globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kdy používat zadní brzdu
 
26.10.2009 v 17:37
zdravím chtěl bych se zeptat v jakych situacích pouzívat zadní brzdu......... za každou radu budu rád třeba se už nevysekám

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 10:28 | Nahoru | #1
lubos69> nic ve zlem, ale kdyz matematika, pak take fyzika

Nemuzes mit na zadnim kole 145Nm, protoze to by znamenalo nejakych 60Nm na motoru
Ale chapu ze jsi asi myslel ze bylo meren moment na zadnim kole (jak taky jinak) a dopocitany hodnoty motoru

Prvni vec je, ze na vyjezdu jednoduse nepoustis na silnici pochopitelne vsechno z toho stada Nm, ale jen to co v danou chvili muzes.
No a muzes jen tolik, aby adheze udrzela setrvacne a tecne akceleracni sily. No a prave proto budes pomalejsi na vyjezdu, protoze GSXS-R 1000 K5 ma sucha 166kg vs. 215kg u ZZR 1400, cili pomalu o tretinu vyssi hmotnost motorky, cili i setrvacne ucinky velmi znatelne vyssi.

Proto te predjedu klidne na rovince, protoze:
a) prave diky vyjezdu bude moje pocatecni rychlost vyssi
b) budu podobnym momentem tlacit mene hmoty

Kdyz jsem porovnaval k litru, tak k memu. Ten ma s aktualnim prevodem maximalni kroutici moment na kole cca (114Nm na motoru, 15% ztraty) 270Nm a tvoje ZZR se seriovym prevodem cca 295Nm (pricemz ber opet v uvahu velky rozdil v setrvacnosti).

I pri porovnani obligatniho max.power-to-weight je jasne ze litr bude v akceleraci lepsi i na rovine - litrik: 1.07 koniku/kg a ZZR 0.897 koniku/kg. Jen maximalni rychlost bude urcovat maximalni vykon a naprevodovani, takze v tom jedinem bude ZZR lepsi, nicmene na okruhu uplne irelevantni faktor. Proto ZZR neni supersport
Je to vyborna motorka, o tom neni sporu, ale jestli jsi na okruhu ujizdel novym litrum, pak je chyba v pilotech, kteri nedokazali vyuzit objektivnich vyhod supersportovniho litru. Nebo jsi zkratka mnohem lepsi pilot nez oni

Naposledy editováno 30.10.2009 10:28:58

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 11:25 | Nahoru | #2
Dawe02> - DAWE má vždycky argumenty

Ale tak nějak to bude..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 12:25 | Nahoru | #3

Dawe02>lubos69> nic ve zlem, ale kdyz matematika, pak take fyzika

Nemuzes mit na zadnim kole 145Nm, protoze to by znamenalo nejakych 60Nm na motoru
Ale chapu ze jsi asi myslel ze bylo meren moment na zadnim kole (jak taky jinak) a dopocitany hodnoty motoru

Prvni vec je, ze na vyjezdu jednoduse nepoustis na silnici pochopitelne vsechno z toho stada Nm, ale jen to co v danou chvili muzes.
No a muzes jen tolik, aby adheze udrzela setrvacne a tecne akceleracni sily. No a prave proto budes pomalejsi na vyjezdu, protoze GSXS-R 1000 K5 ma sucha 166kg vs. 215kg u ZZR 1400, cili pomalu o tretinu vyssi hmotnost motorky, cili i setrvacne ucinky velmi znatelne vyssi.

Proto te predjedu klidne na rovince, protoze:
a) prave diky vyjezdu bude moje pocatecni rychlost vyssi
b) budu podobnym momentem tlacit mene hmoty

Kdyz jsem porovnaval k litru, tak k memu. Ten ma s aktualnim prevodem maximalni kroutici moment na kole cca (114Nm na motoru, 15% ztraty) 270Nm a tvoje ZZR se seriovym prevodem cca 295Nm (pricemz ber opet v uvahu velky rozdil v setrvacnosti).

I pri porovnani obligatniho max.power-to-weight je jasne ze litr bude v akceleraci lepsi i na rovine - litrik: 1.07 koniku/kg a ZZR 0.897 koniku/kg. Jen maximalni rychlost bude urcovat maximalni vykon a naprevodovani, takze v tom jedinem bude ZZR lepsi, nicmene na okruhu uplne irelevantni faktor. Proto ZZR neni supersport
Je to vyborna motorka, o tom neni sporu, ale jestli jsi na okruhu ujizdel novym litrum, pak je chyba v pilotech, kteri nedokazali vyuzit objektivnich vyhod supersportovniho litru. Nebo jsi zkratka mnohem lepsi pilot nez oni



Mám v tom teďka bordel, mám na motoru krouťák 166,8Nm(jakési přepočítané hodnoty ) a na zadním kole 145Nm (minus setrvačné hmoty atd...), hodnota na motoru by měla být +15 % nebo ne? (pro info - origo má psaný krouťák 152Nm na motoru). Váha mojí motorky je o 23kg menší než originál (titan svody a titan koncovky Akrapovič) a BMC fitr, naladěno na brzdě ( nějaké úpravy na sání, jiné vstřikovače, úpravy map pro každou zařazenou rychlost, speedo healer, atd) . Má PC a HUB na přepínání map on-line.

Ten přepočítaný výkon co máš v ponících je tedy takhle ??
216 PS ( 188 x 1,15=216PS) : 192 (váha)= 1,125 ???

Nebo mám zase něco špatně??

Jinak na grafu z brzdy mám napsané ty hodnoty (jak jsem psal s upozorněním, měřeno na zadním kole !!) Bylo mi opakovaně vysvětleno, že jediný správný údaj je měření výkonu a krouťáku na kole. To je to co přenášíš na silnici a teoretický výkon motoru je spekulace cca +15% !! Je to tedy pravda ??
Ať v tom mám trochu jasno

I v mých letech se mám co učit

Naposledy editováno 30.10.2009 12:34:34
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist