Tak co?
Zadny olej do auta, ale primo do motorek.
Co jsem byl kousek v Rusku, tak jsem trefil pouze na jeden obchod s motorkama.
PS: Zere mi to uz hodne oleje, ale opravovat to jeste nebudu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ..jde na vychode koupit kvalitni olej?
Roman2bk>
4. na všechno se vykašlat a říct si "vždyť všude jezdí auta, všude tedy lidi kupují do aut olej, tak koupím co bude....".
jestli se nepletu, tak oleje se dělí na 3 základní druhy (syntetika, polosyntetika a nesyntetický, ne?) a pak podle SAE třídy (např. 10W40, apod.).
Některý lze dolít jiným a některý ne, ne?
Takže si zjisti co se v těch krajích dá vždy koupit, zjisti jestli na to tvoje motorka pojede.... (to nevím jak), popř. udělej pokus na vlastní kůži, dej do motorky stejný olej, pojezdi nějakých 1-3 tisíce km po okolí a uvidíš jestli to snese nebo ne. Vždy je lepší když ti motorka kiksne někde tady po střední Evropě než v MNG.
Tedy vůbec nevím, jestli ti v bodě 4 radím dobře....
PS: já jsem tak rád, že můj motor potřebuje jen 2,5 litrů oleje co 12 tisíc km a že během těch 12 tisíc se v něm toho oleje ztratí jen pár milimetru na rysce, tj. nezanedbatelné množství a nemusím nic dolévat!
Kdyz tam naleje olej co patri do auta oddela spojku, on potrebuje olej kterej je urcenej pro mokrou spojku (v autech je sucha).
1 l/1000 km mas 180 Kc/ 1000 Km, jestli planuje najet 10 000 km, mas to skoro 2000 jen za olej, to uz by se snad i vyplatilo dat opravit?
Takže samozřejmě
a) buď nechat opravit
b) nebo si pořídit jinou motorku.
protože takto dlouhý výlet bude stát několik desítek tisíc a protože v té oblasti asi není adekvátní servis a navíc porucha na motoru může znamenat za určitých okolností i smrt (pokud by se motor pokazil někde v pustině kde se do měsíce neobjeví ani noha...), tak bych s opravou nebo výměnou pro klid duše vůbec neváhal.
Za takových okolností by i dvoutaktní Jawa by byla jistější, ne?