globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nevíte o této 350 více?

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 20:20 | Nahoru | #61
Deadman> Pako seš ty protože vůbec netušíš co se v tý fabrice poslední roky dělo.Typuju tě tak na 2O let a možná, že jsi tu fabriku viděl někde přes plot. Tak se nehádej o věcech o kterejch nic nevíš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 20:36 | Nahoru | #62

babajezi>šmirgl> Já jsem se to tady snažil vysvětlit ale jak je vidět opět marně. Zkus si ještě jednou ten můj příspěvek přečíst, prosím.Komouši nic nehatili. Ti cpali naopak obrovské peníze do vývoje, výroby a testů nových prototypů aby ta fabrika nezaostávala. Já už vážně nevím jak Vám to vysvětlit. V tý době si prostě nikdo netroufnul rozhodnout vyhodit miliardy na výstavbu nového provozu o kterém nebylo dopředu jasné jestli bude prosperovat. To by toho dotyčného člověka taky mohl čekat soudruh prokurátor To nebylo jako dneska kdy kdejakej rošták vyhazuje státní miliardy do vzduchu !



Ja nechci nijak rypat ale stale se nas snazite presvedcit ze ta zluta koule je vlastne modra kostka.Na jednu stranu komousi cpali hodne penez do vyvoje,na druhou stranu to bylo ale stejnak na picu protoze se to nevyrabelo.Nechi se nijak dotknout Vasich usudku ale kdyby takhle kazdy premyslel tak by se neletalo ani nejezdilo,pac by bylo vse vymysleno a na papirech nakresleno ale nikdo by se neodvazil postavit budovu a vyrabet letadla,lode,automobily jen proto ze nevi jestli by to nezkrachlo..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 20:39 | Nahoru | #63
šmirgl> Ono se do něčeho investovalo, ale ne do toho co bylo pro lidi. Ti nikoho nezajímali. Vzácnou vyjímkou byla investice do výrobní linky v MB na Favority.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 20:54 | Nahoru | #64

Deadman>šmirgl> Ono se do něčeho investovalo, ale ne do toho co bylo pro lidi. Ti nikoho nezajímali. Vzácnou vyjímkou byla investice do výrobní linky v MB na Favority.



Pánové, vidím že jsem měl na začátku pravdu.Vám nejde o pravdu. Vy se chcete hádat.
Šmirgl v tý době tahal dřevěnýho kačera kolem kostela a Deadman možná ani nebyl na světě.
Tak jakej to má smysl Vás o něčem přesvědčovat? Žádnej. Máte prostě svoji pravdu kterou Vám nacpali do hlav a tím to končí.

Přesně jak jsem předpověděl - ztráta času

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 20:59 | Nahoru | #65

babajezi>Pánové, vidím že jsem měl na začátku pravdu.Vám nejde o pravdu. Vy se chcete hádat.
Šmirgl v tý době tahal dřevěnýho kačera kolem kostela a Deadman možná ani nebyl na světě.
Tak jakej to má smysl Vás o něčem přesvědčovat? Žádnej. Máte prostě svoji pravdu kterou Vám nacpali do hlav a tím to končí.

Přesně jak jsem předpověděl - ztráta času



Ja ale nijak nehanim vedeji Jawy ani jejich konstruktery!Jen pisi a myslim ze zcela opravnene ze kdyby nebyl v CR komunisticky rezim tak je Jawa uplne nekde jinde nezli ted.....

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 21:17 | Nahoru | #66

šmirgl>Ja ale nijak nehanim vedeji Jawy ani jejich konstruktery!Jen pisi a myslim ze zcela opravnene ze kdyby nebyl v CR komunisticky rezim tak je Jawa uplne nekde jinde nezli ted.....


Mohu Tě ujistit, že by nebyla vůbec!

1 reakcí na tento příspěvek Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 21:43 | Nahoru | #67
Takovýhle motorky ta fabrika uměla před 45 lety !!

Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 21:48 | Nahoru | #68
[URL=

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 22:02 | Nahoru | #69

babajezi>Takovýhle motorky ta fabrika uměla před 45 lety !!



Je to hezke ze je umela vyrobil ale nevyrabela...ted zni otazka.proc je nevyrabela seriove?Odpoved zni "jsme spratelena zeme SSSR a mame odbyt zajisteny tak proc vyrabet neco jineho a drazsiho.Proc myslet na zlou budoucnost kdyz ta nam vubec nehrozi"..ale ta budoucnost prisla a proto je Jawa tam kde je!Kvuli ideologi "my se budeme mit se SSSR
navzdy dobre".

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 22:15 | Nahoru | #70

šmirgl>Je to hezke ze je umela vyrobil ale nevyrabela...ted zni otazka.proc je nevyrabela seriove?Odpoved zni "jsme spratelena zeme SSSR a mame odbyt zajisteny tak proc vyrabet neco jineho a drazsiho.Proc myslet na zlou budoucnost kdyz ta nam vubec nehrozi"..ale ta budoucnost prisla a proto je Jawa tam kde je!Kvuli ideologi "my se budeme mit se SSSR
navzdy dobre".


Já buď neumím psát nebo Ty neumíš číst.Komu bychom ten unifik prodávali? Amíkům po tisíci kusech za rok? To snad byl větší kšeft prodávat deset tisíc měsíčně kejvaček do SSSR a indie.
Oni by unifika nekoupili.Jedna z podmínek byla možnost dodání se sidecarem a možnost montáže i jejich sidecaru IŹ. Na unifika loď dát nešla. Těch důvodů proč nešel unifik do serie bylo ale ještě víc. nakonec se jako "Tatoušek" do malé serie dostal ale proti Kalifu a panelce se moc neprosadil. Pak šla do serie 634 s áčkovým rámem a ta ho spláchla úplkně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 22:33 | Nahoru | #71

babajezi>Já buď neumím psát nebo Ty neumíš číst.Komu bychom ten unifik prodávali? Amíkům po tisíci kusech za rok? To snad byl větší kšeft prodávat deset tisíc měsíčně kejvaček do SSSR a indie.
Oni by unifika nekoupili.Jedna z podmínek byla možnost dodání se sidecarem a možnost montáže i jejich sidecaru IŹ. Na unifika loď dát nešla. Těch důvodů proč nešel unifik do serie bylo ale ještě víc. nakonec se jako "Tatoušek" do malé serie dostal ale proti Kalifu a panelce se moc neprosadil. Pak šla do serie 634 s áčkovým rámem a ta ho spláchla úplkně.



Ja ale nepsal jen o UNIFIKu ale obecne o tech motorkach co u nas bohuzel byly jen na papire nebo v mnozstvich velice malych.
Ohledne odbytu,tuhle otazku snad resily vsechny firmy na svete!A nechce se mi verit ze kdyby Kawasaki dostala zakazku na vyrobu 50ccm motoru pro rusko o objemu 100 000 ks mesicne,ze by se vysrala na vyvoj a vyrobu ostatnich seriovek!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 22:43 | Nahoru | #72

šmirgl>Ja ale nepsal jen o UNIFIKu ale obecne o tech motorkach co u nas bohuzel byly jen na papire nebo v mnozstvich velice malych.
Ohledne odbytu,tuhle otazku snad resily vsechny firmy na svete!A nechce se mi verit ze kdyby Kawasaki dostala zakazku na vyrobu 50ccm motoru pro rusko o objemu 100 000 ks mesicne,ze by se vysrala na vyvoj a vyrobu ostatnich seriovek!



Jenže vtip byl právě v tom, že Kawasaki která v té době dělala dvoutakty stejně jako Jawa neměla šanci takovouhle zakázku získat. Jawa ano.Kromě toho Jawa se na vývoj nevykašlala!
To je vážně tak těžký k pochopení?

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 22:48 | Nahoru | #73

babajezi>Já buď neumím psát nebo Ty neumíš číst.Komu bychom ten unifik prodávali? Amíkům po tisíci kusech za rok? To snad byl větší kšeft prodávat deset tisíc měsíčně kejvaček do SSSR a indie.
Oni by unifika nekoupili.Jedna z podmínek byla možnost dodání se sidecarem a možnost montáže i jejich sidecaru IŹ. Na unifika loď dát nešla. Těch důvodů proč nešel unifik do serie bylo ale ještě víc. nakonec se jako "Tatoušek" do malé serie dostal ale proti Kalifu a panelce se moc neprosadil. Pak šla do serie 634 s áčkovým rámem a ta ho spláchla úplkně.


