globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?
 
7.11.2009 v 17:17
Zdravím všechnny

Jako začátečník bych potřeboval poradit s výběrem motorky. Určitě by se mělo jednat o sportovně vypadající motorku s kapotou, ale nechci si hned sednout na nějakého vyloženého supersporta. Původně jsem založil toto vlákno a z toho co mi bylo doporučeno mě nejvíc zaujaly následující typy: GSX750F, ZRR600,RF600 a YZF 600R Thundercat. Chtěl bych se proto podrobněji zeptat co si myslíte o těchto motorkách.

Mimochoden mám 195cm a 100kg takže CBR125 a Kawasaki 250R pro mě asi není řešení, ta druhá je navíc jak jsem se díval mimo moje finanční možnosti. Do motorky můžu investovat max tak 60tis. plus dalších 20-25tis. do adekvátního oblečení. Podrobnější informace o mě jsou uvedeny v úvodu výše zmíněného vlákna.

Zkrátka hledám alternativu k supersportům. Jde mi o sportovní vzhled ne o výkony na druhou stranu jsem si vědom, že při mé velikosti to patrně stejně bude relativně silná motorka. Vím že možná by bylo dobré pořídit spíš nejakého naháče ale tyhle typy mi opravdu moc neříkají (ale v žádném případě je úplně nevylučuju).

Mockrát děkuji za vaše názory na uvedené strojů a budu rád i za každý další tip na vhodnou motorku!

Naposledy editováno 07.11.2009 17:57:39
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 17:21 | Nahoru | #1
Proc nepokracujes v puvodnim vlaknu?

(reakce na) GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 17:30 | Nahoru | #2
ViperCZ> Z toho co mi bylo doporučeno jsem si udělal tak nějak už trochu předběžný výběr cop by se mi líbilo a chtěl bych se podrobněji zeptat na tyhle konkrétní motorky které mě z nabízených možností zaujali. To první vlákno bylo dost obecný, tady bych se už chtěl podívat na konkrétní typy... Přislo mi že takle to bude přehlednější a spíš se se dostanou lidi co stěma motorkama mají třeba osobní zkušenosti

samozřejmě ale stále sleduji i diskusi na původním vláknu takže není problém pokračovat tam

2 reakcí na tento příspěvek GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 19:14 | Nahoru | #3
Zdar,přecházel sem z jawy 350 na RF 600 a byla taková pohodová,nezáludná motorka,jenom mi za pár dní začal chybět zátah od spodu,za rok šla z domu.Srovnat ji můžu jen s thundercat,který měl o dost lepší spodek a brzdy.Velikostně jsou na tom podobně,ZZR taky,pohodlně sem se na ně vlezl,mám 185cm a 90kg.Jinak na R6 sem si připadal jak na koloběžce,to už je moc malé.

(reakce na) GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 19:41 | Nahoru | #4
sikos> dik za info. jsem rád že jsem natrefil na někoho kdo s tím má osobní zkušenost Ja za sebou bohužel nemám tu jawu takže bych se tě ještě možná zeptal, jestli si myslíš že se to dá zvládnout i jako začátečník. přece jen hlavně ten thundercat už ma nějakou sílu...

Naposledy editováno 07.11.2009 19:41:55

(reakce na) GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 19:43 | Nahoru | #5
sikos> a možná jěště jestli si myslíš že se to dá sehnat za těch max 60tis v solidním stavu a jak jsou ty motorky na tom se spolehlivotí. Dík moc!

2 reakcí na tento příspěvek GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 19:51 | Nahoru | #6
Z těch čtyř uvedených CBR 600 nebo VFR 750, za 60tis už jde koupit i VFR 800

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 19:58 | Nahoru | #7
C.J.> Tak ty taky nevypadají vůbec zle! koukám že na tom sám jezdíš... Můžeš mi o tom povědět něco víc. Hlavně mi jde o to jestli na tom můžu jezdit i jako začátečník a jaký je rozdíl mezi VFR a tím co jsem uváděl v úvodu. Jinak dik za tip

Naposledy editováno 07.11.2009 19:59:13

1 reakcí na tento příspěvek GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 20:51 | Nahoru | #8
je to hlavně o tom co máš v hlavě,všechno se dá ukočírovat,v nízkých otáčkách ti to ruce neutrhne,ale přece jenom mají ty mašiny kolem 200kg.Tak aspoň a v autoškole ti půjčily nějaké pětikilo,ne?Za těch 60 se dá koupit každá ve slušném stavu,záleží hlavně na předchozím majiteli jestli se o ni staral nebo to bylo hovado,kterě sralo na údržbu a vrtěl to za studena do plna-za to bych lámal pařáty,když to vidim.

