Předem všem děkuji za jakoukoli pomoc a radu.
Naposledy editováno 01.12.2009 20:53:40
1 reakcí na tento příspěvek Nabiječka na Geloví baterie???
Na Hornetu jsem dobijel jednou za 2měsíce a v poho....Bohužel Aprilka to nezkousla a baterie už vůbec ne!!! A to si piš jak mě to sralo 1500,- v píči .
Naposledy editováno 01.12.2009 21:07:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabiječka na Geloví baterie???
kakabus>Maverick-77> Gel je gel, gelovej elektrolyt z tekutýho se docílí přidáním silica gelu. To způsobí skutečnou přeměnu" tekutýho elektrolytu na gel. Nasáknutí tekutýho elektrolytu do rouna není "zgelovatění".
Petrmoto> Tak to bude problém jinde..zvlášť už po 30 dnech stání..to je něco špatně. Nejspíš v novějších motorkách něco cucá z baterky i při vypnutý elektrice a nepošéfovali, aby to mělo nějakej rozumnej odběr.
Kdyz to je prave ten problem se slovickama a specifikaci. Jak si psal: se jedná o olověné akumulátory s gelovou technologií (elektrolytem ve formě gelu) Pokud se necha z jakejkoliv duvodu ta vata, skelny rouno bo co to je napusteny elektrolytem charakterizovat jako gelovy konzistence, ac mne to teda taky takovy neprijde, tak by s tim ani COI fakt nic nenadelala.
e: jde o to, ze pokud tam je fakt udavany, ze se jedná o olověné akumulátory , tak s tim opravdu nejde nic delat, ani proti vyrobci, ani proti prodejci
Naposledy editováno 01.12.2009 21:13:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabiječka na Geloví baterie???
Petrmoto>Jasně,že nabíječka nabíjí. Ta tvoje určitě. Po nabití musíš nejspíše svou nabíječku odpojit od accu a po té ji uložit někam do tepla. Za měsíc ji vytáhneš a znovu dobiješ. A tak dokola. Když zapomeneš, nejedeš.
Já ji napojím na nabíječku teď a odpojím až na jaře, ten den co budu chtít na motorce odjet.
Kouzlo spočívá v tom, že nabíječka baterii nabije a po nějaké době od nabití simuluje běžný provozní režim. Pomalu ji snižuje kapacitu. Pak zase začne nabíjet. A to pořád dokola, třeba půl roku. To je podstata "inteligence" nabíječek na moto accu. Kdo ji nemá, věřit nemusí.
To je sice pekny, ale to, co mi tu popisujes je klasicka udrzbova nabijecka.. staci ti klasickej zdroj, kterej ti baterii nabiji malym proudem (mA).. popr klasicka nabijecka, na kterou do serie s baterii napichnas zarovku.. s nakym optimalnim vykonem, aby tam vubec neco teklo..jinak inteligence nabijecek zpociva v tom, ze nabiji optimalnim proudem a v pripade, ze je dosazeno uropvne tesne pred plynovanim, prepne do udrzboveho nabijeni..pak to je jeste udelany jako pulzni zdorj.. a podobny uzitecny kraviny...
Druhá věc je ta, že na ČOI seděj blbci. To sem ještě nenapsal, že po tom víc jak roce se mi ozvali až po mý urgenci..takže na to nejdřív kašlali a pak rychle splácali nějaký jakože vyjádření a nikdo se tím moc nezabejval.
1 reakcí na tento příspěvek Nabiječka na Geloví baterie???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabiječka na Geloví baterie???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabiječka na Geloví baterie???
1 reakcí na tento příspěvek Nabiječka na Geloví baterie???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabiječka na Geloví baterie???
"Inteligence" spočívá v tom, že po nabití proudem max. 650 mA přepne na režim pomalého vybíjení. Max. vybíjecí proud 100 mA, některé mají odběr 60 mA. V tom je podstata. Ten proces se opakuje dokola, ale pokaždé s jinou hodnotou nabíjecího a vybíjecího proudu. Jen napětí je konstantní.
A k tomu plynování. Jakmile napojíš Pb aku na nabíječku začne ihned "plynovat". Čím nižší proud a starší desky, tím slabší reakce a méně plynu H. Čím blíže 100% nabití aku, tím více plynu.
Petrmoto>Hanzy.>
"Inteligence" spočívá v tom, že po nabití proudem max. 650 mA přepne na režim pomalého vybíjení. Max. vybíjecí proud 100 mA, některé mají odběr 60 mA. V tom je podstata. Ten proces se opakuje dokola, ale pokaždé s jinou hodnotou nabíjecího a vybíjecího proudu. Jen napětí je konstantní.
A k tomu plynování. Jakmile napojíš Pb aku na nabíječku začne ihned "plynovat". Čím nižší proud a starší desky, tím slabší reakce a méně plynu H. Čím blíže 100% nabití aku, tím více plynu.
Ono je to všechno malinko jinak, ale na to už nemám náladu popisovat jak.
1 reakcí na tento příspěvek Nabiječka na Geloví baterie???
Tak teda otazka - jak zjistim, ze mam na motorce gelovou baterku? Mam HD sporstera model 2010.
Kdyz je na nabijecce napsany, ze nabiji Pb clanky (a normalni kyselinovy baterky jsem s tim nekolikrat nabijel), jak zjistit, jestli nabije i gelovku?
Je dobrej napad nabijet baterku primo v motorce aniz bych ji vytahnul? Muj puvodni plan byl to pripojit na celou zimu na udrzovaci nabijecku primo v garazi. Nechci baterku vytahovat z motorky na delsi dobu, protoze ma motorka alarm, kterej bych chtel udrzet v provozu.
Co se stane, kdyz pripojim gelovou baterku na nabijecku, ktera je stavena jenom na "obych" Pb clanky? Znicim nabijecku nebo baterku? Muzu neco udelat motorce, pokud se pokusim nabijet baterku aniz bych ji odpojil?
Toz dik moc kazdymu, kdo tak dlouhej prispevek docetl do konce
EDIT: jeste - da se bezudrzbova baterka nabijet normalne v panelakovym byte? Klasickou jsem nabijel radsi na balkone - bo se mi nechtelo dychat kyselinu - ale kdyz je tohle uplne zavreny, tak by z toho zadnej plyn jit nemel ...
Naposledy editováno 02.12.2009 07:51:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabiječka na Geloví baterie???
Petrmoto>" "Inteligence" spočívá v tom, že po nabití proudem max. 650 mA přepne na režim pomalého vybíjení. Max. vybíjecí proud 100 mA, některé mají odběr 60 mA. V tom je podstata. Ten proces se opakuje dokola, ale pokaždé s jinou hodnotou nabíjecího a vybíjecího proudu. Jen napětí je konstantní. "
Tohle se mi zda jako naprosta blbost. Proc u olovenych Pb (kterych koliv} ktery maji zivotnost sotva par set cyklu periodicky nabijet a vybijet? Tady se jedna maximalne o inteligenci vyrobcu nabijecek spolcenych s vyrobci akumulatoru Vzdyt i jenom to ze napeti je konstatni a proud meni hodnotu je blbost a popira Ohmuv zakon.
U starsich Pb se sice pouzival nejakej rezim kdy se nebijelo kladnou hodnotou a pak se velmi kratce pustil vybijeci puls. Ale to bylo radove ve stovkach milisekund a dela se to kvuli udajnym blahodarnym ucinkum na elektrody starych aku.
EDIT: Pokud ji nebudes prebijet tak zadny plyny unikat nebudou. Bezne nabijim v byte. I otevreny, ale chce to vetrat. Jeste se mi to nikdy nestalo, ale vodik a kyslik pohromade nedela dobre
Naposledy editováno 02.12.2009 08:22:06
2 reakcí na tento příspěvek Nabiječka na Geloví baterie???
Máš vůbec ponětí kolik má strtovací akumulátor cyklů ??? Ty mě budeš říkat že mám technické nedostatky??
Tak já to povím, cca 30 !!!! Startovací aku není určen k cyklickému režimu.
Dál s tebou v této věci odmítám vést diskuzi
Co se tyce toho prepnuti do udrzovaciho rezimu, tak mas asi pravdu - Pb jsem s tim zatim nabijel jenom asi dvakrat - ten udrzovaci proud znam jenom z nabijeni NiMH...
Zatim mi z toho celyho vychazi nejlip udrzovaci nabijecka z lidlu - ale nevim, jak se bude tvarit na to, kdyz ji pripojim rovnou do motorky - protoze motorka z toho porad neco bere (alarm)...
Jestli neni uplne nejlepsi se jednou za mesic poradne oblict a projet se
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabiječka na Geloví baterie???
Tak se kluci nehadejte
2 reakcí na tento příspěvek Nabiječka na Geloví baterie???
Na CZ125 jsem to neresil vubec - baterka byla pres zimu hezky v motorce v garazi. Na jare totalne mrtva - ale po cca 100m tlaceni to chytlo a pohoda Letos uz jsem byl (taky jeste s CZ125) linej na sprint, tak jsem ji pred prvnim nakopnutim vytahnul a nabil - a opet nebyl problem. Ale je fakt, ze vic jak 3 roky me baterka nevydrzela - a tohle je fakt extremni zachazeni
Vatak>já jsem baterku nikdy nenabíjel, vždycky na podzim vyndam, zabalim do nějaký igelitky, vezmu do tepla, na jaře vrazim zpátky do motorky a startuju bez problémů. Dělam to takhle už tři roky a v pohodě. Dělam teda něco špatně?
Jio děláš špatně přesně to co si popsal, aku by si měl skladovat při cca 10-15°C při této teplotě mají nejmenší samovybíjení, a něž ji dáš na jaře do motorky, měl bys jí dobít.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 | Pavel500 | 13 | 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Karbce Kawasaki ER 5 | ostrava | 1 | 10.3.2024 v 16:53 ja1 |
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 | kastanbabeťťák | 4 | 8.2.2024 v 12:45 Pedl |
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 | XkovixCZ | 3 | 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_ |