Po včerejší havárce (psík pod predním kolem) jsem došel k závěru, že brzdy na mé 477 nebrzdí tak moc, jak je v dnešním provozu potřeba (toho psa bych teda sundal i kdybych měl sebelepší brzdy). Ptám se vás tedy, zda existuje nějáký způsob jak zlepšit brzdný účinek bubnových brzd??? Napadlo mě do vnitřku bubnu nechat vytočit ocelové vnitřky a dát i na pakny ocelové obložení. Nebo je to hloupost a ocel po oceli by se klouzala tak, že by to nebrzdilo už vůbec???
1 reakcí na tento příspěvek Bubnové brzdy
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bubnové brzdy
bubny fungujou dobre jen potrebujou seridit aby tu fachalo lanko hladce,dostatecna tlousta oblozeni a tak.a treba jestli nemas rantl a tim padem mensi plochu toho bubnu..hm..
edit: jo pokud budes to chtit srovnat na soustruhu ten buben tak mi to muzes hodit zas.
Naposledy editováno 22.11.2009 14:05:57
1 reakcí na tento příspěvek Bubnové brzdy
Edy> Jo, já vim!!! jenom jsem zavzpomínal na své mládí, když jsem viděl opravu brzd u našeho historického Trabůka a tam to bylo "železo na železo".
Jinak já mám nohu v sádře, něják mi jí přimáčkla motorka a je z toho zlomenej malíček a pomlácenej kotník.
A ve fabrice je soustruhů i lidí dost Ale Ďýky!!!
Mr.Dreamer> Toho psa mi je též líto, ale teď s tim už nic nenadělám. Na vině je majtel, který ho nedokázal ohlídat.
-Jo a ta dvouklíčová brzda je již v jednání.
Naposledy editováno 22.11.2009 14:32:13
1 reakcí na tento příspěvek Bubnové brzdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bubnové brzdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bubnové brzdy
ulomenej_karter>pech.> Sehnat předky s kotoučovou brzdou (nejspíš jawa 350) mě též napadlo. Ovšem nevím jestli bych to teď finančně zvládl a zda-li by nebyl problém na technické kontrole (není druh brzd zapsaný ve velkém TP???).
Kotoučovka a vidle z Jawy 350 tam jdou, ale musíš sehnat brejle z posledních 487, co měli tyhle vidle. A to je ten oříšek, protože jich nebylo moc a každý je chce. Povolení by mělo jít dostat, protože ty rámy jsou téměř stejný, nicméně pán ve strakonicích je čůrák a narozdíl do pana Němce z Jawy skoro nic nepovoluje.
1 reakcí na tento příspěvek Bubnové brzdy
Naposledy editováno 22.11.2009 15:17:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bubnové brzdy
Naposledy editováno 22.11.2009 15:17:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bubnové brzdy
1 reakcí na tento příspěvek Bubnové brzdy
je tam jiný náboj kola, dráty (ráfek nutno přeplést do nich, nebo sehnat celé kolo) jsou jiné páčky, kvůli brzdové pumpě, jiné přepínače, kvůli páčkám, trochu jiná řídítka, aby se to tam vešlo... je jiná oska kola, jiný blatník, starý tam nejde (uchycení), jiné držáky světel, budiků a všeho na předku.
berjle mají, proti původním 477 jinou rozteč a vejšky, jiné uchycení vidlí...
záleží v jakých cenách to všechno seženeš, já kupval fungl nové díly. vidle 2500/ks*2, brejle 500, kotouč 1500, brzdič 1500, pumpa 800, páčka 200, přepinače starší 200, drřáky světel a budiků jsem si vyrobil podle svého gusta, oska 150, náboj kola 1100, dráty a niple 450, ložiska kola 200, rozpěrky jsem vysoustružil. nová ložiska krku 300, matka krku, ta velká chromovaná kontrovací, i ta vnitřní štelovací jsou použít původní, pokud jsou OK.
blatník jsem udělal laminátový, podle svého...
možná jsem na nějaké drobnosti pozapoměl, už je to několik let, co jsem to přestavoval...
můžu dodat fotky přestavěné 477... i detailní, stále jí mám, a i dneska jsem ji provětral.
1 reakcí na tento příspěvek Bubnové brzdy
ještě při změně tech vidlí, bude mít motorka předek vejš než měla... tudíž ti nebude stačit stojánek, budeš ho muset upravit.... já jsem svařil celý nový delší.
pak doporučuji ještě vyměnit zadní tlumiče za noveý typ se seřizováním, jsou lepší a motorka pak nemá předek do kopce a jízdní vlastnoti to dále zlepšuje...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bubnové brzdy
Ale pokud píšeš že pro uchycení kola s kotoučovou brzdou je potřeba jiné rozteče, tedy sehnat de fakto celej novej předek, tak se na to vyprdnu a zkusím nejdříve úpravu podle 1100Virago a pak to zkusim něják pořešit s tou dvouklíčovou brzdou. Neni někde nějáké foto jak vypadá??? Abych věděl jak moc a jak málo bych musel upravovat a co bych musel sehnat nové... Ještě se zaptám, jak moc se má zkrátit obložení na té úběžné straně??? A ještě pro kontrolu jestli jsem to dobře pochopil, je to ta pakna, na kterou buben při otáčení kola vpřed, "nabíhá" od otočného čepu na kterém drží pakna. A má se to zkrátit u té opěrné plochy klíčku. Je to mu tak, nebo mám mezery ve vzdělání a nedostatečné chápání???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bubnové brzdy
Jak donutit panelku (kejvačku) brzdit
Popis a seřízení dvouklíčovky je třeba v Dočkalovi
Seřizování a opravy motocyklů Jawa
Ale jestli máš obložení nové, zkus ho nejříve na ty bubny trochu zajet. Brzdy utáhni tak, aby trochu přibržďovaly a jezdi, ať si to sedne.
pokud jsou velké, osousotuží se na správný průměr v přípravku.. nebo na brzdovém štítu upnutém za hrot a zaaretovaném......
pak to teprve bude brzdit.
vidle nového typu nelze namontovat do tvých brýlí
vidle origo 477 se jeví jako silnější kvůli těm nohavicím.... které on tam patrně nemá..
zadní namontovat lze téměř jakékoli, délky jsou ale různé
1 reakcí na tento příspěvek Bubnové brzdy
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 | kpant | 2 | 10.3.2024 v 19:20 kokoška. |
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 | Dejvid55 | 3 | 2.2.2024 v 12:53 Kubeja |
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 | kpant | 1 | 30.1.2024 v 19:53 Drak1 |
Tryskání balotinou Praha a okolí ČZ 175/477 | kpant | 6 | 26.1.2024 v 18:17 assassin |
Prachovka kyvné vidlice ČZ 175/477 | kpant | 9 | 18.1.2024 v 13:06 milfordoj |