(reakce na) GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 20:57 | Nahoru | #9

C.J.>Z těch čtyř uvedených CBR 600 nebo VFR 750, za 60tis už jde koupit i VFR 800



presne tak, z techhle ctyr vfr. klidne karburatorovou 750.

(reakce na) GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 21:17 | Nahoru | #10
sikos> to jsem rad že se to dá za ty prachy sehnat. samozřejmě až budu kupovat tak s sebou vezmu někoho kdo tomu pořádně rozumí. Ptal jsem se hlavně protože vim jak to občas(možná spíš většinou) vypadá s ojetýma autama... Jinak myslím že v mým věku a s tím že v autě sedím denně od 18 snad mám dost rozumu na to abych byl opatrnej...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 21:18 | Nahoru | #11

Kamikaze_Z>C.J.> Tak ty taky nevypadají vůbec zle! koukám že na tom sám jezdíš... Můžeš mi o tom povědět něco víc. Hlavně mi jde o to jestli na tom můžu jezdit i jako začátečník a jaký je rozdíl mezi VFR a tím co jsem uváděl v úvodu. Jinak dik za tip



Je tady toho o tom spousta, stačí trochu hledat

Hlavní rozdíl je v tom, že VFR je fakt spolehlivá motorka (a regulátor odchází na všem, ne jen na hondách ), díky véčkovému motoru má skutečně svůj charakter, který 90% japonců postrádá. VFR jede krásně odspod, lze akcelerocat od 2500ot/min bez cukání a díky tomu, že to je čtyřválec, tak jede pěkně i nahoře.. Navíc má rozvod řešený bezúdržbovými ozubeným ikoly, takže žáden šustící rozvodový řetěz, žádne problémy s praskajícím urozvoďáky.Ventiyl se seřizují co 36tis km. Motory vydrží i 200tis km bez GO. Motorka váží 240kg, což není málo, ale na druhou stranu to nijak neomezuje, poznáš jen při manipulaci na místě. Kapota je velká a bytelná, plexi parádně plní svou funkci a nijak na jezdce nefouká ani nestříká voda.

Jediné co můžu poradit je, ať se na nějaké projedeš a pochopíš ten ZÁSADNÍ rozdíl mezi VFR a všemi jinými řadovými čtyřválci..

snad jen dodám zvuk VFR

(reakce na) GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 21:26 | Nahoru | #12
C.J.> Tak to je super! Fakt moc dik za informace... Dokonce jsi mi hned zodpověděl i další otázku co jsem na tebe měl nachystanou - ten motor do V Vzhledem k tomu že mam skoro 2m a 100kg by ta vaha snad nemusel byt až takovej problém a jinak to navíc vypadá na spolehlivou motorku což je s mým napnutým rozpočtem taky docela důležitý.

Opravdu MOC DEKUJU!!!

a ten zvuk fakt stoji za to

1 reakcí na tento příspěvek GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 22:10 | Nahoru | #13
jo neodpověděl jsem na otázku, jestli na tom můžeš jezdit i jako začátečník.. Odpověď je, jasně že jo Naprosto bez problémů, znám více lidí, co na ní přešli po MZ 250 nebo Jawě 350 a nikdo s tím problém neměl a ani to zatím nepoložili

no tak ještě snad přihodím pár starších témat
Téma: Počet najetých km u VFR 750 F?

Téma: Kolik Km vydrží motor VFR750 R

Téma: VFR 750 nebo 800 ?

Téma: Zkušenosti a názory na Honďu VFR 750 F / RC36-RC46

Téma: Vfr 750 rc36 dilema - mam to koupit?

Téma: VFR 750 vs. CBR 600F

Téma: Spotreba u VFR 750

a kdyby jsi přehlédl, tak v Téma: Honda VFR 750 je

Sonny>
Teď už jen měnit oleje a filtry a svíčky a po 300 tis na generálku motoru :lol:

Kdysi jsem psal pro CMN test VFR...
Second hand: Honda VFR 750 F RC 36
Mt Everest spolehlivosti

Honda VFR 750 F. Pro někoho je modlou, symbolem nadřazenosti či synonymem dokonalosti. Pro jiné jen navoněnou reklamou, přehnanou posedlostí a zatracovaným pojmem. Ať je to tak čí onak, VFR-ko se s odstupem času stalo jedním z nejvyhledávanějších motocyklů a to nejen v naší malé republice „pod Řípem“.

Ono vlastně není divu. Japončík byl totiž po roce 1983 postaven před obrovský a do jisté míry i nesplnitelný úkol, ve kterém měl Hondě vrátit pověst světové motocyklové velmoci. Ta byla do jisté míry ohrožena modelem VF 750F, která sice na veřejnost zapůsobila jako kdysi velký třesk na naši sluneční soustavu, leč nezanedbatelné problémy s motorem, konkrétně s mazáním, ji stejnou silou zase uzemnilo.
A tak na první výstavě v roce 1986 po sejmutí zakrývajících pláten zašuměla překvapením a náhlým šokem nejen veřejnost, ale i konkurence. Honda VFR 750F typového označení RC 24 splnila do posledního puntíku svůj úkol a přesně podle plánu napravila a časem si ještě daleko přilepšila na reputaci. Ironií ovšem je, že motor zůstal skoro nezměněn, jen mazací okruh se funkčně přiblížil k dokonalosti. Musím ale spěšně dodat, že zbytku pohonné jednotky už nebylo jednoduše co vytknout.
Kapalinou chlazený čtyřválec běhající do V pod nechopperáckým úhlem 90 stupňů, dirigován 16 ventily a ozubeným kolem místo rozvodového řetízku vám hravě vyrobí 100 koňských sil a to prosím s rovnoměrným nástupem a s neobvykle klidným chodem. A tak se stalo, že po brouzdání po výkonové křivce nepřišla žádná díra s propadem koníků pod akceptovatelnou mez, aby pak po mohutném nasání vzduchu a srovnání se vás motorka znenadání nakopla a stala se téměř neovladatelnou, jako tomu bylo u konkurence. Tahle nová Honda se proto stala skoro přes noc pojmem a obrovitánskou bodlinou v oku konkurentů, kterým se ji stejně nikdy nepodařilo sesadit z pomyslného trůnu spolehlivosti.
Rám byl vyroben z hliníku ze slabě dimenzovaných čtyřhranných profilových trubek a pojmy jako lehkost a pevnost mu v žádném případě nebyly cizí. V roce 1988 se událo několik významných změn. Jednou z nejdůležitějších se pochlubila zesílená přední vidlice a změna velikostí kol ze 16“ vpředu a 18“ vzadu na moderní 17 palcová. Modernizaci se nevyhnul ani motor s kapotáží, neboť pokrok se nezastavuje před ničím. Zbytek pak zůstal prakticky beze změn a na další dva roky se výrobní pás nezastavil.

Pak přišel rok 1990 a s ním i výsledek na jasné požadavky moderní a pokrokové doby, Honda VFR 750 F typ RC 36. Tento model způsobil opravdový boom a katapultoval se tím na několik let do předních pozic v prodejnosti. Tvůrci tohoto modelu byli postaveni před kolosální problém a to, jak z nejlepší motorky ve své kategorii udělat ještě lepší. Naštěstí technika, pokrok a konkurence nikdy nespí a tak se jim podařilo vyrobit něco opravdu geniálního.
Nejvýznamnější změnou se stala asi výměna rámu, který velmi zmohutněl a nafoukl se ze čtyř do pětihranného profilu o průřezu 80x30. Následkem toho si vychutnáte každou zatáčku i jízdu na maximálku, protože tento rám vás prostě podrží a žádnou levárnou nepřekvapí.
Jeho součástí se stal i motor a ten si při rozkuchání také trošku přišel na své. Jeho chování, průběh točivého momentu i oddanost vás poslouchat je jednoduše kouzelná. Motor si na volnoběh sladce brumlá a po zařazení se ochotně rozjíždí i bez přidání plynu. Zvouček je impozantní a spolu s pohybem pravého zápěstí krmí vaše ouška jedním velkolepým koncertem o čtyřech muzikantech s šestnácti nástroji. Převodové stupně je radost střídat a máte jich k dispozici hned šest. Motor vás svou silou a rovnoměrným nástupem ohromí a pokud vy ho podpoříte správně volenými rychlostmi, pochopíte kouzlo véčkové symfonie.
Jak už bylo v posledních letech ve vývoji VFR zvykem, tak ani tomuto modelu se nevyhla výměna přední teleskopické vidlice a ani tentokráte se volba neukázala jako nejlepší. Motorka se sice stala mnohem lépe ovladatelnější, ale její velmi měkce nastavené přední vidlice se i při pozvolném brždění nadměrně potápěly a vyvolávaly nepříjemné pocity. Následkem toho pak začalo mnoho majitelů laborovat s hustějším olejem a změnou nastavení.
Ani zadní tlumič se nevyhne kritice, neboť jeho pružina se až nezvykle rychle unaví a nepříjemným houpáním se každou chvíli dožaduje přitažení. Nastavení útlumu je zde bezproblémové, k dispozici je podle stylu jízdy a charakteru cesty několik volitelných stupňů.
Zadní kolo je vyrobena z magnesia a stalo se dominantou celého stroje, protože zadní kyvná vidlice ho chňapla jen z jedné strany. Zajímavostí ovšem je, že se to nestalo na úkor kvality jízdy. VFR drží za každé situace perfektně stopu a vyvolává tak nadpřirozené sportovní dojmy. Můžete na něm lítat po letišti, kroužit na okruhu či bloudit po okreskách a to vše vždy za maximálního komfortu a jistoty v ovládání.
Výfuk je zde tvořen systémem 4-1 , kde je umístěn flexibilní kloub pro snadnější výměnu pneumatiky. Koroze je bohužel všudypřítomná, takže štětec s barvou si přijde na své a vývody ze zadních dvou válců vás asi pořádně potrápí, neboť dostat se tam je skoro nemožné.
Další naprostou bombou se stala kapotáž, která byla nejenom kompaktní, ale i nezvykle funkční. Blinkry odnikud nečouhaly a ani nedržely na těch nevzhledných tykadlech, čímž se za jízdy netřepotaly a ani vás pak beze slov neopouštěly. Místo toho zdomácněly přímo v kapotáži a to jak vpředu, tak i vzadu. Staly se její součástí, což mělo za následek nejen optické zkrásnění, ale i menší odpor vzduchu. Kapotáž vás od 70 kilometrů v hodině bezpečně ukryje před nepřízní počasí a to nejen hlavu a tělo, ale i ruce a kolena.
Přední světlomet by přece jen mohl na tlumené světla vykazovat trochu větší účinnost, ale na předpisové ježdění to jakžtakž stačí.
Veškeré přístroje na palubní desce přesně plní svůj účel a i v noci jsou bezvadně čitelné. Zrcátka naprosto věrně zobrazují vaši minulost a to bez chvění a požadavků na neustálé seřizování.
Spojka si vychvaluje kapalinové ovládání s krásně měkkým a klidným chodem a jezdci zase estetiku a provedení slitinových kapalinových nádobek, neboť na ohavné umělohmotné „škopky“ se prostě koukat nedá.
Honda VFR se stala svou životností a bezporuchovostí velmi cenným nástrojem v rukou cestovatelů, kteří ji ovšem asi nikdy neodpustí velmi malý objem nádrže a tím i obrovsky omezený dojezd.

Tahle motorka byla opravdu dělána pro lidi a tak je vše umístěno přesně tam, kde to podvědomě očekáváme. Za její kapoty se schová malý i velký, řídit jí může muž i žena a všichni si můžete být téměř jisti, že vás ve štychu nenechá. Tuhle motorku nezajímá kdo jste, jakou máte práci a dokonce ani kolik měříte, jí zajímá jen kdy a kam vyrazíte.

Servisní údaje RC 36:
Jak už jste mohli vytušit z předešlých řádků, tak u téhle motorky se domácí kutil moc nevyblbne. V žádném případě se ale nedá mluvit o bezúdržbovém stroji, neboť takový není snad žádný. Výměny oleje a filtru jsou zde stanoveny na každých 12 000 km a pokud z vlastní iniciativy vyhodíte i svíčky a vzduchový filtr, motorka se vám za to odvděčí nižší spotřebou benzínu a klidným svědomím. Výměny rozvodového řetězu zde odpadají, neboť jak již bylo zmíněno dříve, o pohyb vačkové hřídele se zde stará ozubené soukolí. Výrobce doporučuje seřizování ventilů díky miskovým zdvihátkům až po ujetí 36 000 km, ale většina majitelů navštěvuje servisy přecejenom dříve, asi tak po 25 000 km. Brzdová a zde i spojková kapalina a by se měla bez rozmyslu nahradit novou po dvou letech či po ujetí 15 000 km a to pokud možno za značkovou. To samé platí i o chladící kapalině. Samozřejmostí je průběžné kontrolování množství oleje, kapalin a tlaku v pneumatikách atd. Ale to přece už všichni znáte...

GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 22:14 | Nahoru | #14
a ještě jedno onboard video z RC36II pro rejpaly, kteří poukazují na váhu a "neohrabanost" VFR

(reakce na) GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 22:17 | Nahoru | #15
C.J.> Tak to je bomba určitě se tim poradně prohrabu. Hrabal jsem se tu na tom foru cely tyden ale spis takovy obecnější témata jako výběr motorky na začátek, něco o vhodným oblečení atd... Tohle si určitě pořádně projdu a fakt MOC DIK!!!

Máš to u mě chlape!

Naposledy editováno 07.11.2009 22:20:32

1 reakcí na tento příspěvek GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 22:18 | Nahoru | #16
a nebo RC36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 22:21 | Nahoru | #17
C.J.> jo jo je vidět že se v tom vyznáš... supr videa

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 22:24 | Nahoru | #18
Kamikaze_Z> Pak si dáme sraz ve Šterneberku na ecce homo (ať už si vybereš cokoliv)

GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 22:26 | Nahoru | #19
V Ol byla na jaře na prodej nádherná VFR 750 rv-97 v reflexních repsol barvách, málem jsem si ji koupil jako druhý stroj, bohužel zasáhla vyšší moc

1 reakcí na tento příspěvek GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 22:31 | Nahoru | #20
a ještě přihodím jedno video z normálního provozu

(reakce na) GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 22:34 | Nahoru | #21
C.J.> To bysme mohli akorat nevim jestli nebudu tou dobou už bydlet v praze Ale to by taky nemusel byt až takovej problém, od čeho jsou auta a motorky že Jen nevim jak rychle budu tu mašinu mit. Kromě toho že jsem ve fázi hledání vhodného stroje jsem zatím taky hluboko ve fázi shánění peněz Ale to taky neva - auto mam...

1 reakcí na tento příspěvek GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 22:36 | Nahoru | #22
VFR (i další mota) strašně spadly z ceny, dnes jde koupit skutečně zachovalá VFR rv. 90-93 za 30tis Kč

(reakce na) GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 22:36 | Nahoru | #23
C.J.> Každopádně mi dej včas vědět až to bude a nějak to pořešíme

GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 22:37 | Nahoru | #24

GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 22:37 | Nahoru | #25
já jsem na ecce za hodinu, jezdíme tam často..

(reakce na) GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 22:39 | Nahoru | #26
C.J.> Vypada luxusně ale nevim jestli nemam radši počkat přes zimu našetřit a kouúpi přece jen trocha novější... ted na tom stejně ještě jezdit nemužu - musím udělat napřed papíry a počasí už je taky pomalu na snězný skutr

1 reakcí na tento příspěvek GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 22:40 | Nahoru | #27
jak na sněžný skutr?
zrovna minulou středu jsme byli na Ecce homo
Téma: Vyjížďka tuto sobotu ?

(reakce na) GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 22:50 | Nahoru | #28
C.J.> Sory chlape ale musim koncit Miužem to dořešit třeba zíra. Zatim se měj a dik za všechny informace

1 reakcí na tento příspěvek GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

7.11.2009 v 22:59 | Nahoru | #29
O jednom pěkným GSX-F bych věděl..

..jestli máš dotazy, ptej se, za sebe můžu doporučit - vidím, že jsi podobná výškově-váhová kategorie (já 198 cm & 110 kg) a naprosto bez problémů, na eFko se dá hezky poskládat a zvládne jak hodně sportovní jízdu tak polykání kilometrů..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSX 750F x ZZR 600 x RF600 x YZF 600R?

8.11.2009 v 09:43 | Nahoru | #30
Rod> Zdarec! Dík moc za tip! nevypadá to vůbec spatně ale bohužel jsem zatím ve fázi kdy na to ještě nemám ani prachy ani papíry Ale jinak je super že jsem tu natrefil na někoho s podobnými rozměry Sice si to nemužu zatím koupit ale určitě bych se tě na to rád blíž zeptal. Shodou okolností je GSX 750F jedna z mála motorek na které jsem kdy seděl a musím říct že velikostně určite jedna z nej a přislo mi to i dost pohodlný. Dost by mě zajímalo hlavně co si myslíš o vhodnosti téhle mašiny pro začátečníka - přece jen to není žádný prdítko. Ale samozřejmě budu rád když mi o tom povíš co nejvíc... Dik moc!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist