co bych chtěl po padesáti letech)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

14.12.2009 v 08:30 | Nahoru | #103
Sancho> Srovnáváš nesrovnatelné. Jaká byla cena tý panelky a jaká byla toho Nortona. Kromě toho co se jízdních vlastností týče, tak v technické tratí by ta třipade panelka toho Nortona spráskala jak psa ! A porovnávat motorku po 50 letech provozu?

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

14.12.2009 v 08:56 | Nahoru | #104
Sancho: Je jasné, že ten Norton byl technicky jinde, ale ony ty Jawy byly konstruované jako takový allround. Jezdilo se s nimi po polích za pracujícími jézdeďáky a podobně. Vezmi panelku a ES2 do sibiřské tundry nebo písčitého Egypta a zkus, která motorka ti tam vydrží jezdit dýl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

14.12.2009 v 09:23 | Nahoru | #105
babajezi>
s těma jízdníma vlastnostma to snad nemyslíš vážně. Norton má rám Featherbed, kterej používaly závodní manxy a dodnes se používá ke stavbě cafe-racerů, což asi nějakej důvod bude mít.
Co se týče motoru, tak ten se těžko srovnává ...2t dvouválec proti 4t jednoválci. Každopádně by mě zajímal ten výsledek :) Ale nejde o Nortona, ale o srovnání Jawy s konkurencí a tam jednoznačně propadá.

S cenou ti musím dát zapravdu. Nízká kvalita = nízká cena. Tak to funguje dodnes (je to můj obor, tak vím o čem mluvím)

1 reakcí na tento příspěvek Nevíte o této 350 více?

14.12.2009 v 09:33 | Nahoru | #106
no myslím, že jsem se dostal kam jsem nechtěl. Šlo mi jen o to, že Jawa se svým výrobním programem neměla po roce 89 šanci a nešlo o to, že by ji někdo tuneloval. Jediná naděje byl strategický partner (viz Škoda - VW), k čemuž nedošlo.
Srovnání strojů jiné kategorie je opravdu trochu mimo a nemá moc smysl ...jen jsem se nechal trochu unést

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

14.12.2009 v 10:04 | Nahoru | #107
[quote]babajezi>Jedna z mála dochovaných fotografii tzv. malého Áčka.
Obsah 250, horizontální kartery, dvoukarbec, dvounáběhovej dvouklíč,27PS/8500ot., pětikvalt
max. 140, spotřeba 3.5l (jenom tak na co si z hlavy vzpomínám).Někdo tu motorku určitě má a asi i jezdí.V roce 89 ještě stála v depozitu VVZ.
A to je prosím motorka z roku 1967 !!!!!!!!!!!!!!!!!!! 43 let.

[URL= se to dalo koupit? asi nikde,v tom případě jako by to neexistovalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

14.12.2009 v 11:06 | Nahoru | #108
Sancho> Když to v té době srovnáš s jediným srovnatelným strojem od Jawy a to byla 500OHC, zjistíš, že ES2 měl horší motor.. Nikdy nejel tolik jako Jawa a navíc měl ještě o level žalostnější dynamo než pulec. Pětistovka měla zase slabší rám. Viděl bych to srovnání motorek 1:1.. S panelkou to opravdu nemá srovnání..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

14.12.2009 v 11:09 | Nahoru | #109

motocvok>kde se to dalo koupit? asi nikde,v tom případě jako by to neexistovalo.



Ty seš prostě trouba s modrým mozkem a neschopností pochopit psaný text.Myslím že dohady s tebou jsou pro mě jen ztrátou času.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

14.12.2009 v 11:15 | Nahoru | #110
Sancho> S těmi jízdními vlastnostmi to myslím naprosto vážně. Já už jsem na pár motocyklech jel. Jel jsem i na tomhle nortonu (ale v době kdy to byla nová motorka) a třipade panelka by si ho dala v jakékoli technické trati kdykoli k obědu.
A s tou nizkou kvalitou bych to zase nepřeháněl. Těch panelek jezdí i po těch letech po světě určitě víc než těch Nortonů.
Takže tohle srovnání já prostě neberu.

1 reakcí na tento příspěvek Nevíte o této 350 více?

14.12.2009 v 11:24 | Nahoru | #111
No tývado... Zas todle téma... to už předčí i "kůže vs textil"
Radši budu držet hubu a krok, nebo budu za komára (zajímavé, v tomto je dnešní společnost úplně stejná jako tehdejší - kdo má jiný než obecně přijímaný názor, je automaticky špatnej), ale jednu poznámku si neodpustím - UŽ DVACET LET TU MÁME SVOBODU, CO ZA TU DOBU JAWA DOKÁZALA?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

14.12.2009 v 11:48 | Nahoru | #112
S tím souhlasím ...ES2 má horší motor než 500 OHC, ale trochu vhodnější by bylo srovnání s dvouválcovým 500 ccm Dominátorem, kterej se k nám bohužel nedovážel. To "o level žalostnější dynamo" je alternátor a podle mě je na tom úplně stejně jako dynama u Jaw ...po těch letech to málokomu dobíjí (přiznám se, že nevím, jak je to u OHC)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

14.12.2009 v 11:51 | Nahoru | #113

babajezi>Sancho> S těmi jízdními vlastnostmi to myslím naprosto vážně. Já už jsem na pár motocyklech jel. Jel jsem i na tomhle nortonu (ale v době kdy to byla nová motorka) a třipade panelka by si ho dala v jakékoli technické trati kdykoli k obědu.
A s tou nizkou kvalitou bych to zase nepřeháněl. Těch panelek jezdí i po těch letech po světě určitě víc než těch Nortonů.
Takže tohle srovnání já prostě neberu.



to je trochu demagogie ...panelek jezdí víc, protože jich bylo mnohem víc vyrobeno. Taky jich za poslední dobu zařvalo víc než nortonů ...ať už ve sběrných surovinách, nebo jako zahradní technika, motokáry, krosky a podobny nesmysly

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

14.12.2009 v 12:06 | Nahoru | #114

Sancho>to je trochu demagogie ...panelek jezdí víc, protože jich bylo mnohem víc vyrobeno. Taky jich za poslední dobu zařvalo víc než nortonů ...ať už ve sběrných surovinách, nebo jako zahradní technika, motokáry, krosky a podobny nesmysly



Zařvalo, to máš pravdu. prostě to lidi brali jako levnou spotřebku a podle toho s tím zacházeli. Cena Nortona byla několikrát vyšší a tak s tím taky majitelé zacházeli jinak. Rozhodně bych ale netrvdil že ve své kategorii byly Jawy nekvalitní motorky.
Tak už toho necháme.Prostě srovnání těhle dvou motocyklů je nesmysl.Tečka

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

14.12.2009 v 12:09 | Nahoru | #115
FiZzeR> Souhlasím až na ten detail, že Jawa skutečně přestala existovat po převratu a to co se za ní dneska vydává je pračka se ždímačkou a sušičkou která nemá se skutečnou Jawou společnýho vůbec nic kromě loga které ti šmejdi prodali číňanům na mopedy a jiné sračky na kterých bych se bál objet barák.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

14.12.2009 v 12:28 | Nahoru | #116

babajezi>Ty seš prostě trouba s modrým mozkem a neschopností pochopit psaný text.Myslím že dohady s tebou jsou pro mě jen ztrátou času.

já prostě jen nevěřím všemu,co tu nějaká baba nakecá

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

14.12.2009 v 12:30 | Nahoru | #117

babajezi>Zařvalo, to máš pravdu. prostě to lidi brali jako levnou spotřebku a podle toho s tím zacházeli. Cena Nortona byla několikrát vyšší a tak s tím taky majitelé zacházeli jinak. Rozhodně bych ale netrvdil že ve své kategorii byly Jawy nekvalitní motorky.
Tak už toho necháme.Prostě srovnání těhle dvou motocyklů je nesmysl.Tečka



ok. Souhlasím

1 reakcí na tento příspěvek Nevíte o této 350 více?

14.12.2009 v 13:31 | Nahoru | #118
Parta známých za komančů jezdívala na výlety motorkama - všichni, krom jednoho s Nortonem ES 2 měli Jawy a Zetky. No a jako tehdá mladí kluci se sem tam vyštengrovali a závodili. S tím Nortonem si vytřela prdel nejenom třiapůle .
Do série se dostaly i vodní dvěapůle a kdo ji viděl rozdělanou, tak je kvalita motoru a jeho technické řešeni úúúplně někde jinde, než zbytku světa. To jen tak na okraj...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

14.12.2009 v 13:35 | Nahoru | #119
Zdenalbenal> Jakou "vodní" dvěapůli máš na mysli? Nemyslíš 593..?

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

14.12.2009 v 13:39 | Nahoru | #120

Sancho>S tím souhlasím ...ES2 má horší motor než 500 OHC, ale trochu vhodnější by bylo srovnání s dvouválcovým 500 ccm Dominátorem, kterej se k nám bohužel nedovážel. To "o level žalostnější dynamo" je alternátor a podle mě je na tom úplně stejně jako dynama u Jaw ...po těch letech to málokomu dobíjí (přiznám se, že nevím, jak je to u OHC)



Neznám detailně ES2, ale kluci co znají oba stroje říkají, že je na tom Norton v dobíjení opravdu hůře. PS: já jsem letos na OHC najel bez mála 3500Km a s dobíjením jsem neměl problém.. Dynamo jsem jsem před tím jen vyčistil a přeložiskoval.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
druzeta ČZ Ostatní Marťani 19 19.4.2023 v 21:32 Pet1970
CZ 125/150 c kompletace,renovace [1, 2] ČZ Ostatní bisop 44 27.1.2021 v 10:30 bisop
Neznáte motor Walter? ČZ Ostatní Pajuska 12 28.10.2018 v 16:59 kratkej01
Renovace - ČZ Orthopedia ČZ Ostatní G800 6 25.12.2017 v 00:06 Jen
ČZ MX 300 Vyrábí toto opravdu Čz St... ČZ Ostatní yannick 9 28.2.2017 v 15:36 pech.


TOPlist