globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kdy používat zadní brzdu
 
26.10.2009 v 17:37
zdravím chtěl bych se zeptat v jakych situacích pouzívat zadní brzdu......... za každou radu budu rád třeba se už nevysekám

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

29.10.2009 v 09:57 | Nahoru | #1

fockewulf>Osobně pochybuju, že je někdo, kdo je schopný na motorce bez ABS zastavit dřív jak s ABS - u motorek to platí i na suchém povrchu, ale když uděláš nějaký test, kde potvrdíš opak, budu jenom rád



Ja zastavim na suchu bez ABS driv, nez s ABS. Dokonce i kdyz na motorce bez ABS pouziju jenom predni brzdu. Testovano celkem 16ti pokusy, pocatecni rychlost 70 a 130km/h.

Na mokru ani hovno, tam ABS kraluje.

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

29.10.2009 v 10:44 | Nahoru | #2

_dfy>Ja zastavim na suchu bez ABS driv, nez s ABS. Dokonce i kdyz na motorce bez ABS pouziju jenom predni brzdu. Testovano celkem 16ti pokusy, pocatecni rychlost 70 a 130km/h.

Na mokru ani hovno, tam ABS kraluje.



Viz. nový MOTOHOUSE! Tam přesně potvrzují tvoje slova.. Na suchu ABS docela kontraproduktivní, ale jakmile to víc klouže, nejpsíš to hodně pomůže. Ale nechtěl bych to na sportovní motorce

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

29.10.2009 v 11:17 | Nahoru | #3
Celej život jsem jezdil na motkách bez ABS a přežil jsem to. Probírat známé, že zadní brzda je tam proto, aby se používala je jasné. Že si zadní brzdou můžeš pomoci v zatáčce korigovat náklon je ověřené. (Zadní brzdou motorku v zatáčce víc kloníš, přední ji rovnáš.) Všechno je o citu, povrchu a typu motorky. Ale s posledním přírůstkem jsem se dopracoval k ABS. A to je fakt úplně něco jiného. Obzvlášť v případě erťáka. ABS, duální brzdy a navrch ďábelský posilovač. Na suchu a rovině to zabrzdí s maximální intenzitou a pocitově činnost ABS není znatelná, ale oproti klasice zjevně účiněji. (Plně naložená motka má přes půl tuny) Samozřejmě, že velkou roli tu hraje konstrukce podvozku, tlumičů a dalších bramboráckých specialit. Na vlhku nebo zasviněném povrchu se motka na rovině zastavuje značně líp než bez ABS. Ale v zatáčce se štěrkem fungují odstředivé síly a se spoléhat, že ABS je všemocné je iluze. Myslím, že celá ta moderní brzdová technika slouží k vyřešení nenadálých jízdních situacích, kdy je jezdec zaskočen a prudkým brzdným manévrem učiní motku neovladatelnou. Jinak, pokud jezdec používá hlavu a předvídá na základě svých jezdeckých zkušeností možné nástrahy je celkem jedno jestli má na motce všechny ty brzdové kouzelníky nebo klasiku. Samotná motka bez lidské blbosti je bezpečná

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 06:36 | Nahoru | #4

_dfy>Ja zastavim na suchu bez ABS driv, nez s ABS. Dokonce i kdyz na motorce bez ABS pouziju jenom predni brzdu. Testovano celkem 16ti pokusy, pocatecni rychlost 70 a 130km/h.

Na mokru ani hovno, tam ABS kraluje.



sry, ale to bych nebyl já - dokaž to!

Perňa #81>jo, pokud sem čet dobře info (ne konkrétní test), tak porovnávali dva různé stroje FZ1 a CBR 600! Jediný smysl by měl test dvou stejných motorek!

Ad ABS a brždění v zatáčce - to je snad ještě horší jak normální brždění neb se motorka nerovná, ale začnou lítat řídítka, což vede k držkopádu asi mnohem rychleji...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist