bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Váha motorky - vliv na jízdu
25.9.2009 v 15:15
Po čtyřech letech na malým SV si říkám, že je čas na něco dospělejšího. Mám vyhlídnutou Hondu VFR 800 (mohl by být ideální mix sportovně / cestovního bajku). Ale, VFR váží suchá skoro 250 kilo Oproti cca 170 kg SVčka to je o 70 kilo víc

Nikdy jsem na ničem jiným než na SV neseděl Jak ten víc než třetinovej nárůst váhy poznám? Jde mi hlavně o zkušenosti z jízdy (s manipulací si snad nějak poradím).

PS: mám 180 cm, cca 70 kg

PS2: jasně, že až budu mít vážnější zájem, tak jí pojedu zkusit, teď mi jde jen o předběžnej výběr

PS3: další ve výběru jsou BMW K800ST (myslím cca 190 kg) nebo plněkapotovanej malej Bandit (220 kg? což by se snad ještě dalo)

Díky chlapi
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 15:25 | Nahoru | #1
BMW Kackovou radu nedela v 800, myslis asi Fkovou. To muze byt sranda motorecka, jeden borec si ji hodne pochvaloval, tedka premyslim, ze jsem si nesplnil predsevzeti si na tom zajet. Pisu si.
Malyho bandita misto SVcka? Tak na to zapomen. VFR je dobra motorka, dost, ale priprav se na to, ze to bude dost jina jizda. Vahy se neboj, kdyz se rozjedes, neni tak znat. Kazdopadne rozhodne necekej lehkost SVcka, i jizdni pozice bude dost jina (predpokladam ze mas to Nko z avataru). Na tohle ti ale nikdo neodpovi, to si fakt musis zkusit sam a pak se rozhodnout, jestli se ti to libi, vyhovuje ti to, nebo ne.

Ja osobne bych nad malym bandourem vubec nepremyslel, to Fko si urcite projel a VFR taky, to jsou hodne poctivy motorky.

1 reakcí na tento příspěvek Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 15:27 | Nahoru | #2
.

Naposledy editováno 11.10.2009 19:00:16

(reakce na) Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 15:28 | Nahoru | #3
riderkaER-5>

Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 15:40 | Nahoru | #4
Váha motorky - vliv na jízdu ?
Najde se spousta lidí co budou tvrdit, že po rozjezdu váha zmizí což je samozřejmě naprostý nesmysl...

Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 16:04 | Nahoru | #5
Budes obcas dlouhej na brzdy a pri rychlym preklapeni to chce holt zvednout zadek.

Jinak F800R je krasna motorka.

1 reakcí na tento příspěvek Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 16:12 | Nahoru | #6
VFR 800 se řídí sama, z váhy není vůbec nutno mít strach, váha je znát jen když to tlačíš do kopce

Je to proti SV loď, ale řídí se pěkně, není na cestě tak nervózní jako SV, má komfortnější podvozek, ale v přímém srovnání ti SV připadne jako horské kolo

Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 16:23 | Nahoru | #7
vem si na sv 70ti kg batoh a jeď.
uvidíme co budeš řikat na ovladatelnost

Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 16:27 | Nahoru | #8
Batoh ne, leda že by tu váhu navěsil dolů pod motorku..

(reakce na) Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 16:28 | Nahoru | #9
Peacemaker> BMW Kackovou radu nedela v 800, myslis asi Fkovou.

Jojo, myslím. Psal jsem v rychlosti

TTrs> Jo, Rko je hodně hezký. Ale říkal jsem si, že bych bral něco víc cestovního. Což pro mě znamená, že by tam měl bejt funkční štítek (+ přítulce se líběj plnokapoty, takže bych jí taky rád udělal radost ) + výhodu maj motorky s kardanem nebo řemenem.

No, uvidíme co s tím. Asi bych si měl při nějaký příležitosti vyzkoušet jak "při jízdě zmizí váha motorky"

(reakce na) Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 16:37 | Nahoru | #10
C.J.> Hele, jak jezdíš na závody. To jezdíš na svým VFR nebo máš něco speciálního? Já jen, že se mi VFR nezdá jako čistý sportovní náčiní Při závodě přece ta váha musí být znát na časech.

Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 16:40 | Nahoru | #11
No váha bude znát hlavně přimanipulaci na místě. Pak taky ve městě a v pomalejších zatáčkách nebo na hodně zatáčkovité silnici. Srovnávám GS 500 a ZXR. Ale obě jsou motorky trochu jinýho ražení. Rozdíl ve váze skoro 50 kg.

Naposledy editováno 25.09.2009 16:42:48

Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 17:00 | Nahoru | #12
podle mě to nehraje roli. Roličku to hraje snad jen na místě,nebo když ti na fleku trochu pocukne noha na písku a mašina se nakloní. jinak mě osobně váha nevadí. Měl jsem dlouhou dobu TLR, 230-kg, já mám 115 kg, takže taková gymnastka

Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 17:05 | Nahoru | #13
Jo,jo choperáci by mohli vyprávět,co je váha motorky...chacha

Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 17:11 | Nahoru | #14
Hlavně když proti mě jede brutálně obloženej a vytuněnej Gold Wings.

2 reakcí na tento příspěvek Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 17:16 | Nahoru | #15
Další sada odpovědí (díky za všechny )

Peacemaker> Malej Bandit je tam víceméně do počtu, přemýslím o sportovně / cestovní motorce max cca tisícovka a těch není zrovna moc (aspoň se mi zdá). Velký cesťáky (třeba velký BMW) mě neberou. Ještě mě napadnul Triumph Sprint ST, ale ten už se mi zdá příliš silnej, moc se mi nelíbí design a četl jsem na něj recenzi, ze který úplně nevím co si mám myslet.

DiesIrae79> Ty woe, chápu, že když máš 115 kilo, tak že tě váha motorky moc nerozhodí

Rubi> Chopery mě neberou. Ale chápu, že u nich váha tolik nevadí.

Poggy> Díky za tuhle odpověď. Uvědomil jsem si, že zatáčkovitá trať je to o co mi jde (skloubení pohodlnějšího (oproti SV) cestování při zachování radosti z jízdy v zatáčkách).

(reakce na) Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 17:20 | Nahoru | #16

Bozo>
Poggy> Díky za tuhle odpověď. Uvědomil jsem si, že zatáčkovitá trať je to o co mi jde (skloubení pohodlnějšího (oproti SV) cestování při zachování radosti z jízdy v zatáčkách).


Taky záleží jak vysoko je těžiště.

1 reakcí na tento příspěvek Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 18:59 | Nahoru | #17
Cus,nevim,kde jsi dosel u VFR k 250kg suchy vahy.VFR80Fi ma 210 sucha a 235 plne natankovana.Samozrejme ze to neni lehkej supersport,ale kdyz se ji naucis vodit v zatackach,tak se taky paradne svezes,a k tomu ti zustava porad vybornej cestovni stroj.Jak je psano vys,vaha je citit hlavne na miste a v hodne utazenejch vracakach ale jde o zvyk.Proste se s tim svez a uvidis

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 19:19 | Nahoru | #18

cabrone>Cus,nevim,kde jsi dosel u VFR k 250kg suchy vahy.



Mám katalog motorek 2009. Myslím Motohouse (teď nejsem doma, takže nemůžu ověřit).

Hele, teď na to koukám sem a tam je opravdu 213 kg. Že by tisková chyba? (přísahám, že to v tom katalogu je )

To snad ne. Tak já jsem teď za kok.ta Hned jak budu doma, tak si to ověřím.

1 reakcí na tento příspěvek Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 19:22 | Nahoru | #19

Nikdy jsem na ničem jiným než na SV neseděl



To pro tebe bude jina motorka sok. SVcko je ovladatelne jak maloco, to je proti VFR jak kolo.

(reakce na) Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 19:42 | Nahoru | #20
Dawe02> Je to možný, no. Až přijde tvrdý na tvrdý tak to projedu a uvidíme. Po čtyřech letech si myslím, že bych ten šok mohl ustát

Zas tak strašný to bejt nemůže. To by všichni jezdili na SVčkách

Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 19:46 | Nahoru | #21
Za jízdy nemusíš nic poznat. Ale při rychlosti chůze nebo při manipulaci na místě je znát každejch 20kg na víc. U choperů to není tak drastický ty jsou zase hrozně nizoučký. Záleží co od toho chceš. Ale myslím si, že mimo město se nějakejch 250kg dobře konstruovaný mašiny nijak dramaticky neprojeví. Spíš si dávej bacha na parkování nebo jestli nemáš nějakej naprd přístup do garáže.

2 reakcí na tento příspěvek Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 22:09 | Nahoru | #22
Nejde mi vložit obrázek. (ImageShack padá). No nic, budete mi muset věřit

Časopis plným názvem Motohouse, Katalog motorek, skůtrů a čtyřkolek s Evou Aichmajerovou 2009 na stránce 98 uvádí u Hondy VFR800 pod položkou SH (podle legendy na straně 4 SH = suchá hmotnost) číslo 244 Kg (u ABS 249 Kg). Asi záměna suché a pohotovostní hmotnosti.

Kde to žijeme, když se nedá věřit ani renomovaným časopisům? Jsem znechucen

Pozitivní na tom je, že Honda VFR se vrací do mýho užšího výběru. 213 kilo si myslím je u takový motorky standard. (ale to vás asi moc nezajímá )

(reakce na) Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 23:11 | Nahoru | #23
Bozo> Myslím že VFR by ti mohlo vyhovovat, já taky zrovna nejezdím kochací jízdy a pár gum jsem například v Hořicích taky oddělal, ale ta motorka je relativně dobře použitelná jak na palbu, tak na to, abys dojel hodně rychlým tempem na dlouho vzdálenost. Do zatáček oproti malinkým superportům jsi trochu větší, ale nijak dramaticky a ta motorka se krásně odměňuje klidností, přičemž ale taky není problém, když člověk chce jet agresivně, vyjíždět při akceleraci ze zatáčky driftem. Takže se svez a pak jsou dvě možnosti - buď tomu propadneš a nebudeš chtít jinak, nebo zjistíš, že naopak hledáš něco jiného.

Naposledy editováno 25.09.2009 23:16:26

(reakce na) Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 23:42 | Nahoru | #24

Bozo>

Časopis plným názvem Motohouse, Katalog motorek, skůtrů a čtyřkolek s Evou Aichmajerovou 2009 na stránce 98 uvádí u Hondy VFR800 pod položkou SH (podle legendy na straně 4 SH = suchá hmotnost) číslo 244 Kg (u ABS 249 Kg). Asi záměna suché a pohotovostní hmotnosti.

Kde to žijeme, když se nedá věřit ani renomovaným časopisům? Jsem znechucen

)



To je naprosto zbytečné si kazit náladu, páč Moto(Pent)house není příliš renomovaný, to je spíše takový blesk mezi motočasákama. Hodně lidí ho kupuje ale nic kloudnýho se tam člověk nedoví...

Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 23:46 | Nahoru | #25
Větší váhhu poznáš i za jízdy.Když srovná cestovnějšího Fazera(o cca. 30kg tezsi-ted presne nevim)a SV,tak proste Fazer nebyl tak zabavny a vetsi vahu jsem poznal.SV je vetsi hracka,da se s nim vic dovadet.S VFR to bude podobne.Se supersporty typu R6,RR atd. se to neda srovnat.VFR je cestovni moto a na to je treba myslet.Pokud hodne cestujes,tak proc ne.Pokud jezdis kudlu,tak jdi do supersportu.

P.S:Malej Bandit je nesmysl!

Naposledy editováno 25.09.2009 23:57:20

Váha motorky - vliv na jízdu

25.9.2009 v 23:47 | Nahoru | #26
to ještě není tak těžký manipulaci na místě vychytáš, to do tebe vjede takovej vztek, že je nakolech hned

Váha motorky - vliv na jízdu

26.9.2009 v 05:04 | Nahoru | #27
vaha ti nikde po rozjezdu nezmizi

hur se to vodi do zatacek, jinak na rovince to samozrejme ani nepoznas

osobne ma motorka vazi 220kg sucha, kdyz pak sednu na nejaky novejsi supersport, co ma okolo 180kg , pripadam si jak na fichtlu, jako by to zatacelo jen si pomyslim

Váha motorky - vliv na jízdu

26.9.2009 v 07:59 | Nahoru | #28
Ještě takovej malej postřeh. Lehčí motorky jsou na rovinkách citlivější na boční vítr, ale zas ty těžší jsou celkově stabilnější a líp drží stopu. To je taky logický. GS 500 na poryvy větru reagovala dost. ZXR a nebo ZR 7 už citelně míň. A zas ZR 7 mi přišla lepší na ovládání v utaženejch vracečkách než ZXR. Přecejen ty šoroký řidítka udělaj svý. Na sportu se musíš naučit zatáčet hlavně přenášením váhy, no.

Váha motorky - vliv na jízdu

26.9.2009 v 09:43 | Nahoru | #29
Zatím právě moc necestuju. Nemám s kým a sám si na to čas neudělám. Nicméně, do budoucna (asi koncem příští sezóny) plánuju nákup motorky, která bude víc do cestovna protože po třech hodinách zatáčkovitý cesty na SV začínám docela slušně odpadat + mám teď holku co se mnou ráda jezdí a ráda se mnou pojede na delší moto-dovolenou, ale na SV jí bolí zadek (a to já nechci, mám její zadeček moc rád ).

I když nemám žádný srovnání, tak je mi jasný, že to co hledám nebude tak hbitý jako SVčko. Kdybych chtěl něco obratnějšího, tak si pořídám KTM 690SMC, o kterým jsem taky uvažoval, ale ta prostě vůbec nevyhovuje tomu, jak tu motorku chci převážně používat.

Jestli vás to zajímá, tak po tom co jsem si přečetl jsem na tom asi takhle:

Honda VFR800 - líbí se mi, zatím favorit výběru, uvidíme po zkušební jízdě jak si poradím s váhou
BMW F800ST - taky se mi líbí, ale ne tolik, nicméně mělo by být o něco lehčí a má řemen
Triumph Sprint ST - černej kůň výběru, design není úplně můj šálek kávy, nicméně má největší výkon a v jedný recenzi na youtube chlapík říká, že je mnohem ovladatelnější než VFR dále ale ten chlapík říká, že pro batůžka na týhle motorce není moc místo :\

edit: ještě pár zpřesnění

Naposledy editováno 26.09.2009 09:53:31

Váha motorky - vliv na jízdu

26.9.2009 v 09:58 | Nahoru | #30
Jinak, ještě jednou díky za všechny odpovědi. Možná to tak nevypadá, ale to co jste napsali mi dost pomáhá při třídění mejch myšlenek a jestli to do budoucna pomůže někomu, kdo bude řešit podobnej problém jako já, tak jen dobře.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist