bmw_r1300gs_cartec





Téma: Zpátky do minulosti!!!
7.11.2009 v 11:32
Ahoj všem příznivcům dvou kol.Když jsem se v létě zastavil u našich doma,tak jsem přišel ve chvilce kdy se uklízelo.Chtěl jsem se otočit a jít pryč,protože to smrdělo prací,ale na štěstí jsem zůstal a do rukou se mi dostalo,díky tomu, velké bohatství v podobě starých negativů(cca100),které nafotil můj táta na některých podnicích tady u nás v Čechách v letech x až y.Chtěl jsem se s Vámi všemi o to podělit a proto jsem založil toto vlákno.Pokusím se vám tady naservírovat všechny zajímavé kousky a z táty vydolovat nějaké ty popisky i s rokem a místem pořízení snímku.Doufám,že se vám to bude líbit a někomu zaplesá srdce.Zpátky do minulosti na RAJČETI!!!!!


Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

27.4.2013 v 11:58 | Nahoru | #12331

rejmondo píše: chlapci, nejste tak trochu na jiným pískovišti?

I2T se to stává poměrně často.

Zpátky do minulosti!!!

27.4.2013 v 12:20 | Nahoru | #12332
-Kopčany určitě. 21 ml. Havrda 3 Ota Krmíček

Zpátky do minulosti!!!

27.4.2013 v 16:53 | Nahoru | #12333
vždyť jsem to říkal, že je to jednoduchý, tak jen doplním rok 1981

2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

27.4.2013 v 16:57 | Nahoru | #12334
a co tohle:




(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

27.4.2013 v 17:40 | Nahoru | #12335
rejmondo> KA-TI a 28 treba Stepanek?

Zpátky do minulosti!!!

27.4.2013 v 18:12 | Nahoru | #12336
Ka-Ti je správně Hrušečtí

Zpátky do minulosti!!!

27.4.2013 v 18:54 | Nahoru | #12337
Já jen že je to taky už MINULOST ,kdy Shell-čerpadla
radikálně zredukovala svoji nabídku ...
A nikdo se nad tím nepozastavuje

Zpátky do minulosti!!!

27.4.2013 v 18:56 | Nahoru | #12338
Ale k tématu :
HY = Hynek, KA = Kamil a TI = Tibor,
coby značka HYKATI někdejších stopětadvacítek,
jestli se nemýlím

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

27.4.2013 v 20:19 | Nahoru | #12339
rejmondo> Není to náhodou Nové Mesto n Váhom

Zpátky do minulosti!!!

27.4.2013 v 20:28 | Nahoru | #12340
já to nevím přesně, ale podle čísel asi 28 Jindřich Štěpánek, 25 Ladislav Polák, 11 Otto Krmíček st., 7 Kamil Hrušecký, vedle něj stojí Tibor Hrušecký. asi rok 1979, kde to nevím, K.H. v tom roce jezdil s číslem 3, i když obhajoval 7. příčku.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

3.5.2013 v 11:51 | Nahoru | #12341

rejmondo píše: chlapci, nejste tak trochu na jiným pískovišti?


...asi jo, sorry

2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

5.5.2013 v 08:44 | Nahoru | #12342
V nejnovějším čísle britského časopisu Classic Racer byla v článku o Charlie Dobsonovi uveřejněna také tato fotografie s následujícím textem: "Charlie Dobson, TZ Yamaha mounted, is second left on the front row, as the grid wait for the flag drop". Dáme dohromady komoplet jména alespoň té první řady? Jednička Peter Baláž, č.83 někdo ze Švýcarska (Kunz?)...




(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

5.5.2013 v 10:01 | Nahoru | #12343

FF píše: V nejnovějším čísle britského časopisu Classic Racer byla v článku o Charlie Dobsonovi uveřejněna také tato fotografie s následujícím textem: "Charlie Dobson, TZ Yamaha mounted, is second left on the front row, as the grid wait for the flag drop". Dáme dohromady komoplet jména alespoň té první řady? Jednička Peter Baláž, č.83 někdo ze Švýcarska (Kunz?)...





Sedemdesiate roky 20. st. 1976? (350 ccm?) 58- Karl Auer? 51- Muelfried Minich, za hlavou 58 Dán Nielsen, za sedačkou 58 B. Staša?

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

6.5.2013 v 06:32 | Nahoru | #12344
FF> 83- Švajčiar Werner Pfirter, po jeho ľavej ruke Charlie Dobson?

Zpátky do minulosti!!!

6.5.2013 v 17:04 | Nahoru | #12345
Treba vidieť

Zpátky do minulosti!!!

6.5.2013 v 20:11 | Nahoru | #12346
no jo 0:41:54 Franta Šťasný
a na konci autentický pulitry na nordschleife (to plechový depo tam furt stojí )

Naposledy editováno 06.05.2013 21:44:57

Zpátky do minulosti!!!

6.5.2013 v 21:04 | Nahoru | #12347
12343 - Cena Slovenska na piestanskom letisku, rok 1976 ?

Zpátky do minulosti!!!

9.5.2013 v 17:49 | Nahoru | #12348
Začátky bývají těžké, vzpomíná Jiří David

Když jsem uviděl tu fotku s Petrem Hlavatkem na Jawě 350 ccm Bol ď Or ,rozhodl jsem se napsat tuto vzpomínku, jak jsme vlastně začínali.

Píše se květen roku1970. V Ořechově u Brna se konají první silniční závody motocyklů toho roku. Svou první závodní sezónu tu zahajují Petr Hlavatka, můj spolužák a úspěšný hokejista Jiří Elsner . Ti jedou třipade. Já a Mirek Vašíček máme svůj debut ve dvěstěpadesátkách.
Fotografie zaznamenává první metry Petecovy motocyklové kariéry. Vyjíždí do prvního kola prvního tréninku svého prvního závodu.







Podívejte se na tu radost v obličeji Peteca že jede na závodní motorce, zato Bol ď Orka je smutná, už tuší co ji za okamžik čeká.
To foto je koneckonců rarita, on Petec ten den dalším fotografům moc šancí nedal. Za třičtvrtě kola, to znamená asi za dva kilometry v zatáčce "U rybníka" dal slušnou ránu do kamenné zídky. Místní sedlák zapůjčil dvoukolou káru na trávu ,diváci pomohli sesbírat a naložit bývalou závodní motorku a Petec s kolenem jak malý meloun si sedl na káru a kluci ho tlačili do depa jak Švejka na Bělehrad.








Ta druhá fotka je smutná .Píše se květen 1991;,Petec čeká na první a součastně poslední kolo třetího tréninku svého posledního závodu na slavné Tourist Trophy na ostrově Man

Dvě fotky a co se mezi ně jenom kolem motorek všechno vešlo. Sláva, úspěchy, pády, chvíle veselí i smutku.

Nám už zbývá jen vzpomínat…

2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

9.5.2013 v 17:55 | Nahoru | #12349
Když už jsem začal vzpomínat, tak moje začátky stojí také za vzpomínku.

Kolem závodních motorek jsem se motal od roku 1965. Když v zimě roku 1970 Jiří Král koupil nejprve ČZ 250 od Františka Svatoše a potom druhou od Zdeňka Bímy, tak se té první potřeboval zbavit. Přesvědčil mě, abych taky začal závodit. Tak jsem se s ní vydal na závody do Ořechova .Jako mechanici se mnou jeli spolužáci Luboš Dvořák (součastný mistr motorárny u KTM) a Zdenek Sýkora (MOTO FORZA). Trénink prakticky žádný. Obkroužil jsem totiž jen dvě kola, nefungovalo zapalování. Před závodem se nám ale podařilo závadu odstranit.
O radách starších a rozumných – „nikam nespěchej, máš to vyhrané“, jsem si myslel svoje. Na startu jsem stál poslední a když startér mávl a já přidal plyn myslel jsem si, že je závod zrušený, protože po 200 metrech jsem byl najednou první. Zatáčky u kostela, dvě dvojkové levé jsem ještě zvládl , následoval výjezd do kopce tři,čtyři, pak pravá dvojková. Ovšem já neznalý trati se řítím na plnou čtverku jak mistr světa, ale spíše jako rapl. Zahnout už nešlo, tak to odnesl švestkový sad. První švestka trefila pravé rameno, druhá levé předloktí a třetí hlavu. To zapříčinilo asi patnáctiminutové bezvědomí. Když se vydali Luboš a Zdenek mě dohledat,tak je diváci varovali: „Nechoďte tam , leží tam mrtvej“. Doktor mě jim předal a staral se o dalšího jezdce, který chvíli po mě narazil do sloupu el. vedení. Tam měl víc práce.
Kluci mě posadili na mez a na moje dotazy, proč tady jezdí motorky, mě museli vysvětlovat že se tady konají závody, byl jsem úplně mimo. Motorka, kromě laminátové nádrže,která byla plná benzínu a tak se utrhla a praskla, byla v pořádku. Za dva týdny se jelo v Ivančicích. Po té ráně do hlavy jsem zřejmě dostal trochu rozumu a dojel ve 250ccm druhý za Velenem Slezákem (vrátil se z mistrovství republiky) a třetí skončil Mirek Vašíček na " Vaňkovce", motorce po budoucím tchánovi ze Vsetína.







Petec v Ivančicích tenkrát nejel, „Boldorka“ měla zřejmě po kremaci.
Výsledky třídy 350 : první Eman Quirenz ml. ,na druhém místě dojel Pavel Ševčík a třetí Jiří Elsner.







Od Ořechova 1970 jsem už mockrát nespadl, zřejmě jsem jezdil asi zbytečně opatrně. Také mě Bohouš Staša někdy po tréninku "pochválil" slovy. Hele, Bubla, tam to esíčko za vsí jedeš móc hezky,ale strašně pomalu. On ale Bohouš si při svém prvním závodě v Jihlavě 1959 také slušně ustlal.No a Petec měl několik pádů přímo výstavních ale to by bylo na novou kapitolu. Snad někdy příště.

Ale aby jste nebyli ochuzeni, jeden tu přece jen vzpomenu. Česká Třebová, rok asi 79-80, s Petecem jedem o 4-5 místo. V posledním kole najíždíme pod železniční most. Já ho tam už několikrát předjel, on mě to oplácel dole ve vracáku. Věděl, že se tam rozhodne závod,tak tam musel být rychlejší. Já zjišťuji že ho už nepředjedu ale najednou vidím jak jeho zadní kolo jde do smyku. Vtom se zachytne a motorka nabírá neskutečnou výšku (jelo se tam hodně rychle), Petec letí vzduchem trochu níže a dopadá čelem na násep. Víc už jsem v tom kalupu neviděl. Scházíme se v Lanškrouně na večeři, Petec po vyšetření v nemocnici je bez řečí a pohybu ale přesto popisuje pád." Když jsem dopadl na břicho do trávy,tak jsem si liboval jak dobře to pro mě skončilo, ale v tom na mě přistála motorka. Cítím se, jako bych projel mlátičkou. (pro mladší mlátička na obilí).







Poslední fotka je od ostravského fotografa J. Franka, pro mě dosud neznámá. MR v Městci Králové, okruh v Dymokurech, rok 1980. Na bedně Bohouš Staša, druhý Petec a třetí já.

Končím, stejně jsem se nějak moc rozkecal.
Jirka David

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

9.5.2013 v 19:04 | Nahoru | #12350

skarel píše:

Poslední fotka je od ostravského fotografa J. Franka, pro mě dosud neznámá. MR v Městci Králové, okruh v Dymokurech, rok 1980. Na bedně Bohouš Staša, druhý Petec a třetí já.


V Dymokurech se jelo až od roku 1982. (1979-1980 se jelo v Opočnici, start na rovině na silnici č.11 Chlumec n.C. - Poděbrady)

Naposledy editováno 09.05.2013 19:10:12

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

9.5.2013 v 19:22 | Nahoru | #12351
rejmondo> nojo ,á si nevzpoměl, díky

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

9.5.2013 v 19:32 | Nahoru | #12352
skarel>

Zpátky do minulosti!!!

9.5.2013 v 21:42 | Nahoru | #12353
skarel
Takových zážitků tady moc nebývá !

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

9.5.2013 v 21:58 | Nahoru | #12354
dostal jsem fotku ze závodu v Hořicích ale není tam jméno ani rok pozná někdo?Na přilbě je asi jméno Toman




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

10.5.2013 v 09:06 | Nahoru | #12355

Jirin1 píše: dostal jsem fotku ze závodu v Hořicích ale není tam jméno ani rok pozná někdo?Na přilbě je asi jméno Toman


Hořice ? nepasuje mi tam ta střecha vzadu, možná Dymokury, výjezd z depa ?, 1982-1983 ? přebor 250 ccm ?

Naposledy editováno 10.05.2013 09:50:13

Zpátky do minulosti!!!

10.5.2013 v 10:19 | Nahoru | #12356
Ještě jsem zapoměl dodat že na zadní straně je razítko snímek Jar. Sejk. Ty jsi
mistní tak to tam dobře znáš.

Zpátky do minulosti!!!

10.5.2013 v 10:41 | Nahoru | #12357
pan Jaroslav Sejk, fotograf, který pro motocyklové závody obětoval život. už se tu o něm psalo, myslím.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

10.5.2013 v 11:23 | Nahoru | #12358
rejmondo> neni to Jind. Hradec? vlevo ty lampy osvetleni - výjezd z depa, navíc ty prapory ...?

Zpátky do minulosti!!!

10.5.2013 v 15:45 | Nahoru | #12359
Dymokury to nejsou, myslím si

Zpátky do minulosti!!!

10.5.2013 v 16:05 | Nahoru | #12360
skarel: je fakt, že ty lampy tam snad nikdy nebyly
kawas1: nevím, v Jindřichově Hradci jsem nikdy nebyl, ze současných satelitních map to nedám
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist