globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bubnové brzdy
22.11.2009 v 13:25
Zdravím všechny!!!
Po včerejší havárce (psík pod predním kolem) jsem došel k závěru, že brzdy na mé 477 nebrzdí tak moc, jak je v dnešním provozu potřeba (toho psa bych teda sundal i kdybych měl sebelepší brzdy). Ptám se vás tedy, zda existuje nějáký způsob jak zlepšit brzdný účinek bubnových brzd??? Napadlo mě do vnitřku bubnu nechat vytočit ocelové vnitřky a dát i na pakny ocelové obložení. Nebo je to hloupost a ocel po oceli by se klouzala tak, že by to nebrzdilo už vůbec???
Předchozí
1 2
Následující

Bubnové brzdy

22.11.2009 v 13:39 | Nahoru | #1
material brzdoveho oblozeni je smes materialu s co nejvyssim trenim vicu kovu. muzes zkusit sehnat nejake "racing", co brzdi vice ale zase mnohem rychleji ubyva. Akorat nevim, jestli se to na CZtu da sehnat. Zkus treba renovak.cz .

Bubnové brzdy

22.11.2009 v 13:43 | Nahoru | #2
To s tou ocelí to je samozřejmně blbost,to pust z hlavy.na 477 pokud máš jednoklíčovou brzdu tak nahrad dvouklíčovou.musíš jí mít dobře seštelovanou pak brzdí velice slušně,a je to i dostupné.kdyby ti to bylo málo a seš trochu kutil dej dvouklíč i na zadek.je ale potřeba pár ůprav,jaké to jsou už si přesně nepamatuju auž je to dávno co sem to dělal.ale na to přijdeš při montáži.Možná by se dalo sehnat obložení paken z jiného materiálu který bude mít lepší vlastnosti.no a pak už jenom kotouč.ještě co malinko pomáhá bubny často čistit od prachu s paken.taky můžeš vybrousit lehké zářezi do obložení napříč paknamy.

1 reakcí na tento příspěvek Bubnové brzdy

22.11.2009 v 13:45 | Nahoru | #3
Jak dopad pes?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bubnové brzdy

22.11.2009 v 13:57 | Nahoru | #4
Mr.FiFI> Psík??? Polámáná páteř, poškozená mícha a asi ochrne na zadní nápravu, pokud tedy bude žít.

(reakce na) Bubnové brzdy

22.11.2009 v 14:00 | Nahoru | #5
Srovnat na soustruhu brzdové bubny od nerovností. Pokud jsou brzdy jednoklíčové, zkrátit obložení na úběžné pakně. Pokud je možnost, nahradit dvouklíčkovkama. Samozřejmě předpokládám, že obložení na paknách má ještě dost materiálu.

(reakce na) Bubnové brzdy

22.11.2009 v 14:04 | Nahoru | #6
ulomenej_karter> ty woe dědo... takova otazka.. nemas nahodou za sebou strojařskou skolu.. a jinak chudak pes ahlavne ze ty jsi celej..
bubny fungujou dobre jen potrebujou seridit aby tu fachalo lanko hladce,dostatecna tlousta oblozeni a tak.a treba jestli nemas rantl a tim padem mensi plochu toho bubnu..hm..

edit: jo pokud budes to chtit srovnat na soustruhu ten buben tak mi to muzes hodit zas.

Naposledy editováno 22.11.2009 14:05:57

Bubnové brzdy

22.11.2009 v 14:05 | Nahoru | #7
Chudak pes .

1 reakcí na tento příspěvek Bubnové brzdy

22.11.2009 v 14:30 | Nahoru | #8
Ano ano, pakny jsem dával nové, neujeli ještě ani 500 km.

Edy> Jo, já vim!!! jenom jsem zavzpomínal na své mládí, když jsem viděl opravu brzd u našeho historického Trabůka a tam to bylo "železo na železo".
Jinak já mám nohu v sádře, něják mi jí přimáčkla motorka a je z toho zlomenej malíček a pomlácenej kotník.
A ve fabrice je soustruhů i lidí dost Ale Ďýky!!!

Mr.Dreamer> Toho psa mi je též líto, ale teď s tim už nic nenadělám. Na vině je majtel, který ho nedokázal ohlídat.

-Jo a ta dvouklíčová brzda je již v jednání.

Naposledy editováno 22.11.2009 14:32:13

1 reakcí na tento příspěvek Bubnové brzdy

22.11.2009 v 14:35 | Nahoru | #9
pokud mají pakny málo najeto, je možné že si ještě nesedly - přesto dopručuji dvouklíčovku - po dobrém seřízení a zaběhnutí brzdí dost dobře, měl jsem jí, šlo to s trochou šikovnosti i na předek postavit... než jsem pak nahodil nový vidle a při té příležitosti kotouč plovoucí....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bubnové brzdy

22.11.2009 v 14:41 | Nahoru | #10
pech.> Sehnat předky s kotoučovou brzdou (nejspíš jawa 350) mě též napadlo. Ovšem nevím jestli bych to teď finančně zvládl a zda-li by nebyl problém na technické kontrole (není druh brzd zapsaný ve velkém TP???).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bubnové brzdy

22.11.2009 v 14:50 | Nahoru | #11

ulomenej_karter>pech.> Sehnat předky s kotoučovou brzdou (nejspíš jawa 350) mě též napadlo. Ovšem nevím jestli bych to teď finančně zvládl a zda-li by nebyl problém na technické kontrole (není druh brzd zapsaný ve velkém TP???).



Kotoučovka a vidle z Jawy 350 tam jdou, ale musíš sehnat brejle z posledních 487, co měli tyhle vidle. A to je ten oříšek, protože jich nebylo moc a každý je chce. Povolení by mělo jít dostat, protože ty rámy jsou téměř stejný, nicméně pán ve strakonicích je čůrák a narozdíl do pana Němce z Jawy skoro nic nepovoluje.

1 reakcí na tento příspěvek Bubnové brzdy

22.11.2009 v 15:14 | Nahoru | #12
Ze by inspirace z vlakovych brzd

Naposledy editováno 22.11.2009 15:17:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bubnové brzdy

22.11.2009 v 15:15 | Nahoru | #13
Deadman> A v čem jsou jiné??? Není rozdíl v tom, že šroub kterým se dotahuje "objímka" tlumičů neprochází skrz, nýbrž je zašroubován přímo do desky brejlí??? Pokud by tomu tak bylo, je možné, že tyto brejle mám a používám. Jsou vidět na druhé fotografii k 175/477 v mém profilu...

Naposledy editováno 22.11.2009 15:17:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bubnové brzdy

22.11.2009 v 15:16 | Nahoru | #14
dedek new> I to je možné

(reakce na) Bubnové brzdy

22.11.2009 v 15:53 | Nahoru | #15
ulomenej_karter> Nevím, mám to od lidí co se o montáž kotoučovky na čízu už pokoušeli. Zeptej se na Jawamánii

(reakce na) Bubnové brzdy

22.11.2009 v 16:27 | Nahoru | #16
ulomenej_karter> i též s technickou ti pomuzu

1 reakcí na tento příspěvek Bubnové brzdy

22.11.2009 v 16:59 | Nahoru | #17
no to mě pos.. . Ty snad fungujes jak magnet na ty zvířata ne? jednou potkas bažanta ted zase psa. omg

(reakce na) Bubnové brzdy

22.11.2009 v 17:33 | Nahoru | #18
the_duck> no jo furt Ale má to vzestupnou tendenci. bažant -> pes -> ??? A příště to bude kůň???

Bubnové brzdy

22.11.2009 v 18:38 | Nahoru | #19
ulomenej: potřebuješ v podstatě celej předek, ale ne z jawy 350 ale z čz487 novějších, novější typ vidlí se dělal i pro dvouklíč buben, ty měly stejné brejle a tyče, ale jiné kluzáky (uchycení pro buben) vidle z jawy použít lze, ale jsou tvrdší pružiny...

je tam jiný náboj kola, dráty (ráfek nutno přeplést do nich, nebo sehnat celé kolo) jsou jiné páčky, kvůli brzdové pumpě, jiné přepínače, kvůli páčkám, trochu jiná řídítka, aby se to tam vešlo... je jiná oska kola, jiný blatník, starý tam nejde (uchycení), jiné držáky světel, budiků a všeho na předku.

berjle mají, proti původním 477 jinou rozteč a vejšky, jiné uchycení vidlí...

záleží v jakých cenách to všechno seženeš, já kupval fungl nové díly. vidle 2500/ks*2, brejle 500, kotouč 1500, brzdič 1500, pumpa 800, páčka 200, přepinače starší 200, drřáky světel a budiků jsem si vyrobil podle svého gusta, oska 150, náboj kola 1100, dráty a niple 450, ložiska kola 200, rozpěrky jsem vysoustružil. nová ložiska krku 300, matka krku, ta velká chromovaná kontrovací, i ta vnitřní štelovací jsou použít původní, pokud jsou OK.
blatník jsem udělal laminátový, podle svého...

možná jsem na nějaké drobnosti pozapoměl, už je to několik let, co jsem to přestavoval...

můžu dodat fotky přestavěné 477... i detailní, stále jí mám, a i dneska jsem ji provětral.

1 reakcí na tento příspěvek Bubnové brzdy

22.11.2009 v 18:42 | Nahoru | #20
jo na technickej to tady nikdy neřešili, byť ta zdejší paltí za poměrně přísnou...

ještě při změně tech vidlí, bude mít motorka předek vejš než měla... tudíž ti nebude stačit stojánek, budeš ho muset upravit.... já jsem svařil celý nový delší.

pak doporučuji ještě vyměnit zadní tlumiče za noveý typ se seřizováním, jsou lepší a motorka pak nemá předek do kopce a jízdní vlastnoti to dále zlepšuje...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bubnové brzdy

22.11.2009 v 20:32 | Nahoru | #21
pech.> Na tej mej zetce by měly být přední i zadní tluniče z třindy, ale nevím z jakého typu. Když jsem to študoval podle 175/477 kterou má kamarád v origo stavu, tak moje přední tlumiče jsou o něco delší (je to znát i na nedostatečně dlouhém stojanu) a zároveň mají větší průměr. Zadní jsou též o něco delší.
Ale pokud píšeš že pro uchycení kola s kotoučovou brzdou je potřeba jiné rozteče, tedy sehnat de fakto celej novej předek, tak se na to vyprdnu a zkusím nejdříve úpravu podle 1100Virago a pak to zkusim něják pořešit s tou dvouklíčovou brzdou. Neni někde nějáké foto jak vypadá??? Abych věděl jak moc a jak málo bych musel upravovat a co bych musel sehnat nové... Ještě se zaptám, jak moc se má zkrátit obložení na té úběžné straně??? A ještě pro kontrolu jestli jsem to dobře pochopil, je to ta pakna, na kterou buben při otáčení kola vpřed, "nabíhá" od otočného čepu na kterém drží pakna. A má se to zkrátit u té opěrné plochy klíčku. Je to mu tak, nebo mám mezery ve vzdělání a nedostatečné chápání???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bubnové brzdy

22.11.2009 v 20:47 | Nahoru | #22
ulomenej_karter: Návod na úpravu jednoklíčové brzdy máš tady
Jak donutit panelku (kejvačku) brzdit
Popis a seřízení dvouklíčovky je třeba v Dočkalovi
Seřizování a opravy motocyklů Jawa
Ale jestli máš obložení nové, zkus ho nejříve na ty bubny trochu zajet. Brzdy utáhni tak, aby trochu přibržďovaly a jezdi, ať si to sedne.

(reakce na) Bubnové brzdy

22.11.2009 v 22:19 | Nahoru | #23
1100Virago> Tak jsem to pochopil dobře Děkuji!!!
Jinak pakny jsem nechával sednout, protože byly tak velké, že jsem je do bubnu musel nabouchat kladivem i přez usilovné broušení.

Bubnové brzdy

22.11.2009 v 22:32 | Nahoru | #24
ulomenej karter - při těhle postupech se dobrého brždění nedočkáš, pokud jsou pakny moc velké, tak se dotýkají jen velmi malou plochou..

pokud jsou velké, osousotuží se na správný průměr v přípravku.. nebo na brzdovém štítu upnutém za hrot a zaaretovaném......

pak to teprve bude brzdit.

Bubnové brzdy

22.11.2009 v 22:35 | Nahoru | #25
ulomenej: jinak tlumiče pro dvouklíč ti stačí standartní, ale je dobré zvětšit opěrnou plochu pro záchyt reakce brzdy... dvouklíč když je v richtiku brzdí fakt dobře a záchyt je potom poddimenzovaný, hrozí protočení štítu brzdy...

vidle nového typu nelze namontovat do tvých brýlí

vidle origo 477 se jeví jako silnější kvůli těm nohavicím.... které on tam patrně nemá..

zadní namontovat lze téměř jakékoli, délky jsou ale různé

Bubnové brzdy

23.11.2009 v 08:46 | Nahoru | #26
OK... čert vem jaké mám tlumiče, kotoučovku stejnak dávat nebudu. Udělám, jak jsem již psal, úpravu a seštelování stávajícího systému a zkusim sehnat dvouklíč. Všem velice děkuji za rady a náměty!!!

Bubnové brzdy

24.11.2009 v 21:23 | Nahoru | #27
tak u toho bych bejt nechtěl až budeš zkoušet tření kovu na kov
jestli má někde po ruce Ferodo, tak si zkus nechat nalepit obložení u nich. Který docela fungovalo byl Beral, jestli ho maj ještě teď nevim.

Naposledy editováno 24.11.2009 21:27:20

Bubnové brzdy

26.11.2009 v 16:57 | Nahoru | #28
ahoj nemáte nahodou nějaky navod jak si sam doma mužu spravit osmicu na ráfku kola od 35O? diky

1 reakcí na tento příspěvek Bubnové brzdy

28.11.2009 v 08:20 | Nahoru | #29
rozplést zkontrolovat ráfek, vyplést a vycentrovat... máš zábavu na odpoledne, když budeš zručnej...

(reakce na) Bubnové brzdy

28.11.2009 v 11:43 | Nahoru | #30
pech.> no vyskytl se mi problem sundal sem plášt duši a na ráfku je plno rezi da se toho nejak zbavit? diky
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 kpant 2 10.3.2024 v 19:20 kokoška.
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 2.2.2024 v 12:53 Kubeja
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 kpant 1 30.1.2024 v 19:53 Drak1
Tryskání balotinou Praha a okolí ČZ 175/477 kpant 6 26.1.2024 v 18:17 assassin
Prachovka kyvné vidlice ČZ 175/477 kpant 9 18.1.2024 v 13:06 milfordoj


TOPlist