globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom
Zdravím vespolek,

některé zdejší uživatele těchto strojů jsem už poprosil o radu interní poštou, ale aby to nebylo bráno jako spam, a taky pro případ, že to pomůže i dalším lidem stojícím před podobným výběrem, osměluji se poprosit o radu veřejně.

Stojím před aktuálním dilematem - po rozšíření ŘP na plnou skupnu "A" (velká motorka bez omezení věkem řidiče, kubaturou ani výkonem) jsem začal pošilhávat po větší mašince než je moje stávající dváca. S ohledem na své potřeby, smysl pro praktično a finanční i prostorové možnosti při garážování, jsem dospěl v nejužším výběru k těmto dvěma motocyklům:

- BMW F 650 (GS nebo verze Dakar)

- Suzuki DL 650 V-Strom

Vím, že to někdo může považovat za porovnání jablek s hruškama, vím, že je to jednobuch versus dvouhrnek, lehší a menší versus větší a těžší, Němec versus Japonec, více terén versus více silnice atd. atd. Na tom báwu už jsem seděl a kousek se měl i možnost projet.

Jsem si skoro jist, že na moje ježdění (většinou sám bez spolujezdce, žádné cesty kolem světa ani jízdy v terénu - pouze maximálně někdy z nutnosti kousek na suché polňačce) by vyhověla a dělala radost kterákoliv z těchto dvou motorek...

Ale jedná se mi nyní před definitivním rozhodnutím spíš o otázku jejich praktičnosti, životnosti, spolehlivosti, nákladů na údržbu, dostupnost servisů (zejména v JM kraji - Brno a okolí, ale nebráním se i dalším dále od Brna, když se to projeví na kvalitě a rozumné ceně), dostupnosti servisní příručky, zázemí značky na našem trhu a solidnosti jejího zastoupení atd.

Díky moc už předem za všechy názory a zkušenosti. A případné srandisty snažně prosím, aby měli soucit se starým mužem a aby mi pokud možno nemotali hlavu ještě víc případnými svými návrhy na opětovné rozšíření tohoto tak příjemně úzkého výběru, ke kterému jsem se slovy Mirka Černého z Balíčku karet po mnoha bojích, vítězstvích i nezdarech konečně a tak pracně dolopotil

Zdraví a předem děkuje
Dovi

Naposledy editováno 29.09.2009 20:38:00

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

2.10.2009 v 17:46 | Nahoru | #1
Je pravda že když jsem drtil dálnici furt kolem 150 tak si to vzalo k 5ti litrům ale to jsem jel ve dvou s třema kuframa, tankbagem, a předníma taškama....na druhou stranu v tomhle obsazení to v Rumunsku bralo do 3.5 litrů a to se jelo všelijak. Není na tom zas takovej problém jet přes 1000 km v kuse ..ale to je suběktivní. Hluk a foukání je na většině těchle motorek - vylepší to jiné plexi.

Oběktivní jsou jen statistický data, a to že motorku s obdobnou univerzálnosí, rozsahem a provozními náklady neznám a asi už nic podobnýho ani nikdo nevyrobí.

Suběktivně mi velmi vyhovuje a větší výkony a jiné pro mě nepodstatné věci nehledám.

Nejsem socka ale celkové provozní náklady řeším, můžu mít pak 3 motorky a svézt se na nich kolik chci.

Dlouhodobá spotřeba BMW je do 4litrů - už to ani neřeším protože sem si zvyk...nejdřív jsem tomu nechtěl věřit :)... dokonce si myslím že při malinké snaze by šlo jet do 3 protože na 3.4 se není potřeba skoro snažit ... stačí jen méně překračovat předpisy.

Jsou na tom výborně řešený orig. kufry - motorka není široká a dá se jet kolonami aut, rycle se sundávaj, jdou i zůžit, jsou na stejný klíček se zapalkem... nenápadný a malý držáky kufrů.

ABS... co ktomu dodat, taky jem si myslel.... už nemyslím a jsem rád že tam je...je to k nezaplacení na bezpečné ježdění.

Vyhřejvaný hefty... co dodat...

Nevím o ničem co by se muselo dokupovat nebo se nějak rozbíjelo....lze to samo víc specializovat na terén, ale to jsou na všechny motorky stejný ceny dílů.

A to všechno je většinou k mání u slušnýho kousku.... to u stroma většinou není...

V- strom je taky asi dobrej ale není to do terénu... kdo už v terénu byl a aspoň jednou sebou plácnul, tak ví o čem to je...a projet polňačka se dá i na čopru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

2.10.2009 v 19:44 | Nahoru | #2

MikiberG>Je pravda že když jsem drtil dálnici furt kolem 150 tak si to vzalo k 5ti litrům ale to jsem jel ve dvou s třema kuframa, tankbagem, a předníma taškama....na druhou stranu v tomhle obsazení to v Rumunsku bralo do 3.5 litrů a to se jelo všelijak. Není na tom zas takovej problém jet přes 1000 km v kuse ..ale to je suběktivní. Hluk a foukání je na většině těchle motorek - vylepší to jiné plexi.

Oběktivní jsou jen statistický data, a to že motorku s obdobnou univerzálnosí, rozsahem a provozními náklady neznám a asi už nic podobnýho ani nikdo nevyrobí.

Suběktivně mi velmi vyhovuje a větší výkony a jiné pro mě nepodstatné věci nehledám.

Nejsem socka ale celkové provozní náklady řeším, můžu mít pak 3 motorky a svézt se na nich kolik chci.

Dlouhodobá spotřeba BMW je do 4litrů - už to ani neřeším protože sem si zvyk...nejdřív jsem tomu nechtěl věřit :)... dokonce si myslím že při malinké snaze by šlo jet do 3 protože na 3.4 se není potřeba skoro snažit ... stačí jen méně překračovat předpisy.

Jsou na tom výborně řešený orig. kufry - motorka není široká a dá se jet kolonami aut, rycle se sundávaj, jdou i zůžit, jsou na stejný klíček se zapalkem... nenápadný a malý držáky kufrů.

ABS... co ktomu dodat, taky jem si myslel.... už nemyslím a jsem rád že tam je...je to k nezaplacení na bezpečné ježdění.

Vyhřejvaný hefty... co dodat...

Nevím o ničem co by se muselo dokupovat nebo se nějak rozbíjelo....lze to samo víc specializovat na terén, ale to jsou na všechny motorky stejný ceny dílů.

A to všechno je většinou k mání u slušnýho kousku.... to u stroma většinou není...

V- strom je taky asi dobrej ale není to do terénu... kdo už v terénu byl a aspoň jednou sebou plácnul, tak ví o čem to je...a projet polňačka se dá i na čopru.



Díky za tak podrobné shrnutí, mnohé z toho jsem si měl krátce možnost ověřit a osahat, a tomu dalšímu samozřejmě nemám důvod nevěřit.

Pánové a dámy, je myslím zcela evidentní, že oba dva diskutované typy (malé Báwo GS i malý Strom) jsou opravdu velmi velmi nadprůměrně vydařené a u svých majitelů oblíbené až zbožňované mašinky. A až na pouhých pár výjimek u BMW jsou všichni jejich majitelé s nimi spokojeni. O to těžší je (bylo) moje dilema. Ještě před dvěma dny jsem si myslel, že mám už konečně vybráno, ale bohužel to u mne zase sklouzává skoro k fifty-fifty. Já se snad dám k myslivcům

Naposledy editováno 02.10.2009 19:46:22
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom Honzik125 8 Dnes v 12:53 krokoš
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... hatrson 5 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal
Bmw F650GS dobíjení alternátorem BMW F 650 GS Dakar Avčoun 11 4.5.2024 v 19:30 Borntobewild
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18


TOPlist