Ahoj,
vím, že je to trošku mimo, ale ocenil bych nějakou radu neb nevím co by s tím mohlo být a nejenom já, ale ani páni v servisu.
Studeny motor, vlhke pocasi (dest, mlha, silna jinovatka apod), nízké teploty (podzimni). Po bezproblemovem nastartovani a rozjezdu, reaguje auto na plyn mene nez by se dalo cekat. motor se musi vic vytocit a drzet se pres spojku. Po cca 200 -300 metrech jizdy zacina motor na neutral trhat (nekdy az ke zhasnuti a opetovnemu samovolnemu chytnuti), volnobezne otáčky skácou mezi 400 - 1200, auto sebou citelne trha. Pokud dojde k poruse za jizdy, auto velmi výrazne ztráci výkon a rychlost na jakýkoli prevodovy stupen (auto intenzivne spomaluje). Pri plnem seslapnuti plynu se zarazenou rychlosti auto stale nejede a prudce zpomaluje, po cca 5-10 sec. prudce zrychli, po uvolneni plynu se opet dusi a nejede. Jizda je velmi trhava. Po vyrazeni na neutral motor trha, nepomaha vytoceni ani stani v klidu. Po vypnuti a opetovnem zapnuti motoru se problem vetsinou neopakuje.
V aute byla menena lambda sonda (140t km), skrtici klapka (80t km), palivove cerpadlo (70t km), palivovy filtr (130t km) a nekolikrat nahran novy SW ridicí jednotky
Edit: Je to benzín
Naposledy editováno 20.12.2009 21:16:51
Krovak>A odkdy maj benzíňáky EGR ventil?
A co se týče krokovýho motůrku,ten se projevuje hned po startu a krátký či dlouhý trasy s tím nemaj nic společnýho.Jde o to,že v zimě v něm zatuhne mazivo a pak blbě chodí.
mýlýš se chlapče,já mám vadnej krokáč na xantii už dva roky(nechce se mě dáva 3 litry za novej) za studena v poho ale jak se zahřeje cca 60-70 st. tak otáčky při vymáčklé spojce jdou až na nulu apotom se to pomalu chytá,pokud zrovna třeba zatočím na místě(zatížím hydr.čerpadlo)tak motor chcípne,po nastartování pohoda a pokud šlápnu na plyn tak po puštění znova
Jojo,Fordem tam a vlakem zpátky
sry,musel jsem si rejpnout
Ale teď vážně. Celý jsem to tu nečetl, takže se zeptám - jde motor, když takhle zlobí, na 4 válce? Pokud ano, tak mrkni na podtlakové vedení od ventilu odvzdušnění klikové skříně (gumové hadičky) a na samotný ventil (díváš-li se zpředu, je na pravý straně přední části motoru). Bude-li toto vedení ok (bez deformace nebo bez zpuchření), mrkni na volnoběžný ventil, příp. pročisti (nemusí nutně pomoct, pokud je opravdu KO). Nevšiml jsem si nikde, co je to za rok výroby? Díval se někdo na plynový pedál? Přes diagnostiku v dataloggeru zjistíš jeho chod (na grafu). Někdo tu psal MAF (mass air flow = váha vzduchu), tam bohužel bez tabulkových hodnot a diagnostiky nezjistíš správnost chodu. No a v neposlední řadě mrkni do pojistkové skříně, jestli v ní není vlhkost, protože i taková vlhkost v elektrice dokáže zamotat hlavu nejednomu diagnostikovi.
Pokud motor neběží na 4 válce (což bys asi poznal), bude na vině na 90% cívka, která u Focusů zlobí. Doporučuju měnit včetně origo (!!!) svíček a kabelů. Ty svíčky prověř, protože např. 1,6 Zetec na neoriginál svíčky neběží ani když v dobré víře koupíš nějaké rádoby lepší s jiným jiskřištěm apod. (Brisk, NGK, Champion). Prostě Motorcraft za 115 Kč kus a máš půlku problémů. Kdybys něco potřeboval, ptej se...
1 reakcí na tento příspěvek vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh
koukám že maš vic problemu s autama