globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
Koukám na jawičky a čz a dost toho je na zahraničních stránkách v jiných jazycích....
No nesere Vás to jako? Vím můžu být rád že aspoň pokoukám něco na cízích stránkách----

Je to tu hodně rozebírané , ale v oblasti cross začátkem 80let jsme měli sice asi jen prototypy ale vodou chlazené a s kotoučema což mi přijde HHOODDNNĚĚ DOBRÉ!!

JUKEJTE

http://mysite.verizon.net/jawaman/CZmx4a.htm


Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

7.10.2009 v 13:32 | Nahoru | #151
Jj, motorky s duší..

1 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

7.10.2009 v 16:22 | Nahoru | #152
ještě k ČZ... fabrika čz nepadla, jak se zde někteří stále domnívají, a nikdy nevyráběla pouze motocykly, které byly vždy jen částí výrobních kapacit.

ČZ vždy vyráběla krom motocyklů nástroje, formy pro odlévání odlitků, a přípravky pro jejich všechny obráběcí operace, obráběcí stroje, jednoůčelové i univerzální, disponovala a disponuje vlastní slévárnou litiny a hliníkových slitin, výrobou řetězů, které ale nebyly jen pro motocykly, ale i pro automobily a průmyslové použití, různé autodíly - v průběhu času bubny, převodovky pro osobáky i náklaďáky... třeba převodovka vašeho favorita, felicie, nebo fábie 1.4 8v je každá vyrobená v čz, v dnešních fábiích se točí diferenciály a synchrony z čz, HTPčka obsahují zde vyrobené díly, váše francouzské nebo japonské auto dost možná obsahuje v čz vyrobené vodní pumpy a další drobné díly, turbodmychadlo garret ve vašem autě osahuje dost možná turbínu vyroubenou také zde, a Tatra co potkáváte na cestě jezdí s ČZ turbodmychadlem, jezdí s nimi i cizí náklaďáky, podstatná část traktorů John deere a mnoho dalšího.

že Jawa vyráběla motorky od a do z, jak si mnozí myslí taky není zcela přesné protože například všechny motory typů 633/632/634/638/639 a další se vyráběly a jako kompletní montážní celky dodávaly do jawy, kterážto je stejně jako další díly, některé vyráběné v pobočných závodech v Březnici apod. - zmíním třeba bubny, kotouče, tlumiče, nakupovala - od ČZ...

Jawa tudíž v době své největší slávy byla převážně montážním závodem, což je ale i v dnešní době, celkem běžné.

po ukončení výroby motocyklů byla linka na výrobu motorů přestěhovány do Jawy, kde ji strakoničtí rozeběhli, někteří i pár let dozorovali - a už tenkrát byla linka za zenitem.

Mno a asi se nebudete divit tomu, že se na ní motory 638 pro motorky typu 640 vyrábějí pro kubánce, iráčany a podobné zákazníky dodnes... a přestože se vám to bude zdát divné, jawu drží trochu nad vodou právě produkce 350tek pro obdobné trhy, byť si dost dílů nechávají dělat mimo, shodou okolností i u soukromníčků v okolí Strakonic.

haly po výrobě motocyklů jsou zjednodušeně řečeno nahrazeny výrobou autoskel.

www.czas.cz

Naposledy editováno 07.10.2009 16:25:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

7.10.2009 v 16:34 | Nahoru | #153

dewwil>to nemůžu soudit, byl mi to tak řečeno...mě je 30let a jezdil jsem na ČZ250/513 a Jawě banánu v 95tým roce, na Japonce v tu dobu jsem ještě neměl a tyhle stroje byly pro nás jakžtakž dostupné a hlavně spousta těchto strojů měla za sebou závodní historii a když jsi ji šel koupit tak prodávající přidal i nějakou tu historku k tomu stroji což pro mě bylo a pro kámoše taky to nejlepší na tom stroji. Vzpomínám jak jsme seděli v garáži a jen tak na ty motorky čuměli a v duchu jsme se vraceli do tý doby kdy se na tom regulérně závodilo. Dnešní motorky jsou výkonější o 100% lepší, ale postrádaj tu vyjímečnost, že ji už i tenkrát nemohl mít každej.....

myslel jsem to tak,že když ta číza byla konkurenceschopná motorka na závody tak Míra Lysý chodil s taškou na zádech do školy ale nevím ,muselo by mu být tak 50 a na to nevypadá. Jinak souhlasím,mělo to něco do sebe,když člověk nikdy nevěděl,jestli mu to pojede celou cestu

Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

7.10.2009 v 20:41 | Nahoru | #154
spolehlivost starých motorek silně ovlivňuje péče a údržba, kterážto je přeci jenom trochu obsáhlejší a náročnější než u dnešních strojů. byť jsou i detaily, které se řešit naopak nemusí (například neřešitelný drobný únik oleje okolo spojkového poloautomatu slouží jakožto nechtěný scottoiler a řetěz je vždycky namazaný )

1 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

7.10.2009 v 20:47 | Nahoru | #155
sám jsem s čz najezdil mnoho několik desítek tisíc kilometrů a vždycky dojela domů... protože porucha nečeho se stává jen ojediněle a zpravidla to byl upadlý drát, prasklé lanko, nebo podobná ptákovina.. byla schopna dojet domů i po kolapsu baterky... pravda při roztláčení jsem málem vypustil duši, ovšem roztlačte si třeba litrovej čtyřvál :)

čtyřtakt, kterého mám také v garáži sám neroztlačím ani za živej svět... zkoušel jsem to, když se mi pojebal starter... a dnešní cestovní motorky zpravidla skočpáku nemají - ani tato ne....

(reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

7.10.2009 v 21:03 | Nahoru | #156

pech.>..
Mno a asi se nebudete divit tomu, že se na ní motory 638 pro motorky typu 640 vyrábějí pro kubánce, iráčany a podobné zákazníky dodnes... a přestože se vám to bude zdát divné, jawu drží trochu nad vodou právě produkce 350tek pro obdobné trhy, byť si dost dílů nechávají dělat mimo, shodou okolností i u soukromníčků v okolí Strakonic.
...



No ono nejen "asi trochu", ale hodně...

Cituji z článku Františka Gorczycy:"V Týnci probíhá výroba a prodej motocyklů s dvoudobými motory, nejefektivnější zůstává třistapadesátka, které by se letos, stejně jako loni, mělo vyvézt na Kubu 1200 ks"

1 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

7.10.2009 v 21:32 | Nahoru | #157
Nezná někdo tohle ?? Tohle sem nikdy neviděl ani tady v databázi nikdo nemá. Žeby nějaká raritka ?

(reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

7.10.2009 v 21:33 | Nahoru | #158

motocvok>myslel jsem to tak,že když ta číza byla konkurenceschopná motorka na závody tak Míra Lysý chodil s taškou na zádech do školy ale nevím ,muselo by mu být tak 50 a na to nevypadá. Jinak souhlasím,mělo to něco do sebe,když člověk nikdy nevěděl,jestli mu to pojede celou cestu



jj, myslím že na ní nezávodil ale trénoval, zkusím vyzvědět víc...

(reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

7.10.2009 v 21:46 | Nahoru | #159

Ready>Nezná někdo tohle ?? Tohle sem nikdy neviděl ani tady v databázi nikdo nemá. Žeby nějaká raritka ?



ČZ 125 Penta Torete

Vyráběno 1991-1993 na Slovensku - Kysucké Nové Mesto - společností Penta s.r.o. (bratří Jánoškové). Ze Strakonic pocházel pouze motor (typ 519). Na rok 1994 plánováno oddělené mazání, na které nedošlo.

Naposledy editováno 07.10.2009 21:48:19

(reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

7.10.2009 v 21:59 | Nahoru | #160
motocvok> Jaka Jawa?Vsechny ktery sezenes ale jako ty pravy Jawy mam na mysli ne ty co ted Topol nechal vyrabet jako Jawa!OHC 500 tak treba tohle je prece motorka kterou japonci nikdy pred nama nemeli!Nebo to taky komunisti zastavili vyvoj kvuli japoncum?Aby byli jako lepsi nez my?Franta stastnej by nikdy na japoncovi ve svoji ere nejel a to mu nabizeli yamahu!Politiku neresim jsou to skurvenci prevleceni do jinejch barev!!!!!!!!!!!!!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

7.10.2009 v 22:01 | Nahoru | #161

pech.>sám jsem s čz najezdil mnoho několik desítek tisíc kilometrů a vždycky dojela domů... protože porucha nečeho se stává jen ojediněle a zpravidla to byl upadlý drát, prasklé lanko, nebo podobná ptákovina.. byla schopna dojet domů i po kolapsu baterky... pravda při roztláčení jsem málem vypustil duši, ovšem roztlačte si třeba litrovej čtyřvál :)

čtyřtakt, kterého mám také v garáži sám neroztlačím ani za živej svět... zkoušel jsem to, když se mi pojebal starter... a dnešní cestovní motorky zpravidla skočpáku nemají - ani tato ne....

Ahoj,mýlíš se.Litrový čtyřválec jde velmi ssnadno,logicky,roztlačit.Na brnknutí.Problém je jen s velkoobjemovýma jednoválcema.Opět llogicky.Na ČZ jsi musel překonat silou relé,proto pot.Kdyby fichtl zapalování,nebo Vape bbezdotyk, tak snadno.Z histore-prý osmiválec od Tatry 603 šel rukou (klika ruční)velmi ssnadno natočit,protože válce které jdou na proti ti pomáhají.Proto podsouvám llogiku.Znatelně hůř jde šestiválec.A dál.Proto je i jednoválec(sportovní s velkým ddifuzorem)náchylný na chcípnutí při vrknutí plynem.Náhlé ochuzení.

1 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

7.10.2009 v 23:06 | Nahoru | #162
Kulomety?Jo to by bylo potreba uz davno ale je to skoda ze to tady vi pouze par lidi!!!

(reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

8.10.2009 v 17:25 | Nahoru | #163
Ital46> Jestli chceš tak si to můžeme vyříkat osobně mám to do Znojma asi 60 km.A 500OHC je vcelku dost velkej sráč.Máš pravdu takovou motorku japonci neměli.

1 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

8.10.2009 v 17:58 | Nahoru | #164
Kto dneska pozeral dokument MUZ NA JAWE NA CT2 o 17:00? Tam sa potvrdilo,že Jawa hlavne v rokoch 1954-1969 patrila k špičke medzi motorkami a aj Japonskymi.No čo som rad a konečne som sa to dozvedel,že Honda ukradla patent Jawe na automat.Dokument bol pekny ale čo ma mrzi,že hlavne rok 1968 bol pre Jawu zlomovy a poslednym tipom CaliforniaN ktory bol velmi popularny.Potom to hlavne z vyvozovymi motorkami išlo dole vodou,lebo väčšia časť motoriek išla do Ruska.To bol zlom.No,dozvedel som sa vela

Naposledy editováno 08.10.2009 17:58:55

(reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

8.10.2009 v 18:43 | Nahoru | #165
black333> Co ta Dačka?Seš s ní spokojenej?

(reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

8.10.2009 v 19:30 | Nahoru | #166
nazlobenej> Tak nevím ale moje V4 jsem roztlačoval na 4 jinak se blokovalo kolo.Kamarád má JK Sporta,je v tom motor BMW 2000 šestiválec v řadě a jen se na kliku podívá a už to běží.Jak všeobecně známo tak řadovej 6vál má nejhladší a nejvyváženější chod což má vliv určitě i na start.

Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

8.10.2009 v 20:32 | Nahoru | #167
mno ten můj 4T jednobuch sám nedám... buď se mi zablokne kolo, nebo na vyšší kvalt zase nedokážu běžet tak rychle aby to čaplo... naštstí starter v pr. nebyl, byl to blbej kontakt na startovacím relé tenkrát... .-)

dvoutakty za normálních okolností chtají na drc skočpákou :)

3 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

8.10.2009 v 21:23 | Nahoru | #168
cobra 357: co to tady pořád meleš za nesmysly?? Technice asi rozumíš, ale jinak si zde celou dobu lžeš do vlastní kapsy! To, že měla Jawa atd. za éry komančů super úspěchy je fakt, ale vše bylo postaveno na osobním a individuálním zapálení konkrétních lidí. Kdyby zde tenkrát nebyl totalitní režim, jsou dnes naši výrobci motorek tam, kde dnes italské či japonské značky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

8.10.2009 v 22:36 | Nahoru | #169

polaris78>cobra 357: co to tady pořád meleš za nesmysly?? Technice asi rozumíš, ale jinak si zde celou dobu lžeš do vlastní kapsy! To, že měla Jawa atd. za éry komančů super úspěchy je fakt, ale vše bylo postaveno na osobním a individuálním zapálení konkrétních lidí. Kdyby zde tenkrát nebyl totalitní režim, jsou dnes naši výrobci motorek tam, kde dnes italské či japonské značky.



Nebo také nejsou polarisi!!!
Ono plánované hospodářství a propojenost všech sektorů - to je přeci dalece jednoduší cokoli uřídit. Potřebuješ rozjet něco jiného = vypomůže právě fungující část.
Dnes taková fungujícá část "nadělí" zahraničnímu vlastníkovi a ty si pomoz jak umíš.
Jawa dokázala do společného měšce přispět řádným dílem. Ona ani nepotřebovala čerpat v 1989=ta šlapala na plné obrátky(osobně pamatuji jak osmyslíc si firmu Auto Jarov. tam bývalo parkoviště mototechny a tehdy, respektive v létě 1990 se zaplnili sklady motocykly Jawa 350/632=to byly desetiticíce motocyklů. A proč se to stalo? Naše "moudré hlavy" se snílkem Havlem vystrčili řiť na východní, asijské, africké, indické a další trhy = které ovšem živí těch 20-25% tzv. rozvinuté společnosti na zeměkouli. To čí to byl zájem bylo jasné - Evropa byla před krizí a záchrana bylo otevření východních "nepřeplácaných" trhů a zároveň východnímu bloku ukrást jeho trhy. Najednou jsme neměli trhy, zápaďák navenek "pro lidi" Havlíkovi tleskal, ale za budem se smál jak s námi vyběhl(nelze vyloučit, že se NÁM smáli společně).
Státní dluh neexistoval, repektive pohyboval se v opačných číslech, respektive my jsem byli Ti co půjčovali.

Dobře si pamatuji jak jezdili delegace nahlížet na naše zemědělství, byli jsme z větší části soběstační i co do rozmanitosti rostlinné výroby ba co víc v rámci hospodářské pomoci jsme živili část rozvojového světa.
A ty delegace nebyli žádní černoši pro které je práce exotika, ale chlapci od "westu".
Někde se to opravdu přehánělo třeba s DDT, ale převážná většina hospodaření byla eko = tedy to za co dnes připlácíme.
Nakonek jeden příklad ze Šumavy - začal tam hospodařit Holanďan - nějak ošéfoval dotace EU a hurá do práce. Co ten sere do té země sraček z toho nějvětší český "hnojomil" dostává kopřivku na zádech!

To jsem se zase dostal někam kam jsem ani nechtěl.
Koukal jsem Blacku 333 na Frantíkovi na Jawě!
Bylo to pěkně natočeno, ale hlavní deviza tohohle filmu spočívá ve stvořiteli = zápaďákovi, který nemá žádná zájem vybarvovat historii jako omalovánky. Ne, prostě "Jawa byla nejhezčí, jezdil jsem na ní jako voják v Lybii a tak jsem si řekl, že pokud to přežiji aý se vrátím koupím si ji-a mám ji dodnes".
Jasně - většina chlapíků/Frantíků byla ještě starší než-li já, ale zrovna ten nejmladší - typoval bych vrstevník - jako bych slyšel sám sebe. Proč se Jawa nesveze na retrovlně, proč nevyužije oldtimerů, proč nedobude ztracené trhy technikou sice konstrukčně starou, těmto trhům naprosto vyhovující/předimenzovanou/materiálově neošizenou/nesmrtelnou technikou. A předpisy Unie = prdět na ně=tak postavím filiálku někde v tramtárii.
Tedy pěkný náhled do naší vlastní historie očima "neovlivněných" Frantíků!!!

ČZ zrušili taliáni v obavě spojení ČZ s Japončíkem a Jawu nám "projezdí" Enge.

(reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

8.10.2009 v 23:13 | Nahoru | #170

polaris78>cobra 357: co to tady pořád meleš za nesmysly?? Technice asi rozumíš, ale jinak si zde celou dobu lžeš do vlastní kapsy! To, že měla Jawa atd. za éry komančů super úspěchy je fakt, ale vše bylo postaveno na osobním a individuálním zapálení konkrétních lidí. Kdyby zde tenkrát nebyl totalitní režim, jsou dnes naši výrobci motorek tam, kde dnes italské či japonské značky.



Ty šikovné a obětavé lidičky podepisuju ..jinak asi dost zbytečných a emotivních diskuzí. Že sem ten komunistickej mor ve 48mém přišel byla holt tragédie, jejiž důsledky si sebou ponese i několik dalších generací v této zemi(viz ten bordel co tady 20 let po 89tém zažíváme). Ale proč nevzpomínat na Jawu či Čízu v dobrém? Byly to slavný značky,měly světové motorky(pérák, Calif. i další) a určitě se není za co stydět.

Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

8.10.2009 v 23:15 | Nahoru | #171
Cobro neblbni - jsme lidé a jako takoví jsme obdarováni v absolutní hodnotě prakticky stejnou možností přemýšlet. Tzn. takoví roboti = když dostaneš nějaká vstupní data vesměs dojdeme ke stejnému výsledku. Tys dostal nějaká data, já nějaká a někdo jiný nějaká. Máš výhodu delšího zadávání vstupních dat. Už jsem Tě zval na Chatoslet popovídat o době, "kdy tráva byla zelenější, nebe modřejší, motorky motorkovatější my mladší " Už pořádáme č. 18 viz. http://www.bikes.cz/forum/Old.aspx
A na politiku prdíme - já jsem profesí konstruktér a vždy jsem chtěl dělat to k čemu sit Ty možná v Jawě přičichnul

Viděl jsi na film? Pak Ti musel vehnat slzu do koutku oka - a nebyl jsi sám.

1 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

9.10.2009 v 00:01 | Nahoru | #172
Uf,tady to vypadá.Pravá politická postkomunistická taškařice Nečet jsem to celé,tak snad se nebudu po nikom opakovat.Ten vývoj motorek stopli soudruzi,to je pravda,ale v podstatě to byli soudruzi ze Sovětského svazu.Ti zaprvé odebírali největší množství strojů a zadruhé se zuby nehty bránili jakékoliv modernizaci a tím i logickému navýšení ceny,kterou bychom jako výrobci požadovali.Ono ani v socialismu nebylo všechno zadarmo.V socialismu bohužel konkurenční prostředí a trh neexistuje,tak nebylo pro koho modernizovat.Na západních trzích to byly z těchto důvodů nekonkurence schopné výrobky a trh v socialistickém bloku RVHP byl uměle rozdělen v netržním prostředí.No a korunu tomu nasadili čeští soudruzi,že prý do socialismu nepojedeme na motorkách ale v autech,tak přednost dostala výroba aut.On taky v socialismu nikdo ani nepočítal s nějakou volnočasovou aktivitou,jako je třeba projíždka na motocyklu,natož nákup dopravního prostředku pro zábavu.Mělo se jenom makat a bránit mír A pokud mě pamět' neklame,tak například takové bezdůvodné pojíždění v obci nebo mimo obec,bylo vyhláškou výslovně zakázáno

1 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

9.10.2009 v 06:01 | Nahoru | #173

Ono to nebylo tak nesmyslný jak ti to připadá.když se na vesnici sjelo na návsi 10 pincků s vykuchanejma laufama a jezdili kolem dokola celý odpoledne (a to se v tý době běžně dělo), nemohlo to jinak dopadnout.


To ale přece pane kolego nebylo kvůli nějakejm pinckům,tento paragraf vyhlášky byl podle vzoru SSSR,kde to měli doplněný kontrolnímy stanovišti na každé větší křižovatce.
U nás se to naštěstí neujalo i když pokusy o tom byly.Pokud jste Pražák,tak si musíte ty buňky na každé výpadovce z Prahy pamatovat.
Bylo potřeba mít přehled o pohybu lidí,třídní nepřítel nenosí uniformu a tudíž je těžko rozpoznatelný,tenkrát nebylo nic mobilního(GPS a jiné navigační systémy) tak kontrola pohybu obyvatelstva se takto prováděla.Vzpomeňte si na kontroly VB nebyl den v týdnu aby někde nestáli a nekontrolovali.
Mnoho lidí dnes zapomělo nebo vůbec neví co to je studená válka.
Podobná opatření samozdřejmě byla i na druhé straně hranic i když né tak okatá,ale potkat Amiky bylo každodenní záležitostí a omezený vstup do různýchoblastí to sámé.
U nás bylo několik silnic kde mohli projíždět jen občané ČSSR.Označené to bylo cedulí Zákaz vjezdu všech vozidel s dodatkovou tabulí.Přesto na těchto silnicích se tajně kontroloval i průjezd vozidel,dle SPZ(měli možná ještě mají nepsané pravidlo aby kontrolní orgány věděli s kým mají tu čest).
Dost st.

Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

9.10.2009 v 06:15 | Nahoru | #174
K těm pinckům.Tenkrát když někdo na vesnici dělal bordel,tak dostal od prvního souseda přes hubu a byl klid nikde si nestěžoval,protože se bál aby se to nedozvěděl táta ,kterej by ho srovnal ještě hůř než nějakej soused.
Teď je každej zalezlej doma,mlátí jen do klávesnice PC,splácí hypotéky a jak to vypadá na návsi ani neví.V tejdnu jezdí za prací do města,tak je od rána do večera mimo ves a v sobotu honí sekačku ani neví kdo je soused.
Je to vše dobou.Kdysi vesnice minimálně polovinu obyvatel uživila,dnes je to jen noclehárna.

(reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

9.10.2009 v 08:01 | Nahoru | #175

Franky>
a Jawu nám "projezdí" Enge.


máš recht, obávám se, že ne jenom Jawu To pozadí asi dobře znáš :\

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

9.10.2009 v 09:21 | Nahoru | #176

Cobra357>No kolega asi těžko!
Jako motorkář budeš muset ještě trochu dorůst a získat podstatně víc zkušeností než abys mě mohl v 19 letech nazývat kolegou a jako historik jsi lhář a k smíchu!!
K čemu že sloužily ty buňky na okrajích města? Nebylo to náhodou z důvodů možnosti uzavřít výjezd z Prahy a znemožnit případným pachatelům trestných činů opustit město?? Co to tu plácáš o třídním nepříteli? Největší nepřítel národa je smečka totálně zblblých komunistobijců kteří jsou tak zaslepeni demagogií že nevidí tu tragedii která se s národem děje.



To si s Váma asi ráno psal můj otec,
ale přesto se chci zeptat.
Kolik let musí průměrný člověk jezdit na motorce nebo jí vlastnit,aby se stal motorkář teda Váš kolega??
Pokud se na motocyklu setkám se staršími,tak nikdy nikomu netykám pokud mi to nenabídne sám a stejně mám před staršími respekt.
Jinač třídní nepřítel opravdu byl,sami to tak komunisti označovali.
Jsem rád že jsem v té době nemusel žít.

Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

9.10.2009 v 10:36 | Nahoru | #177
...

Naposledy editováno 09.10.2009 11:02:17

1 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

9.10.2009 v 11:47 | Nahoru | #178
Škoda otec ráno odjel,přijede až za týden,
přečetl jsem si jeho reakci,ale nevidím v ní žádného "komunistubijce" co vím tak určitě on komunisty nebije.
Od roku 50je tady v ČR fut,tak asi má své zkušenosti.
Pokud tam ty GAI.byly tak asi těžko zastavovali zločince směrem z Prahy,připadá mito poněkud absurdní.
Zeptám se nějakého politiloga co na tom je pravdy,ale Vaše tvrzení mi připomíná jako když někdo mluví o státní hranici za ČSSR,že tam Pohraniční stráž hlídala hranice proti vnějšímu nepříteli,ale přitom nejvíce zadržených a postřelených bylo osob z republiky odejivších.
Tak nevím co si mám o Vašem tvrzení myslet.Taťkovi věřím ví asi o tom více než Vy i když jste starší a z předměstí Prahy.
Samozdřejmě že v době kdy Vám bylo devatenáct jste se věnoval jiným zábavám než politice.
Naši taky vzpomínají na sedmdesátá leta s nadšením,chodili na Čaje,bigbít a co já jím co všechno dělali,když nebyl internet,mobil,komerční televize,DVD a dnešní svoboda(možná anarchie).Mnoho šťastných kilometrů i když na imperialistickém výrobku Vám přeje mladej Dostál

Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

9.10.2009 v 14:55 | Nahoru | #179
No mazec, lidi naprosto chápu vaše situace, jeden káže vodu a sám pije víno. Nemyslíte že řešit thle věci je naprosto zbytečný? stejně se nikam nedostanete a jestli jo tak chleba stejně levnější nebude
Předem se omlouvám každému jestli jsem někoho urazil, jestli ano dám si za trest, studenou koupel, 20 kliků a 20 dřepů....

1 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

9.10.2009 v 15:05 | Nahoru | #180
ty ve lidi zamyslete se uz trochu, nebudu to porad opakovat

za padem jawy nebo CZ , nemuzou ani komanci ani nikdo jiny, byla to proste neschopnost RVHP vyrobit kvalitni ocel a kvalitni slitiny, ta mekotina, ktera se vyrabi dodnes, nemohla konkurovat strojum z japonska, vzdyt by se to pri 10 000 tockach rozletelo na milion kousku
vzdyt by nebyly schopni vyrobit ani kvalitni brzdovy kotouc (mimochodem taky nas vynalez) poradne predni tlumice, nada, nic,

proc myslite ze na skoda motoru , jste po ujeti 60 000 km museli udelat komplet GO motoru ??

za vsechny pady, muze vzdy jen chamtivost, u nas lidi nemaji zadne narodni citeni, a klidne jakykoliv patent, nebo vynalez prodaji komukoliv kdo da vic, jsme hold cesi , prodejne defky

Naposledy editováno 09.10.2009 15:10:36
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
druzeta ČZ Ostatní Marťani 20 5.5.2024 v 11:05 Drobeki
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti


TOPlist