globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom
Zdravím vespolek,

některé zdejší uživatele těchto strojů jsem už poprosil o radu interní poštou, ale aby to nebylo bráno jako spam, a taky pro případ, že to pomůže i dalším lidem stojícím před podobným výběrem, osměluji se poprosit o radu veřejně.

Stojím před aktuálním dilematem - po rozšíření ŘP na plnou skupnu "A" (velká motorka bez omezení věkem řidiče, kubaturou ani výkonem) jsem začal pošilhávat po větší mašince než je moje stávající dváca. S ohledem na své potřeby, smysl pro praktično a finanční i prostorové možnosti při garážování, jsem dospěl v nejužším výběru k těmto dvěma motocyklům:

- BMW F 650 (GS nebo verze Dakar)

- Suzuki DL 650 V-Strom

Vím, že to někdo může považovat za porovnání jablek s hruškama, vím, že je to jednobuch versus dvouhrnek, lehší a menší versus větší a těžší, Němec versus Japonec, více terén versus více silnice atd. atd. Na tom báwu už jsem seděl a kousek se měl i možnost projet.

Jsem si skoro jist, že na moje ježdění (většinou sám bez spolujezdce, žádné cesty kolem světa ani jízdy v terénu - pouze maximálně někdy z nutnosti kousek na suché polňačce) by vyhověla a dělala radost kterákoliv z těchto dvou motorek...

Ale jedná se mi nyní před definitivním rozhodnutím spíš o otázku jejich praktičnosti, životnosti, spolehlivosti, nákladů na údržbu, dostupnost servisů (zejména v JM kraji - Brno a okolí, ale nebráním se i dalším dále od Brna, když se to projeví na kvalitě a rozumné ceně), dostupnosti servisní příručky, zázemí značky na našem trhu a solidnosti jejího zastoupení atd.

Díky moc už předem za všechy názory a zkušenosti. A případné srandisty snažně prosím, aby měli soucit se starým mužem a aby mi pokud možno nemotali hlavu ještě víc případnými svými návrhy na opětovné rozšíření tohoto tak příjemně úzkého výběru, ke kterému jsem se slovy Mirka Černého z Balíčku karet po mnoha bojích, vítězstvích i nezdarech konečně a tak pracně dolopotil

Zdraví a předem děkuje
Dovi


Naposledy editováno 29.09.2009 20:38:00

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

1.10.2009 v 08:48 | Nahoru | #31
A co jako alternativu k GS Suzuki Freewinda? Puvodne se delali jako odpoved na uspechy GS, vizualne vypada velmi hezky a co se tyce motoru, ovladatelnosti, spotreby, tusim (nikdy jsem na nem nejel), ze na tom bude hodne podobne jako GS...

(reakce na) BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

1.10.2009 v 09:19 | Nahoru | #32

LevakBob>A co jako alternativu k GS Suzuki Freewinda? Puvodne se delali jako odpoved na uspechy GS, vizualne vypada velmi hezky a co se tyce motoru, ovladatelnosti, spotreby, tusim (nikdy jsem na nem nejel), ze na tom bude hodne podobne jako GS...


no nase felicie se spojlerem vypada taky trochu jako porsche a ma cervenou barvu jako ferrari

BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

1.10.2009 v 11:23 | Nahoru | #33
Za mně dakar (sám ho mám) spotřeba do 4l/100km, servisní interval 10000km, velmi,velmi pohodlná na cestování (nebolí mne prdel ani po třech hodinách nepřerušované jízdy, vibrace minimální, výkon dostačující , vyšší zdvihy do terénu, za dvě vteřiny nastavitelnej zadní tlumič, spolehlivost , prostě BMW ,

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

1.10.2009 v 11:42 | Nahoru | #34
Novej: To je parádní spotřeba,....to by se mi taky u mé Hondice líbilo.

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

1.10.2009 v 15:03 | Nahoru | #35
Zdarec!Nechci být nařčenej z podjatosti,a protože sám mám Dakara a na Stromu jsem nikdy nejel,tak nebudu radit,ale napíšu jen svoji zkušenost.
Mám ho teprve letos(před tím bandit),ale najeto už skoro 18tis. a doufám,že na 20 to ještě dotáhnu
Dlouhodobě mám průměrnou spotřebu 3,5 na 100.Byl jsem v létě na cestě(Slovensko,Maďarsko,Bosna,Chorvatsko,Slovinsko,Rakousko),ale taky na tom mimo jiné jezdím denně do práce 5km.Takže je zatěžkáván,jak dlouhými cestami,tak i přískoky,kdy se ani nezahřeje.Dá se na tom 300km bez slezení ze sedla,ale pravda je že na dálnici to není(ne,že by to nejelo,jel jsem i 165km/h ale fest na tom už pak fučí a háže to hlavou a prostě to není ono.Zato se na tom dá jet cestou-necestou a v terénu to omezují jenom použité gumy a schopnosti jezdce
Prostě zatím jsem nepoznal universálnější motorku s nižšími provozními náklady.Jistě má i své chyby(vis dálnice),ale ty já nesnáším,takže pro mě bez problémů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

1.10.2009 v 16:54 | Nahoru | #36

Matess727x>Novej: To je parádní spotřeba,....to by se mi taky u mé Hondice líbilo.

Napsal jsem "do" dá se jezdit i za 3,5 když jsi slušnej

(reakce na) BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

1.10.2009 v 18:14 | Nahoru | #37

novej>Napsal jsem "do" dá se jezdit i za 3,5 když jsi slušnej


...jj, já jsem to tak pochopil.Kámoš má také Báwo a taky jezdí poměrně za levno.

2 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

1.10.2009 v 20:58 | Nahoru | #38
resit spotrebu je picovina .... na motorce jezdis pro radost... odpoledne se seberes a jdes jezdit, jen tak, ze se ti chce. Kdyz na nis jezdis do prace, jedine dobre, vic si uzijes nasi pomerne kratkou sezonu. V ni najedes rekneme 4000km za rok? takze rozdil 2 litry spotreby = 80 litru x 28Kc = 2240Kc. Do svy plechovky si asi odpoledne nesednes a nepujdes se projet jen tak po okoli (pokud nemas Micu EVO)...., cili tam to resis, auto jako nutny zlo a naklady. Jestli chces tedy usetrit 2 litry rocne, nic si nekupuj... nebo si kup kolo, ale nesmis pichnout a platit new dusi... mozna si radej kup tu mapu.... res jizdni vlastnosti, posez, ceny dilu, jak rychle pada hodnota ojetiny... to ma vetsi smysl... myslim ja, teda...

Naposledy editováno 01.10.2009 21:02:29

BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

1.10.2009 v 21:22 | Nahoru | #39
Transalp XL600V nebo XL650V je ta jediná spráná volba - pohodlná motorka pro všechny příležitosti a spotřeba je taky výborná kolem 5-5,5l když se jezdí mírně nad rychlostní limity.

Moje zkušenost z víkendu je taková, že 68km po dálnici kdy průměrnýá rychlost byla kolem 140kmh (od 120 do 160) pak nějaké ofání mimo asfalt a pak cesta dom po okreskách - kolem 110kmh, celkem 245km a průměrná spotřeba 6,5l na 100km - nic co by člověka zruinovalo.

BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

2.10.2009 v 10:22 | Nahoru | #40
Rik333:Při nájezdu 4000 km za sezónu bych opravdu spotřebu neřešil. Řešil bych jestli motorku radši neprodat když je nevyužitá...

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

2.10.2009 v 13:50 | Nahoru | #41
Statistika V Stroma (117000km)
+spotřeba,pohodička 5l/100km, minimálně 4,3(od roku 2007 o cca 0,5l méně neboť má upravený motor), dlouhodobě 5,4/100km. Při velikosti nádrže 22 litrů je dojezd +-stejný jako BMW, při osazení kuframa a vyšší rychlosti DL ujede víc (vyzkoušeno na 800km trati-BMW2x dolývalo z Pet lahve)
+117000km bez oprav (s vyjímkou nehod a spotřebních částí)
+velká univerzálnost( dá se v pohodě dojet na Aljašku a pak mrskat po horách terénem.)
+velkej výběr doplňků není potřeba-stačí malý výběr-zbytek funguje z fabriky. Cena doplňků.
+velká litá kola-velikosti jako BMW 1200, Varan, Caponord...(velký výběr gum-obout můžeš i 140ku třeba s duší)
+dostupnost ND-max 3dny
+celkově robustní konstrukce-předimenzovaná z DL1000
+ABS (od 2007)
+ceny ND výrazně levnější, neboť žádné nepotřebuješ.
+výkon motoru a jeho hravost-nemusíš využít..ale máš to tam :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

2.10.2009 v 13:54 | Nahoru | #42

TOLI.>Jo a ještě mě napadlo jedno plus
+můžeš stim mlátit o zem jak chceš a nic se tomu nestane-já bych ti mohl vyprávět.

edit: a jeslipak V-keř zvládne tohle http://kikak.rajce.idnes.cz/Rossroad_Jihlava_2009/#DSC_0050.JPG



..to mi vysvětli, proč by tohle Strom neprojel..projede to každá motorka s dobrým řidičem a obutím :)

Naposledy editováno 02.10.2009 13:54:52

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

2.10.2009 v 17:46 | Nahoru | #43
Je pravda že když jsem drtil dálnici furt kolem 150 tak si to vzalo k 5ti litrům ale to jsem jel ve dvou s třema kuframa, tankbagem, a předníma taškama....na druhou stranu v tomhle obsazení to v Rumunsku bralo do 3.5 litrů a to se jelo všelijak. Není na tom zas takovej problém jet přes 1000 km v kuse ..ale to je suběktivní. Hluk a foukání je na většině těchle motorek - vylepší to jiné plexi.

Oběktivní jsou jen statistický data, a to že motorku s obdobnou univerzálnosí, rozsahem a provozními náklady neznám a asi už nic podobnýho ani nikdo nevyrobí.

Suběktivně mi velmi vyhovuje a větší výkony a jiné pro mě nepodstatné věci nehledám.

Nejsem socka ale celkové provozní náklady řeším, můžu mít pak 3 motorky a svézt se na nich kolik chci.

Dlouhodobá spotřeba BMW je do 4litrů - už to ani neřeším protože sem si zvyk...nejdřív jsem tomu nechtěl věřit :)... dokonce si myslím že při malinké snaze by šlo jet do 3 protože na 3.4 se není potřeba skoro snažit ... stačí jen méně překračovat předpisy.

Jsou na tom výborně řešený orig. kufry - motorka není široká a dá se jet kolonami aut, rycle se sundávaj, jdou i zůžit, jsou na stejný klíček se zapalkem... nenápadný a malý držáky kufrů.

ABS... co ktomu dodat, taky jem si myslel.... už nemyslím a jsem rád že tam je...je to k nezaplacení na bezpečné ježdění.

Vyhřejvaný hefty... co dodat...

Nevím o ničem co by se muselo dokupovat nebo se nějak rozbíjelo....lze to samo víc specializovat na terén, ale to jsou na všechny motorky stejný ceny dílů.

A to všechno je většinou k mání u slušnýho kousku.... to u stroma většinou není...

V- strom je taky asi dobrej ale není to do terénu... kdo už v terénu byl a aspoň jednou sebou plácnul, tak ví o čem to je...a projet polňačka se dá i na čopru.

(reakce na) BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

2.10.2009 v 19:20 | Nahoru | #44

banditt>Zdarec!Nechci být nařčenej z podjatosti,a protože sám mám Dakara a na Stromu jsem nikdy nejel,tak nebudu radit,ale napíšu jen svoji zkušenost.
Mám ho teprve letos(před tím bandit),ale najeto už skoro 18tis. a doufám,že na 20 to ještě dotáhnu
Dlouhodobě mám průměrnou spotřebu 3,5 na 100.Byl jsem v létě na cestě(Slovensko,Maďarsko,Bosna,Chorvatsko,Slovinsko,Rakousko),ale taky na tom mimo jiné jezdím denně do práce 5km.Takže je zatěžkáván,jak dlouhými cestami,tak i přískoky,kdy se ani nezahřeje.Dá se na tom 300km bez slezení ze sedla,ale pravda je že na dálnici to není(ne,že by to nejelo,jel jsem i 165km/h ale fest na tom už pak fučí a háže to hlavou a prostě to není ono.Zato se na tom dá jet cestou-necestou a v terénu to omezují jenom použité gumy a schopnosti jezdce
Prostě zatím jsem nepoznal universálnější motorku s nižšími provozními náklady.Jistě má i své chyby(vis dálnice),ale ty já nesnáším,takže pro mě bez problémů.



Díky, moc krásně se to čte. A není myslím pochyb o tom, že malé Báwo GS (a samožejmě i Dakar) má své obrovské kouzlo. Ale to ten malý Stromek taky...

(reakce na) BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

2.10.2009 v 19:32 | Nahoru | #45

Rik333>resit spotrebu je picovina [:::] Jestli chces tedy usetrit 2 litry rocne, nic si nekupuj... nebo si kup kolo, ale nesmis pichnout a platit new dusi... mozna si radej kup tu mapu....



No, jak už jsem psal, jedním z morálních (opakuji, z MORÁLNÍCH, NIKOLI FINANČNÍCH důvodů - to bych jinak neprovzoval takové zbytečnosti jako motorky) argumentů je pro mne i spotřeba. Já vím, že mnozí toto vůbec neřeší respektive často se v tomto smyslu navenek prezentují, protože motorka není většinou žádná investice, která by se měla finančně alespoň vrátit, když už ne zhodnotit, ale je to pouhý koníček pro radost, u kterého je nesmysl až ostuda hledět na náklady - vím to a chápu tento postoj.

Ale těžko je (PRO MNE OSOBNĚ, ne obecně) smiřoval se s tím, že by mi dvoumetráková motorka vozící jednoho člověka měla brát stejně jako jednotunové osobní auto - vždyť sám jezdím s benzínovým pětimístným Japoncem za 5.5 až 6 l/100km...

Čili uznávám, že asi jsem (mohu být) v očích mnohých motorkářů podivín, když "řeším" spotřebu paliva u motorky, ale já už asi jiný nebudu.
Mám totiž radost, když si opravím rozbitou věc a může dál sloužit - i když bych si ji mohl koupit novou za pár korun v obchodě. Stejně tak mám radost, že jsem to před křižovatkou se semafory zbytečně nehnal, ale naopak jsem sundal ve správný čas nohu z plynu a dobrzdil motorem a pak místo obligátního rozjezdu z klidu mohl zase ve správný okamžik zařadit dvojku nebo i trojku a plynule pokračovat v jízdě. Ušetřil jsem palivo, spojku, převodovku, brzdové destičky, jel jsem plynule, žádný čas jsem tím neztratil a přitom všem jsem ještě ani zbytečně neohříval atmosféru - holt starého psa novým kouskům nenaučíš

Naposledy editováno 02.10.2009 19:53:49

(reakce na) BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

2.10.2009 v 19:36 | Nahoru | #46

trinidad>Statistika V Stroma (117000km)
+spotřeba,pohodička 5l/100km, minimálně 4,3(od roku 2007 o cca 0,5l méně neboť má upravený motor), dlouhodobě 5,4/100km. Při velikosti nádrže 22 litrů je dojezd +-stejný jako BMW, při osazení kuframa a vyšší rychlosti DL ujede víc (vyzkoušeno na 800km trati-BMW2x dolývalo z Pet lahve)
+117000km bez oprav (s vyjímkou nehod a spotřebních částí)
+velká univerzálnost( dá se v pohodě dojet na Aljašku a pak mrskat po horách terénem.)
+velkej výběr doplňků není potřeba-stačí malý výběr-zbytek funguje z fabriky. Cena doplňků.
+velká litá kola-velikosti jako BMW 1200, Varan, Caponord...(velký výběr gum-obout můžeš i 140ku třeba s duší)
+dostupnost ND-max 3dny
+celkově robustní konstrukce-předimenzovaná z DL1000
+ABS (od 2007)
+ceny ND výrazně levnější, neboť žádné nepotřebuješ.
+výkon motoru a jeho hravost-nemusíš využít..ale máš to tam :)



Zdravím a díky moc za osobní svědectví Znám Tě zatím jenom virtuálně a byls mi vřele doporučen coby stromácký nadšenec-cestovatel a velmi spokojený dlouhodobý testér tohoto stroje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

2.10.2009 v 19:44 | Nahoru | #47

MikiberG>Je pravda že když jsem drtil dálnici furt kolem 150 tak si to vzalo k 5ti litrům ale to jsem jel ve dvou s třema kuframa, tankbagem, a předníma taškama....na druhou stranu v tomhle obsazení to v Rumunsku bralo do 3.5 litrů a to se jelo všelijak. Není na tom zas takovej problém jet přes 1000 km v kuse ..ale to je suběktivní. Hluk a foukání je na většině těchle motorek - vylepší to jiné plexi.

Oběktivní jsou jen statistický data, a to že motorku s obdobnou univerzálnosí, rozsahem a provozními náklady neznám a asi už nic podobnýho ani nikdo nevyrobí.

Suběktivně mi velmi vyhovuje a větší výkony a jiné pro mě nepodstatné věci nehledám.

Nejsem socka ale celkové provozní náklady řeším, můžu mít pak 3 motorky a svézt se na nich kolik chci.

Dlouhodobá spotřeba BMW je do 4litrů - už to ani neřeším protože sem si zvyk...nejdřív jsem tomu nechtěl věřit :)... dokonce si myslím že při malinké snaze by šlo jet do 3 protože na 3.4 se není potřeba skoro snažit ... stačí jen méně překračovat předpisy.

Jsou na tom výborně řešený orig. kufry - motorka není široká a dá se jet kolonami aut, rycle se sundávaj, jdou i zůžit, jsou na stejný klíček se zapalkem... nenápadný a malý držáky kufrů.

ABS... co ktomu dodat, taky jem si myslel.... už nemyslím a jsem rád že tam je...je to k nezaplacení na bezpečné ježdění.

Vyhřejvaný hefty... co dodat...

Nevím o ničem co by se muselo dokupovat nebo se nějak rozbíjelo....lze to samo víc specializovat na terén, ale to jsou na všechny motorky stejný ceny dílů.

A to všechno je většinou k mání u slušnýho kousku.... to u stroma většinou není...

V- strom je taky asi dobrej ale není to do terénu... kdo už v terénu byl a aspoň jednou sebou plácnul, tak ví o čem to je...a projet polňačka se dá i na čopru.



Díky za tak podrobné shrnutí, mnohé z toho jsem si měl krátce možnost ověřit a osahat, a tomu dalšímu samozřejmě nemám důvod nevěřit.

Pánové a dámy, je myslím zcela evidentní, že oba dva diskutované typy (malé Báwo GS i malý Strom) jsou opravdu velmi velmi nadprůměrně vydařené a u svých majitelů oblíbené až zbožňované mašinky. A až na pouhých pár výjimek u BMW jsou všichni jejich majitelé s nimi spokojeni. O to těžší je (bylo) moje dilema. Ještě před dvěma dny jsem si myslel, že mám už konečně vybráno, ale bohužel to u mne zase sklouzává skoro k fifty-fifty. Já se snad dám k myslivcům

Naposledy editováno 02.10.2009 19:46:22

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

8.10.2009 v 14:57 | Nahoru | #48
Stromů je jak máku, ale Dakarů moc není
Jen na mcz je regnuto 157 Stromů, ale jen 29 Dakrů. Když vemeš poměr v procentech jasně vítězí Dakar asi tak o 400%.

Naposledy editováno 08.10.2009 15:02:30

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

8.10.2009 v 17:17 | Nahoru | #49
Dovi> Přečetl sis včerejší testík V-Stromu na hlavní stránce Motorkářů?
Velmi dobré!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

8.10.2009 v 20:41 | Nahoru | #50
Save77> ani nemusel vždyť Trinidad mu tady píše z první ruky

znám obojí - ale víc jsme najel na Stromu, oba jsou to pěkné stroje, ale každá trochu jiná víc terén, hravost a nižší spotřeba vs. lepší silnice, rychlejší a vyšší výkon, ale horší terén

jinak se musím zastat příznivců TA - je totiž přesně mezi těmihle dvěmi - taky nadprůměrně spolehlivý stroj, zvládne rozumně terén ale v tom je Dakar o kousek lepší a zvládne dobře silnici, ale v tom je zase o kousek lepší Strom

co se údržby a spotřeby týče tak při 4500 km cestě přes Ukrajinu do Rumunska a přes Maďarsko zpátky jsem měl spotřebu 4,7 l, teď mám průměrnou spotřebu za 10907 km co jsem si napsal (což je cca 50% cest) průměr 5,38 - spotřeba závisí hodně na stylu jízdy, když vynechám offroad tak čím víc rychlejších cest a sportovnější jízdy tím vyšší spotřeba - max. 6,1 na dálnici a minimum při kochačkách na okreskách min. 4,2 l/100 km

(reakce na) BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

8.10.2009 v 21:19 | Nahoru | #51
Honza-TA> Já s nějakým velkým terénem nepočítám. Spíš jen takové to "kdyby náhodou"
Líbí se mi staré cesty a silnice, serpentýnky... Pohoda, klídek...

(reakce na) BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

9.10.2009 v 08:21 | Nahoru | #52

Save77>Dovi> Přečetl sis včerejší testík V-Stromu na hlavní stránce Motorkářů?
Velmi dobré!



Ahoj, to víš že jo, nejdřív zběžně, pak už pomaleji, a pak potřetí už jako kdybych z toho měl dělat klasifikovnej zápočet
Taková zpráva po delším provozu s hodně nalítanými km (na motorku už je to na rozdíl od auta opravdu dost) řekne víc než spousta tuctových "recenzí".

Naposledy editováno 09.10.2009 08:22:32

(reakce na) BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

9.10.2009 v 08:32 | Nahoru | #53

novej>Stromů je jak máku, ale Dakarů moc není
Jen na mcz je regnuto 157 Stromů, ale jen 29 Dakrů. Když vemeš poměr v procentech jasně vítězí Dakar asi tak o 400%.



No, jak znám českého člověka, tak leckterý prudič-flamař by na tuto dobře myšlenou hypotézu nejspíš namítnul: to je tím, že zatímco (spokojení) Stromáci jezdí, tak (nespokojení) Bawáci řeší problémy a hlasují v diskuzních forech

Ale teď už vážně - aniž bych chtěl zpochybňovat relaci mezi mákem a šafránem, tak když se k Dakar verzím přičtou i "obyčejné" GS, tak už by to byly zase trochu jiné počty...

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

10.10.2009 v 21:36 | Nahoru | #54
Tak jak si se rozhodl?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

12.10.2009 v 10:04 | Nahoru | #55

MikiberG>Tak jak si se rozhodl?



Zdravím!

Věř(te) mi, že mě samotného to taky zajímá, a přímo enormně
Bohužel pointu ještě stále neznám.

Toho BMW F 650 GS (nebo verzi Dakar) mohu pořídit (pouze) ojetého a za méně peněz, Suzuki DL 650 V-Stroma ojetého i nového - dle vlastní volby.
Zatím jsem měl vždy pouze jednobuchy (počínaje kozím dechem přes fichtly až ke dváce), takže by mě ten výkonnější a méně vibrující dvouhrnek s lineárním průběhem výkonu logicky dost lákal k vyzkoušení. A i když by stál víc, měl by také své výhody - mj. větší rozšíření dané jeho oblibou, poměrem cena/výkon a spolehlivostí. A mohl bych se stát členem dle všeho velmi přátelského klubu, s vesměs dobrými lidmi a s dobrým servisním zázemím.
Zase ale to malé GS Báwo je lehčí, menší, o něco úspornější a o trochu obratnější (při malé rychlosti a hlavně při manipulaci na místě). Ale servis BMW v ČR je prý horor na druhou - viz fa Autec a skoro neuvěřitelné story, které o ní jdou.

Tož sám nevím, jak to nakonec všechno dopadne.
"Naštěstí" je po sezoně a ne před sezonou, takže když to nerozetnu teď hned okamžitě a nekoupím motorku "na zimu", asi se tak moc nestane. Na druhou stranu zatím ještě stále jsem při penězích, což už zase třeba na jaře nemusí být vůbec pravda. Kdoví, co se může stát - krize, ztráta zaměstnání atd.

EDIT: oprava překlepů 12.10.09 v cca 15:02

Naposledy editováno 12.10.2009 15:01:58

BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

12.10.2009 v 14:20 | Nahoru | #56
..prostě si udělej výlet do Práglu, sjeď na Jižní spojku do MotArtu, půjč si Stroma (mají ho tam jako předváděčku) a budeš mít jasno

(reakce na) BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

12.10.2009 v 18:00 | Nahoru | #57
Dovi> Kdo jednou zkusí, nechce jinak...

BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

14.10.2009 v 23:20 | Nahoru | #58
Čau chlape,sam za sebe bych bral Stroma.Po polní cestě s tím taky někam dojedeš a navíc jsou to cestovní endura,tak si myslím že na lítaní po lese a skákání to mít nebudeš,byla by škoda takovy pěkný mašiny ničit a pro to bych šel i ja a snad to i klapne do Stroma-jen co prodám čtyřkolku. (

BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

15.10.2009 v 10:11 | Nahoru | #59
Strom, strom a jedině strom

BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

15.10.2009 v 16:34 | Nahoru | #60
JJ kup si Stroma je to krásná rozpočtovka a stejně s tím nebudeš dělat to co si myslíš... všichni to říkaj tak to je pravda :)) STROM STROM STROM...levá...levá...levá... :))
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 Včera v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Bmw F650GS Dakar, zahraty motor nes... BMW F 650 GS Dakar Avčoun 6 17.4.2024 v 11:20 MedWed
Bmw F650GS nestartuje s teplým motorem BMW F 650 GS Dakar Avčoun 2 17.4.2024 v 09:24 ja1
Chladič na BMW co nestojí 15 000kč BMW F 650 GS RAMIR 28 10.4.2024 v 11:09 ja1


TOPlist