Já se nedivím, že se to neprosadilo. Já jsem měl péráka, kejvačku, panelku i kalifa. Když jsem přijel někam na Kalifu tak lidi koukali, chrom blatníky prostě dodělanej. Ale i Bizon byl hezčí i když byl mladší. Jinak s tebou v určitých věcech souhlasím, ale i ti jak říkáš "mladí cucáci " mají v něčem pravdu.

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 22:49 | Nahoru | #74

babajezi>Jenže vtip byl právě v tom, že Kawasaki která v té době dělala dvoutakty stejně jako Jawa neměla šanci takovouhle zakázku získat. Jawa ano.Kromě toho Jawa se na vývoj nevykašlala!
To je vážně tak těžký k pochopení?



Ale ja netvrdim ze se vykaslala na vyvoj!!!Psal jsem "vyvoj a vyrobu"!!Ta jde ruku v ruce.Pokud to bylo spatne pochopeno,mel jsem to dat i predtim do uvozovek jako ze to patri k sobe.Na co je vyvoj kdyz se to nevyrabi.Nevyrobou se vyvoj pohrbi.
Ohledne tech zakazek,nejde jen o Kawasaki ale o jakoukoli firmu.Clovek ktery mysli normalne se nemuze spolehat na jednu zakazku,na jednoho partnera.Bohuzel tohle Jawa udelala a proto je tam kde je.

Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 22:55 | Nahoru | #75
Nebýt komančů, Jawa by byla. Jen by možná nedělala motorky, ale auta nebo ještě něco jinýho. Pokud syn Františka Janečka zdědil jeho podnikatelské dovednosti, tak by si poradil.
To že v evropě na konci 60-tých a začátku 70-tých let každý čekal zánik motorek a nahrazení levnýma autama je skutečnost stejně jako že v té době to dost evropských výrobců motorek zabalilo.

Co jsem viděl před 3 lety v Jawě, se dnes nedá nazvat výrobním zařízením, už od nich žádné příjemné překvapení nečekám. Bohužel Jawě nehrozí to co Irbitskému Motocyklovému Závodu, který ze sraček vytáhli nadšenci a patrioti, co tu továrnu koupili a úspěšně dělají moderní a kvalitní a přitom historické Uraly. U nás se považuje za lepší prát v nefungující rozpadlé továrně špinavý prachy.

2 reakcí na tento příspěvek Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 22:59 | Nahoru | #76
Ono se to těžko vysvětluje někomu kdo tu dobu nezažil. Naprostá většina lidí si kupovala motorky ne pro zábavu ale jako dopravní prostředek.Doslova a do písmene na tom jezdila kdejaká bába na pole i u nás natož někde v rusku. Ty motorky až do řady 634 lidem fakt většinou vyhovovaly. Byly robusní, jednoduché na údržbu vydržely neuvěřitelný zacházení a hlavně byly levný !!!! Situace byla dokonce taková, že se v mototechnách jeden čas objevily
krásný 4t G80 a nikdo je nechtěl!!!! A to nebylo v Tuzexu! Ty motorky strašily za výlohou na Letný snad dva roky a nakonec je Motokov se ztrátou prodal někam do světa. Lidi kteří byli ochotni zaplatit drahou zahraniční motorku byli opravdu vzácností.
A se sportovními motorkami to bylo ještě problematičtější. Padla tu několikrát otázka proč se teda neprodávaly soutěžní motorky když jsme je dělali nejlíp na světě. Tak se zase může ptát jen někdo kdo o té době nic neví.Na soutěžáku se smělo podle tehdejších předpisů jezdit po silnici jen s licencí závodníka. Kdo tu licenci měl dostal motorku zadarmo od Svazarmu, Dukly nebo Rudé Hvězdy podle toho zač jezdil. Kdo by ty soutěžáky tedy kupoval?
Nehledně na to, že by se na tom polovina lidí kteří by to z ulice koupili pozabíjela. On Takovej Saďoch ve třipade jel jako kráva
Fakt není všechno tak přímočarý jak se Ti zdá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 23:14 | Nahoru | #77
babajezi: K těm Matchlessům - ono se je tehdy lidi báli koupit ne proto, že by byly drahé. Neslo to riziko, že pokud se na té motorce něco pokazí, nebudou dostupné díly, protože neexistovala možnost, jak je běžně sehnat. A zajet si pro to do kapitalistické ciziny nebylo nic snadného, ne jako dneska.
Sám jsi napsal "protože socdem. výrobky byly záměrně na zahraničních trzích vystaveny řadě šikan tak by se toho zase tolik do tehdejšího KS neprodalo". Tipuju, že kdyby Československo zůstalo nesocialistickou zemí, takový problém by neexistoval a Jawa by se mohla vyvíjet normálně. A kdyby ten socík nebyl ani v dalších zemích, mohla klidně vyvážet dvoutakty do chudého Ruska a Indie a vyspělejší kousky na Západ. Jenže právě kvůli tehdejší polarizaci světa to nešlo a Jawa vsadila na špatnou kartu, byť tehdy vypadala (a byla) jako správná.

Naposledy editováno 11.12.2009 23:15:08

1 reakcí na tento příspěvek Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 23:19 | Nahoru | #78
babajezi, dejv: toto je motorka, která byla postavena nedávno, je to prototypový motor ČZ 520 250ccm, narvaný v nějakém rámu, jehož původ moc dobře neznám proto se k tomu nebudu dál vyjadřovat.

byla k vidění na výstavě motocyklů ČZ, u příležitosti 90let výročí fabriky čz a tj. strojírenské výroby ve strakonicích, kterážto pokračuje, ovšem ne mezi motocykly...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 23:21 | Nahoru | #79

babajezi>Ono se to těžko vysvětluje někomu kdo tu dobu nezažil. Naprostá většina lidí si kupovala motorky ne pro zábavu ale jako dopravní prostředek.Doslova a do písmene na tom jezdila kdejaká bába na pole i u nás natož někde v rusku. Ty motorky až do řady 634 lidem fakt většinou vyhovovaly. Byly robusní, jednoduché na údržbu vydržely neuvěřitelný zacházení a hlavně byly levný !!!! Situace byla dokonce taková, že se v mototechnách jeden čas objevily
krásný 4t G80 a nikdo je nechtěl!!!! A to nebylo v Tuzexu! Ty motorky strašily za výlohou na Letný snad dva roky a nakonec je Motokov se ztrátou prodal někam do světa. Lidi kteří byli ochotni zaplatit drahou zahraniční motorku byli opravdu vzácností.
A se sportovními motorkami to bylo ještě problematičtější. Padla tu několikrát otázka proč se teda neprodávaly soutěžní motorky když jsme je dělali nejlíp na světě. Tak se zase může ptát jen někdo kdo o té době nic neví.Na soutěžáku se smělo podle tehdejších předpisů jezdit po silnici jen s licencí závodníka. Kdo tu licenci měl dostal motorku zadarmo od Svazarmu, Dukly nebo Rudé Hvězdy podle toho zač jezdil. Kdo by ty soutěžáky tedy kupoval?
Nehledně na to, že by se na tom polovina lidí kteří by to z ulice koupili pozabíjela. On Takovej Saďoch ve třipade jel jako kráva
Fakt není všechno tak přímočarý jak se Ti zdá.



No jo ale za timhle maji zase ruce komunisti kteristo vstepovali lidem do hlavy ze co je zapadacke neni koser ba je to skoro zdravi skodlive.
Ohledne motorek kterezto byly na vysoke urovni a nikdo je nechtel.Proc je nikdo nechtel? nebylo to nahodou proto ze byla cena hodne vysoka oproti normalni seriovce? pokud ano,promin ale cesky clovicek zmitan chudobou radeji koupi levnou hujdu nezli drahou kvalitu.Nebyla tu konkurence,konkurencni boje o lidi a to je si myslim jadro pudla.Lide nebyli motivovani aby koupili to ci ono ,ze je to pro jejich dobro.A tech kteri vedeli,tech bylo hodne malo....

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 23:39 | Nahoru | #80
1100Virago> Asi ano ale v té době kdy jsme byli součástí RVHP a hráli si na stejným písečku dohromady s dalšími socdemy a s KS moc nekamarádili a neobchodovali ta strategie Jawy měla svůj smysl.

Faktem ale zůstane, že po válce vystřelil Jawu která do té doby moc světoznámá opradu nebyla na výsluní "Pérák" a ať to beru jak chci kdo ho tehdy připravil a na černo odjezdil ještě za protektorátu??? Koukám na ty jména a ať dumám jak dumám byli to komunisti skoro všichni.
od pamětníků

tak vážně nevím jestli tu Jawu pohřbili komouši nebo ti "kaspitalisti" kteří jíž řadu měsíců před sametovým podvodem chystali její likvidaci a rozkradení.

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 23:41 | Nahoru | #81

pech.>babajezi, dejv: toto je motorka, která byla postavena nedávno, je to prototypový motor ČZ 520 250ccm, narvaný v nějakém rámu, jehož původ moc dobře neznám proto se k tomu nebudu dál vyjadřovat.

byla k vidění na výstavě motocyklů ČZ, u příležitosti 90let výročí fabriky čz a tj. strojírenské výroby ve strakonicích, kterážto pokračuje, ovšem ne mezi motocykly...



dík za info. Jak celek tak motor vypadají dobře.

1 reakcí na tento příspěvek Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 23:45 | Nahoru | #82
i těchto pár info vím jen díky tomu že jsem tam také vystavoval, jinak bych nevěděl nic.

údajně se na tom testovaly řetězy.

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 23:52 | Nahoru | #83
pech.> ten ram vypada jako CRF 450

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

12.12.2009 v 00:01 | Nahoru | #84

šmirgl>No jo ale za timhle maji zase ruce komunisti kteristo vstepovali lidem do hlavy ze co je zapadacke neni koser ba je to skoro zdravi skodlive.
Ohledne motorek kterezto byly na vysoke urovni a nikdo je nechtel.Proc je nikdo nechtel? nebylo to nahodou proto ze byla cena hodne vysoka oproti normalni seriovce? pokud ano,promin ale cesky clovicek zmitan chudobou radeji koupi levnou hujdu nezli drahou kvalitu.Nebyla tu konkurence,konkurencni boje o lidi a to je si myslim jadro pudla.Lide nebyli motivovani aby koupili to ci ono ,ze je to pro jejich dobro.A tech kteri vedeli,tech bylo hodne malo....



To s jakou vehemencí tady obhajuješ antikomunistickou propagandu je až úsměvné. Já jsem u nich fakt nebyl ale když čtu o českém človíčkovi zmítaném chudobou tak jsem si poprskal monitor smíchy.Bylo mi dvacet, měl jsem v Nuslích byt, jezdil jsem v R8, potápěl jsem se, skákal s padákem, lítal na větroních, závodně střílel, rodiče měli pěknou chatu kam jsem jezdil s holkama a motorky jsme neměl jen proto, že jsem si jich mohl vzít v práci kolik jsem chtěl. Třeba každej den jinou..... nějak si nemohu vzpomenout jak se mnou ta chudoba zmítala ..

A co se týče těch cizích motorek? Ten Matchless byla pěkná motorka tak na koukání. Kroutilo se to jak had.K ničemu to nejelo, půlka motorky byla za rohem a zbytek jel ještě rovně. Klepalo se to že ti padaly plomby ze zubů a takovej kalif byl proti tomu výkonnej luxus!

1 reakcí na tento příspěvek Nevíte o této 350 více?

12.12.2009 v 00:04 | Nahoru | #85
Tak dobrou bando, zítra musím brzo vstávat a celej den pilně pracovat

Nevíte o této 350 více?

12.12.2009 v 00:15 | Nahoru | #86
dawe: jak říkám, nedá se to vyloučit...

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

12.12.2009 v 00:23 | Nahoru | #87

babajezi>Tak dobrou bando, zítra musím brzo vstávat a celej den pilně pracovat



hoy..:)

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

12.12.2009 v 10:41 | Nahoru | #88

babajezi>Dave81> Ale já to tady vážně už vysvětloval mnohokrát.
Takže hodně zjednodušeně ještě jednou:
Ta fabrika dělala největší serie na světě a i když to byly koncepčně zastaralé jednoduché dvouvály, tak právě takové zákazník (SSSR, Indie atd.) chtěl. Oni přímo odmítali nové koncepce protože v jejich podmínkách bylo zapotřebí aby ty motorky opravil kdejakej jouda kladivem a šroubovákem. Co by si asi počnul Ind nebo nějakej Ilja v zapadlý zadeli se 4t Hondou která měla na ventilech 0.05mm? Takovou měrku v životě neviděl a tu škvíru si ani představit nedovedl.

Fabrika měla nasmlouvaný odběr na dlouhou řadu let dopředu !!

Žádnej kapitalista na světě by neudělal to, že by zahodil dopředu nasmlouvaný zakázky a začal vyrábět něco na co odbyt neměl (alespoň ne zaručenej). Taky by nezahodil zaběhlý trhy kde měl mnoho desítek let kšeft.
Nicméně celou dobu co pamatuji (a pamatuju dost ) se průběžně dělaly prototypy a funkční vzorky motorek které byly minimálně na technické úrovni doby a většinou jí dost předbíhaly. Do vývoje těchto motorek se investovaly nemalé částky i když se vědělo že nepůjdou do serie. Jawa ale měla do poslední chvíle před svým zánikem stále připraveny motorky které mohly do serie jít a byly odzkoušeny.
Těm co mi zase budou namítat proč tedy fabrika ty nový motorky nezačla dělat bych chtěl jen naznačit, že by se musela postavit nová továrna, postavit nová motorárna (motory se dělaly u dudáků) a pak by se začlo zkoušet komu to prodat. No a protože socdem. výrobky byly záměrně na zahraničních trzích vystaveny řadě šikan tak by se toho zase tolik do tehdejšího KS neprodalo. Domácí trh by motorky které by byly samozřejmě podstatně dražší než 2t dvouvály určitě nevytrhl a celý projekt by asi skončil nezdarem. Takhle asi uvažovali i lidi kteří tenkrát to plánování (necháme stranou jestli dobré nebo špatné) měli na starost.
Ono to sice bylo trochu složitější než jsem tady napsal ale tak nějak podobně to ve skutečnosti bylo.
Protože jsem to už před chvílí psal do PM Praporčíkovi tak jsem to trochu zkopíroval
A předem upozorňuji ty co se mi zase začnou pokoušet tvrdit něco jiného, že jsem starej dědek a že mi to nevymluví



jo, tak takhle bych tomu veril, ono je to vlastne logicky.

1 reakcí na tento příspěvek Nevíte o této 350 více?

12.12.2009 v 21:54 | Nahoru | #89
ruku na srdce, nemělo by se už pomalu přestat všechno svádět na komouše, zvlášť po 20 letech tržního hospodářství nebo chcete i v roce 2070 tvrdit: " že kdyby komoušů nebylo...."

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

13.12.2009 v 00:25 | Nahoru | #90

lan>ruku na srdce, nemělo by se už pomalu přestat všechno svádět na komouše, zvlášť po 20 letech tržního hospodářství nebo chcete i v roce 2070 tvrdit: " že kdyby komoušů nebylo...."

tak jsme jinde !

Naposledy editováno 13.12.2009 00:26:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
druzeta ČZ Ostatní Marťani 20 5.5.2024 v 11:05 Drobeki
CZ 125/150 c kompletace,renovace [1, 2] ČZ Ostatní bisop 44 27.1.2021 v 10:30 bisop
Neznáte motor Walter? ČZ Ostatní Pajuska 12 28.10.2018 v 16:59 kratkej01
Renovace - ČZ Orthopedia ČZ Ostatní G800 6 25.12.2017 v 00:06 Jen
ČZ MX 300 Vyrábí toto opravdu Čz St... ČZ Ostatní yannick 9 28.2.2017 v 15:36 pech.


TOPlist